2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Darksiders Genesis | Bemutató

Írta: | Kulcsszavak: darksiders . genesis . thq . nordic . airship . syndicate . game . review . hungarian . bemutató

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok. Végére értem az apokalipszis lovasainak legújabb kalandjának és szokásomhoz híven összefoglalom a játékot, lehetőleg a komoly spoilereket elkerülve.
A játék PC-re és Google Stadia-ra már 2019 December 5.-én megjelent, de a konzolos változatokra egészen 2020 Február 14-ig várni kellett. Én a Playstation 4-es verziót játszottam végig Pro konzolon.


Főmenüben, majdnem 17órás a solo végigjátszásom

A Darksiders szériára mindig is jellemző volt, hogy részről-részre sok mindenben megváltozott de az alapvető játékmenet azért megmaradt. A 3. rész igaz kicsit azon a recepten is próbált változtatni, amivel rendesen meg is osztotta a rajongóit, de ettől függetlenül nem veszítette el az identitását és utólag patch-ben visszahozták a megszokottabb formulát is.
A Darksiders Genesis nem véletlenül nem számozott rész, a játék kameranézete merőben megváltozott de megmaradt egy akció-platformernek vagy Hack N' Slash-nek, kinek hogy tetszik. Bár spin-offnak kezelik emiatt és mert ezúttal az Airship Syndicate volt a fejlesztő, szerintem ez nem teljesen fedi a valóságot mivel a története a Darksiders "1" előtti időket meséli el és nem tér el a megismert történettől gyökeresen.
Ezúttal egyből két lovas bőrébe bújhatunk bele. War-t nem kell bemutatni hisz vele indult útjára ez a kiváló eposz 10 évvel ezelőtt, míg az újoncnak számító Strife most mutatkozott be először.
Strife érdekes karakter lett, sokkal lazább és kevésbé szabálykövető mint a többiek, ráadásul a nyelvét is felvágták rendesen amivel okoz örömteli pillanatokat a sztori alatt.


Rövid háttérsztori az új karakterhez

Bár a kameranézet megváltozott, ezen túl szinte semmi másban nem lehet tetten érni a változást grafikailag. Megmaradtak a jellegzetes vonásai a játéknak, a karakterdesign-ok, a színek és mozgások. Egyedül az átvezetőket cserélték le mozgóképekről képregényes stílusúakra, de szerintem ez kifejezetten jól áll a játéknak. Sok kritikát kapott a kamera kezelés, sajnos a PS-es verzióban is voltak megbicsaklásai, néha akár egy harcnál vagy ügyességi résznél is ami szerencsére azért nem volt végzetes, de azért bosszantó perceket okozott.


1 kép az átvezetőkből, mind ilyen vagy még jobb

Hangok és zenék tekintetében sincs okunk panaszra, egyszerűen zseniálisak a felcsendülő dallamok és a szinkronhangok is el vannak találva. Engem egyetlen dolog zavart, de ezzel lehet egyedül vagyok, hogy kicsit mintha túltolták volna a visszhangot a Void-ban, ez az a hely ahonnan küldetésekre indulhatunk és itt is "adhatjuk le" a befejezetteket illetve nagyjából a 6. fejezet után megnyíló Arénába is innen tudunk bejutni. Ugyancsak ebben a külön világban találhatjuk meg Vulgrim-et és Dis-t is a későbbiekben, akiktől a harc során begyűjtött lelkekért cserébe tudunk különféle eszközöket, fejlesztéseket és képességeket megvásárolni, de őket a különböző fejezetekben is el tudjuk érni amennyiben rámegyünk az ott található Obelisk-re.


Boltoljunk :)

16 fejezetből áll a történet, bár most a Földön nem fogunk démonokra vadászni így is elég változatosra sikerültek a területek, vannak olyan pályáink ahol összesen csak egy Főellenséggel akasztjuk össze a bajszunkat. Ezek a nagy dögök mind-mind különbözőek, Normal nehézségi szinten összesen 2 volt amelyiknél jobban elidőztem, mindegyiknek ki kell tapasztalni az egyéni mozgáskultúráját vagy támadásait. Arénából összesen 20-at kapunk amiket a történetben előrehaladva tudunk feloldani.


Arénák, a "kártyáik" is tetszetős grafikát kaptak

Karaktereink remekül kiegészítik egymást annak ellenére, hogy merőben más a személyiségük és a képességeik. War inkább a közelharcban jeleskedik, míg Strife két hatalmas pisztolyával a távolsági harcot részesíti előnyben. Természetesen mindkettőjüknek van lehetőségük a másik támadástípust alkalmazni, de azok a támadásaik jóval gyengébbek. Hőseink nem fejlődnek szimplán harccal szerzett tapasztalat útján, nem kapnak újabb képességeket vagy támadásokat. Ezeket fel kell kutatni a térképeken vagy lelkekért cserébe vásárolhatjuk meg egy részüket a korábban említett két szereplőnél.
A legyőzött ellenségekből több minden pottyanhat, de különböző csereberélhető ruhadarabokra vagy fegyverekre ne számítsatok, leginkább életerő és lőszer esik belőlük illetve minden szörnytípusnak van saját Core-ja amiket egy "Fán" szétpakolgatva a hőseink értékeit tudjuk befolyásolni.


Kimaxolt Core-fa

Ezekből a Core-okból kétféle van, a kicsi általánosabb szörnyekért és a Boss-okért másmilyen jár. A kék színű értelemszerűen a kicsiké, a nagy sárga pedig a főellenségekéi. Alapból 3 típusúak lehetnek, a szívecskés az életerőre, a spirálos a haragra (Wrath) míg a kardos a támadásra ad valamilyen bónuszt de csak akkor ha megfelelő helyre teszik őket az ágakon. Ezen felül minden Core 2 szintet tud fejlődni és így maximálisan 3-as szintűvé válni, amivel az általuk adott bónuszok is javulnak, de ezeket is csak akkor kaphatjuk meg ha jó helyre kerülnek amit a szimbólum alján jelzett 1, 2 vagy 3 pötty jelöl.


Az összegyűjthető felszerelések, fejlesztések és támadási módok

A játékmenet igazi HnS, leginkább harcból és platformer elemekből áll, kifejezetten élvezetes szétcsapni a rosszfiúk között. Néha kapunk 1-2 kirakós feladatot az egyszerűbbekből amikhez a történet során megszerzett eszközökre lesz szükségünk, 2-2 színesíti a repertoárunkat karakterenként, így minden feladatnak másik fickóval kell nekiugranunk. A játék folyamán elég kevés olyan puzzle volt amihez összetett módon kellett volna a 2 lovassal dolgozni, kicsit sajnálom mert egy Lara Croft játékhoz hasonló szinttel igazán tudtak volna COOP-ban is villantani, ebben lehetett volna több fantázia.


Void-ban Vulgrim-mal

Véleményem szerint a Darksiders Genesis egy igazán jó játék. Nem tökéletes, de csapott áron került a boltok polcaira és ennek ellenére elég tartalmas, jól néz ki, hozza a Darksiders hangulatot. A történet is helyén van, sok újat tudunk meg erről a világról és a zene nagyon jó. Azt mondják COOP-ban minden jobb, de itt igazán nem érezni ezt mert egyedül is nagyon élvezetes a harc és kiaknázatlan maradt a két karakter közti különbség a pálya és feladatok szerkezetét tekintve. Darksiders fanoknak csak ajánlani tudom, azok is nyugodtan tehetnek vele egy próbát akik egy jó COOP akciójátékot keresnek, de akik valami Diablo szerű RPG-re várnak azok csalódni fognak.

Pro:
- Darksiders hangulat
- Kiváló zene
- Élvezetes játékmenet

Kontra:
- Bugdácsoló kamera
- Kiaknázatlan COOP mód

Pontszám: 85

Hozzászólások

(#1) ProEvoFan


ProEvoFan
nagyúr

Köszi a bemutatót!
Helyi kanapé coop van benne?Ha igen, osztott képernyős vagy olyan mint a Diablo 3ban?

(#2) Xaels válasza ProEvoFan (#1) üzenetére


Xaels
félisten

Van benne helyi coop, azt hiszem osztott képernyős.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#3) Petreszku


Petreszku
senior tag

Szia! Jó volt olvasni, a listámon van. Szerintem coop-ban haverral fogjuk valamikor végigjátszani.

(#4) Xaels válasza Petreszku (#3) üzenetére


Xaels
félisten

Köszönöm.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.