2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Elektronok szárnyán repülnek a kilométerek

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ott hagytam abba, hogy sok-sok utazás jött, amikre nem ezt az autót választottuk volna (vidéki utak, 50km és 160km távolságokra, jó sok). Ráadásul alig használtuk arra, ami miatt megvettük: nem volt óvoda, bevásárlásokat is minimumra vette mindenki.

Ahogy telt az idő, úgy láttuk, hogy nem lesz gondunk vele, nagyobb távra is használható lesz. Épp csak a csomagtartó mérettel kell együtt élni... A vírushelyzet enyhülésével együtt jött az ötlet apóséktól, hogy menjünk el együtt egy kerékpár túrára az Ybbs folyó völgyébe. A táj csodás, az út tökéletes, emelkedése szinte nulla: mivel majdnem végig a körülbelül 120 éves vonatpálya helyén épült.
Apósék ötlete az volt, hogy középtájon keressünk szállást (Hollenstein an der Ybbs), majd tekerjünk egyet jobbra is, és balra is. Első nap ez 30+30 km, a Lunzer tóig, második nap pedig 25+25km Waidhofen an der Ybbs-ig. Csak a csomagokat és magunkat kellett vigyük, apósék vitték a bicikliket. A túra különlegessége számunkra, hogy először életünkben kipróbáltunk egy biciklis utánfutót a gyereknek.

A túra másik nagy különlegessége, hogy elektromos autóval mentünk, oda és vissza. Az i3-al ... :)

Odaút

Úgy döntöttünk, hogy két éjszakát alszunk a túra előtt Sopronban, így egy teljes napot fogunk eltölteni a Family Parkban (Rust, Ausztria). Ezt mindenkinek ajánlom, akinek gyereke van. Egyébként szülinapos gyereknek ingyenes a belépő ;-).

Szóval az első szakasz Budapest XIX. - Sopron

Azt terveztem, hogy az M1-en legurulunk Győr melletti töltőig (Decathlon), onnan pedig Sopronba. Természetesen itthon az akkut 100%-ra töltve. Aztán látva, hogy M1-et felújítják, és óriás dugó van rajta, meggondoltuk magunkat. Kihagytuk a 10napos autópálya matrica megvásárlását, és az 1-es főúton mentünk el Győrig (az út szinte üres volt végig, jó tempót lehetett autózni).

Győrben a Révay parkolóházban van egy töltő, ami ingyenes, csak a parkolási díjat kell kifizetni (100 HUF óránként). Természetesen 1 óra alatt simán feltöltöttünk újra 100%-ra, így a költségünk 100Ft lett. Közben ettünk / ittunk / wc-re mentünk.

Innen Sopronig nem történt semmi érdekes, körülbelül fél akku kapacitással értünk oda a nagyjából 100km után.

Másnap az egész napot a Family Parkban töltöttük (10:00 - 18:00 nyitvatartási idő), ezalatt a park elektromos autó töltőjén ismét 100%-ra töltött az i3. Visszagurultunk Sopronba a szállásunkra, és jó fáradtan eltettük magunkat az osztrák szakasz előtt.

Reggel indultunk, persze nem túl korán, kényelmesen, 10-11 óra körül. Természetesen az osztrák autópálya matricát már megvettük magunknak, így pályán terveztük az utat.

Semmi érdekes nem történt út közben, egyszer kellett megállni tölteni. Ezt a Steinhausl autópálya megállóba épített IONITY töltőn terveztem. (itt jegyezném meg, hogy Maingau kártyával féláron tölthetünk az IONITY töltőkön! )
Itt körülbelül 7 Euro értékben töltöttünk az autóba.

Végül megérkeztünk Hollenstein an der Ybbs-be, délután 2 körül. Ott megleptek azzal, hogy még el kell menni a biciklis utánfutóért a 20-25 km-re levő Göstlingbe. Na itt necces volt, érzésem szerint, mert alig volt már 60km hatótáv, így a hegyek közt oda 25, vissza 25km neccesnek érződött. Persze túlizgultam a dolgot. Az autó a korábbi autópályás fogyasztás alapján számolta a hátralevő távot, de itt persze ahhoz képest alig fogyasztott, így a +50 km megtétele csak 20km-el csökkentette a hatótávot.

Éjjelre a házigazda adott egy konnektort, ahol az autót feltölthettem 100%-ra. (nem kért érte pénzt)

A bicikli túra szuper volt, csodás tájon, nagyon jó utak.

3 nappal később, reggel 10 felé, el is indultunk haza.

Hazafelé

Visszafelé ugyanott töltöttünk először, ahol az odaúton is.

Itt körülbelül 10 euro értékben folyt az elektron az akkuba.

Majd tovább a pályán egészen a magyar határ előtti utolsó OMV kútig, ahol ismét van egy IONITY töltő, de itt csak további 5 Euro értékben vásároltunk áramot. Ezzel simán kihúztuk Győrig, ahol ismét a Révay parkolóházban töltöttünk, most 2 óra hosszat időztünk itt, mert ebédeltünk, játszótereztünk kicsit.
( 200HUF költség).

Utána a hazaúton már sok érdekes nem történt, ismét az 1-es főúton mentünk, Biatorbágyig - Pest megyei matricánk ugyanis van. Kényelmesen hazaértünk, és itthon töltöttük az autót, a saját 230V hálózatunkról.
(körülbelül 600HUF értékben)

Az eurot Revoluton váltottam,1€ = 350HUF értékben. Így a nagyjából 1000km-es útra, 8600HUF költség adódott. (körülbelül 1/3 áron mintha a régi dízel Giuliettánkkal mentünk volna)

Döntse el mindenki maga, hogy ez sok vagy kevés.

Következő bejegyzésem a piszkos anyagiakról fog szólni - engem is érdekel, hogy ne járjak túl rosszul azzal, hogy early adopterként elkezdtem elektromos autót használni.

Hozzászólások

(#1) -vitya-


-vitya-
őstag

fene tudja, hogy ez most drága volt, vagy nem :)

mi eddig meg vagyunk elégedve

-=Витя=-

(#2) dabadab


dabadab
titán

Á, Family Park!

"Wir sind die bärige Piraten
bärige Piraten"

:DDD

DRM is theft

(#3) pn4hvq


pn4hvq
senior tag

Olvastam az első beszámolódat is az autóról, de én továbbra sem lettem "meggyőzve" (tudom, hogy nem ez a célod, csak a tapasztalataidat osztod meg velünk), hogy nekem ilyen járműre szükségem lenne:
"az M1-en legurulunk Győr melletti töltőig"..."1 óra alatt simán feltöltöttünk újra 100%-ra, így a költségünk 100Ft lett". Számomra a 100Ft hangzik jól az előző mondatrészekből :).
Tudom, hogy nem kifejezetten hosszútávra van tervezve ez a hajtás, de engem ez bizonytalansággal töltene el. Bennem megfordulna, hogy "és ha a -10C fokban elakadok a hóátfúvásban, akkor meddig megy a fűtés a gyereknek (és nekünk)"?
Köszönjük a beszámolódat az autó részletes használatáról. Én azon a véleményen vagyok, ha nektek megfelel, akkor az szuper. Hogy nekem nem ez az ideálom, az pedig az én problémám :).

(#4) -vitya- válasza pn4hvq (#3) üzenetére


-vitya-
őstag

Nyugodt lehetsz, a bizonytalanságokat mi is éreztük. De belevágtunk... Kicsit kalandvágyból, kicsit azért, hogy elősegítsük a terjedését. ( minél több e-auto, annál jobb infrastruktúra )

Kicsit neked készítjük elő a terepet ;), kicsit rácsodálkozunk a jövőre.
Mert higyjen bárki, bármit: ez a jövő.

Amúgy 20 perc alatt feltöltött, csak nem értünk vissza időben a kaja/pia/pisi trióból...

[ Szerkesztve ]

-=Витя=-

(#5) Mr K válasza -vitya- (#1) üzenetére


Mr K
senior tag

Igen, a drágaságot ebből a beszámolóból nehéz megítélni... :D (A kétszeri ingyen tankolás, meg az otthoni diszkont töltés nem igazán teszi összehasonlíthatóvá. Az én autómmal ez kb. 20000 forint lett volna. Mármint Mo-n, az osztrák benzinárakkal nem vagyok tisztában, de én egy (akár magyarországi) tankolással megúsztam volna a dolgot. ;] )

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#6) dabadab válasza Mr K (#5) üzenetére


dabadab
titán

Az osztrákoknál a dízel valamivel olcsóbb, a benzin meg egy hajszállal drágább, mint nálunk.

DRM is theft

(#7) Doki16 válasza pn4hvq (#3) üzenetére


Doki16
addikt

Pont attól kell a legkevésbé félned, hogy ha elakadsz a hófúvásban akkor baj lesz. Ezek a kocsik már hőszivattyúsak ami nagyon hatékonyan üzemel. Több óráig el van simán alig pár százalék akkumulátorral.
Itt van róla egy videó a témában.

Nem mellesleg egy benzinmotor télen nem túl meleg állóhelyzeti járatásban, míg egy ilyen elektromos fűtés állandó meleget tud termelni. Persze akkor szívás van, ha valaki pont 1%-al akad el :D

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#8) szabonagyur válasza Doki16 (#7) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ha azt mellé rakjuk mennyi embernek fogy el egy ilyen hófuvásban a benzin/dízel nem is vészes a helyzet..:D

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#9) D1Rect válasza Doki16 (#7) üzenetére


D1Rect
félisten

Amit nem szoktak tudni, hogy télen az elektromos autóban azonnal jön a meleg.
Mármint indulás előtt is fel tudod fűteni, de ha mégse, akkor is instant meleg levegőt fúj.

(#10) Doki16 válasza D1Rect (#9) üzenetére


Doki16
addikt

Pontosan. Főleg egy olyan autónál amiben van hőszivattyú. Az instant nyomja a meleget 10-20 másodperc múlva. Télen én minden nap úgy használom, hogy jó előre telefonról beindítom és már a meleg leolvadt autóba ülök be. Nincs felesleges járatás, kapargatás, meg szenvedés mert nem lehet kilátni a párától.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.