Egy ideje elmélkedtem, hogy írok egy olyan bejegyzést, amiben szóvá teszem az észrevételeim. Ennek most jött el az ideje!
Vegyük is szép sorjában a dolgokat:
1, Eladó kontra vevő
Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az a termék, amit használtan megvesznek, bizony bármelyik pillanatban megadhatja magát.
Sokan biztosítanak pár nap próbagaranciát a termékre, ami vagy elegendő, vagy visszaviszik a terméket.
Ennél a szituációnál két eset lehetséges!
A, A termék valóban meghibásodott szakszerű használat mellett. Ebben az esetben az eladó vagy szervizbe viszi, vagy megjavítja önmaga a terméket. Esetleg kidobja!
B, A jóhiszemű eladót, aki becsülettel vállalja a próbagaranciát megveszik tőle az adott árut és a próbagaranciát kihasználva egy ugyanolyan, de rossz terméket visznek vissza. Ezzel máris megkárosítják az eladót és egyben „garanciázzák” a hibás, terméket!
Tehát a próbagaranciánál igen erősen ott van a rizikó, hogy megkárosítják az eladót!
2, Piros kontra fekete pontok
Ezt, aki bevezette az elfelejtette, hogy bizonyítási eljárás nélkül lehet ugyan pontozni az embereket, de az igen mókás lesz!
A piros pont esetében természetesen az elégedettség jogos. Ebben nagyon nincs mit vitatni!
Viszont a fekete pont kiosztásánál találkoztam olyan esettel, amikor egy illető úgy kapott fekete pontot, hogy ott bizony nem egyértelmű, hogy valóban hibás az eladott termék vagy sem!
Az Én szemléletem szerint a piros pontot meg kellene hagyni. Ezzel látható lenne, hogy ki az a személy, aki valóban jó kereskedő.
Viszont a feketepontot el kellene felejteni!
Ha megkárosítják a vevőt/eladót akkor abban az esetben éljen az adott fél feljelentéssel a jogos igényének érvényesítése érdekében!
Attól hogy az „Akikkel jó vigyázni üzletelés során” topicba leír egy vagy több dolgot ettől azon személyek, akik a megkárosításra mennek rá nem nagyon fognak meghatódni!
Azt megjegyezném itt, hogy vettem olyan embertől telefont, aki már kapott negatív értékelést. Amikor személyesen rákérdeztem akkor elmondta, hogy azok a vevők olyanok voltak, akiknek a szar is ízetlen!
Tehát nem lehet egyértelműen arra adni, hogyha valakinek több negatív pontja van, mint pozitív akkor megbízható-e vagy sem!
Azt pedig csak halkan jegyezném, meg hogy volt már az oldal történelme során olyan eladó, aki több ezer napos regisztráció és legalább nyolcvan piros pontja ellenére eljutott odáig, hogy az oldalról kizárják, azért mert sorozatosan károsított meg vevőket és/vagy eladókat!
3, Az adásvételi szerződés
A legtöbb esetben védi az eladót és a vevőt is, ha megkötik az eladás során a szerződést. Persze csere esetében ugyanígy lehet eljárni!
Viszont vannak esetek, amikor az adásvételi szerződés semmit sem ér!
Például akkor, hogyha egy adott termékről az eladó tudja, hogy annak hetei vannak hátra. Viszont látszólag az adott terméket feljavítja annyira, hogy az az eladás pillanatáig olyan állapotban legyen, hogy az a vevőt megtéveszthesse.
Ez után pedig jogosan védekezhet majd, hogy miután eladta Ő már nem látta, hogy az adott terméket a vevő hogy, milyen körülmények között használja.
Így pedig az adásvételi szerződést a vevő megsérti és máris érvénytelen az egész!
4, A termék megtekintése, kipróbálása
Amint elnéztem az esetek többségében rohannak az emberek és nem próbálják ki a kiszemelt terméket megfelelően. Utólag persze a reklamáció már megy…
Számomra az egy természetes dolog hogy a vevőt beengedem a lakásomba és biztosítok számára időt arra, hogy az eladásra szánt termékemet kénye-kedve szerint tesztelhesse.
Szintén ismertetem, eközben hogy a termék használata során miket tapasztaltam pozitív és/vagy negatív irányba.
Szintén közlöm, hogy garanciát nem vállalok! Tehát ha megtekinti és a terméket az adott állapotban Ő maga megfelelőnek értékeli, akkor mehet az üzlet. Ha nem akkor pedig jogában áll elállni vagy az ár tekintetében új ajánlatot tenni.
Az a személy, aki eláll attól a lehetőségtől, hogy teszteljen, azzal az üzletkötés után nem fogok foglalkozni!
Ennek oka igen egyszerű!
Utólag nincs kedvem senkivel azon vitázni/veszekedni órákon, esetleg napokon át hogy ez vagy az neki mégsem tetszik vagy mondjuk meggondolta magát.
Adok, ha kell fél napot is! De akkor már úgy menjen az üzletkötés, hogy azután reklamáció ne legyen!
Így jó, mert a vevő is tisztában van azzal, hogy amit megvesz, azzal utána neki kell foglalkozni és nekem is jó, hogy utólag nem kell, ezzel az üzletel foglalkozni.
5, Posta, csomagküldés
Nálam alapszabály hogy nem küldök semmilyen terméket postával vagy csomagküldővel akkor, sem ha azt a vevő fizeti!
Nem egy olyan esetről hallottam, hogy a posta által sérült a küldemény vagy épp azért nem fizet a vevő, mert azt állítja, hogy üres dobozt kapott, stb.!
Így ebből a körből Én nem kérek!
Van persze példa sokaknál arra, hogy ezen üzletelési szokás bevált. Ettől függetlenül Én jobban bízom a személyes dolgokban! Elkerülhetőek az előbbiekben már említett balesetek is!
Várom a véleményeket, kérdéseket, és egyéb dolgokat!
Természetesen a személyeskedés és egyéb buta, negatív dolgok nélkül!