2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

biztonsági öv

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A következőkben egyes képek a "nyugalom megzavarására alkalmasak" vagy mi

Néha felnézek a Lánglovagok.hu-ra, csak hogy szörnyülködjek egy kicsit, mi az, ami remélem velem sosem történik meg.
Amit viszont ma este feltűnt, hogy több balesetnél is teljesen olyannak tűnik a helyzet, ami - az én abszolút avatatlan és nem szakértői szemem szerint - bőven túlélhető lett volna biztonsági öv használatával, illetve fordítva: nem értem, hogy ha használt biztonsági övet az áldozat, akkor hogy sérülhetett meg olyan rettentően súlyosan?
A balesetek leírásánál nem találtam sajnos erre vonatkozó információt (használt-e az illető vagy sem).
De vegyük az eseteket:
1: "Kisteherautó hajtott személygépkocsi oldalába a 26-os főúton"
A személygépkocsi sofőrje meghalt. Ezen a képen [link] viszont nekem teljesen olyannak tűnik a helyzet, hogy a vezetőülés nem deformálódott, kicsit talán balra tolódott. Ilyen körülmények között hogyan lehet, hogy meghalt a sofőr?

2: "Peugeot és Citroën halálos karambolja Jéke közelében"
A peugeot utasa meghalt, sofőrje súlyos sérült. A másik autó vezetője könnyebben sérült. Ez utóbbiból levonhatjuk azt a következtetést, hogy nem mentek olyan eszelős gyorsan, hogy feltétlenül halálesetnek kellett volna történnie. Ami nagyon árulkodó, az ez a kép [link] Itt látszik, hogy a peugeot utascellája gyakorlatilag sértetlen. Mitől lehet, hogy a vezető súlyosan sérült, utasa pedig meghalt?

3: "Kizuhant az utas a tetején átpördült Opelből Székesfehérvár és Zámoly között"
a kizuhant utas a helyszínen meghalt, a többiek könnyebben sérültek. Azt hiszem egyértelmű, hogy a biztonsági öv itt életet mentett azoknál, akik használták, és halálesetet okozott a használatát elmulasztónál.

Nem lehet, hogy a "nevezzük át a Moszkva teret Széll Kálmán térnek mert az jó" témakör helyett inkább biztonsági öv népszerűsítő kampányra lenne szükség?

Hozzászólások

(#1) Alexios


Alexios
veterán

Igazából fölösleges szerintem népszerűsíteni(bár időről időre feltűnik valahol valami ilyesmi reklám) Az a gond, hogy nagyon sokan úgyvannak, hogy: "áá velem úgyse történik semmi, amúgyis csak zavar a biztonsági öv", őket meg nem fogod meggyőzni, hiába mondja mindenki mindenhol mennyire fontos. Akik meg ezzel tisztában vannak azok úgyis hajlandóak arra a 2mp-es műveletre amíg bekapcsolják az övet.

(#2) cyanide

Szerintem az lehet, hogy ha oldalról éri az ütközés, akkor a fejét, nyakát töri, ahogy neki ütődik a az oldalsó ablaknak, esetleg ajtókeretnek. Az öv pedig nem fogja a testet keresztirányban, de ha fogná a fejet nem támasztja semmi és ugyanúgy törne a nyak. Gondolom ez ellen véd az oldallégzsák.

Ha ezt olvasod a topik meghalt...

(#3) bubi92 válasza cyanide (#2) üzenetére


bubi92
őstag

én is valami ilyesmire tippelnék.
szomorú dolgok ezek :(

(#4) CséZé


CséZé
őstag

Nem lehet, hogy a "nevezzük át a Moszkva teret Széll Kálmán térnek mert az jó" témakör helyett inkább biztonsági öv népszerűsítő kampányra lenne szükség?

1, ne nevezzük át, hanem nevezzük vissza.
2, mindenki tisztában van azzal, hogy mi a következménye, ha nem kötöd be magad.

(#5) kraftxld válasza CséZé (#4) üzenetére


kraftxld
nagyúr

Jaja, az evolucio majd megoldja :)

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#6) Drenadar válasza Alexios (#1) üzenetére


Drenadar
veterán

Mi a francot csinál az, akit zavar a biztonsági öv?
de most komolyan....?

Én beülök, becsatolom magam, és kész. nem akarok hátraszaltózni a hátsó ülésre...

tudom régi poén, de a tolószék és a koporsó jobban korlátoz mint a biztonsági öv

(#7) Alexios válasza Drenadar (#6) üzenetére


Alexios
veterán

Nem tudom, de vannak ilyenek, ismerek is ilyeneket.. Ha ennyit nem ér a saját életük hát ő bajuk.

(#8) e=mc²


e=mc²
őstag

Ha kocsiba ulok, elso dolgom, hogy bekossem magam. Olyannyira hozzaszoktam, hogy en erzem magam kenyelmetlenul, ha nem kapcsolom be.

Viszont nagybatyamat az mentette meg, hogy kirepult az autobol es baleset soran. Na ot ra nem lehetne beszelni az ov hasznalatara.

Ambulimax Provider

(#9) Drenadar válasza e=mc² (#8) üzenetére


Drenadar
veterán

Detto.
Igen van amikor olyan szerencsétlen a helyzet, hogy megéri kirepülni a kocsiból, de gondolom a "mezőre" esett és nem villanyoszlopnak vagy betonfalnak.
1000 esetből hány ilyen van? 1? Erre az egy ezrelékre menjünk, csak mert neki egyszer bejött?
és hányan haltak meg akik nem kötötték be magukat? vagy még rosszabb, vajon hány embert őltek meg azok akik repkedtek az utastérben? Vagy ez lehetetlen és csak egy bizonyos biztosítós reklámban volt?

(#10) truba


truba
tag

Nem bizonyítható az a tény sajnos, hogy a biztonsági öv használata mennyiben árt, vagy segít a baleseteknél a sérülések elkerülésére.

Személyes tapasztalatom az, hogy a biztonsági öv használata a napi közlekedés folyamán, semmiben nem korlátozz senkit, de sajnos baleseteknél már más a helyzet, az utakon egyre nagyobb számban előforduló nagy teljesítményű gépjárműveknél már néha segít a súlyosabb sérülések elkerülésére az, hogy az ember nincsen bekötve./ frontális esetben, a biztonsági öv használata legtöbb esetben elegendő védelmet nyújt, de előfordul olyan is, hogy jobb ha az ember elszáll a szélvédőn keresztül.

Viszont ha az ütközés oldalról, vagy esetleg hátulról következik be, a biztonsági öv használata arra, hogy segít a súlyos sérülések elkerülésében egyáltalán nem biztosított. Néha előfordul, hogy a megfeszülő öv kulcscsont törést okoz, legrosszabb esetben csigolya törést/ viszont a ha nincs bekötve az ember, " megúszhatja" kevesebbel is/

Az ilyen eseteket sajnos nem nagyon hozzák nyilvánosságra, ennek okát viszont nem tudom. :F

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.