2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Reálisan a piacon

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Egy ideje elmélkedtem, hogy írok egy olyan bejegyzést, amiben szóvá teszem az észrevételeim. Ennek most jött el az ideje!
Vegyük is szép sorjában a dolgokat:

1, Eladó kontra vevő
Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az a termék, amit használtan megvesznek, bizony bármelyik pillanatban megadhatja magát.
Sokan biztosítanak pár nap próbagaranciát a termékre, ami vagy elegendő, vagy visszaviszik a terméket.
Ennél a szituációnál két eset lehetséges!
A, A termék valóban meghibásodott szakszerű használat mellett. Ebben az esetben az eladó vagy szervizbe viszi, vagy megjavítja önmaga a terméket. Esetleg kidobja!
B, A jóhiszemű eladót, aki becsülettel vállalja a próbagaranciát megveszik tőle az adott árut és a próbagaranciát kihasználva egy ugyanolyan, de rossz terméket visznek vissza. Ezzel máris megkárosítják az eladót és egyben „garanciázzák” a hibás, terméket!

Tehát a próbagaranciánál igen erősen ott van a rizikó, hogy megkárosítják az eladót!

2, Piros kontra fekete pontok
Ezt, aki bevezette az elfelejtette, hogy bizonyítási eljárás nélkül lehet ugyan pontozni az embereket, de az igen mókás lesz!
A piros pont esetében természetesen az elégedettség jogos. Ebben nagyon nincs mit vitatni!
Viszont a fekete pont kiosztásánál találkoztam olyan esettel, amikor egy illető úgy kapott fekete pontot, hogy ott bizony nem egyértelmű, hogy valóban hibás az eladott termék vagy sem!

Az Én szemléletem szerint a piros pontot meg kellene hagyni. Ezzel látható lenne, hogy ki az a személy, aki valóban jó kereskedő.
Viszont a feketepontot el kellene felejteni!

Ha megkárosítják a vevőt/eladót akkor abban az esetben éljen az adott fél feljelentéssel a jogos igényének érvényesítése érdekében!
Attól hogy az „Akikkel jó vigyázni üzletelés során” topicba leír egy vagy több dolgot ettől azon személyek, akik a megkárosításra mennek rá nem nagyon fognak meghatódni!

Azt megjegyezném itt, hogy vettem olyan embertől telefont, aki már kapott negatív értékelést. Amikor személyesen rákérdeztem akkor elmondta, hogy azok a vevők olyanok voltak, akiknek a szar is ízetlen!
Tehát nem lehet egyértelműen arra adni, hogyha valakinek több negatív pontja van, mint pozitív akkor megbízható-e vagy sem!

Azt pedig csak halkan jegyezném, meg hogy volt már az oldal történelme során olyan eladó, aki több ezer napos regisztráció és legalább nyolcvan piros pontja ellenére eljutott odáig, hogy az oldalról kizárják, azért mert sorozatosan károsított meg vevőket és/vagy eladókat!

3, Az adásvételi szerződés
A legtöbb esetben védi az eladót és a vevőt is, ha megkötik az eladás során a szerződést. Persze csere esetében ugyanígy lehet eljárni!

Viszont vannak esetek, amikor az adásvételi szerződés semmit sem ér!
Például akkor, hogyha egy adott termékről az eladó tudja, hogy annak hetei vannak hátra. Viszont látszólag az adott terméket feljavítja annyira, hogy az az eladás pillanatáig olyan állapotban legyen, hogy az a vevőt megtéveszthesse.
Ez után pedig jogosan védekezhet majd, hogy miután eladta Ő már nem látta, hogy az adott terméket a vevő hogy, milyen körülmények között használja.
Így pedig az adásvételi szerződést a vevő megsérti és máris érvénytelen az egész!

4, A termék megtekintése, kipróbálása
Amint elnéztem az esetek többségében rohannak az emberek és nem próbálják ki a kiszemelt terméket megfelelően. Utólag persze a reklamáció már megy…

Számomra az egy természetes dolog hogy a vevőt beengedem a lakásomba és biztosítok számára időt arra, hogy az eladásra szánt termékemet kénye-kedve szerint tesztelhesse.
Szintén ismertetem, eközben hogy a termék használata során miket tapasztaltam pozitív és/vagy negatív irányba.
Szintén közlöm, hogy garanciát nem vállalok! Tehát ha megtekinti és a terméket az adott állapotban Ő maga megfelelőnek értékeli, akkor mehet az üzlet. Ha nem akkor pedig jogában áll elállni vagy az ár tekintetében új ajánlatot tenni.

Az a személy, aki eláll attól a lehetőségtől, hogy teszteljen, azzal az üzletkötés után nem fogok foglalkozni!

Ennek oka igen egyszerű!
Utólag nincs kedvem senkivel azon vitázni/veszekedni órákon, esetleg napokon át hogy ez vagy az neki mégsem tetszik vagy mondjuk meggondolta magát.
Adok, ha kell fél napot is! De akkor már úgy menjen az üzletkötés, hogy azután reklamáció ne legyen!

Így jó, mert a vevő is tisztában van azzal, hogy amit megvesz, azzal utána neki kell foglalkozni és nekem is jó, hogy utólag nem kell, ezzel az üzletel foglalkozni.

5, Posta, csomagküldés
Nálam alapszabály hogy nem küldök semmilyen terméket postával vagy csomagküldővel akkor, sem ha azt a vevő fizeti!
Nem egy olyan esetről hallottam, hogy a posta által sérült a küldemény vagy épp azért nem fizet a vevő, mert azt állítja, hogy üres dobozt kapott, stb.!
Így ebből a körből Én nem kérek!

Van persze példa sokaknál arra, hogy ezen üzletelési szokás bevált. Ettől függetlenül Én jobban bízom a személyes dolgokban! Elkerülhetőek az előbbiekben már említett balesetek is!

Várom a véleményeket, kérdéseket, és egyéb dolgokat!
Természetesen a személyeskedés és egyéb buta, negatív dolgok nélkül!

Hozzászólások

(#1) Chamea2


Chamea2
tag

Piros kontra fekete:
Jujj. Nem csak feketével lehet visszaélni sajnos, hanem pirossal is. Ennek oka rém egyszerű:
Valaki ad magának több tucat pirosat(persze, ha ért hozzá) vagy megzsarolja a vevőit, hogy márpedig neki jár a piros. Mindkettőből láttam már szép példákat vagy itt vagy egy másik blogon/fórumon. Megbízhatatlan eladóból nem kérek, úgyhogy alapból felejtős nálam, aki azzal jön valahol, hogy mennyi pirosa/feketéje van. Nálam mindenki egyenlően indul már csak azért is, mert nem egyszer láttam olyat még a teszen és Vakerán is, hogy postázott-postázott, aztán a végén meg elfelejtett postázni. Pluszosoktól különösen csak személyes átvételt alkalmazok, főleg, ha van 1-2(vagy még több tucat) gyanús dolog. Direkt azért használom a hardverapró rendszerét fórumként is, hogy eladókról tudjak magatartás alapján elég komoly feketelistát készíteni. Nem trollkodni járok ide, hanem ez egyfajta úgymond "beszélgetési teszt", hogy kiderüljön, hogy egy adott eladó tucat pirosából mi igaz. Ez egy esetleges 5 perces beszélgetésből azonnal ki is derül és saját feketelistára fel is veszem. Nálam bevált, mert - kijelentem diadalmasan - , hogy rendőrségre egyszer sem kellett mennem csalásért. Egyszer kaptam Vakerán egy kicsit villogó képernyőjű, használt DX 8.1-es videokártyát(használható volt, csak a sötét részeken egy apró vibráció volt látható, de alap esetben lehetett használni), de olyan, hogy terméket nem kaptam, szerencsére nem volt. Rá kell szánni naponta max 1-2 órát és esetenként valamilyen formában különösen a "megbízhatóságom megjelölése" és különösen a csaló/moderátor topikba beírogató típusú felhasználókat valamilyen formában 1-2 diskurzus keretein belül kisebb beszélgetésre hívni(például választ adsz egy felvetésére és amilyen választ ad, olyan az ember, tehát egy rövid beszélgetésből elég komoly dolgok tudnak kiderülni, például egy adott szituációra hogyan reagál, stb.)

A fekete pontot valóban el kell felejteni, egyszerűen annyit kellene felregisztrálni az adatlapon, hogy "panaszok száma(csaló topik és akivel érdemes vigyázni...)" és kész. A piros pont, minthogy az előbb írtam, felesleges. A topikoknál meg meg kell szüntetni a main chatet és le kell zárni a látogatók elől, a hirdetésekre/felhasználók adatlapjára/topikokra felbiggyeszteni egy jelentem gombot, a moderálást kérő topikokat meg teljesen láthatatlanná tenni és kész. Egy panaszt bejelentő illető sem kíváncsi a bejelentett személy általi privát üzenetben történő válaszaira, fenyegetőzéseire, zsarolásaira!(megértük ezt is, sajnos)

Postázni én sem postázok, csak személyes átvétel(természetesen az óvatosság itt sem árt, mivel ez egy teljesen nyitott oldal ebben az esetben is).

"Amint elnéztem az esetek többségében rohannak az emberek és nem próbálják ki a kiszemelt terméket megfelelően. Utólag persze a reklamáció már megy…" - vagy nem mennek olyannal, aki ért hozzá és az eladó félrevezeti őket.

A bejegyzés jelentős részével egyetértek, de azért mindent nem lehet így kivédeni, kellene változtatni az oldal szerkezetén és a rendőrség hozzáállásán is!

(#2) (V) ó k u s válasza Chamea2 (#1) üzenetére


(V) ó k u s
tag

Szia! :)

Kezdeném azzal, hogy megköszönöm, hogy elolvastad és írtál.
Illetve akkor sorban reagálnék is! :)

1, Piros ponttal történő visszaélés
Ezt anno felvetettem, hogy elég sok embertől lehet egy idő után pirosat szerezni. Meghirdetek valamit, pl. "CPU hűtők nagy tételben" címszó alatt.
Evidens, hogy nagy tételről szó sincs! Viszont, egy-egy emberrel akivel jóban vagyok, oda-vissza osztogathatjuk a pirosat. Óvatosan persze, hogy ne legyen feltűnő.
Ő szól egy-egy itteni ismerősének, akivel szintén passzolunk egymásnak pirosat.
Üzletről persze szó sincs! Csupán a "nagy tétel" adta lehetőséget aknáztuk ki, mint kiskaput.
A többi valós vevő pedig kapja a sablon választ, hogy "A beszállító sajnos késik, így nem akarlak hitegetni. De, amint lesz valami értesítelek!".
Majd, hogy azért ne legyen ez sem feltűnő, mondjuk egy hónap után a hirdetés volt-nincs! Kifogásnak ott a válság, vagy akármi más.
Ezt X időközönként egy-egy dologgal eljátszva lehet szépen megugrasztani a piros pontok számát.
Azt pedig senki sem fogja vizsgálni, hogy az üzlet valóban létrejött-e vagy sem!

2, Kezdet
Nálam is ugyanez a helyzet. Megkereshet 0 napos illető is, de még olyan is, aki negatív pontozásba világelső. Ezek semmit sem jelentenek! Mindkét oldalt ismerni kell ahhoz, hogy tudjon az ember véleményt alkotni a dolgokról.
Mondjuk azt megvallom őszintén, hogy engem nem hat meg, hogy itt ki kiről miket ír!

Pár napja adtam el egy alaplapot, és az illető aki jött megvette még a videokártyámat is. Amikor meglestem, hogy konkrétan itt mit tevékenykedik, akkor találkoztam nem egy olyan bejegyzéssel, hogy megkárosított ezt-azt. Érdekes módon engem miért nem?
Azt nem lehet mondani, hogy azért, mert szerencsés vagyok! Maximum korrekt. :)

3, Rendőrség
Nos, az egyetlen hatóság akikhez nem mennék. Semmi gondom nem volt velük még sosem! Viszont, ha vásárolok valamit, akkor ragaszkodom ahhoz, hogy azt tesztelhessem, megvizsgálhassam az eladó jelenléte mellett. Azután megkötjük vagy megkötjük az üzletet vagy nem!
De utólag még rendőrségre rohangálni, majd, ha úgy alakul bíróságra, na az nem az Én asztalom.
Egyszerűen tisztában vagyok azzal, hogy a piacon körültekintőnek kell lenni. Amíg az üzlet zajlik, addig szó sincs megértésről és egyéb dolgokról. Utána, ha mindent rendeztünk, akkor akár fél napig is sörözhetünk. De más az üzlet, és a más a haveri, baráti kapcsolat!

Mondjuk mára kifogásokat sem fogadok el. Ha jelzi az illető, hogy jelenleg problémái vannak, és elképzelhető, hogy közbejön valami, akkor úgy számolok vele. De amikor az utolsó pillanatban jön az "anyukámat kórházba kellett vinni" és hasonló dumák, ha igaz, ha nem, engem ezek már nem hatnak meg!
Ettől nem érzem úgy, hogy bunkó lennék. Viszont egy üzlet során engem nem az illető magánélete érdekel, hanem a sikeres üzletkötés.
Volt egy eladásomnál példa arra, hogy az illető épp egy válóperen vett részt valamint költözött. Ezt jelezte, és tudomásul vettem, hogy késhet napokat. De ez így korrekt, és nem utólag!
Azóta az lett az elvem, hogy aki előbb teszi le a pénzt azt viszi a terméket. :)

4, Jelentés
Persze, ezzel maximálisan egyetértek! Lenne egy "Jelentem" gomb egy legördülő listával, és ott kiválasztva egy "Megjegyzés" rovatot kapna az illető, ahová jelezhetné az adott tartalommal kapcsolatos észrevételét.
A sok "UP" meg "ez nagyon fain cucc", stb. hozzászólásnak az ég egy adta világon semmi értelme!

Az Expresszen sem lehet szófosásba kezdeni egy hirdetés alatt. Erre ott a privát (E esetében e-mail), hogy az esetleges dolgokat rendezzék.

5, Szellemi hanyatlás
Sajnos vagy sem, a vevők igen túlnyomó többsége nem vagy szinte alig ért ahhoz amit megvesz!
Én igyekszem azért végigmutogatni mindent, még akkor is, ha tudom, hogy a vevő konkrétan megmondani nem tudná, hogy mit vesz meg. Aztán a kezébe adom, és tesztelgetheti.
Viszont, ha ettől a lehetőségtől eláll, akkor onnantól engem nem fog meghatni, hogy az adott terméknek előjön valami hibája. Természetesen amiről tudok azt elismerem, és, ha úgy adódik akkor az árat is ehhez mérten kompenzáljuk.
Tehát nem vagyok inkorrekt, csak nem vágyok utólag olyan dolgokra, hogy bibliát írjon rólam valaki a negatív topicba.

6, Változás
Kellene? :) Én azt mondom, hogy kell is! Amennyiben a negatív topic csak pár bejegyzést tartalmazna, evidens, hogy a rendőrségre küldeném az illetőket, mert Én, mint az oldal tulajdonosa nem tudok mit tenni. Viszont, amikor már igencsak több száz bejegyzés van, akkor azért ott jelentősen el kell gondolkodni, hogy miken hogyan lehetne változtatni!
És szerintem ebben az eladók és vevők is igencsak jó társként jelentkeznének és elmondanák az Ő véleményüket, több szem többet lát alapon.

De persze könnyebb az a megoldás, hogy "mi nem nézetünk bele mások privát üzeneteibe", "ezt nektek kel megoldani", "ezzel az üggyel kapcsolatban tegyél feljelentést", "megkapta a feketét érte". Csak ettől megoldás még mindig nem születik!

7, Hab a tortán
Anno felvetettem, hogyha valaki lakótelepről lopja WiFi-n keresztül a netet, és úgy regisztrál mindenhova, illetve olyan albérletbe megy, ahová nincs szerződése (mert ugye 1 hónapra minek), és úgy adja el a látszólag jó termékeket, ezzel tömegesen megkárosítva az embereket, akkor Őt mégis hogyan fogják majd el?
Mert egy okos csaló ezt megfogja lovagolni! Ott a Netvadász amivel csodálatos távolságról lehet WiFi-t lopni. Ezen kívül nem egy olyan SIM kártyához lehet hozzájutni a piacon, ami totál anonim.

Nekem lenne rá megoldásom, mert biztonságtechnikával (is) foglalkozom. De, ha az oldalnak az a válasza, hogy "kár így fikciózni, ilyen a gyakorlatban nem történhet meg", akkor Én nem fogok foglalkozni a tanácsadással.
Más fórumok, oldalak, webshopok éltek a lehetőséggel és a mai napig megkeresnek. :)
Na, de ennyit az önfényezésről! :D

:R

"Nem kérlek légy enyém örökké, mégis hozzád szól dalom, úgysem élhetünk örökké, egy percig lennék oltalom."

(#3) Chamea2 válasza (V) ó k u s (#2) üzenetére


Chamea2
tag

Nem mentünk bele az olyan helyzetekbe, amikor a csalónak vagy polgári kártérítést kreálóknak semmilyen vagyona és jövedelme sincs. Azért nem a rendőrség a hibás, hogy nincs mit végrehajtani, nincs mit levonni. Az egy dolog, hogy a rendőröktől várok konkrét megoldást, de csodát ők sem tudnak teremteni. Hiába kerestgélnék itt idegbetegen, remegő izmokkal csalókat, hiába buzdítok embereket, hogy menjenek a rendőrségre, mert sok értelme nincs, ráadásul a legtöbb szülő is nagy ívben tesz a pályakezdő/tanuló leszármazottjára azzal az indokkal, hogy elmúlt 18 éves, viszont a leszármazottjának használható szakmája nincs, tele van ezzel az internet. A csalót gyakorlatilag megbüntetni nem lehet, kivéve az önbíráskodást, amiért meg én kapok több tucat évet, mert az ugye emberi életre irányuló negatív cselekedet(testi/lelki sérülés), ami már más elbírálás alá tartozik.

A szülőt legfeljebb csak tartás elmulasztása címén lehet felelősségre vonni, 50 éves kor felettinél ugye nincs is rokontartás tanulmányi szempontból, csak eltartásként bizonyos esetektől eltekintve. Addig, amíg 1 milliónál is több szakképzetlen/használhatatlan himi-humi OKJ-val illetve diplomával rendelkező munkanélküli lesz a munkaerőpiacon, addig teljesen felesleges vadászni a csalókat. Az üzletelést kell körültekintően lebonyolítani. Hiába haragszom a csalókra, mert ez állami szinten van elrontva. Ülhetnék itt reggeltől-estig, minden oldalon írhatnám, hogy "Csaló!!! Ne vegyetek tőle semmit!!!", de ez is tüneti kezelés, a munkahelyek létesítése illetve a szakmai felzárkóztatás lenne itt a reális megoldás.

Hiába változtat az oldal tulajdonosa, mert az előbbiből kiindulva a csaló úgyis megtalálja az útját, valakit kamu álláshirdetéssel bepaliz, hogy nyisson neki számlát és megint csak helyben vagyunk.

A bizonyítás arról, ami a "Akikkel jó vigyázni..." topikba megy, igencsak kétséges. Mi van akkor, ha valaki megrágalmazza a másikat? Az üzemeltető tartalomszolgáltató, ő is felelősségre vonható. Személyes adatok kipostolásáról már nem is beszélek. Az nem jogon önvédelem, ha valakinek az adatai kimennek privátokkal együtt egy teljesen nyilvános helyre, itt van egy nagy tévedés.

"anyukámat kórházba kellett vinni" - volt már ehhez hasonló, bementem az illetőhöz egy megbeszélt helyre, ilyenkor én toleráns vagyok, nyilván neki sem jobb, ettől még tudtam sikeres üzletet létesíteni, mert valami közbejött, hiába én voltam az eladó és a vevőnek volt kötelessége elvileg, hogy hozzám jöjjön. Annyira megköszönte, hogy ajánlotta a termékeinket pár embernek és időlegesen megugrott a forgalom, így nem veszett kárba a közlekedési költség(sőt, még azt is kifizette) ez, illetve volt olyan is, hogy visszavásárolta a terméket, mert nem tetszett neki és a jutalékot is beleszámolta, stb. Sok függ attól, hogy hogyan beszél az ember a vevővel, mert az esetek 95%-ában mindent meg lehet beszélni, ha az ember korrekt. Volt olyan, aki vissza akarta nekem küldeni, mert nem volt jó a nyomtatójához, viszont felajánlotta, hogy téríti a postaköltséget. Miután én megmondtam neki, hogy azzal rosszabbul jár, mert majdnem ugyanannyit kell fizetni, inkább adja el, akkor a javaslatomra eladta(képeimhez kért használati engedélyt, amit én megadtam).

Egyszóval: Ha az eladó ilyeneket ír, hogy "azon gondolkozom, hogy beleh*gyozzak a duda orrodba, meg a szádba sz*rjak" meg ehhez hasonlók, akkor persze, hogy nem tud normálisan üzletelni. Érdekes, nekem sosem kell negatívokat osztogatni, pedig nem speciális vevők vásárolnak tőlem sem. Nekem is csak pozitív élményem van, egyre inkább kezdek rájönni, hogy itt csaló nem is nagyon van, csak inkorrekt üzletfelek. Lehet, hogy az illető nem is akart csalni, csak egy ilyen megjegyzés után elmenekül, mert fél, hát én sem voltam nyugodt attól az embertől és én sem szeretném, ha egy ilyen rohadt veszélyes ember megtudná a címemet, mert egy ilyen nem hiányzik ide sem!

[ Szerkesztve ]

(#4) (V) ó k u s válasza Chamea2 (#3) üzenetére


(V) ó k u s
tag

Abban az esetbe, ha nincs mit behajtani, akkor jön az, hogy szívás. :)
Az üzletszabályzatomat épp azért alakítottam olyanra amilyen lett, mert nem óhajtok rohangálni a dolgok után.
Lehet sokak szemében egy egoista, önző felfogású ember lehetek, de ez nem zavar! Ha nekik van jobb tippjük a piac jelenlegi állapotára, akkor meghallgatom örömmel és kész vagyok átgondolni valamint átírni a dolgokat. :)

Konkrétan, akinek nincs munkája, és nem hatalmas csalást követett el, az szépen kint marad. Maximum kap felszólításokat, majd a végén behajthatatlan követelésként elévül az egész ügy.
Egyik ismerősöm is így úszta meg a Pannon tartozását. :D

A kiskorúaknál szívás az egész. A szülő majd non-stop fújja, hogy neki tudomása sem volt az egészről, stb.! A végén, ha a bírónak kegyelmesebb napja van, akkor egy csekély összeg megtérítésére szólítja fel a szülőket. Hurrá!
Csak ezzel az a bajom, hogy NE a szülőt tegyék már felelőssé!
Volt olyan esetem, hogy polgári per útján kellett érvényesítenem a jogos követelésemet. Viszont, amikor a bíró mondta, hogy a szülőket kötelezi a megfizetésre, akkor elálltam az egésztől. Annyit kértem, hogy a szülő tegyen azért, hogy a jövőben a gyermeke ne tudjon ilyen és ehhez hasonló dolgokat megtenni.

Sokkal nagyobb öröm volt azt hallani a szülőktől, akik síró szemmel öleltek át, hogy milyen rendes vagyok.
Korrekten álltam az ügyhöz, elvégre nem a szülőkkel van problémám. Ellentétben sok emberrel, nem is Őket fogom rugdosni. :)

"Az üzletelést kell körültekintően lebonyolítani. Hiába haragszom a csalókra, mert ez állami szinten van elrontva. Ülhetnék itt reggeltől-estig, minden oldalon írhatnám, hogy "Csaló!!! Ne vegyetek tőle semmit!!!", de ez is tüneti kezelés, a munkahelyek létesítése illetve a szakmai felzárkóztatás lenne itt a reális megoldás."

Ezzel maximálisan egyetértek. A jelenlegi társadalmi helyzet csak egyre rosszabb lesz. Ha most lebukik XY fő csalást elkövető személy, akkor majd jönnek újabbak, akik sokkal dörzsöltebben kivitelezik a dolgokat, látván az elődjeik hibáit.
Szóval, úgymond a fekete pontos topicot csodálatosan tudják olvasni az okos csalók, és máris tudják, hogy mire milyen szankció vonatkozik az oldal részéről. Ingyen képzés, oh yeah! :C

"A bizonyítás arról, ami a "Akikkel jó vigyázni..." topikba megy, igencsak kétséges. Mi van akkor, ha valaki megrágalmazza a másikat?"

Nincs lefolytatva reális bizonyítási eljárás! Csupán megrovás van, ha a vezetőség úgy ítéli meg.
Az oldalnak ugye így baromira kényelmes, mert nem kell neki külön jogi dolgokkal foglalkoznia. Segédkezik annyiban, hogy fekete pontot ad az illetőnek és/vagy kizárja az oldalról. Mekkora büntetések, azt a mindenit... :D Olyan visszatartó ereje van, mint annak a rendje! :D

A kifogásokra Én már sajnos vagy sem, de semennyire nem adok. Ha jelzi, hogy jön, akkor türelmesen várok. Természetesen van realitásérzékem, és feltudom mérni, hogy mennyi idő alatt ér ide az illető, ha bárminemű közlekedési gond közbeszól.
Egy óra múlva azért viszont megteszek annyit, hogy rácsörgök. Amennyiben három sikertelen hívásom van (45 percenként telefonálok), akkor felejtős az egész.
Egyrészt azért, mert, ha valami baleset érte, akkor elég hosszan kisebb gondja is nagyobb lesz, mint az üzletkötés.
Másrészt azért, mert, ha azért lépett le, mert máshol olcsóbban megkapta, vagy elitta, stb. a pénzt, akkor megint csak sikertelen lesz az üzlet.

Abba pedig külön belemenni, hogy az üzlet sikertelensége valós vagy fiktív okból történt, abból Én nem kérek. Elég felesleges kört futottam már életem során amiből okultam. :)

Korrekt vevőim nekem is vannak. Sokszor vannak olyan dolgok amiket eladok, hogy álmomban sem gondolnám, hogy arra valaki igényt tart. Erre elmegy akár tíz termék is egy hét alatt. :)
Mondjuk ehhez egyrészt szerencse, másrészt kölcsönös tisztelet és becsület kell. Hiteles (nem egy banknál) emberekből pedig hiány van!

A héten volt pár vevőm, aki külön kihangsúlyozta személyesen, hogy a termék amit megvett tőlem az jó, hibátlan, és küldi a pirosat. Napok óta semmi...
Nem fogok reklamálni, és szóvá sem teszem az illetőnél. Ennek oka az, hogy nem Én ígértem pirosat, hanem Ő! Viszont megjegyeztem, és mostantól nem osztogatok pirosat akkor sem, ha fizetnek érte!

A lakásomba beengedem az illetőt, időt adok, hogy végigpróbáljon mindent, segédkezem ahol tudok, és akkor egy piti dolognál van bukta. Akkor ne mondja legalább!

Mondjuk Én a magam részéről becsületesen megadtam nekik. De, ez is másképp lesz a jövőben! :)

Persze, azt meg kell jegyeznem, hogy vannak olyan üzletfelek, akik a megbeszélt ártól többet adnak. Ezt Ők azzal indokolják, hogy a korrekt félnek jár. Beengedtem a lakásomban, közösen végignéztünk mindent, elbeszélgettünk, stb.! Ebbe nem halok bele, és még lehet, hogy egy beszélgetés során egy másik üzlet is meg lesz kötve.
Tehát a mérleg elv alapon mindegyik oldalra igyekszem adni. Talán ez (is) az oka annak, hogy eddig maximum csak privát üzenetbe hozott össze a sors infantilis egyénekkel. :)

Tény, van olyan illető, aki élőben egy fél idegösszeomláshoz el tud juttatni a kérdéseivel. Viszont ez benne van a pakliban, és ugye a vevőnek alanyi joga érdeklődni. :)

"Nem kérlek légy enyém örökké, mégis hozzád szól dalom, úgysem élhetünk örökké, egy percig lennék oltalom."

(#5) Ringman


Ringman
nagyúr

javaslom, hogy ha valakit megkárosítanak, mindenféleképpen menjen rendőrségre, mert ha nem:
- 100%, hogy a kár nem térül meg, egyébként 0-nál nagyobb % van arra, hogy végül megtérül
- nem kerül bele a statisztikába! nagyon fontos dolog, mert ha rossz lesz a stat, az a rendőrségnek is rossz, javulnia kell, tehát rá lesznek kényszerítve, hogy jobban utánajárjanak a kis ügyeknek is.

- ue igaz arra is, ha bmilyen vétség miatt a rendőr le akar beszélni a feljelentésről, ne hagyja

(#6) (V) ó k u s válasza Ringman (#5) üzenetére


(V) ó k u s
tag

A rendőrség az esetek többségében tehetetlen! Ezt azért jegyezzük meg!
Vannak sikeres akcióik, de azért a többség még mindig nem jut hozzá a jogos követeléséhez. Bírósági úton sem!!!

A rendőrség nem azért szokta lebeszélni az embert arról, hogy feljelentést tegyen, meg ilyenek, mert neki az jobb, ha nem kell dolgozni! Hanem épp azért, mert a sértett, megkárosított fél olykor a fél életét a kapitányságon élheti le, mire ugyanott fog tartani, mitn a feljelentés előtt!

Viszont, ha lehet mit kezdeni az üggyel, akkor a rendőrség már adja is a jegyzőkönyv másolatát és tájékoztat a további lépésekről.

Legalábbis nálunk a kerületben nagyon korrekten állnak az emberhez.

"Nem kérlek légy enyém örökké, mégis hozzád szól dalom, úgysem élhetünk örökké, egy percig lennék oltalom."

(#7) Ringman válasza (V) ó k u s (#6) üzenetére


Ringman
nagyúr

ez így ok, valószínű ez is benne van a rendőrség részéről, de: ha nem hivatalos kimutatás akár arról, hogy a jogszabályi környezet miatt nem lehet vezet eredményre a feljelentés, akkor az életben nem fog semmi változni ezzel kapcsolatban.

megkárosított fél olykor a fél életét a kapitányságon élheti le
ez azért szerintem barokkos túlzás.

(#8) (V) ó k u s válasza Ringman (#7) üzenetére


(V) ó k u s
tag

A statisztika sajnos vagy sem felejtős. A statikus, ha akarja az egekig emelhet egy vállalkozást, hivatalt, vagy épp a földbe döngölhet.

Csak egy példa. Magyarország határán belül él mondjuk 7 millió fő. Rájuk nézve a munkanélküliség borzalmasan nagy. Viszont, ha magyarnak tekintjük a külföldön élő magyarokat, illetve azokat akik felvették a magyar állampolgárságot, akkor menten jobb a helyzet. Az más kérdés, hogy statisztikailag, látszólag... :U

Nem túlzás! Vannak esetek, amikor behívnak elég sokszor, majd a kapitányság Csipkerózsika álmából felébredve adja a végzést, hogy Ők innentől köszönik nem tudnak mit tenni, a bizonyítási eljárás téged terhel, mehetsz igényt érvényesíteni a bíróságra.

Ahogy már korábban volt szó róla, a vevői rétegnek körültekintőnek kell lenni. Elvégre, ha Én megakarok venni valamit, akkor az Én kötelességem arról meggyőződni, hogy az adott termék nekem jó!
Én személy szerint épp ezért szoktam ragaszkodni, hogy hozzám jöjjenek.
Egyrészt kényelmesebb és személyesebb. Másrészt nem mondjuk a Westend előtt fog az illető egy processzort tesztelni.
A (pl.) Tescoba is elmész, ha valamit szeretnél vásárolni, és nem a Tescot kéred meg, hogy hozza már neked oda valamelyik sarokra. :)

Csak ugye sokan kényelmesek, felületesek és rohannak! Utólag meg jajgatnak, hogyha valami nem jó. Ami valljuk meg, az esetek többségében azért nem jó, mert a vevő rohan, és fingja sincs, hogy miket kellett volna megnézni.

A piaci értékesítések során azért még mindig sokkal több pozitív kimenetelű üzlet köttetik meg úgy, hogy mindkét fél korrekten áll a dolgokhoz. Ezzel elkerülhető a későbbiek során a veszekedés és/vagy jogi eljárás, és még kismillió dolog.

Ahogy mondani szokás üzletkötés során: Társnak kell lenni!

"Nem kérlek légy enyém örökké, mégis hozzád szól dalom, úgysem élhetünk örökké, egy percig lennék oltalom."

(#9) Chamea2 válasza Ringman (#5) üzenetére


Chamea2
tag

Azzal, hogy bekerül a statba mindenkinek az ügye, azzal a károsult még nincs kisegítve. Odáig eljut, hogy megítélik a megállapított BTK alapján, hogy jogosult kártérítésre. Beadja a kirendelt vagy önálló bírósági végrehajtónak, ő meg visszaküldi "behajthatatlan" címmel, mivel sem vagyon sem pedig munkahely nincs. Tehát, ha nincs vagyona(általában a munkanélküli kezd el csalni), akkor gyakorlatilag 0 az esély a behajtásra. Nem azt írom, hogy ne menjen, mert menjen a rendőrségre, veszíteni nem veszít semmit(egyes esetekben a hálózatból kizárják, stb.), de inkább azt javasolom, hogy mindenki a prevencióra(megelőzésre) gyúrjon, mert az tuti nem elveszett befektetés! Minden ügynek utána járnak, de egy csalásért senkit sem fognak börtönbe csukni(1-2 esetet kivéve) sajnos, mert az nekik is pénz, hogy az illető benn van.

Végszóként: A prevenció mindennél fontosabb!

(#10) (V) ó k u s válasza Chamea2 (#9) üzenetére


(V) ó k u s
tag

Ezzel is egyet kell értenem. :)
Ahogy szokták mondani: Nem állhat mindenki mellett egy rendőr! :)

"Nem kérlek légy enyém örökké, mégis hozzád szól dalom, úgysem élhetünk örökké, egy percig lennék oltalom."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.