Nem, nem a Shield ügynökeiről lesz szó, hanem a munkába járós bicajról:
#Magellan Hydra
Jó fogás volt, kemény 10e-ért vettem 8 hónapja, eddig kb. 800km-t mentem vele. Egy garázsban állt szegény évekig, majdnem lapos gumikkal.
No, szerencsére vittem magammal pumpát, így haza tudtam tekerni vele. Meglepően jó állapotban volt. Plusz a fontosabb részeken gyorszáras, így könnyen be tudtam állítani az ülésmagasságot is. A nyeregcső ronda, de így legalább nem kell senkinek Használhatóságot nem befolyásolja. Első villa kicsit görbe, majd egyszer lecserélem.
Eddig ennyit költöttem rá:
- 1db új belső, mert 3 nap alatt leengedett, nem volt javítható 1500 Ft
- 2 db új sárvédő 4000 Ft
- 2 db új csutka, mert szétrohadtak a régiek, 1000Ft
- km óra Aliról: 800 Ft. Elég jó cucc, mutat hőfokot is, plusz ledes háttér világítása is van. Pontos. Ezért az árért itthon semmi nincs! Eddig víz és fagyállónak is bizonyult.
- napelemes hátsó lámpa: szintén Ali. 2 led, beépített akku. 2 óra folyamatos világítás után még bírta volna, nem tudom mennyi a pontos kapacitása. Kemény 600 Ft, szintén vízállónak bizonyult. Első lámpa sima ledes villogó, volt itthon.
- 800km után hátsó fékbetétek+bowden csere 1500Ft
- ülés másikra cserélve, volt itthon
Update 2020 1.félév
- új lánckerekek hátul, új lánc
- hátsó centirozás, kitört küllők pótlása összesen 7200Ft
- egy detektjavító spray, mert a első kerék hetente leengedett
2020.II.
Első és hátsó belső 2000ft. Új lakat 2000ft. Másik első lámpa 300ft.
2021.I.
Hátsó agy szétesett, javítás: 2500Ft
Hátsó defekt, új belső, új hátsó fékbetétek 3000Ft
Új hajtómű, 5000Ft
2021.II.
Hátsó agy megint tropa, centírozás 5000Ft
Rugós nyeregcső 4500Ft
Új ülés 3000Ft
Lámpa 2500
A hátsó agynak annyi, új kerék kell legközelebb, ezt mondjuk már akkor meg kellett volna lépni, mikor szétesett nyáron.
Aug 20 óta 600km ment bele, az havi 200km.
Új hátsó kerék 10e
2022.
Hátsó fék rendbetétele - 2 új betét. ~1600Ft
Szokásos, fék állítgatás 3 havonta, de ezek sk.
Gyakorlatilag költségmentes év volt! Végre!
Éves futás: ~3000km megint.
3 és fél év alatt meg is lett a 10000 km
11.15. Költségvetés: 57000 Ft eddig cakk-pakk.
2023. Első defekt, terepgumi-slick csere 5700
Előnyei:
- acél váz, nem is túl nehéz, kb 14kg, Csepel Budapestnél és a Gepidánál könnyebb.
- röviebb, mint egy Gepida Alboin 200, liftbe is befér könnyedén. Ok a Hidra csak 26 colos.
- stabil felni, bírja a padkákat is, nem kell különösebben félteni 1 évig tényleg bírta
- dinamikus, jól gyorsítható, nekem nagyon bejött az áttételek kiosztása, városban ideális. 35-40-ig sima ügy. A Gepidán meg 35km/h a max nekem, rohadt nehét vele annál gyorsabban menni. (Km órák jól vannak beállítva.)
- jó fékek
Hátrányai:
- hosszú távon nekem nem kényelmes sajnos, max 15-20km, de mentem vele 50-et is, hááát, szörnyű volt.
- gyári Continental gumi túl sima mintázatú, sárban, hóban nem lehet vele menni... cserébe viszont halk, gyors, jó időben aszfalton, földúton is.
- gyári kormány markolat hamar szétment
- a pedállal vigyázni kell vészfékezéskor, mert szépen kilyuggat, ha elé kerül az ember lába, farmeren keresztül is... cserébe viszont sose csúszik rajta semmilyen cipőm, még sárosan se.
Elég gázul nézett ki a 4 lyuk helyén szivárgó vérem. A gyökér nő meg annyit se mondott, hogy kösz... Bitang hamar megáll a bicaj, jók a fékek.
- hátsó váltó nem mindig vált azonnal felfelé, ha csak egyet kéne neki, de ha többet akkor azonnal teszi a dolgát. Nyilván ráférne már egy kis karbantartás arra is. Javítva, azóta 100%-os.
szerk.:2023.02.19