2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Alul motorizált autó? Mi a fenének?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Megjegyzések a bejegyzés olvasásához:

- Erről tudok bőségesen beszélni, mert ezt a típust ismerem a legjobban, de nem ajánlás miatt, ezek java része munkásautó mivolta miatt nem való "átlagos" embernek.
- Japán autó szeretnék versenyre is, utcainak is, mert imádom őket, de mivel csak hátsókerekes autók jöhetnek nálam szóba, a pénztárcám vékony, különböző igények vannak, ezért ez az egyetlen típus, ami NEKEM megfelel.
-Főként csak magamnak írom ezt le, hangos gondolkodás. Elhiszem, hogy van akinek az a lényeg, hogy minél újabb legyen az autó, mert üzembiztosabb és nem érdekli a sok kopogós műanyag és a full-fapad, csak újabb legyen. Én inkább veszek régebbi, de magasabbra pozicionált autót és foglalkozok vele néha, mert ez a hobbim.
-Ezeket a sorokat a bejegyzés megírása után írom és már lehiggadtam, látom, hogy semmi értelme a leírtaknak, mivel előző pontban megválaszoltam mindent, hogy különbözőek vagyunk. Ez a válasz az egész írásomra, de már nem törlöm, de emiatt hozzászólni is felesleges. :DDD

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Minél kisebb motorú autót szeretnék, a fogyasztás miatt."

Rengetegszer olvasni ezt és látom, hogy a lehető legkisebb motorral vesznek emberek autókat és nagyobb a fogyasztásuk, mint a jóval nagyobb köbcentivel rendelkező társaiknak.

*A konklúziót már a lehiggadás után írom, de ez észrevehető szerintem. :D Szóval fogadjátok inkább egy kis road trip bejegyzésként ezt az összevisszaságot.

Nem megy, de legalább lassú és sokat fogyaszt.

Nem értem mi értelme van az ilyen választásoknak. Az egyszeri, kedvezőbb átírás? A picit olcsóbb biztosítás? :F

Jön a kérdés, miért borultam ki most ezen? 4 esemény történt közel egymás után. Első 3 csak tájékoztató jellegű, mert egyszerűek. Az utolsónál a körülmények bonyolódtak.

1. Hárman mentünk az 1.4-es Fabia-val, 1 napnyi cuccal gokartozni. Kiírt fogyasztás: 8 liter

2. Négye mentünk Off-road versenyre, pár táskával, 1.2-es Dacia Sandero-val. Fogyasztás: 7,5 liter

3. Renault Clio II. 1.2 16v, 4-en a kocsiban, egy két zártszelvény darabbal a kocsiban. Fogyasztás 8 liter.

4. Ezt az eseményt részletezem. Ami tény, hogy ezzel picit sem léptük át a sebességhatárokat, de a gyorsulás dinamikusan történt mindig. Itt a részletes leírás:

Volt egy kis túrám a héten, féltem tőle nagyon, ilyen sz.r,h.gy,f.s autóval nem tettem még meg ilyen nagy távot, főleg nem ekkora terheléssel, ezért megosztom a tapasztalatokat.

Csütörtök reggel 6-kor indultam kölcsönautóval egy volt osztálytársamnak segíteni költözni.(mi aéig-alig beszéltünk, de a nagy barátai ilyenkor pont nem értek rá, én meg minden autós baromságban benne vagyok)

Útvonal: Szilvásvárad-Eger-17. ker.-8.ker József körút(vagymi')-17.kerület-13.kerület-17.ker-8-ker-17-ker-8.ker.-Balaton-Eger-Nagyvisnyó.

Autó: 28 éves vérbeli, erdei munkásautó. 20 éve 1 tulaj, 2 literes benzines, futómű,fékek újak, ezen a téren hibátlan, lakatolva pár éve volt, mindig áttolás nélkül átmegy műszakin. de a motor 10 éve nem látott új olajat, használt meg kevert olajjal megy, váltóban évek óta nem nagyon van olaj. Szóval 4000 fölé nem lehet pörgetni, olyan olajsár van benne kb. 85 a maximális sebessége, utána már szenved szegény, ez tény.

Körülmények: 150x250-es utánfutó folyton csurig pakolva bútorokkal, háztartási gépekkel, ruhákkal, autó is megpakolva roskadásig+ 3 ember. 1,5 óra dugóban araszolás(éppen, hogy nem lőtte le a kupakot a kiegyenlítő tartályról, mire kiértünk a dugóból). Természetesen az autópályát kerültük.

A mért táv: szegénység jelző bekapcsolásától megtankolva(500 méter eltéréssel) a szegénységjelző néha-néha felvillanásáig(tehát ezzel kompenzálom az 500 méterrel későbbi tankolást bőségesen)

42,1 liter - 495km - 8,5 literes fogyasztás.

Mi a konklúzió?

Vegyetek már tisztességes köbcentivel autót, bár így a második turbókorszakban, már ez se állja meg a helyét teljesen.
+hogy rohadtul tudom vezetni már a régi Sierrákat, mivel eszembe jutott, hogy a tulajnak néha üresen is fogyaszt 9-10 litert. Tehát, elmondhatjuk, hogy minden ilyen régi szarhoz, egy példányt kéne adni önmagamból, hogy csodát tehessek a fogyasztással. :C ;]
++ így lehet megtanulni utánfutóval menni, ha életed első ilyen alkalmával már belvárosban, csúcsforgalomban kell helytállnod, párhuzamosan parkolnod, majd kertvárosban tolatnod a meredek kanyargós parton felfelé. :((

Megyek, inkább összerakom a versenyautót, hogy azon vezessem le a feszültséget, ilyen hülyeségek írása helyett.

U.i: Még egy reklámot is bedobok, hogy még zavarosabb legyen minden, itt össze lehet velünk majd futni.

Hozzászólások

(#1) #56573440


#56573440
törölt tag

ugyanúgy 8 literrel járok be mint cimbora az 1.4 bravoval, csak nálam ha kell van 2 liternyi német köbcenti ha úgy van :D

(#2) tomiii. válasza #56573440 (#1) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Pontosan erről van szó :D Még ebben a szerencsétlen autóban is volt erőtartalék 85-90-ig, a többi kis ccm-es autóban meg előzni se mernék, mert semmi tartalék.

Csak senki se hiszi ezeket el, mert szar ford, szar sierra, szar öreg autó, szar nagy motor, egyre kevesebb az intelligens ember, aki tud objektíven véleményt alkotni.

Az újabb DOHC 2 literesemmel Horvátországot, 5(vagy 4-en voltunk? :F) emberrel, 4 napi csomaggal 5,x literes fogyival jártam meg, valahol leírtam már pontosan is a fórumban, amikor megtaláltam a kis feljegyzéseimet.

[ Szerkesztve ]

(#3) Speeedfire


Speeedfire
nagyúr

1.4 G3, 6.5L. Mehetne még lejjebb is, de akkor nem élvezném az utazást. :D

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#4) Sethdobaloah


Sethdobaloah
senior tag

3000 v6 Xm 10-12l is volt városban :P mondjuk automata volt, no meg 1,8t így nem kis fabia kategória.
1,6 diesel fóka meg 6l alatt eszik, ugyanazzal a lábbal.

...csak én vagyok helikopter?

(#5) raczger


raczger
őstag

2100km-es úton 8.8 literes fogyasztás 2 literes benzinessel
4 ember, fullra csomagokkal pakolva, 4 bringa a tetőn, 60% 120-al autópályán, maradék sík-hegy-szerpentin-belváros-dugó minden

2 éve kimentünk Ausztriába haverom 1.4-es III-as Golfjával, ugyanez volt a felállás, csak 90% volt autópálya, illetve csak 100-al mentünk a pályán, eredmény 9-10 liter közötti fogyasztás. (Csak mellette keményebb emelkedőkön 40-el is alig tudtunk menni.)

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#6) potyautas


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

1.3 motor kicsinek számít? 20 éves Suzuki 5,5l/100km Megengedett sebesség kihasználva, de alig túllépve. Horvátországi nyaraláson az 1.3-as Samara is elment 6 literrel.

[ Szerkesztve ]

(#7) AllTheBest


AllTheBest
senior tag

Ennél már csak az a jobb, amikor az autósiskolákban nem találni 1,3-nál nagyobb gépeket... nemrég vizsgáztam, 3 különböző autóval vezettem ez idő alatt. Egy élmény volt dombokat mászni az ezres benzines kis seat-tal... 70-nél többet nem ment, le sose fulladtam vele, de még akkor se ment, ha tövig nyomtam a gázt...
Vizsgára kikaptam egy Kai Rio(?)-t, az 1,3-as volt, kő kemény 65 ló az úton, klíma bekapcsolva és azonnal elszállt minden paci... Vizsga közben minden dombnál ki kellett kapcsolni a klímát az oktatómnak, mert különben nem mászta meg a dombokat az autó...(klímával 8,5 literes fogyasztás)
Ezek után én is azt mondom, hogy inkább a nagyobb ccm... Nem ér meg fél literrel kevesebb fogyasztás ennyi szenvedést...

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#8) seolwon válasza AllTheBest (#7) üzenetére


seolwon
tag

Biztos okos dolog lenne 100+ Le-s autókkal vezetni tanítani.
De egyébként ahogy hallottam másoktól is az oktató autók valahogy különösen nem akarnak menni.
Nekem csak autópályán előzésnél volt furcsa amikor mondta az oktató hogy lépjek már oda neki közben meg majdnem tövig volt a gáz..

A 8,5 literes fogyasztású kocsival baromira megérheti oktatni hacsak nem LPG-ből eszik annyit.

(#9) AllTheBest válasza seolwon (#8) üzenetére


AllTheBest
senior tag

Az a vicces az egészben, hogy az első autó amivel mentem az az oktatóm saját autója volt, pontosan nem emlékszem a típusára, csak arra, hogy 1,5-ös, 3 hengeres turbó dízel volt, az oktató állítása szerint 104 ló volt benne(kicsit belepiszkáltak). Azzal jó volt vezetni, nem kellett rúgni neki, húzott minden fordulaton és sokat sem evett(városban talán 6 liter körül). Csak sajnos egyszer egy másik diák alatt csattant valami a motorban és olyan szervizelési költség várt volna az oktatóra, hogy inkább eladta és megvette azt a sz@r 1,3-as kiát...
Amíg meg szervizben volt a hyundai addig volt szerencsém ahhoz az ezres seathoz. Tény, hogy azzal se fulladtam le egyszer se, de szerencsére olyan jó volt, hogy télen nem bírta elérni az üzemi hőfokot és minden komolyabb gázadásnál visszafulladt...

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#10) 8th válasza raczger (#5) üzenetére


8th
addikt

A Golf mk3 tipikusan az az autó amiből csak a GTI-t szabad megvenni. Mármint a benzinesből mert a 110lovas dízelt semmi sem übereli.

1.4 8v 6,85L
2.0 16v GTI 8,15L

Ha szeret vezetni az ember fia a jobb futómű, jobb fék, kényelmesebb ülések, jobb felszereltség és a sokkal-sokkal jobb menetdinamika simán megéri azt a plusz 1,3litert. Finoman hajtva nem nagyon eszik 7.5L-nél többet de ha az kell megy is. Haveromnak egy mk3 8v GTI-je van az alföldön 7literrel elkaristol vele rövid távokon (napi 2x 14km faluról be a városba majd haza). Biztos nem szopatnám magam bucira egy 1.4 fapaddal azért a 1literért.

De például a Seat Ibiza 6k -ból az 1.0i többet fogyaszt mint az 1.4i mégis az előbbit vették sokan mert jaj de jó kis pici takarékos miközben még a 2.0 GTI sem fogyaszt - sokkal - többet mint az 1.0i cserébe ugyanaz érvényes itt is mint a golfnál.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.