2019. november 13., szerda

Gyorskeresés

Nemesis Társasjáték (Magyar Kiadás) | Bemutató

Írta: | Kulcsszavak: Nemesis . Board . Game . Társas . Játék . Review . Bemutató

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok. Igyekszem a tőlem szokott minőséggel bemutatni ezt a remek társasjátékot, ami bár nem olcsó de minden eleméből árad a gondos munka eredménye.


Dobozkép

A Nemesis történetét leginkább egy Alien filmhez lehet hasonlítani, az alapkoncepció az, hogy a játékosok hibernálásból ébrednek a Nemesis nevű űrhajón amely mellékhatásaként emlékzavarral küszködnek és egyik társuk mellkasán tátongó lyukkal fekszik saját vérébe fagyva. A legénység tagjainak bőrébe bújhatunk, összesen 6 karakterből válogathat a maximálisan 5 játékos, akiknek mind meg vannak a saját előnyeik és hátrányaik. Ezek a szerepek tipikusak: Kapitány, Pilóta, Tudós, Felderítő, Katona és Gépész melyek között megtalálhatóak hölgyek (pilóta és felderítő) és testi fogyatékkal élő (tudós) is.


A kis csapat: Gépész, Katona, Pilóta, Felderítő, Tudós, Kapitány

A cél a hajó állapotának felderítése, mi az úti célja és, hogy a hajtóművek működnek e, illetve a halott társunkkal történt események kiderítése és ezeken túl mindenki választhat magának egy Vállalati- és egy Személyes cél közül. Ezek a célok nagyon eltérőek és nem csak összedolgozásra, hanem szabotázsra is kényszerítheti a játékosokat akik közvetlenül nem támadhatják meg egymást. Hamar szembe kerülünk a bárkánkat megszálló idegen lényekkel akiket a játék csak Betolakodó-knak nevez és belőlük is 6 félével kell majd szembenéznünk miközben a sötét folyosókat rójuk. A fertőzést okozó Lárva olyasmi mint a Facehugger, utána következik méretben a félig kifejlett Kúszó, majd a Felnőtt (ebből 4 féle figura van a dobozban), az Örző és legvégül a Királynő.


Királynő, Kúszó, Lárva, Felnőtt, Örző

Két féle űrhajó alaprajzot kapunk a játéktábla ellenkező oldalain, melyek között van játékmenetbeli különbség is mert a 2.-on fix helyre kerülnek az Evakuálási Szekció-k, 2 szervizfolyosó rendszere van és a normál folyosók (amiken a játékosok közlekednek) között is vannak duplák amiknek lezárására nem elég 1 ajtó két terem között. A helyiségek között 2 féle van, a belső körön a 2-es számmal jelöltek közül nem kerül fel minden a táblára, a külső kört alkotó 1-esek viszont mind, természetesen kiválasztásuk véletlenszerű és a játékosok számára ismeretlenül kerülnek a térképre. Mivel a korábban említett részleges amnézia miatt a karakterek számára a hajó felépítése ismeretlen ezért fel kell fedezzük a fedélzetet azokért a helyiségekért amik a túlélésünkhöz elengedhetetlenek, de vigyázat mert sohasem tudjuk 1-1 helyiségben mi vár ránk és ott is érhetnek minket kellemetlen meglepetések.


Az alap űrhajó

Az igazi izgalmak akkor kezdődnek amikor a szereplők mozgásba lendülnek, hisz a kihaltnak hitt űrhajón könnyű zajt csapni és ez az egyik alapja a játéknak is mert muszáj mozogni. Pár kivételtől eltekintve (ha másik karakter mellé lépünk vagy a 10 oldalú dobókocka X oldalát dobjuk meg) minden mozgásunk zajjal jár és ha olyan folyosón csapunk zajt ahol már volt ezt jelző kis sárga háromszög akkor bizony felbukkan egy szörny ahol tartózkodunk. Ellenségeinket egy zsákból húzzuk, szerencsén múlik mit kapunk de akár húzhatunk üres jelölőt is ami abszolút szerencse, mert akkor nem ugrik ránk semmi.


A doboz tartalma, mindennek van helye és visszazárható zacsikat adnak

Ha harcra kerül a sor akkor egy 6 oldalú dobókockára és kártyákra van bízva a sorsunk, minél fejlettebb a Dög annál kisebb eséllyel tudunk neki bevinni találatot és ahogy telik az idő úgy folyamatosan fejlődnek is. Az alapfelszerelésként kapott fegyverek nem túl hatékonyak, nem kapunk sok lőszert sem ezért is érdemes minél több mindent felkutatni, a játékosok egymás között csereberélgethetnek is talált eszközöket de lőfegyvert maximum 2-t tud magánál tartani egy karakter. Van lehetőségünk egyéb fegyverek (molotov koktél) vagy más eszközök barkácsolására is, de ehhez előbb meg kell szerezzünk hozzájuk alapanyagokat, eszközöket. Adott még a közelharc is, de ebben az esetben komolyabb hátrányokkal szembesülünk.


A kockák és műanyag jelzők: D10, Zajjelző, Lőszer/Sebzésjelző, Üzemzavar, Tűz, D6
és Fertőzés szkenner

Amennyiben a harc helyett menekülőre fognánk arra is van módunk, de olyankor ugyancsak a kártyákra és a szerencsére van bízva a sorsunk. Szerezhetünk könnyű és súlyos sérüléseket, ez utóbbiból ha 4-et bekaptunk akkor a karakter automatikusan meghal, de több lehetőséget is biztosítanak arra, hogy meggyógyulhassunk csak ugye ahhoz el kell jutni olyan szobába vagy találni kell hozzá eszközt ami mozgással és további zajcsapással jár.


Betolakodótámadás kártyák

A hajó elhagyására vagy újbóli mélyálomba való merülésre is ad alkalmat a játék ahogy haladunk előre, de ezek esetén a további akciókból a parti végéig kimaradunk és ha úgy alakul akkor akár el is veszíthetjük a játékot, hiába éltük túl. A játékosok által felderített titkok megoszthatóak egymással, ilyenek a hajtóművek állapota vagy a célállomás, de akár hazudhat is róla a játékos amennyiben úgy gondolja a célja eléréséhez ez szükséges. A különböző helyiségek akár ki is gyulladhatnak (a tűz akár tovább is terjedhet) ami a Nemesis felrobbanásához is vezethet, vagy használhatatlan állapotban is lehetnek amikor a szoba képességét nem tudjuk használni amíg azt meg nem javítjuk.


Súlyos sérülés kártyák

Vélemény:

A Nemesis hangulatában nagyon jól átadja a kétségbeesett, pánikhangulatot és a design valami csodás minden tekintetben még akkor is ha leginkább az Alien és a Starcraft világokat idézi meg. A figurák egytől-egyig nagyon szépen, részletesen ki vannak dolgozva és a kártyák is szerintem, bár nem top plasztik minőségűek, de rendben vannak. A játékmenetbe annyi véletlenszerűséget csempésztek, hogy soha nem lesz 2 egyforma játszma, pláne mert 2 különböző táblát kapunk és 3 féle játékmódot mert lehet egyedül is játszani vagy teljesen kooperatívban, de az alap ez a sunyulós félkooperatív mód. 5 évig fejlesztették a játékot, rengeteg tesztelő munkája van benne és ez meg is látszik mert az elsőre bonyolultnak és körülményesnek tűnő játékrendszer miután kiismeri a játékos eléggé felgyorsul, könnyen elsajátítható. A rengeteg ismeretlen miatt sokszor meglepetést tud okozni, a játékosok egyes szituációkra adott válasza akár válóok is lehet :DDD tehát csak óvatosan zárjátok rá a másikra a légzsilipet még akkor is ha épp egy szörnnyel hadakozik éppen.


Saját Unboxing videóm

Ha komolyabban érdekel a játékmenet akkor a hivatalos oldalon elérhető PDF-ben a szabálykönyv: Nemesis Rulebook Hungarian illetve angol nyelven Youtube-on is van egy részletes bemutató az alapszabályokról: Nemesis - How To Play

A Magyar Kiadást a Delta Vision-től vásároltam, előrendelve 35.000.- volt de a végső ára jelenleg 42.300.- [link]

Köszönöm a figyelmeteket, remélem élvezettel olvastátok és kedvet kaptok egy jó kis társasozásra. Sziasztok.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.