2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Shadow Warrior 2 | Bemutató

Írta: | Kulcsszavak: Shadow . Warrior . 2 . Flying . Wild . Hog . FPS . Lo . Wang

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Manapság virágkorukat élik a feldolgozások és az újraindítások a játékpiacon is. Az, hogy ezek jól vagy rosszul sülnek el most lényegtelen. Három évvel ezelőtt dobta piacra a lengyel Flying Wild Hog studió a klasszikus Shadow Warrior rebootját. A játék ha nem is lett hatalmas siker minden értelemben, de azért szinte mindenhol pozitív visszajelzés övezte. Nekem is kifejezetten tetszett, a történet is remek volt, a látványvilág is kellemes atmoszférát kölcsönzött neki illetve Lo Wang karaktere igazi badass, nagydumás akit nehéz nem kedvelni ebben a stílusban. Nyugodtan oda lehet állítani Duke és Sam mellé.

A fejlesztők sokáig titkolták a folytatás megjelenési dátumát és nem sok konkrétumot árultak el a játékról. Viszont előrendelői akcióban nagyon kedvező árat szabtak neki. Gyakorlatilag annak akinek meg volt az első epizód 20% kedvezményt adtak az egyébként sem "magas" Steam árból. Nem volt kérdés egy percig sem, hogy befizessek rá. Idén október 13.-án megjelent a folytatás. Lássuk milyen lett.

A játéknak nem kellett sokat küszködnie a kegyeimért. Hamar beszippantott ismét az atmoszféra ahol a tradicionális japán keveredik egy high tech cyberpunk világgal és a démoni létsíkkal. 5évvel vagyunk azután, hogy Wang szétrúgott néhány felsőbbrendű segget miközben a Nobitsura Kage után loholt. Főhősünk nem sokat felejtett abból amit akkor megtanult. Már a játék kezdetén birtokában vagyunk az öngyógyítás képességének, gyorsan tud mozogni, duplán tud magasba szökkenni és nem árt neki ha egy felhőkarcolót meghazudtoló magasságból érkezik macskaügyességel a talpára. Tehát megmaradtunk szabadszájú félistennek. Ennek ellenére nem mi vagyunk a világ legnagyobb gengsztere, nem a mi kezünkben fut össze minden szál. Megmaradtunk kifutó fiúnak aki épp a Yakuzáknak dolgozik. Persze nem mi lennénk ha nem jutnánk ezen túl hamar és valami felsőbbrendűbb eseményláncolat csapdájába nem esnénk hullahegyeket és vértengereket magunk mögött hagyva. A történetről nem írnék sokat, a mellékküldetésekkel együtt nagyjából 11órát tesz ki. Meghagynám nektek a felfedezés örömét. Lesz benne részetek a sok vér közepette is.

Technikailag egy kifejezetten jól optimalizált játékról beszélünk. A látvány bár nem a legjobb amit mostanában láttam, de azért bőven van benne anyag, ha értitek miről beszélek. DX11 alatt fut, nincs se DX12, se Vulkan. Az Ultra Textúrákhoz 4GB-os VGA dukál, de a szerény 3GB-os R9 280X-emmel High-on is szépen néz ki amíg nem állunk meg részletekbemenően bámészkodni. Pár beragadó testrész és az átvezető videók néhol kiábrándítóak. Átlóg egyik textúra a másikon, de ezek nem fordulnak elő annyira sűrűn, hogy zavarjon.


Ezekkel a grafikai beállításokkal a legtöbb helyszínen játszható sebességgel futott. Többnyire akár a 60 képkocka is meg volt másodpercenként. Egy-két nagyobb harc vagy terület esetén 40-50közé is beesett azért, de mindvégig játszható maradt. Mind a 8 feldolgozó szálat szépen kihasználja, egyet sem hagy parkolópályán pihenni.

A játék mechanikája hatalmas változáson esett át. Míg az elődben előre scriptelt szűk pályákon haladtunk és a fegyvereink száma sem volt túl nagy addig itt elég nagy szabadon bejárható területeket és írgalmatlan arzenált kapunk. Nekem a játék végére 42 különböző fegyverem lett és legalább egy másik tucatot szedhettem volna össze vagy vásárolhattam volna meg. Ezek 9 fajta csoportba vannak osztva: kardok(Swords), rövid pengék(Short Blades), könnyű(Light)-, közepes(Medium)- és nehézlőfegyverek(Heavy Firearms), sörétes puskák(Shotguns), rakéta- és gránátvetők(Launchers), nyílpuskák(Projectile Weapons) és speciális fegyverek(Special Weapons) amik közé a különböző láncfűrészek is kerülnek.

A játékszereinket immáron nem úgy fejleszthetjük mint azt megszoktuk. Nem pénzért vehetünk fejlesztést hanem a szörnyek által elhagyott kis műtárgyakat tehetjük beléjük. Általában összesen 3-at. Ezzel módosíthatunk a tüzelési képességeiken, sebzésükön, vagy akár Elemi tulajdonsággal is felruházhatjuk őket, mint a Fagyasztás(Ice), Mérgezés(Toxic) vagy Égetés(Fire).

Ilyen kis szobrocskákat Wang felturbózására is külön kapunk. Ahogy előre haladunk egyre többfélét, vásárolhatunk is vagy kb. a játék 33%-tól a nem használt tárgyakat és némi pénzt feláldozva gyárthatunk is magunknak(Craft).



Chi-nk és Karmánk külön ezúttal nem fejleszthető. Mindkettő tulajdonság bekerült a Képzettségek(Skills) alá. Ezen belül is 5 különféle csoportot találunk. Az Élet(Life) alatt leginkább életerő pontjainkat befolyásoló jártasságok találhatóak mint a regenerálódás vagy az életcsomagok szörnyek általi elhagyásának esélyének növelése. A Harcos(Warrior) pakkon belül vannak például a kardvíváshoz tartozók. Balról jobbra haladva a 3. a sorban az Erők(Powers), itt a Chi-hez köthető dolgokra lelünk. Utána jönnek az Elemi(Elemental) képzettségek ahol a különféle elemi ellenállásainkat fejleszthetjük. Végül az Erőforrás(Resource) fülön belül a Karma és a lőszerekhez tartozó kártyák tárulnak szemünk elé. Ezek a kártyák nagyon szépen ki vannak dolgozva. Az első rész hangulatos rajzolt átvezetőinek stílusát követik. Személy szerint ez az egyik kedvenc részem a játékban.

Mint írtam a pályák elég nagyok, változatosak. Leginkább 3 fő részre lehet őket osztani. Van a falusi rész ami leginkább egy hagyományörző japán kisvárosra emlékeztet, vannak a vad vidékek és Zilla city ami egy igazi Cyberpunk paradicsom a neon fákkal és hatalmas felhőkarcolóival. A 3 különböző tájat ritkán, leginkább a játék végefelé ötvözik pályák. Egyik részről közvetlenül átmenni a másikba nem tudunk csak a küldetéstérképről kiválasztva a célt teleportálhatunk át. Főhadiszálásunk a Sárkány Völgyben(Dragon Valley) lesz. Itt kapjuk a legtöbb küldetést, itt tudunk Craftolni és itt lehet feltölteni is lőszerből, ha nem találnánk eleget. Az elődben a pályarészeket különböző szentélyek felkutatásával és elpusztításával tudtuk megnyitni. Itt ezek teljesen más szerepet kaptak. Gyakorlatilag a színüktől függően az életerőnket, Chi-nket vagy lőszereinket töltik újra.


Harc tekintetében is történt némi változás. A Skillek egyszerűbben használhatóak. A gyógyításhoz nem kell már kombózni elég egy gombot megnyomni, ahogy a Grip Of Darkness-hez is és a különféle kardmozdulatokhoz csak az egér jobb gombja kell az irány mellett. Az egységek között vannak kicsi és nagyméretűek, illetve Superior és Elite szintűek. Ez utóbbiakhoz általában tartozik valamilyen Elemi tulajdonság is. Az elődhöz képest itt a harcok esetén nem vagyunk kis helyre beszorítva, egy nagyobb csatában érdemes ésszel menekülni, nehogy behúzzunk még egy pár ellenséget a nyakunkba ezzel is megnehezítve a túlélési esélyeinket. Ellenséges lényekből összesen 44féle eshet nekünk és mindegyiket felkockázhatjuk pengéinkkel vagy láncfűrészünkkel. Na ilyet más játék nem nagyon tud felmutatni. Ezt a szintű vérfürdőt. Sajnálatos módon a taktikus BOSS harcok ezúttal kimaradtak és ezáltal az igazán epikus csaták is. Cserébe 4fős COOP módot kaptunk.

Összegzésként azt mondanám, rengeteg mindenből még többet kapunk. Főleg Lo Wang-ből. Van amiből viszont kevesebbett. A történet itt is jó és vannak benne fordulatok is, bár nem árthat elővenni előbb az elődött, hogy a karakterekkel tisztában legyünk csakhát nincsenek meg az igazi BOSS harcok és az átvezetők sem olyan művésziek mint korábban. Az RPG elemek amiket innen-onnan átvettek remekül áll a játéknak és mind a 11óra amit eltöltöttem az első végigjátszással tartalmas és érdekes volt. A harc kicsit repetitív tud lenni, de a komolyságot megtörik az eszement küldetések vagy beszólások. Mindenkinek ajánlom aki szereti a stílust, igazi klasszikus FPS rengeteg RPG elemmel és vérrel nyakonöntve.

Pro
- Remek optimalizálás
- Szuper atmoszféra
- Király szövegek és zene
- Érdekes történet
- Hibátlan játékmenet

Kontra
- Lehetne szebb is
- Nincsenek igazi BOSS harcok

Hozzászólások

(#1) Picco


Picco
addikt

ehh, semmi hozzaszolas? fura...
kb 80% kornyeken tartok, nagyon jo game. elozo resz ismerete nelkul kellemesen meglepodtem h nem valami vga ehes, bughalmaz, fullszutyok iranyitassal...epp az ellenkezoje. nekem mondjuk meg a grafika is kifejezetten teteszik. lehet ujrajatszom majd hardon is :)

It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#2) Xaels válasza Picco (#1) üzenetére


Xaels
félisten

Látod. Biztos csak nem tudnak mit hozzátenni. Szép a grafika, megadja az atmoszférát a játéknak, de vannak elnagyolt részek.

Pl. nézd meg a bevadult kannyúl lábát. Ilyenek miatt mondtam, hogy lehetne szebb. Vagy Mezu feje nagyon rettenetes az átvezetőkben még szerintem.

Az előző részt meg pótold be. Teljesen új élmény lesz és az itteni szereplők többségét más oldalról fogod látni. Ott jobb volt a történet szerintem és az átvezető rajzolt kisfilmek iszonyatosan szépek.

[ Szerkesztve ]

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#3) Picco válasza Xaels (#2) üzenetére


Picco
addikt

finito, most vegeztem a randa nagy pokkal, habar nem volt tul nagy kihivaas igazabol. ennek szerintem nekiugrok megegyszer, utana lehet eloveszem az elso reszt is ahogy ajanlottad ;)

It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#4) Xaels válasza Picco (#3) üzenetére


Xaels
félisten

A vége szerintem kicsit gyenge. Epikusabb utolsó csatát vagy küldetést vártam.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#5) Picco válasza Xaels (#4) üzenetére


Picco
addikt

igen, a bossfight-ok kicsit gyengek, bar lehet a nehezsegen feljebb kapcsolni, az lehet orvosolja :)
ami meg nem tetszett az hogy marhara sok upgrade-t osztogat, kaotikussa valik az egesz.

It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#6) Xaels válasza Picco (#5) üzenetére


Xaels
félisten

- Spoiler -
Nem a nehézséggel volt gond szerintem. Inkább csak ötlettelenek/egysíkúak. Nem kell taktikázni, nem kell kitalálni a gyenge pontjukat és gyakorlatilag Zillát leszámítva az összes BOSS ugyanaz.

[ Szerkesztve ]

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#7) ,


,
addikt

Iszonyat gagyi ez a játék. Mind grafikailag, mind minden más egyéb téren. Többször is megnéztem, minden beállítás fullon van, de kegyetlen sz@rul néz ki. A játékmenet is egy nagy nulla, akárcsak a videók. Egyetlen fillért sem ér. :(

(#8) forintuser válasza , (#7) üzenetére


forintuser
őstag

Szerintem az utóbbi évek legszebb játéka.Nem tudom te mit néztél.. :(

Holnapkészítést vállalok.

(#9) Xaels válasza forintuser (#8) üzenetére


Xaels
félisten

Legszebbnek én sem mondanám, de semmiképpen sem gagyi. Inkább a hangulatra mentek rá.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#10) forintuser válasza Xaels (#9) üzenetére


forintuser
őstag

Mondj két szebb játékot. :K

Holnapkészítést vállalok.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.