2019. március 18., hétfő

Gyorskeresés

Schwalbe

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A viharnak, ami ma volt, még semmi előjele nem volt. Kezet rázva üdvözöltük az eladót, aki beinvitált minket az enyhén állatszagú udvarba, Szántód city nem annyira szívében. Előkerült a szerkezet, már látszott, hogy nincs egészen rendben. Hideg motorral a második rúgásra feléledt.

Valami hiányzott a karbiról. Nem értek hozzá, úgyhogy csak néztem az alkatrészt hosszasan elmerengve. - A légszűrő hol van? - Ha Apa nem kérdezi meg, sosem jövök rá. Na mindegy: hideg motorral indítva mohón nyelte a levegőt. Gázadásra felpörgött. A gázkar nem gyári. Kicsit darabokban van. Na nem baj, majd pótoljuk.

Mi ez a furcsa zöld szín? Annyira lekötött a pöfögés utáni sóvárgásom, hogy fel sem tűnt a megrázó tény: az összes idom sérült, majd javított. A gitt kérgesen leválva potyogott a kályhaezüst és világoszöld szerelemgyerekeként született pacsmag alatt. Mert az nem festés volt. Nem az a gond, hogy valaki nem akar darabkákra szedni egy komplikált (nem) szerkezetet... Hanem hogy sajnálja a pénzt / az időt egy 200 Ft-os maszkolószalagra, és csupa paint az ülés és a telók. Csodás.

Na, próbakör. Földútra fel, ismét indul szépen, nincs is semmi gond az elindulással. Azaz... de. Életemben először motoroztam ma. A váltót ismerősöktől már hallottam, hogy működik. A gyakorlatban a kuplung nem emelt ki tisztességesen, ezért a váltó üzemeltetése is kissé problematikusra sikerült. Magyarul ugyan nem recsegett, de legalább rugdosni kellett. Aztán az egyes megkeresése után a kuplungot kiengedtem, de a motor nem hogy elindult, inkább megállt. - Adj gázt - Hogy is felejthettem el, hát adtam. A gáz nagyra, a kuplung pedig gyorsra sikerült. A motor egyesben meglódult velem a mély nyomvályús földúton. És Én vezettem. Uraltam ~3.6 kehes bányaló erejét. Egyesben pöförészek, huzatom, elengedem, aztán ismét huzatom kicsit. Na, pakoljunk egy kettest! A blokk és a karburátor között furcsa dologra lettem figyelmes... Egy Orbit papírja volt a kib@szott tömítés!

A kuplungot behúztam, a motor lassulni kezdett. Kétségbeesetten kattintottam egyet a váltón, azaz inkább rúgtam. Azt monda, határozottan... A motor alapjárat közeli fordulaton pöförészett, a gázt hiába húzom, semmi nem történik. Ez hármas lesz... Sikerült valahogy megkerülni a kettest. Na nem baj, kuplung be, ismét egy kattintás/rugás és... hát nem lefulladtam? Már alig ment a motor, nem csoda.

Na, megáll, berúg, felül, gáz, kuplung, lendület, menetszél, bőg, kuplung, rúgás, kettő. Nem állt meg, húz! Azaz, húzott. Megint megállt... Azaz alapjáraton pöfög. Miért?!

A jobb kezemre nézek, a gázkar ellenállása ugyanis megszűnt. A bovden kiakadt. Na, mondom én akkor is visszaérek, az sicher. Ujjaim közé csíptem a bovdenvéget és meghúztam. A motor felbőgött. A fékkel nem kellett törődni, az első úgysem fog. A hátsó meg lábbal üzemel. Szóval még egy-két dolog széteshet menet közben, majd max a fogaimmal összefogom, hogy visszaérjek...

Apával elköszönünk - miután őt és az eladót kishíján elütöm - és hazafelé vesszük az irányt. Összenéztünk, és szinte egy emberként mondtuk: ez egy szar. De egy élménnyel lettem gazdagabb, a motorozásba pedig beleszerelmesedtem.

Egyszer még a naplementébe pöfögök egy ilyennel. Ugyanitt keresek eladó Simson Schwalbét

Hozzászólások

(#1) AllTheBest


AllTheBest
(őstag)
LOGOUT blog

Hát ez a gond a mai simsonokkal, vagy sz@rrá van hajtva és minden sufnis rajta ,vagy rendesen renovált, de drága...
Mondanám, hogy van eladó schwalbe, de egyrészt darabokban van, másrészt unokatestvérem már kinézte magának, hogy majd szépen felújítja.

Nincs ismerősöd aki kicsit jobban ért a motorokhoz? Érdemes lenne magaddal vinned vásárlásnál.

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi Mix 2 64GB

(#2) TheLázs válasza AllTheBest (#1) üzenetére


TheLázs
(újonc)
LOGOUT blog

Apa velem volt, akkor nem mondott sokat, de amikor eljöttünk, mindent elmondott, hogy mi miért sz*r. Ő - igaz hogy nem ma - de szedett már szét ilyesmit csavarig - illetve az ő idejének a technikája, ha szabad ilyet mondani :)

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#3) guftabi96 válasza TheLázs (#2) üzenetére


guftabi96
(PH! addikt)

Egy Schwalbet én is nagyon szeretnék :K
A Simsonokkal semmi baj nincs, amíg normális, gyári alkatrészekkel, normálisan van összerakva.
Nem utángyártott fosokból összetákolt motorok alapján kell véleményt alkotni.
Sajnos utóbbiból van több.
A normális, gyári(as) daraboknak meg szépen megy fel az ára.
Sok sikert a kereséshez!
Egyébként milyen blokkal szerelt Schwalbet néztetek?

#KeepFightingMichael | #JB17

(#4) buherton


buherton
(őstag)

Mikor gyártották?

A gyakorlatban a kuplung nem emelt ki tisztességesen, ezért a váltó üzemeltetése is kissé problematikusra sikerült.

Nem feltétlenül. A túl sűrű váltóolaj is okozhatja. Tipikusan télen fordul elő hideg motornál, hogy berakod egyesbe és elindul a motor :D .

A blokk és a karburátor között furcsa dologra lettem figyelmes... Egy Orbit papírja volt a kib@szott tömítés!

Nekem az MZ-n sörösdoboz a hengerfej szigetelés, és?

Ez hármas lesz... Sikerült valahogy megkerülni a kettest.

A "bütykös" tengelyen kell állítani, és nem lesz gond. No meg a másik, ami nagyon zavart, hogy egyesből kettesbe jó volt váltani, mert jó fordulaton ment tovább a motor, de kettesből hármasba nagyobb az áttétel különbség és kettesesben nagyon ki kell pörgetni, hogy lendületesen vegye a hármast.

Nekem egy 1974-es KR 51/1-es (turbóhűtéses) második generácós Schwalbe-m volt/van. Ezen már hagytak helyet a kormánynál a bowdeneknek, de még fehér karimás a lámpája és a motor színe is fehér. Ezekből még csak két szín gyártottok: fehéret és sötét kéket. A KR 51/2-től jelentek meg egyéb színek is és ezzel együtt S51-es blokkot szereltek a motorba. Közel 30.000 km-t tettem meg vele és aztán váltottam MZ-re. Közben megjártuk tesómmal Gyula - Kaposvár utat is. 2,5 liternél nem igazán evett többet. Nagyon sok jó élményem kapcsolódik a motorhoz.

Szvsz az S51-es blokk korrekt, de látszódnak a spórolás és egyszerűsítés jelei, így inkább a régebbi KR 51/1-es változatot venném főleg amiatt is, mert azon van kényszerhűtés.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, eben - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#5) alkatraz3000


alkatraz3000
(őstag)
LOGOUT blog

első motornak schwalbe :D jó választás lesz. ugyanitt, esetleg valakit nem érdekel egy Komar moped? metálkék, nem tudom gyári-e.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#6) TheLázs válasza buherton (#4) üzenetére


TheLázs
(újonc)
LOGOUT blog

Azt hiszem, '86-os volt. Kivolt a bele már szegénynek, de nem ez alapján fogom a típust megítélni. Azaz, de. Mert fergetegesen jó volt menni vele.

Szerelmes vagyok a kis méregzsákokba. Kr 51-2 volt a szekerentyű. Bárcsak szembe jönne egy jó, jó áron!

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#7) TheLázs


TheLázs
(újonc)
LOGOUT blog

A "vágyálom" a következő.

Eső utáni idő, minden csupa víz, a városban csend, hajnalodik. Koraősz van. A távolban egy kék motor tűnik fel, rajta a motoros a géphez aránytalanul magas, minden ruhája fekete. A sisakja szintén, mattfekete. Egy igazi mérges GhostRider - egy kétütemű, ötvenes, legalább 30 éves motoron. :DDD

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#8) buherton válasza TheLázs (#6) üzenetére


buherton
(őstag)

Megcsapott a benzingőz :) .

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, eben - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#9) TheLázs válasza buherton (#8) üzenetére


TheLázs
(újonc)
LOGOUT blog

Ma voltam biciklizni - hömpölömpömpöm - Találtam egy szépet - hömpölömpömpöm - Elég olcsón - hömpölömpömpöm.

Patika, mindene megvan, hömpölömpömpöm. A bácsi indíthatóvá teszi nekem - hömpölömpömpöm - mert három éve áll - hömpölömpömpöm.

Már szereztem neki helyet, hömpölömpömpöm, és kezemben van az ára - hömpölömpömpöm. Közeledig a Ghost Rider ideje.... Hömpölömpömpöm '66-os kecske, kék, hömpölömpömpöm.

[ Szerkesztve ]

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#10) AllTheBest válasza TheLázs (#9) üzenetére


AllTheBest
(őstag)
LOGOUT blog

Ha igazi ghost rider feelinget akarsz és nem félsz az ,,apróbb,, módosításoktól, akkor érdemes lenne beledobni egy 50-es 4t blokkot :) Szép hangja lesz, alig fog enni benzint és a kék füst sem fog többet megjelenni. Viszonylag olcsón lehet szerezni lifan blokkokat, amikhez olcsó az alkatrész és megbízhatóak is, persze csak ha építeni is szeretnéd a gépet :D Igaz, akkor nem lesz az az igazi régi simson feeling de az emberek meg fogják nézni :) [link]

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi Mix 2 64GB

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.