2019. június 19., szerda

Gyorskeresés

Ez egy igazán nehéz, izzasztó futam volt!

Írta: | Kulcsszavak: Project CARS

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Oulton Park International * BMW M3 E30 Group A * 30 kör (2016. 05.01.)

Ez most tényleg kemény volt! Kezdjük ott, hogy a rajtom már megint valami borzasztóan sikerült, hát ezek szerint nem tudok rendesen elindulni, ehhez most már hozzá kell szoknom. Hiába kapom el az első helyet egy időmérőn, legjobb esetben is másodiknak fordulhatok el az első kanyarban… na de így legalább van részem némi küzdelemben, mert valljuk be, szép dolog elsőként menetelni-gurulni a cél felé, de egy idő után azért unalmassá válhat. Most aztán tettem arról, hogy ne unatkozzak, ugyanis volt egy-két olyan hibám, ami miatt nem győztem szidni magam…

Általában stabilan tudok menni, a köreim is nagyjából kiegyensúlyozottak, nem jellemző rám az, hogy esek-kelek a pályán. Ehhez képest most rögtön az elején, az első körökben olyan bakiparádét mutattam be, ami meglehetősen szégyenletes… Egy esetben nagyon rossz helyen akartam előzni és ezzel visszavenni AZ ÉN ELSŐ HELYEMET (:D), ennek az lett a következménye, hogy erőszakosan zártam az előttem haladó ívét, aki így akaratlanul belém rohant. Naná, hogy kicsúsztam, közben az egyik kanyart minimálisan lecsippentve, így jöhetett az 5 másodperces lassításbüntetés. Mindjárt a 4. helyen találtam magam… Itt már kezdett bennem kissé felmenni a pumpa, így csakhamar kétszer is csodálatos manővereket hajtottam végre, az egyiknél szabályosan keresztbe álltam a pályán és mire visszaevickéltem az aszfaltcsíkra, legalább 6-7 másodpercet eldobtam. A másik eset már nem volt ennyire súlyos, de 2-3 mp ott is benne maradt.

Közben meg az egyébként is gyér számú induló mezőny egyre csak fogyatkozott, páran úgy gondolták, hogy ha már rontottak, vagy esetleg utolsók, akkor nem fejezik be a versenyt. Mit lehet erre mondani? Nem a gyenge akaratúaknak és ennyire gyorsan feladóknak találták ki az efféle futamokat… Hamarosan azt vettem észre, hogy a kilenc indulóból már csak öten vagyunk versenyben, ami azért mindenképpen szégyenteljes. Ráadásul mindezt úgy, hogy a Steam csoportunk 71 tagot számlál! Ebből 9 állt eleve a rajtvonalra. Azért ez eléggé rossz arány, igaz? Pedig én minden csoporttagnak küldök meghívót a játékra, szóval nem igazán értem, hogy például az a kb. 50-60 fő, akik SOHA nem jönnek el egyetlen versenyre sem, azok mégis, miért éreztek késztetést arra, hogy a csoport tagjai legyenek? Komolyan nem értem. Akkor már inkább legyünk csak 15-20-an, de azok legalább lennének aktív tagok…

Na, mindegy, szóval 4. hely, innen kell valamit alkotni. Viszonylag gyorsan sikerült a visszazárkózás, szerencsém is volt, mert előttem rendre rontottak a srácok, illetve volt egy másik eset, amikor sajnos én voltam megint az igazi hülye: Épp ott, ahol az első incidensem történt, szegény pejeey-t sikerült kicsit meglökni, az autója ettől neki szállt egy szegélykőnek, ami annyira megdobta, hogy végül keresztbe állt. Egy pillanatig agyaltam azon, hogy bevárom és visszaengedem magam elé, de olyan nagy volt a lemaradásom, hogy nem engedhettem meg magamnak újabb 5-6 másodperceket. Szóval bocsi, én voltak a gyökér, elismerem, legközelebb jobban figyelek! Reval előzése volt még érdekes, úgy tűnt, mintha előzékenyen félreállt volna, hogy menjek csak nyugodtan, mintha azt hinné, hogy éppen lekőrözésben van. Vagy csak minimálisan megcsúszott?

Végül nagy csata alakult ki Kishubival, egyszer ő is rontott, amikor a közvetlen közelében voltam, ezt kihasználva sikerült elé slisszolni. Ami ezután jött, az volt a hab a tortára. Nekem szép lassan elfogytak az abroncsaim, egyre gyatrább köröket produkáltam, egyre nagyobb féktávokkal és egyre rosszabb kigyorsításokkal. Közben a naplemente okán a pálya kritikus részén szinte semmit nem lehetett látni, nagyjából, érzés alapján kellett bevenni két olyan kanyart, amikben nagyon sokat lehet veszíteni. És hát veszítettem is. Annak ellenére, hogy kishubi kapott egy 5 másodperces lassítást és ezzel kábé 6 mp-re távolodott tőlem, nagyon gyorsan felzárkózott mögém, és az utolsó két körre gyakorlatilag afféle élet-halál harc alakult ki közöttünk. Mindenhol maximálisan védelemre rendezkedtem be, minden kanyarban zártam az íveket, és próbáltam szimpla feltartásra játszani, ami végül meghozta az eredményét és szerencsére a nem 31, csak 30 körös verseny végére elsőként hajtottam át a célvonalon.

Azt hiszem, ez egy igazán izgalmas és nehéz futam volt, saját magamhoz képest rengeteget hibáztam, voltak nagyon rossz manővereim, tehát végül is valahol csoda, hogy ott értem be, ahol.

(A videóanyagban elhelyeztem egy "rival cam"-ot, a jobb felső sarokban követhető a versenyen legfőbb riválisomnak bizonyuló kishubi saját futama, a bal felső sarokban pedig külső nézetből tekinthető végig az egész esemény.)

Nagyobb hibáim a futam alatt:

01:40 – Az első és elég csúnya „bevetődésem”. Egyértelműen saját hiba, az ellenfelem nem tudott mit tenni, satufékezést nem várhattam el tőle. Nincs mentség elgurult a gyógyszerem… Meg is kaptam érte a méltó büntetésem.

02:17 – Újabb baki, itt Inf7nity-vel keveredtem kisebb inzultusba. Nem tudom, belső íven voltam, kicsit bátor manőver, kétségtelen, de szerintem itt nem vagyok annyira egyértelmű módon hunyó.

05:13 – Egy igazi, idióta hiba. Lefejelem a szegélykövet, keresztbe állok a pályán… Na, így nem lehet futamot nyerni!

06:40 – A sietség ára. Még egy saját hiba, itt azért már eléggé haragudtam magamra…

Ez után némileg megembereltem magam és azt hiszem, amit lehetett, kihoztam ebből a helyzetből. Csoda, hogy ennyi baklövés után egyáltalán behúzhattam az első helyet…

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.