2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Éljen a Hydra!

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nem, nem a Shield ügynökeiről lesz szó, hanem a munkába járós bicajról:

#Magellan Hydra
Jó fogás volt, kemény 10e-ért vettem 8 hónapja, eddig kb. 800km-t mentem vele. Egy garázsban állt szegény évekig, majdnem lapos gumikkal.
No, szerencsére vittem magammal pumpát, így haza tudtam tekerni vele. Meglepően jó állapotban volt. Plusz a fontosabb részeken gyorszáras, így könnyen be tudtam állítani az ülésmagasságot is. A nyeregcső ronda, de így legalább nem kell senkinek :) Használhatóságot nem befolyásolja. Első villa kicsit görbe, majd egyszer lecserélem.

Eddig ennyit költöttem rá:
- 1db új belső, mert 3 nap alatt leengedett, nem volt javítható 1500 Ft
- 2 db új sárvédő 4000 Ft
- 2 db új csutka, mert szétrohadtak a régiek, 1000Ft
- km óra Aliról: 800 Ft. Elég jó cucc, mutat hőfokot is, plusz ledes háttér világítása is van. Pontos. Ezért az árért itthon semmi nincs! Eddig víz és fagyállónak is bizonyult.
- napelemes hátsó lámpa: szintén Ali. 2 led, beépített akku. 2 óra folyamatos világítás után még bírta volna, nem tudom mennyi a pontos kapacitása. Kemény 600 Ft, szintén vízállónak bizonyult. Első lámpa sima ledes villogó, volt itthon.
- 800km után hátsó fékbetétek+bowden csere 1500Ft
- ülés másikra cserélve, volt itthon

Update 2020 1.félév
- új lánckerekek hátul, új lánc
- hátsó centirozás, kitört küllők pótlása összesen 7200Ft
- egy detektjavító spray, mert a első kerék hetente leengedett
2020.II.
Első és hátsó belső 2000ft. Új lakat 2000ft. Másik első lámpa 300ft.

2021.I.
Hátsó agy szétesett, javítás: 2500Ft
Hátsó defekt, új belső, új hátsó fékbetétek 3000Ft
Új hajtómű, 5000Ft

2021.II.
Hátsó agy megint tropa, centírozás 5000Ft
Rugós nyeregcső 4500Ft
Új ülés 3000Ft
Lámpa 2500
A hátsó agynak annyi, új kerék kell legközelebb, ezt mondjuk már akkor meg kellett volna lépni, mikor szétesett nyáron.
Aug 20 óta 600km ment bele, az havi 200km.
Új hátsó kerék 10e

2022.
Hátsó fék rendbetétele - 2 új betét. ~1600Ft
Szokásos, fék állítgatás 3 havonta, de ezek sk.
Gyakorlatilag költségmentes év volt! Végre! :D
Éves futás: ~3000km megint.

3 és fél év alatt meg is lett a 10000 km :R

11.15. Költségvetés: 57000 Ft eddig cakk-pakk.

2023. Első defekt, terepgumi-slick csere 5700
Előnyei:
- acél váz, nem is túl nehéz, kb 14kg, Csepel Budapestnél és a Gepidánál könnyebb.
- röviebb, mint egy Gepida Alboin 200, liftbe is befér könnyedén. Ok a Hidra csak 26 colos.
- stabil felni, bírja a padkákat is, nem kell különösebben félteni 1 évig tényleg bírta
- dinamikus, jól gyorsítható, nekem nagyon bejött az áttételek kiosztása, városban ideális. 35-40-ig sima ügy. A Gepidán meg 35km/h a max nekem, rohadt nehét vele annál gyorsabban menni. (Km órák jól vannak beállítva.)
- jó fékek

Hátrányai:
- hosszú távon nekem nem kényelmes sajnos, max 15-20km, de mentem vele 50-et is, hááát, szörnyű volt.
- gyári Continental gumi túl sima mintázatú, sárban, hóban nem lehet vele menni... cserébe viszont halk, gyors, jó időben aszfalton, földúton is.
- gyári kormány markolat hamar szétment
- a pedállal vigyázni kell vészfékezéskor, mert szépen kilyuggat, ha elé kerül az ember lába, farmeren keresztül is... cserébe viszont sose csúszik rajta semmilyen cipőm, még sárosan se.
Elég gázul nézett ki a 4 lyuk helyén szivárgó vérem. A gyökér nő meg annyit se mondott, hogy kösz... Bitang hamar megáll a bicaj, jók a fékek.
- hátsó váltó nem mindig vált azonnal felfelé, ha csak egyet kéne neki, de ha többet akkor azonnal teszi a dolgát. Nyilván ráférne már egy kis karbantartás arra is. Javítva, azóta 100%-os.
szerk.:2023.02.19

Hozzászólások

(#1) ivana


ivana
Ármester

Rozsdamentes acélból nem lehet bringavázat csinálni. Ez sima hiten (gázcső). A jobb acél vázak cro-mo ötvözetek, ezek erősebbek ezért vékonyabb falú váz készíthető, de ezek is rohadnak, bár kevésbé, mint az olcsóbb darabok.

(#2) Ellia


Ellia
addikt

Csak egy tipp, azt a zárat dobd el jó messzire és vegyél egy normális Ulakatot. Oké, hogy jó áron vetted, sokat se költöttél rá, de nem hiszem, hogy ürülnél neki, hogyha egy körömvágó ollóval is lazán elvágnák...

(#3) Kolondrum


Kolondrum
félisten

A bicikli sem olcsó hóbort, de ez nem vészes.

(#4) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Jó gépnek néz ki.Mindenesetre egy alapos első-hátsó agy zsírozást beiktatnék,ha már évekig állt.A középsőt is le lehetne,ha lehet,de valószínűleg monoblokkos,így azt is cserélném.A váltóknak legalább egy kis Wd 40.Az összes bowdent szintén.Lehet kapni zsírspray-t is,az is jó.Ha nem működik rendesen a hátsó váltó,illetve úgy működik,ahogy írtad,akkor kinyúlt a láncod,kuka.Saját tapasztalat.Egyébként lehet kapni lánc nyúlás mérőt is,de pontatlan váltás nagy eséllyel a lánc hibája,hacsak nem sérült a hátsó váltó,annak következtében,hogy ráesett a bicó.Na most,ha láncot cserélsz,van egy ilyen íratlan szabály,hogy első hajtóművel,váltóval,hátsó lánckeréksorral,váltóval illene cserélni.Mindenesetre egy lánccserét megpróbálnék.Használd egészséggel,sokáig. ;)

(#5) wody21 válasza Jack Hunter (#4) üzenetére


wody21
tag

Jaj, azért nem minden úgy működik, ahogy itt megpróbáltad leírni.

2003 óta tekerek suliba, majd munkába + természetesen hobbi is (utóbbi két évben sajnos már inkább csak hétvégén sikerül gurulni). Rengeteg elkoptatott gumi, lánc, fogaskeréksor, lánctányér, milliónyi defekten vagyok túl, előfordultak kínlódások hajtással, váltással stb...

- WD-40 nem jó mindenre, tisztogatni ok, de kenni nem fog, tehát ésszel kell használni. Zsírspray totál más dolog, nem felcserélendő ez a kettő.
- A posztban leírt, hátsó váltó esetében tapasztalt tüneteket nagyon kis eséllyel okozhatja "kukázni való lánc". Simán csak a hátsó váltó beállításának kérdése. Ha a lánc elkopott, túlnyúlt lenne (ugyanúgy kopott fogaskeréksorral), akkor a leggyakrabban használt (=legkopottabb) fokozatban ugrálna erőteljes tekeréskor, vagy ha már majdnem kukás, akkor például a legkevésbé használt fokozatokban ugrálhatna.
- Ha valóban cserés' lenne a lánc (továbbra sem hiszem, hogy esetünkben az lenne), akkor a legbiztosabb megoldás a lánc + fogaskeréksor csere, illetve ellenőrizni a lánctányérok állapotát - ha cápafogas, akkor azt is hamarosan kell majd cserélni. Mivel ezen a gépen nem alu lánctányérok vannak, ezért azok nem kopnak olyan hamar.

".Na most,ha láncot cserélsz,van egy ilyen íratlan szabály,hogy első hajtóművel,váltóval,hátsó lánckeréksorral,váltóval illene cserélni.Mindenesetre egy lánccserét megpróbálnék."
- Ilyen íratlan szabály nem létezik, hajtóművet, váltót miért kéne cserélni? Ha lánctányérra gondolsz, az előfordulhat, de előbb említettem, milyen esetben lehet annak a cseréje elkerülhetetlen. Lánc cseréje önmagában viszont az esetek túlnyomó részében teljesen értelmetlen - a lánc + fogaskeréksor együtt dolgozik, és együtt kopnak össze - ha pl. 1000 km futás után próbálna valaki kizárólag láncot cserélni, akkor nagy eséllyel ugrálna akár majdnem az összes fokozatban az új lánc. Akik sokat tekernek (évi 6-8000km és efölött) azok közül vannak, akik két (három?!) láncot használnak egy soron, és párszáz km-enként rotálnak. Így OK a lánccsere, de ez meglehetősen spéci módi. :)

A poszthoz:
Használd egészséggel a Hydrát! Úgy rémlik ez a 2002-es évjáratú Magellan Hydra lehet - akkortájt ment ez a funky "Comic Sans lookalike" betűtípus az alsó vázcsövön :)
Én jelenleg is ugyanezen évi Magellan vázzal szerelt bringát hajtok legtöbbet - csak az pont a modell lineup másik végén helyezkedett el akkoriban (Easton alu csöves Pyxis Team :) )

[ Szerkesztve ]

(#6) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

:N

(#7) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

köszönöm a tanácsokat!
Szóval 17 éves? Ahhoz képest tényleg jó állapotban van. (kivülről legalábbis, nem tudom belül mennyire eszi a rozsda)
Mikor megvettem, utána szerelővel átnézettem, azt mondta rendben van.
A lánc szerintem nincs megnyúlva, mert nem ugrott még meg sose, a lánckerekek sem kopottak, nem hiszem, hogy túl sokat ment vele az előző tulaj(ok). A láncot, váltókat Lidl-ös láncolajozó spray-vel kenem.

[ Szerkesztve ]

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#8) ivana válasza Jack Hunter (#4) üzenetére


ivana
Ármester

van egy ilyen íratlan szabály,hogy első hajtóművel,váltóval,hátsó lánckeréksorral,váltóval illene cserélni

Egy normális sor elfut 2-3 láncnyit, egy hajtókar tányér 2-3 sornyit. A váltóba meg max. görgők kellenek. Jobb láncok országúton kibírnak akár 6-8 ezret.

(#5) wody21 ha pl. 1000 km futás után próbálna valaki kizárólag láncot cserélni, akkor nagy eséllyel ugrálna akár majdnem az összes fokozatban az új lánc. 1000km még a legolcsóbb láncoknak sem kéne probléma legyen.

(#9) MineFox54 válasza Jack Hunter (#6) üzenetére


MineFox54
őstag

Szimpla butaság amit írsz.

(#10) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Frissítve 2021.06.17.
Mivel gyakorlatilag új a hajtáslánc, megy mint a golyó :) Most meg centirozni kéne megint. Hihetetlen hogy nem lehet szegély nélküli bicikli utakat csinálni.

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.