2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Children Of Morta | Bemutató

Írta: | Kulcsszavak: children . morta . roguelike . pixel . art . indie . game

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdvözlök mindenkit aki erre tévedt és könnyed kikapcsolódást remél írásomtól. Ha pár szóban kéne leírnom a játékot kb. annyi lenne, hogy "pixelgrafikás Diablo klón, rogulike elemekkel", de mint tudjátok csak akkor írok játékról ha legalább a fő történetszálat kivégeztem és ez esetben ennél azért kicsit árnyaltabb a helyzet. Eme szerzemény alanyát kicsivel 6 ezer forint alatt vásároltam meg a Playstation Store-ban 1 nappal a megjelenés előtt, ebből is látszik, hogy nem egy AAA játékról van szó.


Látványos borítókép, rajta az egész Családdal

Nehéz úgy írni egy történet orientált játékról, hogy ne lője le az ember a poént, de azért próbálom elkerülni a spoilereket. Egy ősi család, a Bergson-ék bőrébe bújhatunk akik a Morta hegy védelmezői és annak ellenére, hogy a grafika pixel art stílusú, a karakterek képességei jellemző fantasyklisékre épül még is sikerült őket személyiséggel megtölteni. Ahogy haladunk előre a történetben úgy válnak elérhetővé újabb családtagok, összesen 6 közül választhatunk, közöttük találhatunk egészen fiatalokat, nőket és férfiakat valamint legtöbbjük valamelyik közkedvelt szerepjátékos kasztot képviseli.


Tűzvarázsló, Barbár, Íjász, Lovag, Fejvadász, Harcművész

Ellenségünk a Romlás (Corruption) és az általa megfertőzött különféle teremtmények lesznek a legkisebb kis csúszómászóktól, a varázsló kecskefejű zombikon át az óriásrobotokig. 3 világba kell elmennünk, Caeldippo Caves az első és mint a nevéből is kiderül egy 3 részből álló barlangrendszert takar az arra a környezetre jellemző vegetációval. A 2. Barahut is egy elég sablonos sivatagos pálya az odaillő gonoszokkal. Utolsó világunk TerraLava, ami sajnos csak 2 részből tevődik össze, viszont már kicsit érdekesebb közeg - legalább is személy szerint nem sokszor találkoztam hasonlóval ilyen stílusú játékokban - a láva úsztatta, gépesített világ különféle robotokkal.


Bergson-ék alagsora tele csupa kacattal

A pályák procedurálisan generáltak, minden nekifutásra teljesen más rajzolatúak és a rajtuk fellelhető Obeliskek, Mininjátékok (mint az Istenek Pongja) és az összeszedhető varázstárgyak is mind-mind véletlenszerűek. Ezek mellett a sztorihoz csatlakozó kisebb-nagyobb mellékszálak is ilyen random térképágakon találhatóak, emiatt is érdemes mindig mindent bejárni. Minden Dungeon végén egy főellenség fogad minket és mindegyik teljesen más mint a többiek, mind külsőre mind pedig mozgásokat tekintve.


Dungeon végi statisztika

Karaktereinket fejleszthetjük is mily meglepő, a Kazamatákban szerzett pénzből (Morv) általános tulajdonságaikat turbózhatjuk fel mint az életerő vagy a sebzés. Ezekhez néha kicsit grindelős összeszedni a nyersanyagot, minél nagyobb szintre fejlesztettük annál több pénzbe fog kerülni a következő.


Tulajdonság fejlesztési oldal

Ezen felül különféle képességeik is vannak hőseinknek amiket a harc során kapott tapasztalati pontok elosztásával tudunk megtanulni. Ezek között vannak aktív és passzív skillek és egyes szintek elérésekor olyanok is amik a család többi tagjára is hatnak. Minden játszható karakterünk egyedileg fejlődik, így ha valakit hanyagolunk akkor ő kevesebb képességgel fog nekiugrani 1-1 pályának.


Harcművész Skilltree

Ha ez mind nem lenne elég, akkor még a különféle varázstárgyak és Obeliskek hatásait is feljavíthatjuk ugyancsak Morv készleteink feláldozásával, valamint ezek közé kerültek a szerzett pénz és XP növelését jelentő bónuszok.


Book Of Rea ami a mágikus dolgokat tuningolja

Harcolni izometrikus nézetben fogunk mint a Diablo-ban, kezdetben 1 féle támadásunk van és a kitérés képessége, de amint fejlődik karakterünk úgy tanulhatunk meg újabb támadási módot vagy a meglévőket is felerősíthetjük. Kitérni korlátozottan lehet, karakterünk szabja meg mennyit és milyen módon tudunk, van aki teleportál míg mások csak simán félrelökik azokat akik az útjukba állnak. Ez amolyan átmeneti megoldás a stamina rendszer felé, néha megnehezíti az ember dolgát, hogy nem lehet végig-dodge-olni a pályát.
Inventory illetve karakterlap nincs, játék során új göncöket vagy fegyvereket nem kapunk és csak a Skillfát tudjuk babrálni, minden mást a faházunkban tudunk fejleszteni, ahova automatikusan visszakerülünk minden alkalommal amikor meghalunk.


Ezt a családot még Dominic Toretto is megirigyelné

Meghalunk, bizony nem is kevésszer mert életerőt adó italt csak ritkán dobnak a szörnyek vagy ládák és tárgyak sincsenek bőséggel amik ebben lennének segítségünkre. Mint a felvezetésben írtam, roguelike játékról van szó ahol minden egyes újraéledéskor az adott pálya elejére kerülünk mindenféle képességmódosító csecsebecse nélkül amiket legutóbb szedtünk össze. Karaktereinket megfertőzi a Romlás és amennyiben ez bekövetkezik akkor pihentetni kell őket és más karaktert választani különben minél nagyobb a fertőzés annál nagyobb mértékű nehezítéssel vághatunk csak bele velük a kalandba.


Egy tájkép a játék elejéről

Amiben ez a játék kiemelkedik a többi hasonló közül az nem más mint a történetmesélés. Hiába harapunk sokszor fűbe, mégis olyan érzés játszani mintha a történet folyamatosan haladna tovább mert nagyon sok alkalommal (szinte végig így alakult nálam, lehet azért mert szerencsére nem haltam meg annyira sokszor) amint visszakerülünk otthonunkba valami kis morzsát ad a játék vagy családtagjainkról, vagy a történetről attól függően min verekedtük át magunkat legutóbb. A házban is mindig mást csinálnak és ezzel olyan hatást kelt mintha tényleg élnének a szereplőink.


Mesék és titkok amik színessé, érdekessé teszik a CoM-t

Magam részéről szeretem ezt a pixeles grafikai stílust de elfogadom, hogy van akiket viszont a hideg kiráz tőle, nagyon tetszik amit a Children Of Morta-ban letettek a készítők az asztalra, rengeteg apró részletben lehet gyönyörködni és kellemes a színek kavalkádja is. A narrátor, mivel a karaktereink nem beszélnek, hangja is szívet melengető és remekül mesél, ahogy a zenékről is csak jót tudok mondani.


Anai-Sarava, a 3 szellem egyike akiket ki kell szabadítani.

Összegzés:

A Children Of Morta egy igazi Indie gyöngyszem, ami semmilyen téren nem reformálja meg a játékpiacot, de minden eleme jól működik és olyan varázslatos hangulatot tud teremteni amit kevesen ebben a műfajban. A történet kiváló és annak elmesélése is tökéletesen működik annak ellenére, hogy roguelike és permadeath van, bár nem olyan szinten mint a Dead Cells-ben ahol mindent elölről kell kezdeni. A harcok tudnak kihívást jelenteni, de szerintem nem olyan nehezek mintha egy soulslike játék lenne, azért oda kell figyelni mert hamar fűbe haraphatunk egy óvatlan pillanatban. A játékmenet egyszerű, talán kicsit egyszerűbb is mint kéne mert olyan mint egy Diablo amiből pár elemet kihajítottak. Néha érthetetlen módon lassul kicsit a játék, volt amikor elcsúszott a hang és párszor kivágott kék képernyővel, de összességében a beletolt óráim alatt meg voltam elégedve vele. COOP lehetőségre csak offline van lehetőségünk 1 másik személlyel, ez is kihagyott ziccer szerintem.

Pontszám: 80

Hozzászólások

(#1) #09990144


#09990144
törölt tag

Köszi a bemutatót :R Switchre majd csak novemberben jön. Ha nem is megjelenéskor, de mindenképp megveszem. Kicsit a Moonlighterre emlékeztet.

(#2) Xaels válasza #09990144 (#1) üzenetére


Xaels
félisten

Örülök, hogy elolvastad. Remek játék szerintem.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.