2024. április 24., szerda

Ismerd meg Hazádat mozgalom (biciklivel)

Kapva a mai jó időn, gondoltam elmegyek túrázni egyet a drótszamáron.

Mai napom már jól indult, éjjel kettőkor keltem, így eléggé elment az agyam délelőttre látva az éjjeli esőt. Nos, hazamentem, reggeli, megvártam míg feljön a Nap, kicsit szárad az aszfalt, felöltözés, és irány-dalány Tihany. Szomszéd hívott autósbemutatóra, el is bizonytalanodtam, hogy bicaj, vagy autósó, de mivel volt dolgom erre-arra a városban, így maradtam a két kerék mellett. Nem bántam meg.

Helyszín: Balaton északi part.
Indulás: Balatonalmádi
Végcél: nincs, de Tihany-i félsziget

Hát, akkor induljunk. Irány a Posta, jött valami ajánlott levelem, le kell menni érte, mert a kíváncsiság nagy úr ugye :) Ezzel megvolnánk, irány bicikliút. Itt sajnos semmi látnivaló nincs, hacsak a jobb oldalt feszülő dombokat nem nézzük, rajtuk már mindenhol házak. Ennek így sok látványossága nincs. Menjünk tovább, beérünk Káptalanfüredre, van egy gyönyörűen lepukant vasúti megállóhely, siessünk tovább. Kiérve már kezdődik a tó, oldalt jókora nádas, azon túl a víz. Egyetlen jókedvtomboló a főút a bicikliút mellett, mindenki tolja eszetlenül. Megelőzött egy kollega, látszik rajta, hogy nem izgatja az úton lévő sár, ami szépen lassan szárad fel. Beérünk Alsóőrsre, most nem megyek fel a felső részre, majd legközelebb :) Szóval át a településen, aszfaltozott út végig, tekerjünk tekerjünk, vár ránk a Csopak-i savanyúvíz forrás, ahol lehet inni. Onnan tovább, vissza főút mellé, Füred fele haladva bal oldalt egy jókora szürkemarha gyulya. Szinte várom mikor jönnek az ufók, és Cartman-ék, meg a sheriff. "Ne mozdulj gulya!" :D Jókedv határtalan, csak a sok hülye dudálós autós rántja vissza az embert a valóságba... De itt a vége, végre elhagyjom a főutat, irány Füred parti része. Itt összefutottam két régi osztálytársammal. De a Tagore sétányról már látni a végcélt, a félszigetet. Elkezd hajtani a lábam megint, go-go-go, végre beérek félszigetre:
Wellcome in Tihany.
Visz az út tovább, kellemes hátszél van, visz magától :) De itt a letérés ideje, földút jobbra.
Szerencsére nincs sár, csak egy-két kisebb foltban, ezt mázli.
Orosz-kút (Kecskeköröm), egy combosabb földcsuszamlással:
[link]
Az út arra ment, amerre a kőrakás is megy, de 99ben elvitte a hegyoldal, így egy komolyabb falon kell felerőszakolni a kétkerekűt, valahogy magam előtt tolva, máskülönben esélytelen. Haladjunk tovább, de nem sokáig, mert:
Haladunk felfele, kezdődik kibontakozni a panoráma:
[link]
Barát-lakoknál kisebb lépcsőn túlverekedve magunkat
már illik óvatosabban mozogni, mert egyre hosszabb az út lefele :D
Egy kis infó azoknak, akik esetleg nem jutnak el ide, de érdekli a téma őket:
[link]
Menni kell tovább, felérve egy tisztásra, el lehet menni lefele, de most irány a "csúcs".
Itt már alattunk van az út, amin az előbb ellenkező irányba jöttünk felfele. Alakul a kilátás is :) Sajnos nem sikerült lekapni de most láttam elöszőr réti héjját fentről,ahogy repül :))
Közeledve a tető fele:
[link]
Itt már komolyodik a magasság:
Felérve a tetőre akkora szél fogadott, hogy nem bírtam normális képet csinálni. Ennek megvolt a jó oldala is, mert emelkedőn felújt a légáramlat :) Innen lehet kicsit terepezni, szép lejtők, és emelkedők várnak, sziklákra figyelni kell, mert hamar bajba kerülhet a kerekes. Szinte végig lejtő, bátorság függvényében... :)) Az út bevisz Tihanyba, az apátságtól pedig ilyen kép fogad minket (előtérben a Balatonkutató Intézet)
Indulás vissza Aszófő fele, kiérve Tihanyból találhatunk balra egy földutat. Kalandvágy tombol, másszuk meg. Ez egyik része az előbb abbahagyott tanösvénynek.
Egyik megálló a Külső tóra nyíló kilátással:
Míg a következőn:
Bizony, ott fennt voltunk az előbb :)
Még egy tábla a végére:
[link]
Innentől elég kemény lejtő vezet le erről a csúcsról, húzni kell a féket rendesen, különben gyorsan befekszik a kerékpáros a nyulak közé.
Leérvén a Belső tóhoz, irány vissza az apátsághoz, megnézhetjük merrefele megyünk haza.

Legközelebb viszek normális fényképezőt, és készítek képet a piroskeresztes tanösvényről is. (Lóczy) Persze, csak ha van rá igény :)

(#1) ttower

ttower
aktív tag

van rá igény :)
mi is szívesen megyünk túrázni a haverokkal, csak sajna egyre kevesebben bírják. :(

It's not a bug until it is in production. | Wake up and smell the ashes.

(#2) thaler2

thaler2
senior tag

Pillanatok alatt úrrá lett rajtam a túrafeeling :) Itt GYőrben csodaszép idő van, sajna muszáj bújnom a könyveket ... :O

(#3) __Psion__

__Psion__
tag

Veszprémből szoktam letekerni (legurulni) Tihanyba. Egy külön "élmény" feltekerni a dombra a túra végén. Majd elindulni tudván, hogy hazafelé ismét hegyi menet lesz.
De talán ettől lesz sportértéke a dolognak. :DDD

╒═════════════════════════════════════════════════╕ ──────────────────────►´Ρςiοn◄────────────────────── ╘═════════════════════════════════════════════════╛

(#4) Tüzi válasza __Psion__ (#3) üzenetére

Ha jó idő lesz most héten, én is tervezek egy ilyet. Ki Tihanyba, el a piroskeresztes ösvényen végig, aztán fel Veszprém, és onnan haza. Jó kis 70-80km-es túrák ezek. Valamikor fel akarok menni Zircre is, meg feliratkoztam hírlevélre, Bakonybél-it túra elég szimpinek hangzik. Lesz hova menni nyáron :D

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#5) e=mc²

e=mc²
őstag

Anno en is megjartam a Veszprem-Tihany-Balatonalmadi-Veszprem utvonalat, es mit ne mondjak :)
Hozza teszem nyar volt, es hajnali fel4kor indultam Veszprembol. Alsoorsi molon napfelkelte. Tihanyi szabadstrand. Apátság