2022. december 1., csütörtök

Gyorskeresés

Battlefield 2042 BETA (PS5) élményeim

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok. Tudom tele az internet videókkal meg egyéb anyagokkal a DICE háborúzós játékának korai verziójának kivesézésére és itt sem lesz új a nap alatt. Amit rólam és a konfigurációmról érdemes tudni a véleményem árnyalását tekintve, hogy PC-n kezdtem még a Bad Company 2-vel a BF-es pályafutásomat és bár az sem volt tökéletes, csúszott is a megjelenés de annyira beleszerettem a szériára jellemző játékmenetbe és mechanikákba, hogy onnantól kezdve egészen a Battlefield 1-ig minden részt megvettem megjelenéskor Prémiummal meg minden kutyafülével együtt és belement több ezer óra ebbe játéksorozatba. A BFV-öt már konzolon húztam be és azt is megjelenéshez képest kicsit később, nem a korai hiszti tántorított el hanem mert nem voltak meg a bajtársak és még kicsit idegen volt a kontroller a kezemben, de ez utóbbin túltettem magam és már egész eredményesen tudok ott lenni a csatatéren bármilyen kaszt is kerüljön a kezeim közé. A BETA-t már PS5 konzolon játszottam, egy QHD gamer monitoron amire 1080p jel megy ki. Erről ennyit, essünk neki a játéknak.

A DICE és a Frostbite csapat nem hazudtolta meg magát, a látvány sokszor nagyon durva volt még így is. A hangok sajnos ebben a verzióban nem nagyon akartak összeállni, meg volt a dinamika csak valahogy semmi sem úgy akart szólni ahogy elvárt lenne egy Battlefield játéknál, akárhogy próbáltam beállítani nem igazán villant meg az Arctis 7P foga fehérje. A grafikán kívül 1-2 apróság volt amit pozitívan tudtam értékelni, az ejtőernyőzés okos funkciója, hogy manőverezés és a sima ereszkedés között válthatunk és utóbbi közben meg tudjuk védeni magunkat valamilyen szinten, bár ez sem volt tökéletes, ráadásul az ejtőernyő rengetegszer fent maradt az ember feje felett földet érés után ami miatt esélytelen volt észrevétlen maradni. A fegyverek On The Go variálhatóságának is volt némi pozitívuma, ha felvettem a földről egy fegyvert akkor azt legalább tudtam relatív gyorsan módosítani, de a lehetőségek ebben a formában nagyon limitáltak és zavaróan bugos is volt, nem mindig jegyezte meg a beállításaimat és volt amikor az egyik összetevő állításával egy másikat is módosított a rendszer önhatalmúlag, ráadásul a lőszerből sem fix mennyiséget kaptál tár típustól függetlenül hanem szét volt azok között osztva...

A netkód... na ez semmit nem változott és ez az egyik rohadtul bosszantó dolog, hogy több mint 10év telt el a BC2 óta és kierőszakoltak magukból 5 részt ezidő alatt és nem sikerült összekalapáljanak egy olyan rendszert ami felveszi a konkurenciával a versenyt, de ezt a szerencsétlent még tovább terhelik még nagyobb pályákkal meg mégtöbb hús-vér játékossal. Nekem PS5-ön brutálisan laggos volt és csúszott sokszor a hitreg, utolsó nap valamicskét jobb volt a helyzet, de egyáltalán nem éreztem folyékonynak a játékot élvezhetetlen volt.

A pálya méretei, a több játékos egyáltalán nem oszlott el jól. A több játékos csak azt eredményezte, hogy 1-1 ponton sokkal durvább darálda lett, 2 pont között ugyanolyan vagy még nagyobb kongás volt mint korábban ráadásul ha sikerült is 1 pontot/szektort magadévá tenned akkor onnan szinte öntökönrúgás volt elindul a legközelebbi lehetőség felé mert mind többszáz méterre van a pusztán keresztül. Járművet sokszor nem tudtam lehívni hiába mutatta a rendszer, hogy van még kapacitás és olyankor maradt a kutyagolás hosszú percekig vagy egy bokor takarásából lőttek agyon megkönnyebülést okozva, de volt amikor simán rányomtam a Redeploy gombra inkább. El lehet felejteni, hogy 1 Squaddal kinéztek 2-3 zászlót és azok között relatív gyorsan mozogva hatékonyan tudtok a csapat eredményében részt venni. 1 Squad nem csinál nyarat, 1 pont megtartásával nem sok vizet tudsz felkavarni.

A spot/ping rendszer nem működött. Ez is olyan funkció aminek már évek óta kiforrott állapotban kéne lennie és könnyen implementálhatónak kéne lennie, de nem...ennek kéne hidat képeznie a különböző nemzetiségű játékosok között egy gyors és könnyen értelmezhető kommunikációs forma képében. Ott állok mint az a bizonyos a hideg vízben és nem tudom tudtára adni a többieknek, hogy figyeljetek onnan jön az ellenség...

A legnagyobb mellélövés a régi kasztrendszer lecserélése volt, az új divatos specialistás megvalósítás szinte teljesen megöli a csapatjátékot mert az egyedi képességek kivételével minden fegyver és kütyü szabadon variálható. Nem tudod 1-2 kivételtől eltekintve, hogy a másiktól mire számíthatsz, a squad társaknál mutatja de a csapat többi tagjánál sötét folt van. Nincs meg a klasszikus bebetonozott szerepkör és most már egy medic is tolhatja majd a meta fegyvert, loadout-ot az arcodba... Amikor földre kerülsz rimánkodhatsz, hogy felhúzzon valaki, alig alig jönnek az ember segítségére ráadásul a korábban remekül működő jelzés, hogy a legközelebbi orvos merre-hány méterre van tőled is hiányzik. Erre rátesznek egy lapáttal a botok és a HUD nyomisága, egy botról is csak akkor tudod meg, hogy az amikor odarongyolsz felszedni és kiírja a nevét. Tudjátok ki a tököm adná fel a jó fedezékét egy 2pálcás AI-ért... A skinek mindkét frakciónál totálisan ugyanúgy néznek ki, a csapattársak feje felett lévő világoskék jelölés sokszor láthatatlan, szörnyen rossz a Visibility.

Hova lettek a részletes animációk és a többféle mozgási opció? A háttal kúszás a földön pl. Hova lett az építkezés és a pontokon megtalálható lőszer/kötszer állomás. Hol vannak a változatos, részletesen rombolható épületek, mert Orbital-on a két kezem is sok megszámolni ezeket.

És ez BETA, takaróznak, hogy de hát ez pár hónapos build már és a bugok javítva lesznek. Hallottuk, láttuk már ezt egy párszor. Aztán megjelenéskor kaptunk az arcunkba, hónapokig szívtunk minden patch-nél és reménykedtünk, hogy majd a következő. 1 hónap van a megjelenésig, de hogy ebből nem lesz épkézláb játék addigra abban biztos vagyok. Hogy lehet az, hogy ami évekkel ezelőtt jól működött már azt képtelenek hiba nélkül átemelni? Miért nem képesek végre lerakni egy jó netkódot, hogy urambocsá a 2Gbps-es nettel ne szopjak a laggtól, a hitreg bénaságaitól mindezt egy fix hardveren amire elvileg könnyebb lenne optimalizálni is. A nagyobb streamerek között sokan dícsérik a játékot. Lehet, hogy egy olyan gaming riggel a seggem alatt meg az egyéb szponzorációkkal én is szépeket tudnék mondani, de jelenleg erről a játékról nem sok mindent lehet elmondani azon kívül, hogy jól néz ki meg húúúú rakéta kilövés meg tornádó...

Hozzászólások

(#1) b.


b.
félisten

Abszolút egyetértek, a negatív kritikákkal az írásban. Egyre kevésbé mernek bevállalni a fejlesztők bármiféle csapatalapú kihívást. Ezt nem evezném annak ami lett az új BF -ben.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#2) Xaels válasza b. (#1) üzenetére


Xaels
félisten

Teljesen felesleges volt elmenni a legek felé. Ehhez a játékstílushoz, játékmódhoz nem jók ezek a méretek meg mennyiségek. Ha már mindenképpen ilyen megalománkodás akkor valami más irányt kellett volna venni.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#3) muszurkefal


muszurkefal
aktív tag

Na bazki, pedig nagy reményeket fűztem hozzá. Még jó, hogy nem rendeltem elő. Majd egy év múlva, hátha addigra vállalható lesz.

(#4) Polllen


Polllen
nagyúr

Én is BC2-vel kezdtem. Előtte csak az MW1-2 ment. :)

A kritika érvényes, viszont a teljes játékban azért változhatnak a dolgok. Legalábbis remélem, remélhetőleg nem csak ezt a pálya tervezést követték mindenhol.
A játékosokkal nem nagyon tudnak mit kezdeni, BFV-ben rengeteg pontot lehet szerezni csapatjátékkal és randomok esetén a jó csapatjátékos is valahol a 10-20% között van. Az a meglepő, amikor a medic-k jönnek, dobják a füstöt és felszednek.

A bugok pedig sajnos minden BF játék szerves része megjelenéskor. Még olyanok is, amik már a BF3 megjelenésénél sem mentek. Egyszerűen az első 3 hónap a start után még béta teszt. BF1 és BF5-t már csak akkor szereztem be, amikor EA play-ben elérhetővé vált. Szerintem itt is ez lesz. Csak még a platformot nem tudom. Jó lenne konzolon, de a PC-t nehezen engedem el. Még ilyen árakon is. :B

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#5) AxBattler


AxBattler
félisten

BC2 itt is. ;)
Láttam a klasszik pályák feljavított változatát az előzetesben, hát az eléggé odavert. De majd 1 év után meglátom, hogy mennyire lesz rá igényem, egyenlőre a BC2-t is megunom 1-2 óra után.

Egyébként lesz bill+egér támogatás konzolokon?

Nem kéne összehozni egy retró BC2 PH klánt?
Szerintem lenne minden este elég belépő 1-2 squad-ra... :)

[ Szerkesztve ]

Hardveraprón eladó: Nanoxia ventilátorok, Alföldi Bázis mosdó, IKEA Hemnes tükrös szekrény, stb. .............. "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."

(#6) Xaels válasza Polllen (#4) üzenetére


Xaels
félisten

Nekem BFV-ben a pályák tetszenek, a járművekkel van bajom és a fegyver/karakter variálással. Körülményes, nem olyan intuitív. Meg kéne még bele pár pálya. A Firestorm sem lett volna rossz, csak azt is félbe hagyták.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#7) Xaels válasza AxBattler (#5) üzenetére


Xaels
félisten

Megjelenéskor nem hiszem, hogy lesz egér konzolon. Nincs PC-m csak PS5, így nekem a BC2 nem opció. A Portal meg nem hoz lázba, ugyanazért nem adok ki megint egy csomó pénzt amire az elmúlt 10évben ott hagytam nekik egy valag pénzt.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#8) AxBattler válasza Xaels (#7) üzenetére


AxBattler
félisten

Pedig a Portal a garancia (?), hogy lesz hozzá content, akár community vonalon is: kajálnám, ha a BC2 pályáit átültetnék ide... illetve szerintem akár MOD-okat is engedélyezhetnek, szóval a kaszt-ok visszajöhetnek.

Egyébként ja, a specialisták engem sem győztek meg, inkább jönne vissza a kasztosodás.

Hardveraprón eladó: Nanoxia ventilátorok, Alföldi Bázis mosdó, IKEA Hemnes tükrös szekrény, stb. .............. "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."

(#9) Polllen válasza Xaels (#6) üzenetére


Polllen
nagyúr

Több pálya biztosan kellett volna a BFV-be, a meglévők tetszenek nekem is.
A fegyverek és járművek meg olyanok, amilyenek.
Egy jó pilótát nem lehet egy AA-vel kilőni, mert hatalmas távolságból kiszed "rakétával", tegnapelőtt meg egy Type 97-tel 3 shermant takarítottam el közvetlenül egymás után f2f-ben...
Együtt tudok élni ezekkel, de szerintem csak azért, mert nem nagyon van más olyan FPS játék, amit nem untam még meg.
(Apex sokáig alap volt, de ott meg PC-n a kevés játékos miatt olyan lagfos lett, hogy inkább hagytam.)

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#10) Polllen válasza AxBattler (#8) üzenetére


Polllen
nagyúr

A specialistákkal kapcsolatban én még nem döntöttem. Lehet, hogy jó lesz. Nekem is sokszor hiányzik, hogy bizonyos fegyvert nem tudok használni x kaszttal, amikor tudom, hogy azzal megállíthatatlan lennék. ;]

A régi szép idők, amikor még oldalanként sem voltak összekeverve a fegyverek (pl. Enemy Territory) és lövés hang alapján megmondtad, hol az ellen...

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.