2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Gertrúd tündöklése

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tegnap este átvettem Tibortól a gépezetet. Beszélgettünk egy darabig, átadta a szükséges tudnivalókat, majd felpattantam és hazarobogtam. Azaz, hazarobogtam volna, de sehogy sem sikerült rávenni magam a gyors hazaérésre. Inkább csavarogtam egy kicsit, és hallgatóztam, próbálgattam a motort, hogy megtudjam, hogy a Mester milyen munkát végzett. Az első tíz méteren már érezni, hallani lehetett a különbséget. A vibrációk csökkentek, a motor sokkal lelkesebben veszi a fordulatot, és érzésre elég mélyről megindul. Az előző összerakásból utólag semmi jó nem sült ki. Kicserélték a nem csereérett főtengelyem feleslegesen, felraktak egy olyan tirisztoros gyújtást amiben az alkatrészek szisztematikusan egymás életére törtek, valamint most, bontáskor kiderült hogy lengyel volt az SKF-nek mondott csapágy. Itthon gyorsan meg is néztem a számlát... Nem is értem, miért nem voltam gyanakvó, hogy csak 3db szerepel rajta. Nem baj, a szög kibújt a zsákból, a görgők meg a görgőkosárból, és tegnap este már egy ténylegesen jó minőségű alkatrészekből elvégzett precíz felújítás eredményét ülhettem meg. Aznap még nem nagyon éreztem a négy sebességes váltómű előnyeit, de másnap már feltűnt, hogy az emelkedők már nem jelentenek akkora kihvást, és nem kívánják meg a hosszú nekifutást.
Miután hazaértem, felhívtam Tibort, és tovább beszélgettünk. Amikor említettem, hogy mennyivel simábban fut és jobban működik Gertrúd, akkor csendben megjegyezte, hogy ő érezte korábban is, hogy nem az igazi a motor, valami nem működik vele úgy, ahogy kellene. Nem baj, eső után köpönyeg. Most már jó lesz, reméljük, minél tovább.

Ahogy igértem is, ma kevesebb lesz a szöveg és több a vizuális inger, így elárasztom a blogot a szebbnél szebb képeimmel erről a csodás hölgyről, és egy kisebb videóösszeállítást is megnézhettek, hogy halljátok, hogy és mint sikerült a felújítás, és milyen menni egy ilyen géppel. Egy óra videóból sajnos elég kevés használható anyagom lett a kamera rossz szöge miatt.

Hozzászólások

(#1) 426os


426os
őstag

Nagyon szép gép és kivételes állapotban van, vigyázz rá. Tetszett a videó hangulata.
Nekem is van eltéve vidéken egy kr51/2, de az sajnos eléggé össze-vissza tákolt állapotban van és kéne neki egy generál is. Annó így jutott hozzám örökségből, helyben szaladgálni nagyon jó volt. Majd egyszer fel akarom újítani, ha lesz helyem hozzá, de lehet addigra nem marad semmilyen elérhető alkatrész :D

.

(#2) TheLázs válasza 426os (#1) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Én is saját magam szerettem volna felújtani, de muszáj voltam elvetni a gondolatot. Egyszerűen túl nagy tudás és szerszámarzenál kell, hogy épkézláb munkát lehessen végezni. Amihez értettem és amit meg tudtam oldani azt persze otthon csináltam, mint például a kerekek újrafűzése és centrírozása.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#3) nullpoint


nullpoint
senior tag

Tök jól néz ki!

Kicsit olyan mint egy minion, nem? :D

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#4) TheLázs válasza nullpoint (#3) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Hát, ami nincs agyonütve és egy kicsit becsülték az idők folyamán, az tud szép lenni. Persze az ültetett gépek sem rosszak. A veterán jármű általánosságban ilyen: formákba, színekbe és szagokba lehet a végletekig belebolondulni.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.