Első kilométerek
Mikor átvettük, persze tetszett. Tetszett, hogy szinte új volt, és tetszett, hogy milyen csendes, de az is hogy milyen erős. A fura alakjával még barátkoztam, de a tudását már elismertem.
Amiért vettük, azt pont nem kellett csinálni a COVID őrület miatt: nem jártunk oviba, legtöbbször rendeltünk, így sok bolt is kimaradt. Elkezdtük használni, arra ami maradt: vidéki nagyszülőkhöz jártunk, illetve Balaton-felvidékre mentem el vele párszor, ahol a nagybátyámék kis háza van, építettem nekik egy kemencét. A száradási periódusok miatt ez igen sok utat jelentett oda és vissza.
A kemence meg ilyen lett közben...
Így az első kilométerek igen gyorsan szaladtak bele az autóba.
Ami már kiderült, az az, hogy ha stabil 80-100km/h sebességgel közlekedek, akkor simán el tudna 240km-t menni - amennyiben vár egy töltő a célállomáson.
Az is kiderült, ha sietünk, (120km/h + ), akkor pedig jó ha 160km kijön egy töltéssel.
Félelmek
Természetesen elismerem, hogy tartottunk attól, hogy mi lesz velünk, ha
- lemerülünk az út szélén, a semmi közepén
- nem töltjük fel minden nap, így mikor egyszer hirtelen indulni kellene, nem lesz használható
- túl sok idő lesz feltölteni, pedig más dolgunk is lenne közben
- túl kicsi hatótáv miatt, nem jutunk majd el sehova, ahova mennénk
Szerencsére mindent megoldottunk, és nem lett belőle gondunk, eddig egyszer sem.
Sosem merültünk le sehol. Az első hónapban szerintem 30% alá nem ment az akku. Folyamatosan töltögettük az elején - ez már megváltozott, nem izgulunk annyira. Az autó főleg éjjel töltődik, így reggel feltöltve vár, bármit is találunk ki, meg tudja csinálni. A hatótáv miatt pedig nagyon jó barátom lett a better route planner oldal és applikáció. Nagyon jól tervez, töltésekkel együtt. Figyelembe veszi az útviszonyokat, domborzatot, hőmérsékletet, szelet stb.
Eddigi tervezéseim kb +- 2-5% -os pontossággal azt adták, ami a valóságban lett.
(Hahó, autógyártók!!! Azonnal az autóba bele ezt - tuti olcsón adják, és minden elektromos autó felhasználó meg lesz elégedve vele! )
Szóval a kezdeti félelmek teljesen elmúltak.
Budapest XIX. - Szentantalfa (160km) útvonalat megtettem jó párszor, tudok egy minimum, maximum akku megmaradt kapacitást is írni:
Mikor vigyázva vezettem, max 100km/h sebességgel, de azért a forgalmat nem feltartva, nem mentem autópályán, akkor maradt 88km hatótávom.
Volt, hogy siettem, toltam neki, és hát akkor lett egy 38km megmaradt akku kapacitás az út végén.
Ez szememben elfogadható értéknek tűnt, szóval minden rendben. A félelmek is elmúltak.
Használjuk hát...
Ha lehajtom a hátsó üléseket, akkor 2 biciklit be tudok tenni (első kereket persze ki kell venni). Ez jól jön néha. Viszont három fő a család, és az öt éves lányom gyerekülésben ül.
Így 50% ülést lehet hátul lehajtani. Ekkor persze bicikli nem fér be, viszont komoly mennyiségű csomag.
Eddig amit ígért tudja. Ahogy tudja, az nagyon kulturált, és én sem lettem általa egy igazi bmw-s paraszt. Szóval összességében eddig jó.
Következőleg Ausztriába megyünk, bicikli túrára... Oda 500, vissza 500 km. Erről is írok, meglátjuk, használható-e komolyabb távokra. (