2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

MDSFU_2

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

MDSFU_1

Teltek a hetek, de az öreg csak nem jelentkezett. Már vissza kellett mennem az egyetemre, és jó két hetet jártam, amikor megcsörrent a telefon, hogy mehetek megnézni. Apával elmentünk, és azt láttuk, hogy lepusztult, de nem tákolt állapotban van. Egyszerűen elkopott, és költeni kell rá. Beindult, mentem vele, jó volt. A kérdés már csak annyi volt az eladó részéről: mennyit szeretnék érte adni?

Az aktuális árakat figyelembe véve mondtam hetvenet. Az öreg erre meglepő módon azt felelte, hogy ő úgy nem aludna nyugodtan, adjak érte inkább ötvenet. Apával eljöttünk, megbeszéltük, hogy nekem ez kell. Később a nap folyamán elgyalogoltam Lajoshoz - így hívták az öreget - és a kezébe csaptam. Annyira korrekt volt, hogy új benzincső fogadott a burkolat alatt, és még utánfutóval el is hozott motorostul az utcánkba.

A motort otthon letettem, letakartam, majd a gép elé ültem. Készítettem egy tervet, ami egy excel tábla volt, benne kapcsolatokkal, hogy kihez, mit és mikor viszek, mennyi a várható költség, és milyen alkatrészeket, mennyi pénzért, honnan szerzek be. Az optimista becslés a blokk felújítására 60e Ft-ot szánt, festésre 35-öt, a maradék, járulékos alkatrészre pedig olyan 100-at. Terv szerint az egész móka kijött volna 200 ezer magyar forintból, plusz persze a motor vételára. Ez még bőven a fájdalomküszöböm alatt volt.

Leszerveztem a blokk átvételét egy szombat délutánra, majd később azon a délután elvittem a lengéscsillapítókat és a kerekeket egy balatonboglári szakihoz, aki széppé varázsolta őket, és akitől sok alkatrészt hoztam el. Persze ehhez az kellett, hogy a február végi, csípős reggelen a motor szétbontásának gőzerővel nekiálljak. Megragadtam hát a becses villáskulcs - krova - kalapács triumvirátust, és nekiestem. Előtte a motorom így nézett ki:

Az utána állapotot nem fényképeztem le, mert igen gyászosra sikeredett. Ahogy azonban a bontással előrehaladtam, úgy estek ki a csontvázak a szekrényből. Azaz estek volna, hiszen néhány csontváznak hűlt helye volt. Meglepetésként ért az üléslemez töröttsége, amit csak a huzat eltávolítása után láttam, illetve a hiányzó feszültségszabályzó és a gyanúsan kifli hátsó teleszkóp, amihez szintén rendesen szét kellett szedni a motort. Persze, ezek mind apróságok, de itt már azért kicsit dolgozott bennem, hogy nem lesz ez olyan sima, mint terveztem.

A blokkot és a teleszkópokat, kerekeket elvittem a mesterekhez, és megtettem az első rendelést is. A költségek minimalizálása fontos volt, de néhány dolgot egyszerűen nem hagyhattam rossz minőségűnek. Az első rendelésem tehát a következő tételeket tartalmazta:

SW Csomagtartó
6 770 Ft
Berúgókar hajlitott
2 380 Ft
Szivótorok tömités
20 Ft
Ütközőgumi tank alá
260 Ft
Nyereg ütköző gumibak
400 Ft
Nyereg ütköző gumibak
200 Ft
Féklámpakapcsoló hátsó (külső kapcs, természetesen)
820 Ft
karburátor javító 16N1-12
3 288 Ft
Fedélcsavar (alias burkolatanya)
310 Ft
Kipufogóbilincs kicsi
240 Ft
Kipufogótömítés Réz
100 Ft
Olajellenőrző csavar fekete
30 Ft
Olajcsavar tömítő gumigyűrű
40 Ft
Olajleeresztő csavar
630 Ft
Olajbeöntő csavar piros
30 Ft
Nyeregszivacs
2 050 Ft
Lengővillapersely
1 680 Ft
Parkolólámpa
1 010 Ft
Kormányvillogó
1 980 Ft
Hátsó lámpabura
480 Ft
Benzincsap csonk
160 Ft
Kormány gumifogantyú
250 Ft
Kormány gumifogantyú
250 Ft
Nyereghuzat
1 030 Ft

Az első rendelés szállítással, előre utalással fizetve 25458Ft volt.

Közben egy hét eltelt, és mehettem a kerekekért. A ráfok és a dobok 6e Ft-ért szépültek meg, a fékfedelekért összesen egy ezrest kért. A teleszkópok felújítása darabonként 4e Ft-ot kóstált, plusz még a kifli formájúban ki kellett cserélni a belsőt és a rugókat, illetve az összesben a szilentet, perselyt. (12e + 4e + 2,4e ) Az egyik ráfból sajnos nem sikerült kiszedni fekete, pöttyös elszíneződéseket, ezért az helyet adott egy másikat 3e, valamint készített nekem üléslemezből újat (3,5e), felszabályozott nekem két pár új fékpofát (anyaggal 1,6e) és két szett küllőt adott, (7,6e), új fékkart hátra (kulcsra, 0.9e) a kerekekben kicserélte a csapágyakat, porvédőket, kaptam két új külsőt 11,8e , kormánycsapágy alkatrészeket és két szép új tengelyt.

Ezekért összesen (a felsorolt összegekkel együtt) 58980-at fizettem.

Most jártam 134'438 Ft-nál, ami a tervezett büdzsének alig több, mint a fele. De nem sokára egy telefonhívást kaptam, rosszabbnál rosszabb hírekkel...

folyt köv.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.