Már lassan 10 éve, 1998-ban jelent meg a Volkswagen Beetle, amely a retro hullám egyik megindítójaként nagy port kevert, ám igazán az Egyesül Államokban lett sikeres, ahová a gyártott modellek több mint fele került. Hamarosan azonban érkezik az utód, amellyel Európában is nagyobb sikereket szeretne elérni a VW.
Az újdonság állítólag az elődmodellhez képest kevésbé lesz golyóformájú, bár a hangsúlyos kerékjáratok továbbra is megmaradnak. A fényszóróknál már LED technikát használnak majd és a lökhárítók is gyökeresen eltérnek az elődmodellen látottaktól. Ez azt jelenti, hogy alapvető koncepciót érintő változásokról nem igazán beszélhetünk, de erre igazából nincs is szükség, inkább csak a manapság népszerű sportos vonulathoz alkalmazkodtak a tervezők az alacsonyabb tetővonal megrajzolásával.
Míg a jelenleg futó Beetle a négyes Golf padlólemezét használja, az újdonság már a PQ36-os kódszámú alapra épül, amelyre a következő (hatos) Golf és az új A3 is készül és amelynek fő előnye, hogy hossza jelentős mértékben változtatható. Ennek persze jóformán csak költségcsökkentés szempontjából van értelme, amely remélhetőleg egy kedvezőbb árfekvésen is meglátszik majd.
Az újdonság kerekei jobban a sarkokra lesznek tolva, így nagyobb tengelytávval és jobb kanyarvételi képességekkel számolhatunk, amelyet a többkaros hátsó felfüggesztéssel tovább erősítenek, de a sportosság mellett állítólag a kényelem sem szenved csorbát. Méretben jelentős növekedés nem várható, de a helykihasználás a Volkswagen ígéretei szerint jobb lesz, vagyis a jelenleg futó Beetle műszerfalának tetején húzódó Alföld méretű síkságról lemondhatunk, helyette az utascellát előrefelé bővítik.
A motorháztető alatt is nagyobb hely lesz az erőforrásoknak, amelyek között eddig csak kevésbé modern egységeket találhattunk. A helyzet megváltozik, hiszen a 16 szelepes, 115 lóerős 1,6-os benzinest az 1,4 TSI követi a sorban (140 és 170 lóerővel) és a kétliteres VW dízel is helyet kap, 140 és 170 és 200 lóerős verzióban. A legnagyobb durranás kétségtelenül a TFSI motoros turbóbogár (200-240 lóerő) illetve a 3,2 literes 280 lóerős csúcsverzió lesz. A motorizáltságból úgy tűnik, a VW nem veszi félvállról a sportosságot, reméljük ténylegesen sikerül a bogár életérzést a sporttal vegyíteni. Ebben segíthet a DSG váltó is, amely a fejlesztéseknek köszönhetően az erősebbik dízel 350 Newtonméteres nyomatékával is könnyen elbír.
A környezetvédelemről különleges Denox katalizátor gondoskodik, a fogyasztást pedig a nagyobb hatékonysággal működő hajtásrendszer, a start-stop automatika (feláras tétel lesz) és a fékenergiát hasznosító technológia igyekszik csökkenteni.
A vidám középkategóriás a hírek szerint nem csak a szokásos kétajtós és kabrió köntösben, hanem a 2005-ös Ragster tanulmány stílusában roadsterként is megjelenik, bár lehet, hogy a rövidített A oszloppal, alacsonyabb tetővel, 19 collos kerekekkel és gombnyomásra nyíló tetővel szerelt 300 lóerős összkerék-hajtású Beetle csak kitaláció. Ez csak akkor bizonyosodik be, amikor a "hagyományos" verziókat bemutatják, vagyis 2010-ben. Addig pedig a rajongóknak marad a reménykedés.