Meg a lányok is
Mivel eddig nem nagyon mehettem sehova, ami nem volt baj, de nem is jó, ezért most sikerült eltöltenem az első "swing"-et(Periódus amit a bánya vagy a hozzá kapcsolódó falu területén töltetsz el) felügyelet nélkül.
Jómagam, az erőmű üzemeltetéséért vagyok felelős, a világ egyik legdrágábban alkalmazott takarítója címért is bejelentkezem.
Munkáltatóm, fő profilja aranybányák, és települések elektromos energiával való ellátása(sziget üzem), természetesen nagyobb rendszerekben is van érdekeltség, így pl hőerőmű is van ami a gerinchálózathoz csatlakozva segít be.
Ahol voltam az egy Lake Darlot nevű hely, Nyugat-Ausztrália berkeiben.
Aki megnézi a térképet, feltűnik, a külszíni fejtés ténye, ami már a múlté, hiszen a földalatti tárna ami használatban van.
Sokat nem akarok foglalkozni magával a procedúrával, a lényeg:
- Fúrnak, robbantanak, hogy hozzájussanak az aranyban gazdag(kb g/t az arany/törmelék arány) érchez
- Eljuttatják a zúzógéphez(Dömperek szállítanak, nők előszeretettel vannak alkalmazva sofőrnek, már ahol nem automatizálták teljesen)
- Válogatják, ami túl nagy vissza a zúzógéphez
- A megfelelő méretűek mehetnek az 1. számú golyós malomba
- Onnan a 2. számú golyós malomba
- Aztán kémiai úton arany kivonás történik Cián segítségével
- Ülepítés után a zagy megy a tározóba, víz kivon a többi meg jó töltésnek.
Az arany finomítva lesz elektrolízis útján, majd tömbökbe öntik, kb nagy vonalakban ennyi.
Nekem ehhez annyi közöm, hogy a kis V12 gázmotorokat kell életben tartanom.(Van 4db Cat V16 Diesel motor is, de az csak szükség eseten)
A motor: Deutz TCG 2020 V12K kb 53l hengerűrtartalom/motor és van belőle 8db
A generátor 956kW-ra van korlátozva a hőmérséklet miatt(Nyáron 50C nem ritka), de 1MW-ig nincs baj velük.
A hangja nem tudom milyen, mert kb 1 perc után megsüketülsz, ha fülvédő nélkül mész a gépterembe
A kémény, hát a sok autós tuning mester irigykedne rá, mert kb egy Maruti800-as méretével vetekszik, dobbal együtt
Maga a munka, egyszerű mint a faék, küldenek egy listát minden héten, mit kell csinálni, ami nincs a listán, de rossz azt egy új munkaként iktatni kell, ha sürgős, azonnal javítani, ha lehet!
Hivatalosan, nekem, csak a villamos dolgokkal kellene foglalkoznom, irodai feladatok, karbantartás, külsős emberek eligazítása segítése, és raktárkezelés, de a kötelező szervizeket is én csinálom, mert az így szokás(Olaj/szűrő csere, hűtőközeg csere/feltöltés, légszűrő csere).
Vagyis ami megbontás nélkül megy az az enyém, a nagyobb mechanikus dolgokra, van szerelő.
Minden nem rutin munkához, külön papírmunka, amit a közvetlen fonok fogad el.
Ezen kívül, rengeteg takarítás, hiszen az osztályozó melle rakta a zseniális tervező, a mi kis telepünket, így gyakorlatilag naponta több mm por rakodik le mindenre
A másik feladat a 3.3kV kapcsoló berendezések üzemeltetése/javítása. Amikor olyan a munka, hogy a generátort/barmi ami a kapcsolótáblára van kötve kell turkálni, akkor ki kell őket húzni, és üzemképtelen földelt állapotban biztosítani.
Mint érdekesség, nálunk AU-ban 3 feszültség szint van: ELV(Törpe fesz 120VDC vagy 50V DC) LV(Kisfeszültség 1500VDC 1000VAC) HV( Minden ami LV felett van).
Napom nagyon egyszerű, reggel 4:40 kelés, irány a menza kaja, összeszed az ebedre valót, autóba be és irány a bánya(kb 5 perc autóval a faluból).
5:30 reggeli nemtom mi, mert a egy eligazítás lenne, de nekem hivatalosan semmi dolgom velük, inkább olyan legyünk együtt és beszeljünk arról mi olyan veszelyes éppen ma felkészülök az idegen égitestek becsapódására, így sisakban alszok
6:00 Bevetődök az irodába, és elkezdem leolvasni amit le kell, a fogyasztásmerőket, majd átslattyogok a Dízel szekcióba és megnézem az üzemanyag fogyasztásmérőt is.
Ezek után a rendszer kezelő felületéről, kinyerem az üzemórákat, és a kWh-kat generátoronként, ezt egy gyönyörű táblázatban elküldöm annak akit érdekel. Ez a táblázat megmondja azt is melyik egységen mikor milyen szerviz amit végre kell hajtani.
Ezek alapján megtervezem a napom, elküldöm azt is annak akit érdekel, majd ha épp olyan nap van akkor egész nap kb semmit sem csinálok, max olajszintet, meg hűtőfolyadék nyomást ellenőrzők, két portörlés között
A nap hivatalosan 17:00 kor ér véget számomra, de hallgatólagos megegyezés szerint 16:00-kor lelephetek
onnantól fogva, készenlétben vagyok, ha hívnak akkor mennem kell akkor is ha az hajnali 2.
Visszamegyek a faluba, fürdés, mosás, kaja aztán szunya.
Ez az egész két hétig ismétlődik, majd a busz/repülő kombo vissza visz a saját kis autómhoz, ami a reptéren parkol, amit a cégem fizet.
Ezután jól megérdemelt 14 napos el távomat Élvezhetem
Kb ennyi