2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Első belső égésű, saját járművem

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Aki eddig figyelemmel kísérte a posztjaimat, az mára tudhatja, hogy egy 1966-os kék simson schwalbe az alany. Egy idős motorszerelőnél pakoltuk össze, azaz pakoltam, mert ő már elég nehezen mozog, jórészt én végeztem a munkát, persze ahol szakértelem kellett, ott átvette, és magyarázott :)

A második nap során befűztünk egy új hátsófék-bovdent, kapott kipufogó-tömítést, letakarítottuk egy kicsit, majd hadd szóljon. Megpróbáltuk pótolni a kilométeróra spirált, de sajnos a lánckerék tengelye túl hosszú volt, és ezért a meghajtó fogaskereket nem tudtuk betenni. Az első lánckerék pedig eléggé ki volt már hegyezve, és a lánc sem mai csirke, úgyhogy kapni fog - vizsgák után - némi törődét az a rész is, és végre mérni fog az óra, új lesz a lánc.

Valami rettenetesen olajos 1:2x keveréket töltöttünk bele, mert csak az volt kéznél. Az első elindulásom nem volt egy sikertörténet: Felültem, és egyszer csak - sisak alatt nem volt feltűnő - nagyon nagy zaj kerekedett. Nem húztam meg a kipufogót, ami most fogta magát, és lefordult. Micsoda szerencse, hogy zárt benzincsappal indultam el, és így észrevettem amikor megállt. Vissza a műhelybe, alig egy kilométer, be az új tömítés, most rendesen meghúzva. Oké, a következő elindulás már igazi sikertörténet volt. Legalább két kilométert megtettem, életemben először forgalomban motorozva. Jó fos volt, mert akkor marták fel az útszakaszon az aszfaltot, és a csatornafedelek körül az egész sávot kihagyták. Legközelebb bölcsebben választok útvonalat, az biztos.

Ambrusékhoz értem, hogy megmutogathassam a mocit. A barátnője még el is jött velem egy körre a ház körül, mire sikerült beindítanom. Mert az első sárvédő mindig leverte a gyertyapipát. Visszatettem, és hadd szóljon, majd elindultam. Az utcavégi kocsmáig tartott az öröm, ott megállt. Lövésem sincs, hogy miért. Két kilométert toltam, majd megpróbáltam beröffenteni, és ment. Megtettem vele párszáz métert - természetesen melegítés után, majd ismét leállt. Megint a gyertyakábelt verte le. Most már okosabb voltam, és úgy tettem fel, hogy befűztem az egészet valami bovden mögé, így már biztosan nem dobja le.
Megörültem, hogy megy a moci, majd a Lidl parkolójában a rettenetsűrű keverékkel apró fehér pamacsok eregetése közben kilőttem. Van egy jelentősebb emelkedő, azon zokszó nélkül felment. A szőlőhegyi úton nagyon jól ment, amíg ment. Egyszercsak megállt. Már nem volt messze a cél, úgyhogy sietősen tolni kezdtem. Megérkezve az egyik gyanúm beigazolódott: az ülepítőpohár a benzincsap alján tartalmazott némi anyagot. Nem sokat, nem hiszem, hogy azért állt volna meg. Illetve az üzemanyagcsőben is a szokásosnál több levegő volt. Ezt a vacak benzint - ami mellesleg jó régi is volt, ki fogom hajítani belőle, a tankot telenyomom citromsavval/kólával, majd feltöltöm friss, jó keverékkel, ami sem túl sűrű, sem öreg nem lesz. És járatni fogom egy kicsit alapjáraton, de perse ez is csak vizsgák után.

A fékek még lassításra sem voltak a legfickósabbak. A hátsónak mintha nagyon lent lenne a fogáspontja, de nem is igazán fogott, az elsőnek meg vigyáztam az üzemeltetésével, mert a bowden szorult meg állandóan. Azokat a bowdeneket és karokat egy az egyben lendületből fogom kiszanálni, és szerzek újakat, a fékeket pedig annyira kitisztítom, hogy enni lehet majd róluk.

A villamosság egy katasztrófa. Egy kapcsrajz nem ártana, az egészet - legalábbis a hosszú és szabdalt kábeleket - ki akarom cserélni. Persze kérdés, hogy mi bír majd ki ismét ötven évet, valami nagyon penge kábeleket kell szerezni. Ja, és hogy hogy kötöm be a kürtöt, és az indexeket, az is kérdés egyelőre.

A biztos működést követő csinosítgatások a következőek lesznek: Nagyon zavar a kipufogó állapota, mert még a régi szivarvégű darab, szeretném szép fényesre felpolírozni, aztán vízüveggel lekezelni, mert az hőálló hírében áll.
A könyököt dettó, igencsak kezelésbe kell venni. A kiégetést is megcsinálom, illetve az is kap egy teljes tisztítást, és polírt. Akár csak a kezelőszervek. A hátsó kerékből hiányzik egy küllő. Azt is pótlom. Ahogy az abroncsok is kapnak jó kis slime féle kezelést, ha valami defektet kapok, legalább azért se kelljen megállni.

Valaki kérdezte, hogy mennyiért vettem... Hát, nem volt olcsó. Bárcsak pár éve vettem volna meg, akkor egy ilyen nem került volna 50'000 Huf-ba sem, most meg... Hát, többet fizettem valamivel (70k)

Hozzászólások

(#1) potyautas


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Ha megnyitod a benzincsapot, akkor is észrevetted volna, hogy leáll :D
Szerintem hamar indultál el vele. Amiket írsz, hogy meg fogod rajta csinálni, azt elindulás előtt kellett volna. Az üzemanyag pedig nem kb valamilyen, hanem 1: 40 legyen!

(#2) Feruendios


Feruendios
aktív tag

Egy ilyen veterán motor csak szendevés. Ha motorozni akkarsz vegyél egy robogot, ha szerelni akarsz akkor meg legjobb ha megbarátkozol a gondolattal egy ilyen keletnémet f*ssal csak a ház körül lehet menni utána szerelni. Sajnos ez ilyen....

[ Szerkesztve ]

Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

(#3) ncc1701 válasza potyautas (#1) üzenetére


ncc1701
veterán

Dettó. Elöbb megcsinálnám, és utána mennék vele. Pláne fékhibás géppel forgalomba kimenni... Egy dolog, ha meghal az istenbarma, tudja, mit rizikózott, csak általában visznek magukkal ártatlanokat is. :(

[ Szerkesztve ]

(#4) tomiii. válasza Feruendios (#2) üzenetére


tomiii.
aktív tag

3 haverom 3 simsonnal lement vagy 2 éve Balatonra nyaralni majdnem Miskolctól, mindenféle gond nélkül. Ez szerintem messzebb van, mint a ház körül. Pedig egyik sem volt túl gondolva.

(#5) 8th válasza Feruendios (#2) üzenetére


8th
addikt

Első motornak esni kelni szétcsapatni jó az. Olcsó hozzá minden és legalább megtanul szerelni a kolléga, aztán majd tovább lép ha ezt kinövi.

(#6) User64476 válasza tomiii. (#4) üzenetére


User64476
őstag

Az igen!!

(#7) kentucky


kentucky
őstag

Nekünk volt itthon két Simson is, de nem a megbízhatóságról voltak híresek :D

[ Szerkesztve ]

(#8) User64476 válasza kentucky (#7) üzenetére


User64476
őstag

Nekem volt 3 is, sikerült belőle nagyjából 1 jót összerakni, de csak olyan Simson szinten jót. Állandóan alatta kellett feküdni valamiért, eladtam, vettem egy robogót és elmúlt az összes bajom :D

(#9) tescodr válasza User64476 (#8) üzenetére


tescodr
tag

Én nem tudom mit csináltok szegény motorral én rendbe raktam és nincs vele probléma teszi a dolgát rendben. :R én a bovdeneken kívül kivenném a kolléga helyében az első és hátsó kereket és az összes fékpofát kicserélném és zsírtalanítanám.Én nem vennék műanyag kávédarálót sosem(robogó) :DDD

guftabi96
Tökéletesen egyetértek a véleményeddel a családban 5 simson van: nagybáttyámnál:S51B,Star,Shul,Swalbe,és egy igazi ritkaság beszerzés alatt =>Simson S53 Beach racer

Nálam:S51N átalakítás alatt =>S51B-re
Mind tökéletes 3. rúgásra induló megbízható darab. :R

[ Szerkesztve ]

(#10) guftabi96 válasza Feruendios (#2) üzenetére


guftabi96
addikt

Ez úgy hülyeség ahogy van.
Nem az utángyártott alkatrészekből összetákolt fosokból kell kiindulni...

Egy NORMÁLISAN, SZAKSZERŰEN, JÓ MINŐSÉGŰ GYÁRI ALKATRÉSZEKBŐL összerakott Simsonnal a világból kimész.

És ez nem csak a Simsonra igaz.
Attól, hogy valami veterán, az nem jelenti azt, hogy sz*r, megbízhatatlan, max nem korszerű.

És nem, nem Simsonom van, hanem egy Apriliám.

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.