2020. január 23., csütörtök

Gyorskeresés

Call Of Duty: Modern Warfare (2019) vélemény az Első Szezon kezdetén

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok. Ez az írás most nem bemutató lesz, sokkal személyesebb hangvételű, inkább olvasmányos mint képes élménybeszámoló és vélemény.

Annak idején a COD2 volt az első komolyabban játszott multiplayer játékom, akkoriban kezdett igazán megfizethetővé és elérhetővé válni az internet a kevésbé tehetősek részére is. Akkoriban még PC-n játszottam és rengeteg órát töltöttem el a 2. VH hadszínterén és még hírből sem ismertük a P2P kapcsolatot, dedikált szervereken folyt a játék amit az All Seeing Eye (ASE) szerverkereső alkalmazáson keresztül böngésztünk, sokszor IP alapján csatlakozva egymásra. Ezt később váltotta a sokkal modernebb Xfire, de ez már mind csak történelem :D

A COD3 csak konzolokra jelent meg így a második rész sokáig támogatott volt PC-n és amikor az Infinity Ward bejelentette a 4. rész érkezését minden platformra nagyon boldog voltam. Akkori csapattársammal és barátommal még moziban láttuk levetítve az első kedvcsinálót és az állunk a padlón volt. Megjelenéskor sorban is álltunk a saját példányainkért majd egyből megalapítottuk a | Surranó Kések Klánját | mert a késelés volt az egyik új játékmechanikai elem. Mondanom sem kell, hogy nagyon fel voltunk pörögve és voltak War-ok ahol néha fel is csillant az penge jó párszor, konkrétan volt amikor 1v5-öt hozott le barátom csak toroknyiszatolással. Ezek mellett sokáig volt saját bérelt szerverünk, később ez átköltözött Németországba a nemzetközi War-ok miatt és mivel akkoriban fix IP címes stabil netem volt (30/30mbps ami kiváló szolgáltatásnak számított) és PC-re is locsoltam a zsetont dögivel, ezért otthonról tudtam COD szervereket üzemeltetni. A World At War-hoz például így szinte elsőként volt idehaza szerverem és azok is hónapokig fullon mentek amíg nem mentünk vissza MW-zni. Sokszor megkaptam, hogy csalok mert 0-ás ping nem létezik :D

A COD4 volt számunkra maga a kockák szent grálja, 3000-4000 óra közötti időt töltöttem el vele és szinte kisujjamban voltak a térképek minden apró zugai. Aztán bejelentették a közvetlen folytatást az MW2-t... Nagy lelkesedéssel estünk neki, bár az akkor bevezetett IWnet (P2P kapcsolaton alapuló játék) hamar elintézte, hogy az imádat átcsapjon gyűlöletbe. Kidobhatatlan csalók, az állandó durva lagok élvezhetetlenné tették. Persze tudom, hogy később tört szerverekkel ezek kiküszöbölhetővé váltak de addigra már késő volt. Olyannyira, hogy végül a csapat szétszéledt és átmentem egy teljesen más játékszériához, ahol kezdetben estem-keltem és nehezen vettem fel a ritmust, de amikor az megtörtént és megtanultam a játékot nem a COD-os mércével mérni akkor ott is elkezdtek a sikerek halmozódni. A COD-os szünet konkrétan a WW2 megjelenéséig tartott nálam és ekkor már PS4-re költöztettem a gamer énemet. Előfordult, hogy ingyenes hétvégéken ránéztem némelyik részre, de megvenni egyiket sem vettem meg.

A tavalyi körből kimaradtam, a Treyarch által készített részek nálam soha nem jöttek be és a BR sem az én világom igazán. Eljött hát az idei év és az Infinity Ward nem kisebb fába vágta a fejszéjét minthogy, az elmúlt 12 évben kultikussá vált Modern Warfare-t rebootolják. PS4-en volt Alfa meg a Beta teszt és bár az igazat megvallva ezekbe nem öltem túl sok időt de valahogy még is megfogtak a látottak és megvettem. Már nem tudok féktelenül ott ülni, játszani és vannak mellette más elfoglaltságaim is ezért csak közel 3 napnyi játékidő van mögöttem.

Nagyon élvezem a játékot, bár az az igazság, hogy vannak azért problémáim is. A grafika, a térképek és a gunsmith nekem kifejezetten bejönnek. Sajnos a hangok nem az igaziak sokadik patch után sem, a szerverkeresőre ráférne egy részletesebb megoldás és a lagkompenzáció, na ez utóbbi amitől agybajt kapok néha. De részletezem a dolgokat.

Grafika: sok sok éve várták a játékosok, hogy megújuljon a grafikus motor és ne csak toldozzák-foltozzák a régit. Ez úgy néz ki végre bekövetkezett. A singleplayer egyes részein szinte lemásznak a szereplők és az események. A multiban kicsit visszafogottabb a látvány mert a sebesség az elsődleges, de még így is érezhető a javulás látványban a korábbiakhoz képest. BO4-et ingyenes hétvégén próbáltam.

Hangok: bár a hangok elég erősek viszont sokszor egy hömpölygő masszává állnak össze és bár mindent hallani mégsem lehet semmit. Néha meglepően pontos információkat közöl a fülünk, míg máskor inkább összezavarnak.

Szerverkereső: nincsenek dedikált szerverek, a játékmódokat kiválaszthatjuk de a pályákat nem és mivel minden kör végén újraalkotja a lobbyt ezért sokszor van, hogy 1 pálya sokszor ismétlődik egymás után sőt ha több játékmódot választunk akkor azok sem biztos, hogy váltakoznak. Ez bosszantó tud lenni.

Score Based Match Making: érdekes egy dolog ez. Sokszor hallani az embereket arra panaszkodni, hogy a többi játékos mennyire ügyetlen vagy nem érti a játék lényegét, na itt elvileg nézi a rendszer a teljesítményét az embernek és megpróbálja a lobbyt úgy összerakni, hogy a szintjének megfelelő ellenfeleket kapjon. Ez így jól hangzik, viszont ritka eseteket leszámítva előáll az a helyzet, hogy nem lesz tartósan kiugróan jó a teljesítmény. Ha van egy nyerő szériád utána nyakadba kapod a húzósabb pakkot és már is nagyobb lesz a kihívás. Emiatt a statisztika sem feltétlenül alakul számunkra kedvezően és ha partival mentek játszani sem mindegy kihez méri a rendszer a többieket.

Gunsmith: korábban nem volt még ennyire személyre szabható a fegyverarzenál. Nagyon jól néznek ki a fegyverek és kellően nagy a választék is, bár szerintem a balansz nem az igazi. Van 1-2 fegyver amik túlságosan is erősek univerzálisan, míg másokkal szinte semmi esély szemtől-szemben érvényesülni.

Játékmódok: jöttek új játékmódok amik szerintem jól sikerültek, de azok akik a Run N' Gun Treyarch-os pályákon szocializálódtak azok csalódni fognak mert a 2v2 és a Cyber Attack is inkább a gondolkozós, taktikusabb játékmenetet igényli míg a Ground War a Battlefield Conquest-jét utánozza és nálam valahogy ez itt nem működik, akkor inkább megyek BF-ezni. A Season 1-gyel jött új játékmód ami a Domination és az Search&Destroy elemeit vegyíti, éjszakai beállítással izgalmas tud lenni. Van pár módosítás amik annyira nem tetszenek mint például az, hogy a bomba leszedését lehet folytatni ott ahol abbamaradt.

Térképek: rengeteg panaszt hallok a térképekre, de őszintén szólva sokszor nem értek ezekkel a panaszokkal egyet. A MW-es pályák sem voltak azok az egyszerű körbe-körbe futkosós 3 vonalas felépítésűek és erre Crash tökéletes példa lett a Season 1-ben. A kultikussá vált pálya belesimul a jelenlegi felhozatalba, sőt az új sprinteléssel még gyorsabb is lett mint régen volt és mit olvasok sok helyen? Azt, hogy milyen rossz pedig ez egy "alap" térkép. Mi lesz itt Vacanttal :D Ezeken a pályákon nem lehet előre menni féktelenül, néha meg kell 1 pillanatig állni és tervezni, felmérni a környezeted (hangokra és egyebekre figyelni) ami nem egyenlő a kempeléssel még ha killcamban úgy is látszik néha. Szerintem igazán csapatban, csapat és objektív alapú módokban villantják ki a fogaik fehérjéjét. Nem az 50-100 kill adja az adrenalint, hanem amikor másodperceken múlik a győzelem vagy feszülten várod, hogy a másik csapat a nyakadba essen egy rosszul elsült rajt után.

Lagkompenzáció: szörnyű, hogy ott az 1000-es net, a kábellel csatlakoztatott konzol és olyan szitukban maradsz alul amik szinte 110%-osnak tűnnek és akkor meglátod a killcamban, hogy mintha tátott szájjal várnád, hogy lenyomják a stukkert a torkodon. Persze ez kicsit erős túlzás de vannak lobbyk amikor vannak olyan emberek akikre kiüríted a tárad és talán akkor meghal, de addigra ő 3-szor rád fordul.

A játékot szórakoztatónak tartom, biztos sokat fogok vele játszani, de már nem vagyok erőm teljében és így nem fogok beletolni 1000 órákat. El kell tudni engedni a teljesítménykényszert mert legyünk őszinték, ez már rég nem az a precíz hálózati rendszer ami az eredeti MW alatt volt. Az ajtók mögé rakott aknák szinte kivédhetetlenek, az SBMM hamar letöri az ember szarvát ha nem figyel. Az egyik körben istennek érzed magad, a következőben meg esel-kelsz és örülsz ha RPG-vel ledurrantasz valakit.

Hozzászólások

(#1) twollah1976


twollah1976
(őstag)
LOGOUT blog

En kifejezettem orulok a Score Based Match Making rendszernek.

Vegre valakinek leesett, hogy a kezdoknek nem valami jo dolog cseresznye mag kopdosovel lodozni az akarhany szintes FPS huszarokra.
Mi abban a jo, hogy bekerul par kezdo a menok koze es szimplan lelodozik oket?
Max arra jo, hogy elvegye az emberek kedvet a jatektol.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#2) Xaels válasza twollah1976 (#1) üzenetére


Xaels
(félisten)
LOGOUT blog

Szerintem sem gáz az SBMM, de vannak anomáliák amit sokan nem viselnek jól. Van akinek az az élvezet ha a gyengébbeket lőheti halomra és ebben a rendszerben ez nem megy neki mert ha van 1 kör ahol jól teljesít akkor a következőben lehet pont ő lesz a "gyenge" akit halomra lőnek és ez az ő élményét rontja.

Ráadásul ha partiban vagytok és ha a host ügyes akkor a rendszer hozzá keres és akkor a többiek lehet folyamatosan feküdni fognak. Az is gond, hogyha valaki a feladatokkal húzza fel a pontszámát azt összerakja azokkal akik TDM-eznek mindenhol. Erre a rendszerre ráférne még egy kis finomhangolás.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#3) UnA válasza Xaels (#2) üzenetére


UnA
(Korrektor)

"ha van 1 kör ahol jól teljesít akkor a következőben lehet pont ő lesz a "gyenge" akit halomra lőnek és ez az ő élményét rontja."

Egy abszolút outsider kérdés: ez miért lenne baj? Aki mindig nyerni szeretne, az mondjuk pasziánszozzon, mert ott nincs gond az erős ellenfelekkel... :P

(#4) Xaels válasza UnA (#3) üzenetére


Xaels
(félisten)
LOGOUT blog

Nekem ugyan nem baj, de sokan vannak akik nem tűrik jól és ebből készülnek a rage videók. Valamint emgem olyan szinten érint, hogyha olyanokkal vagyok egy csapatban és kilépnek úgyhagyva 2v6-ban vagy hasonló szituban akkor az azért már az én élményem rovására is mehet. Ugyanez fordí tva, hogyha lelép a másik csapat abban nincs örömöm, mert nem érzem a "győzelmet" fair-nek. A játék nem bünteti a rage quit-ot, csapatot nem lehet váltani és autobalance hírből sincs.

Alapvetően jó az SBMM csak vannak hiányosságai. Szeretem ha HQ-n a harc a HQ-ért folyik és szoros a meccs. Azt nem szeretem ha simán nyerünk mert a másik csapatban csak a killekre mennek. Ezek statisztikailag torz eredményt szülnek amiből az SBMM is dolgozik.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#5) kemotox válasza UnA (#3) üzenetére


kemotox
(addikt)

Passziánszban a leosztások nagy része nem rakható ki... :D
(Már ha a klondike-ra teccik gondolni, de gondolom igen)

[ Szerkesztve ]

(#6) UnA válasza kemotox (#5) üzenetére


UnA
(Korrektor)

De nincs ellenfél, akire haragudni lehet.

És be lehet csúsztatni a lapot akkor is a helyére... :D

(#7) Viktor77 válasza kemotox (#5) üzenetére


Viktor77
(félisten)

"A pasziánsz legismertebb formája (köszönhetően a Windows 3.1-be épített, és a korai kilencvenes évek irodáinak hasznos munkával töltött idejét jelentősen csökkentő programnak) a Klondike. Noha pofonegyszerű játékról van szó, a híres matematikus, Irving Kaplansky annak idején - tisztán tudományos célból - lejátszott 2000 partit,

DE CSAK 36,6 SZÁZALÉKUKAT NYERTE MEG.
A St Anrdrews-i program egymilliárd leosztást rakott ki. De ezeken belül is számos különböző stratégia sikerességét elemezte, volt olyan parti, amelyben egy 2274 lépésből álló szekvenciát vitt végig, csak hogy lássa, a végén sikerül-e megoldani az asztalt. Így kiderült, hogy

82 SZÁZALÉKOS A GYŐZELEM ESÉLYE.

Persze ezt úgy kell érteni, hogy ekkora eséllyel rakja ki a pasziánszt az a játékos, akiknek korlátlan erőforrásai vannak, és praktikusan az örökkévalóságig próbálkozhat. Egy másik népszerű windowsos játékban, a Freecellben viszont szinte 100 százalék a nyerés valószínűsége, ha elég okos az ember (gép)."

Some people move on, but not us ... not us

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.