2021. május 8., szombat

Gyorskeresés

Vodafone te csodálatos... (Volt UPC)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Úgy gondolom, hogy tanulságos az esetem velük, ezért leírom a kálváriámat.

Háttérinfó:
Internet 300 előfizetés koax kábelen hűségidő nélkül. Nincs TV előfizetés.

2021.03.02-án 10:09-kor Hibabejelentést tettem a 1270-en mely szerint nincs internetszolgáltatás (egészen pontosan 06:17-kor frissített utoljára az outlook az exchange szerveről). 24 perc telefonálást követően rögzítették a panaszomat és ígéretet tettek, hogy 2021.03.04 12:00-16:00 között jönnek és megpróbálják elhárítani a problémát. Jelezte az ügyintéző, hogy látja ő is, hogy nem éri el a modemet. Ezen a napon már csak mobilinternetről tudtunk dolgozni, 1 előfizetést le is nulláztunk, sebaj van másik.

2021.03.03-án 07:52-kor ismét telefonáltam mert azt láttam a routeren, hogy részleges szoláltatás van (csak letöltés) és kértem az ügyintézőt, hogy most ellenőrizze mit lát. Megerősítette, hogy eléri a modemet, de nagyon rossz értékeket lt, várjuk meg a helyszíni kiszállást. Ez csak 12 perc beszélgetés volt.

Mivel eléggé nagy időablakot adtak meg (4 óra) arra vonatkozóan, hogy mikor érkeznek, nekem meg 20 perc kell, hogy hazaérjek a munkahelyemről (ahonnan tudok dolgozni, mert van internet), ezért 2021.03.04-én 10:07-kor felhívtam őket (a javítás napja délelőtt), hogy egyeztessek egy pontosabb időpontot, ha lehet, de legalább rögzítsék a ticketembe a telefonszámomat és hogy keressenek mielőtt jönnek.Egy gyors 18 perc telefonhívás alatt ez meg is történt, viszont nem győzött meg az ügyintéző, így nincs mit tenni, kértem az IT-tól egy mobil adat szimkártyát, hogy a 4 órás időt mobilnetről tudjunk dolgozni, mivel ekkor már 2 előfizetést nulláztunk le.
Mivel vészesen közeledtünk a 16:00-hoz, de se internet, se technikus ezért 15:56-kor ismét telefonáltam. Ez egy maratoni 1 óra 46 perces hívás volt, amiben a következők történtek:
Először is arról tájékoztattak, hogy a kollégáknak "fontosabb dolga akadt" ezért nem tudtak kijönni. "Jajj nem jelezték?" - Nem... "Semmi gond, rögzítsünk gy újabb időpontot. Mit szólna 2021.03.11 08:00-12:00-hoz?" - Ugye ez csak egy vicc, hogy 1 hét múlvára kapok időpontot?! Jeleztem, hogy ha valóban csak ekkor tudnak jönni, akkor már csak azért jöjjenek, hogy kikössék a szolgáltatást. Erre fel új ajánlattal állt elő a Vodafone, mit szólnék, ha a 4600 ft-os havidíjamat 1 évig 1800 ft-ért adnák 14 nap elállási idővel?. Mivel veszteni valóm nem volt, a Telekomra meg csak 2021.03.06-ra kaptam időpontot szerződéskötésre, így belementem. Illetve kibalhéztam magamnak egy 2021.03.08-i javítást.

2021.03.08-án 08:00-kor csengetnek és a technikus volt, hogy szóljon megjavította a szoláltatást, teszteljünk. Teszteltünk, 300/20Mbps mérve alacsony késleltetéssel, szuper. A technikussal beszélgettem kicsit és kiderült, hogy a Vodafone hibázott, mert frekvenciasáv változtatásokat végeztek, aminek előfeltétele, hogy az oszlopokon a szűrőket kiszereljék. Mivel esetemben a notv szűrő bent maradt, ezért a frekvencia váltás miatt az én szolgáltatásom beleesett abba a sávba, amit ez levág, kvázi a saját szolgáltatását szűrte ki a Vodafone. A technikus egy villáskulccsal és egy létrával nettó 5 perc alatt elhárította a hibát. Azt is megtudtam, hogy nagyon sok ilyen hibához mennek ki.
A lényeg, hogy van internet, tudunk dolgozni és Netflixet nézni ([ironia] nagyon kínos volt 6 napig internet nélkül lenni. Kénytelenek voltunk kimenni a természetbe, mint valami ősember :DDD [/ironia] )
Király, lehet olvasgatni az ÁSZF-et, hogy milyen jogaim vannak. Bingó, van azért néhány. 6.1.1 közép tájon:

Mivel a 72 óra pénteken lejárt, ezért 4 nap kötbérre vagyok jogosult, aminek a mértéke: 6.2.1

Oké, hogy kell intézni? 6.2.2 szerint a szoláltató 30 napon belül (magától) kiértesít a jogosult kötbér mértékéről és teljesítéséről. Mivel már régen nem hiszek a szolgáltatómnak, így felhívtam őket 2021.03.09-én, hogy érdeklődjek efelől. Nyilván a rendszerben nem láttak semmi jogalapot kötbérezésre, ezért folyamat sem indult rá. Jó, hivatalos panasz és kötbér igény bejelentése. Rendkívül gyorsnak mondható 6. próbálkozásra 6 perc hívás alatt megvolt.

Itt a péntek, telekom reggel szépen bekötötte és beüzemelte az 1000/1000Mbps optikát 1 év hűséggel 100 ft-tal drágábban, mint a korábbi Vodafone szerződésem.
2021.03.12-én 13:10-kor azonnali hatállyal indoklás nélkül 14 napon belül fel is mondtam a szerződésemet. Megköszönték és tájékoztattak, hogy emailben küldik a további teendőket. Na az ma jött meg (2021.03.17) és arról tájékoztat, hogy "Előfizetői jogviszonyod megszűnését 2021.03.18-i dátummal rögzítettük". Ejj, megint hívhatom őket, hogy egyeztessük szótárunkat, hogy én mit értek azonnali hatály alatt...
41 perc telefonbeszélgetést követően az alábbi dolgok történtek:
Kezdésnek megpróbáltak lepattintatni, hogy az újraszerződés miatt a háttérosztálynak tovább kellett küldeni a szerződésem, akiknek olyan sok teendőjük volt, hogy csak ma tudták megcsinálni és holnapi felmondással. Higgyem el ez így van rendben. Hát persze... Jeleztem, hogy a szerződésemben ilyen nincs, kapcsoljon tovább az illetékes osztályra. Ott megint végigzongoráztuk az azonosítást, megint bepróbálkoztak a higgyem el ez így van jól dumával majd jeleztem, hogy az egyéni előfizetői szerződésem egészen pontosan ezt írja: 14. Egyéb rendelkezések:

Kis időt kért, hogy ellenőrizze. Ellenőrizte és elmondta, hogy ő is így látja. Ezért visszatérítést tudnak adni erre az időszakra, amit elfogadtam.

Itt tartunk most.

Röviden: Nem volt 6 napig szolgáltatásom. A Vodafone 1x szerződést szegett és 2x korlátozta a szerződés szerint engem megillető jogaimat. Eltelefonáltam 243 percet (4 órát!!) és elhasználtunk 2 mobilnet előfizetést. Ha ezt mind forintosítanám (meg van rá a jogom a szerződés szerint) egész korrekt összeg lenne. De nem fogom, csak a kötbért és a visszatérítést hajtom ki belőlük.

Most pedig mehetek a postára feladni a modemet, amit péntek óta példásan, eredeti csomagolásában és elrendezésében várta ezt a történelmi napot :)

Köszi, ha elolvastad.

Hozzászólások

(#1) nemlehet


nemlehet
őstag

Nagy tanulság egyébként, hogy érdemes alaposan elolvasni a szerződést, mert simán belehazudnak az ember arcába.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#2) vamzi válasza nemlehet (#1) üzenetére


vamzi
őstag
LOGOUT blog

De kétszer is? Az első után nem vágták le, hogy olvasgatom a szerződést? Jó nyilván így csak az a két konkrét ügyintéző tudja, hogy olvasgatom, akivel telefonon beszéltem, de akkor is ez a hozzáállás vállalhatatlan a szolgáltató részéről. Utálok és nem szokásom ÁSZF-et olvasgatni, csak ha okot ad rá a szolgáltató.

(#3) nemlehet válasza vamzi (#2) üzenetére


nemlehet
őstag

Persze. Itt is emberek dolgoznak van egy process vagy eljárási utasítás ami meghatározza az alapvető hozzáállást.
Meg hát nyilván a szolgáltatónak jobb lett volna úgy ahogy ők csinálják és biztos vagyok benne hogy 10/8 ember simán elhiszi, hogy "Jóvanazúgy"...

Te meg így is-úgy is felmondtad a szerződést, tehát a te elégedettséged senkit sem érdekel. (bocsi, nem beszólok, csak hogy mi a mindset :D)

[ Szerkesztve ]

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#4) Sanya


Sanya
nagyúr

Bosszantó, ha nincs szolgáltatás, internet, telefon, stb. De hogy ennyi ideig?
Egyébként lakossági szerződésed volt. Ha nincs vállakozói, akkor nagyon hamar megcsinálják.
A társasházban ahol lakom van egy iroda, nekik vállalkozói internetük van. Ha nincs internet, akkor nekik sincs. Ha én lejelentem akkor én is kapok egy pár napos előjegyzést szerelésre, de jellemzően délutánra készen van az internet (a vállalkozó miatt hamarabb kiszállnak és megcsinálják).

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#5) vamzi válasza nemlehet (#3) üzenetére


vamzi
őstag
LOGOUT blog

Ez igazából így van :D Bár alibiből azért kaptam eddig minden hívásom után kérdőívet, amit én lelkesen és őszintén kitöltöttem eddig minden esetben :DDD

(#6) vamzi válasza Sanya (#4) üzenetére


vamzi
őstag
LOGOUT blog

Ez így van, viszont én csak egy falusi, családi házas, egyszeri ügyfelük vagyok, rám az vonatkozik, hogy 48 órán belül kivizsgálják a problémámat és értesítenek, és 72 órán belül elhárítják a hibát (amit megjegyzem a 24 órán belül hajt végre!). Korábbi munkahelyemen sokat kellett szerződésekkel foglalkoznom és rendszeres feladatom volt kötbérek kiszámítása, szóval innen ered a harci szellem :)

(#7) vince válasza vamzi (#6) üzenetére


vince
őstag

Nézd a jó oldalát, van alternatíva (telekom optika), nem is akármilyen. Nálunk csak UPC Vodafone koax hálózat van, ami ráadásul jó elavult, 2011-ben a UPC is úgy vette már át egy előd cégtől. Pár hete volt nálam Vodafone-os szerelő, aki azt mondta, hogy örülhetek, hogy egyáltalán működik a településen lévő hálózat, nem bírja a terhelést. Mikor kiépült, 20-40 mbites csomagok voltak, a fizikai hálózat ugyanaz, csak most 500 mbitnek kellene jönnie rajta, de nem jön :(((

"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal

(#8) razorbenke92


razorbenke92
senior tag

Nekem a Telekommal volt egy jó kis köröm még 2 éve kb.

A lényeg, hogy telefonon felajánlották, hogy ha az otthoni szolgáltatás mellé beteszek dummy-nak egy vezetékes telefont, akkor 1000 Forinttal nő meg az alap előfizetéseim díja, de ezután 30%-al csökkentik Magenta1 miatt. Végeredményben egy olyan ajánlatot fogadtam el, aminek a végösszege változatlan, viszont magasabb szintet nyújt (gyorsabb net, több csatorna).

5 hónapra rá vettem észre, hogy se gyorsabb net, se több csatorna. Felhívtam őket, intézik. Egy hónap múlva megint felhívtam őket, hogy mostmár látnom kéne a változást, mégsem látom. Intézik. Kövi hónapban megint ugyanaz a számla jött, így bementem személyesen. A srác megcsinálta, egy hónapra rá a kövi számla baromi magas lett. Kiderült, hogy a csomagokat átváltották, de a kedvezmény nem érvényesült. Megint személyesen bementem, a kifogott csaj pökhendi stílusát, miszerint én vagyok a hülye, 15 percig tartott a földre visszahozni, és megértetni vele mi a gond. Felvett egy panaszt, és átállította a szolgáltatást, valamint azt mondta, ne fizessem be a mostani számlát, majd frissül. Ezután frissült, de elvették az ePack kedvezményt belőle, mert hogy már kiállításkor lejárt volt a számla és automatikusan elvette a kedvezményt a rendszer a számláról.

Ezután kaptam egy levelet, hogy a számlát stornózták, és a kellemetlenségek miatt kapok 2000 forint kedvezményt a következő számlámból.

Ekkor elmagyaráztam nekik, hogy 5 hónapig fizettem azt az árat az alacsony szolgáltatásért, amit az emelt szintűért kellett volna, szóval gyakorlatilag már akkor is túlfizetésben voltam + a miattuk elvont ePack kedvezményt is buktam, szóval a 2000 forinttal még nullán sem vagyok, nemhogy kiengesztelve.

Ezután rendeztek nullára, de további kárpótlást nem kaptam. Egészen karácsonyig...

Kaptam egy hivatalos értesítést, hogy a korábbi panaszom előkerült egy audit során, átvizsgálták, és az ászf xyz pontja szerint kötbért kellett volna fizetniük, mert szerződés szerinti szolgáltatást a szerződéstől számított 8 hónapon túl kaptam meg. Plusz a kötbér kifizetésének is meg kellett volna történni xy időpontig, emiatt további kötbért állapítottak meg.

A lényeg, hogy ezután decembertől szeptemberig egy fillért sem fizettem, csak feléltem a jóváírt kötbért, szóval a végére jól jártam.

Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...

(#9) janeszgol válasza razorbenke92 (#8) üzenetére


janeszgol
veterán

Jol jartal, korrekt volt a Telekom,de ezeket a flegmazosakat (plane ha diakok) kivagnam, mint macskat...

(#10) vamzi válasza razorbenke92 (#8) üzenetére


vamzi
őstag
LOGOUT blog

Szép, de végül korrektek voltak.

Még 2019-ben nekem is volt egy 4 hónapos történetem a telekommal úgy, hogy semmilyen előfizetésem nem volt náluk. Vettünk egy ingatlant és a telken ott árválkodott egy távközlési oszlop, amire a mi házunk rá sem volt kötve. Viszonylag gyorsan kiderítettem, hogy a telekomhoz tartozik és annak is utána jártam, hogy nincs már rajta élő szolgáltatás. De mivel nem a telekom, mint cég nem telepít meg szűntet meg oszlopokat, azt alvállalkozóval csináltatja, így 4 hónap huzavona volt eltüntetni. Mivel a telekom 2 nap alatt zárta a ticketem, amiről nem értesített, mivel nem voltam előfizetőjük, így kénytelen voltam magam felkutatni az oszloppal kapcsolatos céget, ahhoz elérhetőséget és mehettem az ő idegeikre rá. A vége felé már mondtam nekik, hogy ha nem viszik innen, akkor ki fog dőlni, darabokra fog hasadni és a nagy szél befújja a fáskamrába :D

(Ja T csoportban dolgozom amúgy, ezért tudtam őket megkerülni).

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.