2019. február 19., kedd

Gyorskeresés

Anthem VIP- és Open Demo Beszámoló (PS4 Pro)

Írta: | Kulcsszavak: Anthem . Bioware . EA

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok. Lecsengett a két hétvégén tartó próbaüzeme a Bioware sokak által várt looter shooterének. Nem mindenre kaptunk választ, ilyen például történetet és a játék hosszát érintő kérdések, de legalább a játékmenetet és a közeget amiben játszódik szemügyre vehettük, még ha nem is teljes pompájában.

Kezdeném a VIP Demo-val kapcsolatos élményeimmel. Ez a verzió a Bioware elmondása szerint akkor nagyjából egy 6 héttel korábbi verzióból származott és már a próbaverzió megjelenésekor is bőven elavult dolgokat tartalmazott. Ügyesen 2 nappal korábban mindenki számára elérhetővé tették a demot letöltésre minden platformon, a hozzáférést pedig EA/Origin felhasználói fiókhoz kötötték. A digitáls előrendelőknek nem volt különösebb tennivalójuk, míg a fizikai változatra áhítozók kód formájában kapták meg a hozzáférést illetve azok akik jogosultak voltak erre a verzióra meghívhatták 3 barátjukat Friend Pass formájában. Péntek délután 6 órakor elszabadult a pokol, a Bioware és az EA valamit nagyon elszámolhatott mert konkrétan a teljes szerverparkjukat térdre kényszerítette a start. Hozzáteszem, elég nagy marha volt aki ezt az időpontot kitalálta és globálisan el is indította. Órákig ment a próbálkozás és ha beengedett valakit a játék, az sem lehetett önfeledt mert stabilitási gondok tömkelege fogadta. Ezen kívül bugos is volt ez a verzió, nagyon sokakat (köztük engem is) a végtelen töltési hiba kergetett őrületbe. Ez annyit tett, hogyha játékot akartál indítani akkor a töltőképernyőn ragadt a játék amíg újra nem indítottad. Volt, hogy egyből újraindítva a játékot be tudott rakni az előbb betöltött partiba, de volt, hogy nem. Volt olyan, hogy 4.-5. próbálkozásra sikerült elindulni és játszani. Ezek a hibák azért is voltak bosszantóak mert egyébként maga a játékmenet és a világ szerintem nagyon el van találva. Én élveztem a játékot amíg lehetett bár sajnos ebben az első 3 napos etapban nem sokat sikerült játszanom és azt is többnyire csak random emberekkel, mert a kapcsolódási hibák miatt nem sikerült sokszor összekapni a 4fős csapatot, ráadásul a 3db meghívómat is csak az utolsó nap tudtam elküldeni mert addig imát morzsoltak a szerverek. Ez a hétvége sokakban kételyt ébresztett, jogosan mivel a 3 nap szinte érdemi javulás nélkül futott le.

Mivel nem terveztek új Demo klienst kiadni a nyílt verzióhoz ezért hét közben patchelték a már korábban letöltöttet.

Eljött a következő hétvége, a szerverek hivatalos indulási ideje ugyancsak délután 6 óra volt az Open Demo-nak. Nagy reményeket nem fűztem hozzá, hisz elvileg most mindenki szabadon rátehette a mancsát a játékra. Meglepetésre a szervereket majd 1 órával előbb elindították, kapcsolódási gondokkal én személy szerint nem találkoztam. Elindult gond nélkül a játék és folytathattam ott, ahol a VIP-t abbahagytam és az életem megkeserítő töltőképernyős hiba is a múlté lett. Nagyon boldog voltam, rögtön aznap többet tudtam játszani mint az előző hétvégén összesen. Sajnálatos módon újabb küldetések nem kerültek be ezért másokhoz becsatlakozva a korábban megismert missziókba ugrottam be segíteni. Emellett kárpótlás gyanánt elérhetővé tették a VIP-sek részére az összes Javelint, amivel élve magam is kipróbáltam a Rangeren kívül másik két öltözéket, névszerint a Colossus-t meg a Storm-ot. Bár ez a verzió sem volt hibátlan, volt hogy crashelt és kisebb-nagyobb bugok előfordultak azért, remélhetőleg a végleges verzióban ezeknek hűlt helye lesz, de itt sikerült rendes csapattal repkedni és folyamatosan akár bent lenni órákig. Nekem megfelelt a sebessége a játéknak, találkoztam már rosszabbal is konzolon, de halottam panaszt rá ebben az aspektusban is.

Na és milyen a játék? Igaz, hogy én digitálisan gyakorlatilag már megvettem az alap verziót, de az Open Demo után egy cseppet sem bánom. Nagyon szép és látványorgia, még ha néha kicsit késnek is a textúrák. Számomra a repülés nagyon élvezetes, konzolon az analóg karokkal nagyon könnyű irányítani, a Javelinek gyökeresen eltérnek egymástól és ezáltal a velük való játék is más-más taktikát követel meg, ha jó a csapat akkor nagyokat lehet harcolni amihez szerintem egy elég jól skálázódó nehézségi rendszer van társítva, bár nem próbálhattuk ki az összeset. Az öltözékek kinézetét alaposan testre lehet szabni, rengeteg lehetőség van és még több lesz a véglegesben. A craftolás is jól van megoldva, nem lehet csak úgy mindenből egyből a legjobbakat legyártatni. A lövöldözés és a képességek jól működnek, ha nem bugzik be de ezt egyelőre tudjuk be a demonak, és remekül kiegészítik egymást a Combo rendszerben ami kifejezetten jónak ígérkezik. A freeplay tele van tartalommal, nem elég hogy a repülés által a világ teljes térfogata ki van használva, de eventek is elég szép számban megtalálhatóak rajta és egyelőre változatosnak is tűnnek. Az utolsó nap egész nap saját csapattal tudtam játszani és rendesen megdobta az élményt, alig várom már, hogy a teljesnek eshessek neki, de addig még van majdnem 3 hét. Már most tudni azért, hogy sok minden más lesz mint amit itt a próba alatt megszoktunk és úgy néz ki a Bioware csapata megtesz mindent, hogy elégedettek legyenek a játékosok. Személy szerint örülök, hogy egyelőre nem lesz PVP, a sztorira és a COOP tartalomra koncentrálnak. Legyen hosszú és tartalmas játék belőle.

Ti, hogy láttátok?

Hozzászólások

(#1) ProEvoFan


ProEvoFan
(PH! kedvence)

Akkor ebben most lesz egytékos kampány is vagy csak co-op és mmorpg jelleg?

(#2) Xaels válasza ProEvoFan (#1) üzenetére


Xaels
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Sztori küldiket tudsz indítani egyedül privátra állítva, de a Strongholdot meg Freeplayt nem lehetett a Demoban privátra rakni. Egyedül sokszor elég nehéz tud lenni.

[ Szerkesztve ]

PSN ID: Lord_Machine_X ///

(#3) _drk


_drk
(senior tag)

Minden javelinnek van sok külön skillje, amiket lehet majd váltogatni?
Rangerrel nyomtam csak egy kicsit, nem sok időm volt sajna most hétvégén.
Annak volt egy nagy lövése meg gránát csak. Közel harcnak meg nagy volt a cd-je.

Ha a harcot jól kidolgozzák, akkor ez jó game lesz. Például egy fegyver ad +sebzést skillnek meg hasonlók.

(#4) Polllen


Polllen
(PH! nagyúr)

Érdekesnek tűnik, de nekem ez így kevés volt, hogy lenyűgözzön. Anno a Division egy megvett kilóra a story-val. Itt is előbb legyen egy történet, ami megfog, aztán mehet a coop.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#5) Xaels válasza _drk (#3) üzenetére


Xaels
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Annyi időm nem volt sajnos, hogy minden Javelint kimaxoljak és rengeteg mindent nem tettek közzé a demoban, de vannak variációk azért. Fegyverekben, elemi tulajdonságokban és képességekben is volt több féle amivel találkoztam. Maga a különféle Javelinek is nagyon eltérnek, például a storm vagy a colossus nem dobál gránátot, a storm dodgeolása olyan mintha elteleportálna míg a colossus egyáltalán nem tud dodge-olni. A kozelharc is teljesen más, a Colossusnak területi sebzése van ott.

PSN ID: Lord_Machine_X ///

(#6) Xaels válasza Polllen (#4) üzenetére


Xaels
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Itt a demoban szinte semmi komolyat nem árultak el a sztoriról. Viszont az kiderült, hogy vannak választási lehetőségek párbeszédeknél, bár kétlem nagy hatásuk lesz magára a történetre.

PSN ID: Lord_Machine_X ///

(#7) _drk válasza Xaels (#5) üzenetére


_drk
(senior tag)

Ezt úgy tudnám elképzelni mint az Overwatch-ban. Jobb lent ott vannak a skillek, de itt ügye nem a hősöket cserélgeted, hanem a skilleket. Különböző Javelinhez, különböző skillek, meg különböző fegyverek.

(#8) Xaels válasza _drk (#7) üzenetére


Xaels
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Így is fel lehet fogni.

PSN ID: Lord_Machine_X ///

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.