2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Kristóf a kék rettenet [Simson]

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Hát, kedves olvasóm, hol is kezdjem...

Mégis oda jutottunk, hogy átadásra és használatba vételre kerül a motor előbb vagy utóbb. Aki nem követte, annak rövid összegzés: Július elejére elkészült egy szép simson S50B az akkori barátnőmnek, akivel végülis az átadás hétvégéjén szakítottam. A motornak mégis lett gazdája családon belül (szemöldökvonogatás - aki benne van az úgyis érti a poént), tehát előbb-utóbb elkerül valakihez a gépsárkány, aki értékeli.

Mielőtt viszont a gondjaira bízom a motort a motorozni vágyó bizonyos személynek, ki kell gyomlálni azokat a nem túl súlyos, de kellően idegesítő hibákat, amik a három hónap használata és gyepálása alatt előkerültek. Szám szerint a következők:

- Az óra csak sebességet mér, távolságot nem

Már megvettem a csereórát az aug. 20-i veterános börzén, ami méri minkettőt. Sajnos beszerelés előtt a kenését nem ellenőriztem, és így eltéptem az óraspirált. A feladat tehát spirál beszerzése és cseréje az új órával együtt.

- Elszakítottam a lábtartógumit

Erről nincs sok mesélnivaló. Valahol leért, és elszakadt. A lábtartó nem sérült, hála az égnek. Pár száz forintos tétel, de basszus legyen rendben.

- Fent összeakad a berúgószerkezet

Ez messze a legkomolyabb és legfontosabb probléma. Sajnos a berúgószerkezet gyengepontja az S50-blokkoknak. Idővel az elsőként öszeérő fogak annyira megkopnak, hogy a szerkezet fent megakad, a motor kerekét meg kell mozdítani, akár sebességbe téve, és utána újra meg lehet próbálni berúgni. Nem olyan gáz ez sem, csak így mégsem adhatom egy finom hölgy kezébe a gépészetet, hogy nem úgy működik, mint ahogy azt a teremtő megálmodta. Biztos elő fog fordulni, hogy lefulad vele, és hogy nem úgy megy az elején a kezelése, ahogy kellene. Azt szeretném, hogy legalább ez ne bosszanthassa még pluszban.

Itt viszont felmerül egy kérdés.
Párban kell cserélnem a berúgó fogaskerekeket és a berúgótengelyt. Milyen gyártmánnyal vannak tapasztalatok? Sok helyen csak a taiwani elérhető, de abban nem bízok. A magyarban még kevésbé, pláne azok után amit egy-egy fórumtárs írt nekem.

Kiégett első izzó

Igazából ez mutatja, hogy mostanában mennyi időm nincs motorozni. Mivel nem a Sötven a járkálós motorom, hanem Gertrud, nem vettem még rá a fáradságot, hogy kicseréljem. Lusta vagyok.

Nem valami combos az akkumulátor

Nincs mit tenni, cseredarab. Esetleg erősebb töltőtekercs...?

A bosszúság az alkatrészbeszerzéssel az egyetlen ami zavar. Minden helyen másból van minőségi, és másból szemét, és ezért nem lehet egy helyről megoldani, így mindenképpen többet fizetek a millió szállítással. Na nem baj, még az is előfordulhat, hogy a kedvenc szerelőmre hagyom az egészet.

Gertrud - hírek

Átléptük a közös 2500 kilométert. Főleg az én hibám, hogy ilyen keveset csatangoltunk, mert nyáron főleg a Sötvent hajtottam. Lassan elérjük vele is a Nirvánát, hogy már ne legyen semmi apró-cseprő gondocska sem. Idegesítő volt, hogy sokat evett, de ez némi karburálás után a 3,5-4 literről lecsúszott 2,4-re, ami az utolsó mérést illeti. Zavar még, hogy kifúj a kipufogó, de Tibor Mester rámutatott, hogy valószínűleg nem jó a felszerelt könyökcső típusa, és ezért a pontatlan illeszkedés. Jó lenne a csomagtartóra egy régi alu Eü-doboz, amiben tartanék keverékolajat, szerszámot, biztosítás papírokat, etc. Nem ütne el a motor stílusától, és nagyban megnövelné a praktikusságot. Eddig a legkomolyabb dolog amit szálítottam a csomagtartóra gumipókozva, az egy hálózsák volt. Ehhez képest a doboz (mondjuk bene két rekesszel) marhajó lenne.

Egyéb

Megvettem az első teknőspáncélomat. Egyszerű chinese protektoring, amit a kabátom alá veszek. A szerencsés esetem a történetben az volt, hogy használtan kaptam meg valakitől, ai ugyanakkora mint én, és ezért olcsóbb is volt, mint a lgolcsóbb külföldi webshopos netes ára, de még felpróbálnom is sikerült. Azért adta el, mert ő bőrruhában nyomja minden körülmények között. Nekem befér a síkabát alá, nyáron meg a hálós szövet miatt még csak meleg sem lesz annyira, talán. Még egy épkézláb térdvédő hiányzik, meg valami magasszárú erősebb cipő, és egy jó kesztyű.

Egyelőre ennyi, ha még összegyűlik, akkor úgyis összeszedem hasonló bejgyzés formájában.

Hozzászólások

(#1) Dluinet


Dluinet
nagyúr

Összevesztél a barátnőddel és ezért az asszonynak adod a motort?

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#2) Csupingo


Csupingo
veterán

Az új asszonynak? Mifelénk nem igazán láttam simsonon leányzókat, talán csak 95 környékén sr50-et használva.

Villám Shakesespeare... Főnök, ha zavarja a fogsora, vegye ki! (M-N)

(#3) TheLázs válasza Csupingo (#2) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Igazából ugyanarról a lányról van szó...

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.