2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

USS Asia átépítés 3. rész

Írta: | Kulcsszavak: Star Trek . makett . papírmakett . modell . Asia

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az elmúlt hetekben összekaptam magam és jól haladtam a részletekkel. Igaz, még mindig a szerkezetépítés folyik, de megjött a kedvem, így sokszor esténként is foglalkoztam fél-egy órákat a hajóval. Több résszel is látványos haladást értem el az alibi 2. részben látottakhoz képest.

Persze még mindig elég csúnya a modell, hiszen látszanak a belsőségek, a cafatos régi papírok és az újonnan beépített darabok. Az új elemeknél is szinte csak a korábbról megmaradt hulladék papírokat és balsa fát használok. Furcsa, de jó érzés, ahogy épül be az egyre több papír és ragasztó, úgy lesz egyre nehezebb az egész modell. 1-2 héttel később terveztem jelentkezni, amikor még jobb állapotban tartok, de mégis mutatok egy köztes állapotot.


Keresd a hibát ;)

Elkészült a parancsnoki szekció belső szerkezete és a burkolatot tartó merevítések nagyobb része is. Felraktam a 2. fedélzetet alkotó kiegészítést is. Később erre még felkerül a hajóhíd is. A merevítéseket először papírból akartam megcsinálni, végül maradtam a balsa fánál. Van hulladékom amit így elhasználhatok. Talán szerencsésebb lett volna ha sűrűbben hagyom őket, de reményeim szerint így is elegendően megtámasztják a burkolatot. Van még időm újakat beépíteni.


Néha nem árt kicsit besegíteni a ragasztónak. Éppen a második fedélzetet préselem.

Elkészültek az új hajtómű gondolák is és az azokat tartó pilonok. A hajtóművek talán lehettek volna még 1-2 centivel hosszabbak és akkor talán még pofásabb az eredmény, de már így marad. Papír helyett egyszerűbb volt a maradék balsa fámat felhasználni a belső vázhoz. Menet közben szinte majdnem teljesen lebontottam az eredeti hajtóművet, csak az "alaplemez" maradt meg. Annyi előnye lett volna ha teljesen visszabontom, hogy az új hajtóműveket legalább irányba tudtam volna állítani. Most egy kicsit el van ferdülve a jobboldali.

A balsa miatt elég könnyű volt a hajó hátulja, így ballasztként 1-1 acélszálat ragasztottam be a hajtóművekbe. Csak néhány grammról van szó, de érzésre jobb lett a hajó egyensúlya és kicsit merevebb lett a szerkezet is. Más kérdés, hogy a külső papír burkolat erősíti meg teljesen.

Látható még az a kis háromszög alakú csücsök a hajtómű végén. Csak egy kis apróság, de lényegesen pofásabb az eredmény. Az új hajtóművekkel együtt már kezd kialakulni a végleges sziluett. Talán beképzeltség, de elégedett vagyok a formával.

Megbontottam a hajó alsó részét, a gépház szekciót is. A régi állapot vállalhatatlanul borzasztó volt. Szerencsére nincs is róla normális képem, csak ez a rossz szögből készült életlen. Egyszerűen nem voltam kibékülve az alsó szintek a formájával. A burkolat pedig minősíthetetlen volt. Annak idején az egyszerűségre törekedtem, ezért lett volna egy henger, de az belső váz pontatlansága miatt több réteg ellenére sem sikerült simára a burkolat.

Ha már hozzányúlok a hajó aljához, akkor nem az egyszerűbb formát választottam, hanem kap még egy bővítést a deflektor környéke is. Plusz térfogat a hajónak és cserébe elrejtettem az időközben itt-ott megsérült burkolatot is.

Szóval visszabontottam a régi merevítéseket, de a régi bordákat meghagytam. Ezek jól jönnek az új bordák kitámasztásában. A további kiegészítés alaprajzát az egyszerűség kedvéért felragasztottam a parancsnoki szekció aljára. Erre kerültek fel a hullámkartonból a bordák. Az alsó fedélzetekhez tartozó új bordákat pedig normál papírból vágtam ki.

A hullámkarton sem elvetendő makettező anyag, csak meg kell találni a megfelelő felhasználási módot neki. Ebben az esetben hasznos, mert oldal irányú erőt nem sokat, inkább nyomóerőt kell majd elviselnie. Azt pedig jól fogja bírni a nagy felületen és a nagy felületre ragasztani is könnyebb lesz. Itt az utolsó képen láthatónál már jobban meghaladtam szombaton az alsó résszel, csak most lámpafénynél már nem akarok fényképezni.

Egyelőre ennyi. Van még munka, de a télen elkészülök. Nincs konkrét ütemtervem, azzal haladok, amihez kedvem van. A következő epizódra azonban a konkrét szerkezetépítést be akarom fejezni. Onnantól marad a burkolat befejezése, majd a matricázás és végső kiegészítések. Majd jelentkezek.

folytatás: 4. rész

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.