2019. május 24., péntek

Gyorskeresés

Honda Accord 7 Gen (2003-2008) 2.0 Nagyszerviz 360 000+ km

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az írás célja, egy kis tapasztalat megosztás, hátha más a jövőben ezt fel tudja használni a saját javára.

2003 Honda Accord VII.G, sedan, 2.0 benzin, motorkód: K20A6, Comfort 360 000+ km

A nagyszervizből maradt

A sztorit azzal kezdeném, hogy volt egy szerelő srác, akihez hordtam az autóimat. A számomra tökéletes szerelő volt, nem részletezném. Sajnos eltávozott közülünk, szívinfarktus, 38 éves volt. 2018, tavaszán járunk. Már azt hiszem korábban írtam az autós topicban erről. Egy check lámpás projekttel félbe maradtunk, kerestem szerelőt, végül valaki jelentkezett, hogy ő megcsinálja. Leellenőrizte a gyújtó trafókat, gyertyákat első körben. 50 000 Ft-omba került, hogy beszerelt egy Jakoparts utángyártott kopogásérzékelőt a kocsiba, meg injektorokat poharazott (ami nem tudom mit jelent) a gond nem oldódott meg, de azt nem akartam, hogy még nekiálljon bármi másnak is, szóval ezt buktam. Persze, mondhatjátok, hogy ti visszakértétek volna, de van az a szitu, amikor nem tudsz emberekkel vitatkozni, mert te állítod, hogy nem ért hozzá, de nem tudod bebizonyítani, ő meg állítja, hogy te nem értesz hozzá, és úgy lenne jó, ha még ezt, meg azt átnézné. Hagyjuk, a bejegyzés lényege nem ez lesz. Annyival váltunk el, hogy majd jelentkezem. A lényeg, hogy tavaly tavasz óta, hol visszajött a check lámpa, hol nem. Szerelőt nem találtam, Accord csoportban, crx fórumon mondták, cseréljem ki gyárira a szenzort. Nem tettem meg, mert lehet hogy nem csak az a baj, magyarul ez a feladat rajtam túlnőtt. Közben volt más fontosabb dolgom is, s az autó ezen hibája hanyagolva lett.

Kopogásérzékelő

Így jutottam el odáig, hogy a 360 000. km közeledett, ami a szervizkönyv szerint egy időszakos nagyszervizt is jelent. Gondoltam ha eddig nem találtam szerelőt, akkor Honda Flick Győr. Bementem, és jeleztem, hogy szeretnék egy nagyszervizt elvégeztetni, illetve a hibakódot felderíttetni. Ami nem nagy meglepetésemre ca. 20 lépésből áll, és nem pedig abból, hogy P0325 hibakód, kopogásérzékelő, kicseréljük... Előtte azért kell még pár dolgot ellenőrizni, hogy biztosak legyenek abban, valóban cserés a szenzor.

Szerviz

Elérkezett az időpont, leraktam az autót.
A kért munkálatok tehát a következők lettek volna:
-Szelephézag ellenőrzése, állítása
-Üzemanyagszűrő csere
-Gyújtógyertya csere
-Vezérműlánc és vízpumpa ellenőrzés
-Ékszíjak ellenőrzése és beállítása
-Alapjárat ellenőrzés
-Hűtőfolyadék csere
-Váltóolaj csere
-Fékfolyadék csere
-Próbaút (zaj, satabilitás, műszerfali kapcsolók működése)

Szemrevételezés:
-Gömbcsuklók, kormányműház és gumiharangok
-Felfüggesztés elemei
-Féltengely gumiharangok
-Fékcsövek, és vezetékek, ABS
-Folyadékszintek, és folyadékok állapota
-Kipufogórendszer elemei
-Üzemanyagvezetékek és csatlakozások

Természetesen, olaj, olajszűrő, leeresztő csavar alátét, levegőszűrő, és pollenszűrő csere, de ezeket én végzem 10 000 km-enként.

Másnap azonban hívtak, hogy baj van. Szelepfedelet úgy kellett lefeszegetni, valószínű, hogy még sosem volt leszedve. Ergo sosem volt még szelephézag ellenőrzés. Ez rögtön generált egy problémát, hogy szelepfedél tömítést kell cserélni, amiről mi azt beszéltük, hogy majd a régi megy vissza pasztázással, mert akár az is működhet. Mondom, OK, így legyen, mert lesz itt még költség úgyis szerintem. Hát ez nem jött össze. Az erőkifejtések közben tönkrement a tömítés, és különben is. Nem is akartam volna, hogy pasztázzunk, gányoljunk, ha tudom, hogy ez ilyen állapotban van. Az alkatrész beszerzése két napig tartott, szóval erre alapból kellett várnom. De a fő probléma az volt, hogy a kipufogó oldali vezérműtengely el volt kopva. Mint kiderült, ez a VII gennél, 2003.09. hóig gyártott szériáknál jön elő. Így hát egy új megbeszélést kellett lefolytatnunk, hogy merre tovább, mert ez nem olcsó mulatság, és még a futóműnél is van mit javítani. (Nyilván, kb 1 éve nem látta normális szerelő az autót, szóval a futóműn nem is lepődtem meg, számítottam is rá.)

Vezérműtengely kopása

Kezembe került egy kalkuláció, és hát mondanom sem kell, levert a víz.
Aztán osztottam szoroztam, és azt mondtam, éljen tovább, ha van rá mód. A hibás vezérműtengellyel, 360 000 km-rel, mégis kinek adtam volna el, és mennyiért? És abból mit is vettem volna? Szóval marad.
Eleinte mintha nem akartak volna komolyan venni. Vihetek bontott tengelyt mondták, meg stb... de mondom, dehogy akarok bontottat, aztán honnan tudjam az meddig jó? Accord csoportban, mondták, hogy 100 000 Ft egy nem szériahibás motor, abból ki kell venni, és jó is lesz. Puding voltam ehhez, a gyári eredeti alkatrészt választottam. Illetve akkor a futóműves dolgok és a hibakód(ok) hozzáadódtak még. Megbeszéltük végül az időpontot, lefixáltuk, hogy ha nem jön semmi váratlan, akkor ez két teljes műszakba fog kerülni a szerelőnek. És most akkor mehetek isten hírével, 72 000 Ft lesz a benzinszűrő csere, váltóolaj csere, szelepfedél tömítés csere, és a felmérések.

Elcsépelt kép, de...

A megbeszélt időpontra odavittem, nekiálltak.
Ez sem ment amúgy zökkenőmentesen, jelezték, hogy a két nap nem elég, mert fűrészelni kell, ez meg az be van rohadva. Kell egy hosszbordás szíj, egy bal első stab rúd is, 1 l olaj, mert nem volt szinten (persze, mert már 1500 km-rel voltunk túl a csereperióduson, csak ameddig a motorban turkálnak én le nem cserélem) és egy hátsó féklámpa izzó pluszba a megbeszélteken felül. Ezekkel együtt exponenciálisan nőtt a munkadíj is, ugyebár. No de hívnak, hogy kész az autó. "Mondjam a végösszeget?" Kérdi az ember. Persze, bár van nálam lóvé. 636 234 Ft. Szerintem sokkot kaptam, mert mondom, akurva, OK, akkor megyek érte. Csak nem hagyott nyugodni a dolog, és baszta csőrőmet. Ránéztem az excel táblámra, mondom ez nem lehet. Majd 200 000-rel több, mi a rák került ennyibe, mikor mindent leegyeztettünk, és még a munkadíjról is tudtam, hogy mennyi lesz. Anyagokról pedig pontos, összegszerű kinyomtatott ajánlatot kaptam. Hát visszahívtam a szervizvezetőt, hogy ne hari, de nekem nem jön ki a matek. A telefonban mégegyszer összeadta, és 2 FT eltéréssel kijött ami a táblázatomba volt felírva. Rosszul összesített. Van ilyen, de azért ledobtam a láncot ott hirtelen.

Saját beszerzés

Nem is nyújtanám tovább a dolgot, álljanak itt a táblázatok a keletkezett költségekkel, alkatrészekkel, hogy utat mutassanak. Azt még hozzá tenném, hogy a második forduló után elhoztam az autót, és másnap reggel ismét check lámpa. Ezt a dolgot is megértve fogadtam, mert a vezérműtengely miatt lehetett a kopogás érzékelő hibás jelzése, állították. Várjunk vele, hátha csak ennyi a gond. Amit eszkalál a dolog, hogy most már nem is a gyári van benne. Két hibafaktor is van így. Szar az utángyártott, és azért jelez most is hibásan, vagy ha visszatennénk a régi gyárit, az is rosszul jelezne, mert valóban elromlott. Ez még kiderítsére vár egy harmadik forduló alkalmával. (Ha nehezen olvasható a kép, akkor katt a Táblázatok feliratra, ott van egy jobb minőségű.) A munkadíjra egyedi kedvezményt kaptam, mert amúgy az olyan bő 10 000 Ft felett van. Szakszerviz...

Táblázatok

Ami még vicces, hogy másnap reggel miután felmelegedd a motor, autópályán (a németen) mondom akkor 200, kergessük meg! Valami elkezdett iszonyatosan kotyogni, zörögni. Mondom mi a fasz? Utána már 180-nál is, 170-nél, és végül 160-nál is. (Visszalassítottam, felgyorsultam.) Ó, yeah, remélem nem húzták meg a kerék csavarokat, aztán mindjárt agyonbaszok valakit, én meg halálomat lelem úgy, hogy a temetési költségemet, a hivatalos márkaszervíznek ajándékoztam tegnap. Kb 40 km-t mentem, és közben még gondoltam rá, hogy hátha "szerencsém" van, és ezek a pékek, csak egyszerűen nem rögzítették a motorvédő műanyagot alul, és fújja a szél. Aláhajoltam...bingó! Mondom, istenem...Fura is volt, mert a kormány nem remegett, csak zaj volt. Délután alámásztam, olajat cseréltem, és a többit amit magam szoktam. Közben megnéztem, hogy lóg az a szar.
Mivel abban maradtunk, hogy jelzem a check lámpa újabb eljövetelét, hát gondoltam, felhívom, és tudtukra adom a másik hiányosságot is. Amúgy nem az az ember vagyok, aki nem próbál felkészülni és okoskodik feleslegesen. Mindig megvan bennem az idősebbek, és szakemberek felé a tisztelet, hiszek abban, hogy mindenki becsülettel csinálja a dolgát, amihez ért. Elfogadok érveket, és igyekszem értelmesen kérdezni, nem rabolva a másik idejét. Szóval kérdem a harmadik menet mikor legyen, hibakód még mindig rágja az agyamat. Ápr. 26. Rendben. Illetve udvariasan megkérdeztem, hogy a két db takaró elem csavarom ott van-e valahol?
-"Megkérdezem mindjárt itt a kollégámat...Biztos, hogy nem és hiányzott belőle csavar, igazából, tehát ő...valahogy pótoljuk."
Na ezen a ponton nem voltam benne biztos, hogy esetleg több csavar tartja-e a dolgot, és esetleg másik, a szerelő által fonotsabbnak vélt helyekre csavarta vissza azokat amiket én hiányoltam, vagy pedig tényleg elhagyták. Csak annyit tudtam mondani, hogy ott biztos hogy volt két csavar, mivel én cserélem az olajat, és eleget látom a kocsit alulról, ráadásul zsíros, olajos a helye, és a menet pedig tiszta, csillogó fém színű. Ha onnan hiányozna valami, akkor a felfröcsögő retektől rozsdás, és getvás lenne.
-"Biztos így van."
Nem vitatkoztam, nem is az volt a célom, április 26. Folyt. köv.

Köszi hogy elolvastad, remélem valakinek ad valami támpontot a jövőben.

FIGYELEM! A szerelési műveletek során mindig tartsuk be a megfelelő biztonsági előírásokat, rögzítsük az autót, és csak saját felelősségünkre szereljük járművünket, magunk, és mások testi épségének kockáztatása nélkül!

Ha valakinek van hozzáfűznivalója, vagy tenne hozzá egy kis pluszt, azt szívesen fogadom a hozzászólásokban.

-gzboti javaslatára motorkóddal kiegészítve, köszi. ;)

Továbbá kérem, hogy a helyesírási hibákat jelezzétek nekem! Nem szándékos egyik sem, igyekeztem a szintemhez képest odafigyelni rá. Köszönöm.

Hozzászólások

(#1) iday


iday
(senior tag)

Látszik hogy szereted ezt az autót, annyit nem mindenki költene rá.
Nagyon szép az autó, kár hogy csak 1 képet raktál fel.
Most már felnőtt, még 2x ennyi km-t. ;)

3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu

(#2) Czimby


Czimby
(őstag)

Köszi, hogy megosztottad velünk!

Az autó pontos gyártási dátumát honann lehet kideríteni?

Ami feltünt nekem, hogy a 3L hűtőfolyadék 15e Ft!!!
TypeV Lacitól az 5L készrekevert HONDA folyadékot 8e-ért szoktam venni és 4L simán bele is megy,
szóval nem is cserélték le rendesen meg iszonyat drágán számolták.

Valamint ha az olajcserével elboldogulsz akkor a váltóolaj és hűtőfolyadék cserét te is játszi könnyedséggel megcsináltad volna, de már mindegy 10évig nyugodság van :))

Olaj + szűrő, légszűrő, pollenszűrő, gyertyák, hosszbordásszíj, hűtőfolyadék, fékfolyadék(és kuplung!!!), fék tárcsák + betétek cserélyét én inkább magamnak megcsinálom, mert mint te is írtad még a márkaszervizek is elfelejtenek ezt-azt visszacsavarozni, visszadugni...

(#3) Evil Snowman


Evil Snowman
(senior tag)

"Szép" story. LEgközelebb lehet jobban megérné fejönni Pestre Tóth Imihez. Csak gyári alkatrészekkel dolgozik (kivéve amiket viszel, de szvsz a gyári jobb minőségű.).

Én ennyit fizettem vétel után neki, serintem teljesen korrekt (olajat külön vettem meg):

Olajszűrő
Légszűrő
Pollenszűrő
Fagyálló
Váltóolaj
Hosszbordás szíj
Első stabpálca (pár)
Hátsó stabpálca (pár)
Gyertya
Munkadíj

115.000 HUF

Btw az átvizsgálásnál megnézték az alsó talpasokat? Mert ugye az típushiba és ha az kifordul nagyobb tempónál (bár azt írták többen is, hogy vagy kanyarodás közben vagy egy nagyobb kátyú adja meg neki az utolsó lökést akifordulás felé) akkor már csak utas maradsz.

Amúgy szép a paripa nekem egy 2.0 Comfort Tourer van. ;)

#1NZ-FE , CA18DE , K20A6#

(#4) sutszi


sutszi
(PH! kedvence)

Szép történet. Remélem megoldódik a problémád.

"Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#5) z123456789 válasza iday (#1) üzenetére


z123456789
(PH! addikt)
LOGOUT blog

(#1) iday
Legtöbb műszaki dolgomat szeretem. De azért a helyén kezelem. Itt sem az érzelmek döntöttek.
Nem egy nagy extra, lényegében csak az a felni van rajta, ami dob valamit, szóval kb ezzel a képpel meg is mutattam mindent. :D
Köszönöm a dicséretet, és a jó kívánságot. :R

(#2) Czimby
Én köszi hogy elolvastátok. :)

Ez jó kérdés, nem tudom, de hogy ez az első szériák között volt, az tuti.

Szerviz nem arról híres, hogy olcsón számol. A korábbi szerelőmnél én is magam vettem, ő meg lecserélte. Lacinak jó árai vannak, ha tudom, én is tőle veszek mindent. Jelen esetben csak az EBC-ket és Motul fékolajat tudtam venni, mert különben nem ennyi az óradíj. A 3 l-t majd megnézem, mert lehet hogy a listát nem frissítettem a számlával. És elképzelhető hogy a munka felvételkor 3 l-t mondott hasraütés szerűen, de a számlán már több van. Én meg a 3 l-t rögzítettem a listámban. :)

Hűtőfolyadék és váltóolajhoz nem kellenek valami spéci szerszámok? Megcsinálnám én szívesen amúgy ezeket, csak félek. Ezeket komolyabb műveletnek gondolom, mint egy olajcserét.

Kuplungot miért felkiáltó jelezted? Kuplung folyadékot is cserélni kell? Azt hogyhogy nem írja a szervizkönyv. Illetve a szervo olajat sem, de arra azt mondták, hogy abból csak úgy nem megy el a folyadék. Azt akkor cserélik, ha valami baj van. Fékbetétektől is félek, pedig nem tűnik nehéznek az sem. Azt szívesen megtanulnám még.

(#3) Evil Snowman
Imin én is gondolkoztam, de az Győrből nekem elég nagy macera lenne.
Nem a pénzzel volna gond, hanem a távolsággal.

Bízom benne. A futómű komplett ellenőrzése is benne volt a listában, és a szerelő fazon elvileg 20 éve ott van, azért is került hozzá a kocsim. Ő mondta nekem a vezérmű tengely széria hibáját is. Ebben bízva, remélem, hogy más típushibákkal is képben van, és emiatt erre is odafigyelt. Olvastam már sok helyen erről, de egyértelműen én sem tudom, hogy menet közben is lehet probléma, vagy csak fordulásnál. Sokan azt írták, hogy egyenes haladásnál nem, hanem lassú kanyarodásnál adja meg magát. Valóban elég cink lenne, ha autópályán ez keresztbevágná a kocsit. :/ Én tudom ezt ellenőrizni? Mert aknám van otthon.

(#4) sutszi
Köszönöm szépen. :)

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/oxford_pilot_leather_gloves_black_m_teli_motoros_k/hsz_1-50.html

(#6) Viszlát


Viszlát
(PH! addikt)

Hjajj, de szépek még mindig ezek az Accordok. Nekem egy 2003-as 2.4 Executive volt, 6 év és 220k kilométernyi nosztalgia, mai napig a legjobb autómként tartom számon pedig azóta már több kategóriát is léptem feljebb. Kényelmes, pont annyi elektronika ami még hasznos, végtelenül megbízható, Európa mindkét végét megjártam vele.

A fékbetét cseréjétől ne félj, ha én meg tudtam csinálni, akkor neked is menni fog simán. :)

Egyébként egy 15 éves autónál ennyi kiadás az lópikula szvsz, főleg ennél az autónál, simán megéri rendben tartani. :K

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#7) z123456789 válasza Viszlát (#6) üzenetére


z123456789
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Jó ezt egy félig kivülállótól olvasni, mert én is úgy tartom hogy a forma szerintem időtlen. Azaz, még azért ma is megállja a helyét a design. :)
A többit meg szintén örömmel olvastam.
Köszi a biztatást. :R

https://hardverapro.hu/apro/oxford_pilot_leather_gloves_black_m_teli_motoros_k/hsz_1-50.html

(#8) Evil Snowman válasza z123456789 (#5) üzenetére


Evil Snowman
(senior tag)

Nekem Imi úgy nézte meg, hogy felemelte az autót az érintett kereket finoman megmozgatta - hogy ne forduljon el ugye a kormány - oldalra meg fel le próbálta, hogy van-e kotyogás. Alulról is megnézte, hogy mennyire rozsdás, gumiharang esetleg szakadt-e.

Az a "vicces", hogy valakinek minden előjel nélkül fordult ki, van akinek már fél éve ropogott, kopogott a rossz úton, van akinek fékezéskor elhúzott valamelyik irányba. Szóval full lutri, szerintem érdemes gyárira kicseréltetni.

Ma amúgy engem is meglepett a "kicsike". Bal hátsó fék munkahengerem, vagy a kézifékem befog mert úgy felforrósodott a fék meg a felnim mint a picsa, szóval délután megyünk a szerelőhöz.

#1NZ-FE , CA18DE , K20A6#

(#9) Czimby válasza z123456789 (#5) üzenetére


Czimby
(őstag)

A kuplung folyadék 2 évente cserés a fékkel együtt.
A szervó folyadékot is kell cserélni és csak gyári mehet bele PSF.

A váltó olaj és a hűtőfolyadék kb olajcsere nehézség, nem kell célszerszám.

(#10) z123456789 válasza Czimby (#9) üzenetére


z123456789
(PH! addikt)
LOGOUT blog

2 évente...2 évente megyek 70-80e km-t. :D

Igazad van...240 000-nél szervo folyadékot is cseréltettem az akkori szerelőmmel. Honda PSF-S. Mi a faszért mondta nekem a Honda szervizben a tag, hogy azt nem szokták cserélni?
Kuplung folyadékot meg még sosem cseréltettem. :/
Akkor a check lámpával együtt mondhatom nekik, hogy pls, ezt fejezzük be?
Szervoba gyári Honda megy, kuplungba meg fékfolyadékot kell? A kuplung nincs egy körön valamivel? Csak mert nem akarom hogy hülyéének nézzenek. :(((
Esetleg tudsz erre valami hivatalos táblázatot, hogy megmutathassam nekik, ha esetleg kérdésük lesz?

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/oxford_pilot_leather_gloves_black_m_teli_motoros_k/hsz_1-50.html

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.