VW Polo - 32 éve, most 2,3 milliótól
1975-ben mutatkozott be a Volkswagen Polo első generációja. Az immár harminc éves kisautó legújabb változatát ma mutatták be hazánkban.
2001-ben leplezték le a Polo negyedik generációját, az azóta eltelt idő alatt a Volkswagen család arculata folyamatosan változott. A Phaeton indította el a folyamatot, amely az új Passattal és Borával tetőzött. Idén a Polo is átesett a frissítésen, a megújult autó immár hazánkban is elérhető.
Formailag nem változott a kocsi, viszont az új designelemeknek köszönhetően megjelenése egészen más. A legfeltűnőbb újítás a Passatéhoz hasonló új első fényszóró és hűtőmaszk. A fényszóró korábbi két kerek egysége az újítás során közös bura alá került.
Hátul is új lámpatestet találunk, amelyben a márkatársakhoz hasonlóan a kerek forma a domináns. Az oldalsó irányjelzők a tükörházba költöztek, és kissé megváltozott a hátsó szélvédő formája is. A korábbi színekhez hat új fényezés is társult, tehát már 11 közül lehet választani.
Az utastér keveset módosult, új kormányok és színek jelentik a különbséget a korábbi modellhez képest. Javult a Polo szériafelszereltsége, az ABS és a CD-s rádió is alapáron jár az autóhoz, és továbbra is marad a két síkban állítható kormány. Emellett minden modell kap első és az oldallégzsákokat, valamint előfeszített biztonsági öveket az első üléseken. Olyan elemek is rendelhetővé váltak a Polóhoz, mint a tolatóradar, a menetstabilizáló elektronika továbbra is elérhető. A hölgyek biztonságérzetét a Coming Home funkcióval tovább égve maradó fényszórók javíthatják.
Négyféle benzines és négy dízelmotorral motorral kezdődik a Polo értékesítése idehaza. A benzinesek és a dízelek is két-két hengerűrtartalommal készülnek, csak a blokk belső tartalma, illetve a vezérlő elektronika különbözik.
A két háromhengeres 1,2-es benzines 55 illetve 64 lóerővel kapható, utóbbi az 1.2 12V modell. Az 1,4 literes négyhengeresek közül 75 vagy 100 lóerőst választhatunk.
A dízelpalettán két háromhengeres 1.4-es, illetve két négyhengeres 1,9 literes motor szerepel. Mindegyiknél a Pumpe-Düse technológiát alkalmazzák. A kisebbik változatok 70 illetve 80 lóerőt tudnak, a nyomaték 155 Nm illetve 195 Nm. Az 1,9-esek közül a 100 lóerős 240, a 130 lóerős 310 Nm nyomatékot ad le.
Jó hír, hogy annak ellenére nem változott a Polo alapára, hogy javítottak a felszereltségén. Ezáltal az importőr számításai szerint 7-8 százalékkal kedvezőbb áron lehet jozzájutni az autóhoz. Az 55 lóerős változat 2,290 millió forinttól érhető el, a 70 lóerős dízelt pedig 3 353 000-tól kapható.
Forrás: vezess.hu
VW Polo történelem számokban:
1975: Az első Polo premierje. Két motor: 0.9 liter/40 LE és 1.0/50LE
1977: A lépcsőshátú változat, a Derby bemutatkozása
1981: A második Polo generáció piaci bevezetése
1982: A sportos Polo Coupé és a Derby második generációjának bemutatása
1983: Elkészül az egymilliomodik Polo
1985: A Derby helyett a lépcsőshátú Polo jelenik meg a kínálatban
1986: 1,3 literes Polo dízel (33 kW/45 LE). A gyártási darabszám eléri a kétmilliót
1990: A Polo minden benzinmotorja szabályozott katalizátorral készül, modellfrissítés
1991: A gyártáskezdet óta már hárommillió Polo készült
1994: A harmadik Polo generáció bemutatása
1995: Négymillió darabos gyártási eredmény
1997: Az ötmilliomodik Polo gyártási jubileuma, a Polo Variant piaci bevezetése
1998: A Polo GTI, 1,6 liter, 120 LE
1999: Átfogó modellfrissítés új külsővel, teljes egészében horganyzott karosszéria
2000: Polo GTI sorozatgyártású modell 1,6 literes motorral (92 kW/125 LE)
2001: A negyedik Polo generáció bemutatása
2003: A 130 lóerős Polo 1.9 PD TDI premierje
2005: Modellfrissítés, új TDI motorok