Éppen egy weboldalon dolgoztunk délután, amikor az egyik frissítésnél elfelejtett betöltődni. Furcsa volt, mert nem szokott ilyet csinálni a céges szerver, de azért nyomtam egy CTRL+R -t, hátha csak a böngészőm vagy az itthoni net rosszalkodik. Az eredmény ugyanaz. Hmm...
Ránéztem (volna) SSH-n, de oda sem sikerült csatlakozni. Indítottam egy pinget is gyorsan, de az összes csomag elveszett. Kb. ebben az időben megindultak a telefonok, az e-mailek és a Messengeres sipítozások, miszerint "nem megy a szerver, nem töltődnek le a levelek, nem futnak a szolgáltatások és itt a világ vége" Legalábbis ilyenkor kb. így adják elő magukat az emberek, még a fél perces kimaradás esetén is, de most más volt a helyzet.
Megnéztem a szolgáltató honlapját, hátha ki van írva valami karbantartás. Nem volt. Próbáltam a miénkkel megegyező IP tartományból kiválasztani találomra 1-2 IP címet, hogy azok vajon elérhetőek-e. Azok voltak. Tehát valószínűleg nincs karbantartás és net gond sem, de azért gondoltam, hogy megeresztek egy telefont. Az ügyfélszolgálatos srác is megerősítette a feltevésemet, nincs karbantartás, sem látható probléma és mások sem telefonáltak ilyen ügyben, úgyhogy a szervergéppel lehet valami. Kért egy kis időt, hogy utánanézzen, én pedig letettem. Fél óra múltán sem történt változás, úgyhogy ismét tárcsáztam a termet. A srác közölte, hogy a switch tökéletesen működik, a hálózattal sincs gond, tehát készüljek fel, hogy hardver probléma áll a háttérben.
Lecsorgott egy izzadtságcsepp a homlokomon, gondolatban már számoltam össze, hogy mennyibe kerülne egy új táp, esetleg megfejelve a memóriával és HDD-vel. Mondtam a srácnak, hogy azért egy újraindítást azért ejtsünk már még meg, hátha csak valami megadta magát a gépen (bár ebben én sem hittem, mivel az elmúlt 3 év alatt egyszer sem történt ilyesmi). Abban maradtunk, hogyha ez sem segít, akkor kihozzák a gépet és megnézik mi szorul cserére.
Kínosan hosszú 5 perc telt el, amikor is megcsörrent a telefonom. A termes srác volt ismét, aki közölte, hogy nézzek már rá a gépre, hogy történt-e változás. Rögtön láttam, hogy válaszol a pingre és a szolgáltatások is elindultak. Kérdezem mi volt a gond. A válasz: Kicseréltem az UTP kábelt, mert valószínű meg volt törve.
Hardver probléma elhárítva, újra boldogság és megnyugvás költözött a szívembe... és még csak restart sem kellett
Viszont fogalmam sincs, hogy törik meg magától egy UTP kábel úgy a teremben, hogy elvileg nincs mozgatva. Gyakorlatilag meg lehet, hogy a szerverhordó kocsival rohangálnak át rajta a benti rendszergizdák és arra fogadnak, hogy melyik kör után jön majd a telefon