2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Bringával a városban...

Írta: | Kulcsszavak: bringa

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

...senki se közlekedjen. Vagyis de, de minimum egy mellvért legyen rajta. Már lassan 2 éve bringával járok a városban mindenhova. Idén tavasszal elkezdtem versenyszerűen triatlonozni, amiben szintén van kerékpár. Eddig mint mindenki, én is azt hittem hogy velem nem történhet baleset, pedig már törtem lábam, majdnem a könyököm is, de a fejem sose sérült. Most az edzések és tapasztalatok miatt már rendszeres sisakhasználó vagyok, és kezdem azt észrevenni magamon, hogy ha nincs rajtam sisak akkor nem merek olyan gyorsan menni. És persze így lassan sérül az ember. Egy-két hete edzésre menet út szélén kellett mennem, mivel mindenhol van tökéletes bicikliút. Teherautó beelőz, majd kanyar jobbra, engem be az árokba, telefonálni tovább, nem megállni. Hogy mégis mit vártam azt nem tudom. Lassan megszokja az ember. Na mindegy. Menjünk tovább. Edzés rajtol, fél órával később a jégeső is. Versenybringával ez igen kellemes tud lenni. Aki ismeri az tudja miért, aki meg nem az meg próbálja ki. Semmi gond. Kibírjuk. Haza 10 centis vízben, legalább nem kell fürdeni. Ezt eljátszottuk 3 edzésen, mivel sajna nincs meteorológus vagy mi (időjáráselőrrejelzőember) a csapatban. Másik a bringautak minősége. Csak annyit tudok rájuk mondani hogy jó. Jó szar. Város: Székesfehérvár. Ucca: Új csóri Út. Bringásút centi vastagon behordva sóderral, újcsórin kamionok másodpercenként. Erre kell edzésre járnom. Egem már nem zavar, de asszem kéne majd szaporodni is... Nem gond. 2 megoldás van. Versenybringa + utódtalanság, vagy monti+utódok némi halállal az edzés vége felé (edzés áltagtempó ~30-35km/h). De a kedvenceim akkor is a bringásútraálló felháborodó autósok amikor szóváteszem a parkolási helyüket, és a bringa és gyalogutat megkülönböztetni nem tudó gyalogosokat, akik rendszeresen anyáznak minden előzés után. No nembaj. Ma már majdhogynem sportot csinálunk belőle, hogy ki kap rondább szavakat. 2 kivétel van. Az idősek illetve a babakocsis vagy kisgyerekes emberek. Ekkor lassítás, elengedés vagy nagy ívben kerülés. Most jogosan mondhatnátok hogy minek megyünk köztük, de sajnos máshol nem tudunk. Vagy ez vagy a busz+kocsi+kamion-tenger közepe. Nem tudok semmilyen frappáns befejezést írni, így inkább berakok pár képet. Bocsi mindenki
[kép]
[kép]
[kép]
[link]
[link]
[link]

Hozzászólások

(#1) Zotya84


Zotya84
őstag

Az országútid nagyon tetszik. De jó hogy a Vértes lábánál lakom, így országúton ritkán járok, akkor is csak a városban. A városban meg az autósok már inkább az udvarias kategóriába sorolhatók mint a bunkóba. A Tbányára vezető utat meg inkább járjuk a ''hegyen'' át, és a ''főút'' forgalmától sem kell tartani, mert ott vannak barmok dögivel...


Amúgy miért csak azok a sofőrök tudnak figyelni a kerékpárosokra, akik maguk is bicikliznek???

Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13

(#2) ttower válasza Zotya84 (#1) üzenetére


ttower
aktív tag

Tatabánya itt van a közelben. Egyszer lehet lenézek arra is :P Sajnos Fehérváron mindenki siet, és nem figyel senkire. 9 év alatt 1 kocsi várta meg hogy előzhessen, ami nem a legjobb arány.
Csak azok a sofőrök tudják milyen kerékpározni. A többi azt hiszi, hogy úgyis elfér, minek előzzek. Majd elugrik ha baja van. Sajnos ilyen a világ :(

It's not a bug until it is in production. | Wake up and smell the ashes.

(#3) Ariadne


Ariadne
őstag

Szép az a Phanatic. :) De elfogult vagyok, nekem egy Exquisite-em van. Örülök, hogy más is vásárol még cross kategóriás kerót, a hátrányai mellett megvannak a maga előnyei is, plusz ezek a Kelly's-ek gyönyörűek. :D

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#4) ttower válasza Ariadne (#3) üzenetére


ttower
aktív tag

szépnek szép csak koszos :P a Kelly's ek mind gyönyörűek :C ha sok pénzem lesz akkor venni fogok egy Wandalt, mert mostanság egyre többet megyek terepre és félek hogy egyszer ez megadja magát

It's not a bug until it is in production. | Wake up and smell the ashes.

(#5) Ariadne válasza ttower (#4) üzenetére


Ariadne
őstag

Ó, a koszosság csak azt jelzi, hogy használod, az jobb neki, mintha egy garázsban állna csak. ;)

Wandalilag van pár közeli élményem, ambivalens érzelmekkel vagyok a típus iránt. Az egyik legszebb keró, amit valaha láttam, élőben még szebb, mint a képen, a Kona Kikapu ''klónja''. Páromnak egy 2006-os példánya van, imádja, és most már majdnem tökéletesen működik - de ehhez kellett egy év, sőt még egy cserehajtóműre várunk épp...

1. nem hiba, de a hátsó rugóstag nem lockoutos benne, ez pedig kellemetlen lehet, mivel felfele menet ''pogózik''. Cserélni persze lehet, de valszeg nehéz eladni a benne lévőt.
2. a 2006-os Kelly'sekben lévő remote lockoutos Manitou telók jó részében nem műxik a lockout, hivatalos papírja van róla a nagykernek, ennek ellenére iszonyú nehezen lehet velük zöldágra vergődni javítás/csere tekintetében, tragikus a szervizháttér... Az ideiekben nincs is már remote (Manitouék csak a legdrágább modellekben hagyták meg a rossz tapasztalat után), tehát ez a gond reméljük elmúlt. Kedvesemé meg valahogy megjavult használat közben, és egyébként ragyogóan kimozogja a gödröket.
3. a hajtómű mögött egy nagy csavar tartja egyben az elejét meg a hátulját, na ez párom Wandaljából meg egy ismerős Toxicjából is kiesett - elfelejtették beragasztani a gyárban, kb. 300 Ft-os Loctite ragasztó volt az, amit kispóroltak belőle. Ennek következtében a félig kieső csavar végigszántotta a kistárcsát, megakasztva ezzel a pedált... :Y Barátom szerencséje, hogy épp forgalommentes helyen ment és lassan, ezért még egyben van, 15 km spd cipős gyaloglással megúszta, de sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből. Ragasztás után ez is tökéletes (kopp-kopp), azóta hegyen-völgyön ment már sokat, és minden rendben, csak új hajtómű kellett, mert ugye a kistárcsa fogai megsérültek...

Szóval szvsz megbízhatóbbak a merevfarú Kelly's-ek, azokról nem hallottam ilyen általános problémát, de újkorában alapos csavaronkénti ellenőrzés után azért jó kis bringa a Wandal is, és hát, meg kell hagyni, hihetetlenül szép... :DDD

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.