2020. május 25., hétfő

Gyorskeresés

VW_Beetle történelem #2

Írta: | Kulcsszavak: VW . Beetle . Bogár . VW Golf

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Már lassan 10 éve, 1998-ban jelent meg a Volkswagen Beetle, amely a retro hullám egyik megindítójaként nagy port kevert, ám igazán az Egyesül Államokban lett sikeres, ahová a gyártott modellek több mint fele került. Hamarosan azonban érkezik az utód, amellyel Európában is nagyobb sikereket szeretne elérni a VW.

Az újdonság állítólag az elődmodellhez képest kevésbé lesz golyóformájú, bár a hangsúlyos kerékjáratok továbbra is megmaradnak. A fényszóróknál már LED technikát használnak majd és a lökhárítók is gyökeresen eltérnek az elődmodellen látottaktól. Ez azt jelenti, hogy alapvető koncepciót érintő változásokról nem igazán beszélhetünk, de erre igazából nincs is szükség, inkább csak a manapság népszerű sportos vonulathoz alkalmazkodtak a tervezők az alacsonyabb tetővonal megrajzolásával.

Míg a jelenleg futó Beetle a négyes Golf padlólemezét használja, az újdonság már a PQ36-os kódszámú alapra épül, amelyre a következő (hatos) Golf és az új A3 is készül és amelynek fő előnye, hogy hossza jelentős mértékben változtatható. Ennek persze jóformán csak költségcsökkentés szempontjából van értelme, amely remélhetőleg egy kedvezőbb árfekvésen is meglátszik majd.

Az újdonság kerekei jobban a sarkokra lesznek tolva, így nagyobb tengelytávval és jobb kanyarvételi képességekkel számolhatunk, amelyet a többkaros hátsó felfüggesztéssel tovább erősítenek, de a sportosság mellett állítólag a kényelem sem szenved csorbát. Méretben jelentős növekedés nem várható, de a helykihasználás a Volkswagen ígéretei szerint jobb lesz, vagyis a jelenleg futó Beetle műszerfalának tetején húzódó Alföld méretű síkságról lemondhatunk, helyette az utascellát előrefelé bővítik.

A motorháztető alatt is nagyobb hely lesz az erőforrásoknak, amelyek között eddig csak kevésbé modern egységeket találhattunk. A helyzet megváltozik, hiszen a 16 szelepes, 115 lóerős 1,6-os benzinest az 1,4 TSI követi a sorban (140 és 170 lóerővel) és a kétliteres VW dízel is helyet kap, 140 és 170 és 200 lóerős verzióban. A legnagyobb durranás kétségtelenül a TFSI motoros turbóbogár (200-240 lóerő) illetve a 3,2 literes 280 lóerős csúcsverzió lesz. A motorizáltságból úgy tűnik, a VW nem veszi félvállról a sportosságot, reméljük ténylegesen sikerül a bogár életérzést a sporttal vegyíteni. Ebben segíthet a DSG váltó is, amely a fejlesztéseknek köszönhetően az erősebbik dízel 350 Newtonméteres nyomatékával is könnyen elbír.

A környezetvédelemről különleges Denox katalizátor gondoskodik, a fogyasztást pedig a nagyobb hatékonysággal működő hajtásrendszer, a start-stop automatika (feláras tétel lesz) és a fékenergiát hasznosító technológia igyekszik csökkenteni.

A vidám középkategóriás a hírek szerint nem csak a szokásos kétajtós és kabrió köntösben, hanem a 2005-ös Ragster tanulmány stílusában roadsterként is megjelenik, bár lehet, hogy a rövidített A oszloppal, alacsonyabb tetővel, 19 collos kerekekkel és gombnyomásra nyíló tetővel szerelt 300 lóerős összkerék-hajtású Beetle csak kitaláció. Ez csak akkor bizonyosodik be, amikor a "hagyományos" verziókat bemutatják, vagyis 2010-ben. Addig pedig a rajongóknak marad a reménykedés.

Hozzászólások

(#1) Geli


Geli
(senior tag)

[link]

egy in egy? :F legalább a forrást jelöld meg, vagy változtass rajta, tegyél hozzá...szerintem

(#2) venember83


venember83
(nagyúr)

Ez max nevben Beetle. Legyen uj, olcso, tartos s konnyen uzemben tarthato. Ez igy csak lehuzas. Szvsz.

(#3) HummeRC válasza Geli (#1) üzenetére


HummeRC
(senior tag)

Ennek mi értelme, hogy a netről nyúlt cikkeket itt a sajátjaként adja be? Látom már nem csak az én szemem szúrja. Még egy saját írása nem volt a "szerzőnek". A részemről kick+ban az ilyennek. :W

(#4) venember83 válasza HummeRC (#3) üzenetére


venember83
(nagyúr)

Bar nem neztem vegig a cikkeket, de nem lehet, hogy o irta mindet? :U Tudom, naiv vagyok...

(#5) HummeRC válasza venember83 (#4) üzenetére


HummeRC
(senior tag)

Nem hinném, ahoz túl fiatal az itteni kolléga. ;)

Arról nem is beszélve, hogy a különböző oldalakon a cikkeket, különböző emberek írták. :DDD

Nem azzal van a bajom, hogy itt leközli más cikkét, hanem azzal, hogy a sajátjaként teszi mindezt, az eredeti forrásokat meg sem jelölve. :(

Pedig úgy elfogadott ismeret terjesztés lenne, így csak sima lenyúlás. :(((

[ Szerkesztve ]

(#6) VR6-Fan válasza HummeRC (#5) üzenetére


VR6-Fan
(veterán)

attól hogy valaki 10-en pár éves simán írhat ilyen cíkket vagy mélyre hatóbbat :U ;)

am meg inkább ezt a lenyulástt nem kommentálom, mert megint banolnak...

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#7) HummeRC válasza VR6-Fan (#6) üzenetére


HummeRC
(senior tag)

Miaz hogy írhat mélyre ható cikket. De még milyen jó cikkeket. Hajrá, fogjon hozzá. Szívesen fogom olvasni. ;]

Azért azt Te sem gondolhatod komolyan, hogy a vezess.hu-nak, vagy a békés megyei bogár klub-nak, a porsche hungáriának, a magyar lakóautó klubnak és még néhány rajongói oldalnak mind ő írja a cikkeit. Olyanokat is, amelyek már évekkel ezelőtt olvashatóak voltak. Természetesen az említett oldalakon mind más név szerepel szerzőként.

Arról nem is beszélve, hogy az első bogaras összefoglaló cikk már ezelőtt több mint 10 évvel is hozzáférhető volt nyomtatott könyv formában. (Szóról szóra megegyezően.) Onnan tudom, hogy magam is gépeltem autóátalakítási dokumentációkat tervezőmérnököknek, amiben (a közlekedési főfelügyelet engedélyével) bogarat alakítottak át buggy-nak és ezt az anyagot is felhasználták benne szakirodalomnak.

A srác még írni-olvasni sem tudott, amikor a cikk készült. De nem baj, Te azt hiszel, amit akarsz... :P

A kommented meg nyugodtan küld privibe, ha tartasz a házigazdák retorziójától. Szívesen állok az ész érvek elébe, de a lenyúlást és a más tollaival való ékeskedést nem komálom... ;)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.