2017. február 22., szerda

Gyorskeresés

Egy klasszikus mobiljáték

Írta: | Kulcsszavak: játék . remake . open sauce

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Hiányzott már, hogy játékot csináljak. Utoljára egyetem előtti nyáron (utolsó emlékem a valódi szabadidőről) álltam neki, hogy a Terep 2-t feltuningoljam. Nagyon hiányoznak azok a játékok, amiken felnőttem. Van még egy Firecrow klónom is, ami ezt enyhíti, valamikor talán be is fogom fejezni.

Az elmúlt egy évben egyetlen, de annál nagyobb projektet vittem. Cavern-nek neveztem el, ez a Dolby Atmos, DTS:X, és hasonlók ingyenes és sokkal adaptívabb változata, 4D automatizálóval megspékelve. Ez nem egyszerű munka, van még belőle bőven hátra, de kipróbálható, ha valakit érdekel az immerzív (film)hang. A Cavern annyira felemésztette a minimális szabadidőm, hogy csak azzal tudtam foglalkozni, amivel tényleg kellett. Egy házi feladat tipikusan ilyen. És ez lett:

Ez a Nokia 2000-ben létrehozott Space Impact-jének egyetlen normális remake-je, ráadásul szerkesztővel, nyílt forráskóddal, és konfigurálható játékmechanikával. Mivel az első verzió házi volt, a sztereotípiáknak megfelelő egyetemista hozzáállással készült, így hemzsegett a hülyeségektől. Egy dolog vitte tovább, mégpedig hogy nagyon szerettem volna előadni a Programozói Konferencián. Múlt héten ez lekerült a bakancslistámról, és egy ideillő frissítés is született a játékból.

A Space Impact-nek rengeteg verziója létezik, konkrétan minden telefonon más volt valami, az ikonikus 3310-esen például nem lehetett egyszerre nyomni két gombot, 3410-en nem 3-2-1 életed volt, hanem 2-1-0, valahol pedig át lehetett lőni a bónuszt adó gördülő izén. Ezeket a klón mind tudja, beállítható ilyen viselkedésre. A grafika pixelre pontosan le lett másolva, illetve a 3330-as verzióé, merthogy néhol az ellenségek is máshogy néznek ki. Sebaj, akinek egy másik tetszik, átszerkesztheti. Ahogy a pályákat is, mert a hatodik szint után vagy game over volt, vagy valami telefonspecifikus világ.

A klón oktatási célokkal készült, ebből kifolyólag a teljes forráskód (a szerkesztőé is) letölthető, és a programozás házi feladatokhoz tartozó "a kód 40%-a legyen komment" feltételnek is megfelel, 6 sorból 4 meg van magyarázva, sokszor az evidens is, tehát abszolút kezdőbarát. Illetve egy dolog ezt alávágja, mégpedig hogy a méret volt a felújítás közbeni elsődleges szempont, tehát néhány furcsa dolgot kellett belefirkantani, hogy a grafikus API-t leszámítva 28 kB alá beessen.

Még egy kép a letöltési linkek előtt, mert szeretek görgetni, amióta az egeremben eltört a görgőfék:

Minden jó, ha ingyen van: Játék - Szerkesztő - Forrás

Hozzászólások

(#1) Luck Dragon


Luck Dragon
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Szuper, az én nosztalgia teljes mobil játékaim a Bounce és Snake. Ezekkel egy jó pár órát eltudtam lenni, ha a buszra kellett várnom . :)

♣A káosszal teremtek rendet.♣ Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line. Lumia 735,640LTE,LGG2

(#2) d@vee


d@vee
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Nagyon jó, köszi.
DEEEE azt a retkes idegesítő pittyegő hangot mikor lövök, nem lehet valahogy kikapcsolni anélkül, hogy a rendszerhangokat ne venném le? :D

aláírtam...never go full retard

(#3) VoidXs válasza d@vee (#2) üzenetére


VoidXs
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Hangkeverőben lehet alkalmazásonként, menti is.

http://házido.ga/ - nem, nem ékezet nélkül. | Download more GHz!

(#4) d@vee válasza VoidXs (#3) üzenetére


d@vee
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

:C :R

aláírtam...never go full retard

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.