2021. június 18., péntek

Gyorskeresés

Audi A6 Quattro Avant - csak egy újabb "én autóm" sztori

Írta: | Kulcsszavak: audi . a6 . audi a6 . avant . quattro . 2.5 v6

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Kedvet kaptam a sok "első autóm" sztori után, hogy én is leírjam az autós történeteimet egészen a kezdetektől, de aztán annyira átcsapott nosztalgiázásba a dolog, hogy úgy éreztem senkit sem érdekelne, úgyhogy a végéről indulok és rögtön a jelenlegi autómmal indítok, ami bizony egy Audi A6 C5 2.5 V6. Számomra ez nem csak egy autó, ez egy hobbi és ez az a kocsi, ami megszerettette velem magát az autószerelést is (hívjuk inkább otthoni bütykölésnek), de ennyire ne szaladjunk előre.

Jöhetne rögtön a kérdés, hogy miért ez? Nos, ez érdekes sztori :) Azt tudtam, hogy Audit akarok és konkrét elképzeléseim voltak, miszerint A4-es 1.9TDI-t szeretnék, kézi váltóval, sedan kivitelben és már a 110 lovas változatot. Ezek ugye a megölhetetlen, igásló motorok, jó a hírük, megbízhatóak, kevés velük a gond. Sokáig vártam, keresgéltem, majd befutott az ideális autó. Lebeszéltem a tulajjal mindent és megtörtént, ami már korábban is... eladta az orrom elől. A végén arra se méltatott, hogy felvegye a telefont, ha keresem és az üzeneteimre se válaszolt. Egy ismerős hívta fel a kérésemre másik számról, neki persze rögtön felvette és közölte, hogy már elkelt. Korrektség a köbön. Ennél csak egy korábbi delikvens volt pofátlanabb, aki a részletek megbeszélése, anyagiak kitárgyalása és kézrázás, valamint minden egyéb részlet pontos lefixálása után csörgött rám pár nappal később, hogy szorri, de mégse adja el az autót, mert csak.

Szóval nem lett A4, ami meg lett volna az mind vállalhatatlan volt. Nem keseredtem el, itt már azért érettebben álltam a dologhoz és tudtam, hogy idővel megtalálom majd, amit keresek. És így is lett, bár "kicsit" máshogy alakultak a dolgok.

Egyik nap hazafelé tartva eszembe jutott egy ismerős, aki autókkal kereskedik, gondoltam beugrom hozzá, hogy tudna-e segíteni és hogy esetleg van-e nála valami izgalmas. Nos, A4 nem volt, de éppen akkor mosta az udvarban az eladó A6-ost, ami igencsak csinosan festett a napfényben. Körbenéztem, ízlelgettem, de gyorsan le is beszéltem magam róla, mert Avant és automata és nem is 1.9, szóval semmi se passzolt. Elköszöntünk, mentem a magam útján, de csak nem hagyott nyugodni a dolog. Szép volt kívül-belül a korához képest, az ár is nagyon barátinak tűnt, úgyhogy rákérdeztem, hogy beszámítaná-e a jelenlegi autómat. Erre is igen volt a válasz, úgyhogy meggyőztem magam és jöhetett a próbakör és a részletes teszt. Az akkori tudásomhoz képest minden jónak tűnt, úgyhogy elkezdtük átbeszélni itthon párommal, hogy bele merjek-e vágni és hogy jó lenne-e ez nekem. Egy barátomnak akkoriban pár éve már hajtott egy ugyanilyen A6-ost, szóval volt egy kis rálátásom a dologra és ez is segített meghozni azt a döntést, hogy IGEN, ez lesz az én autóm.

2015.július 7-én álltam be vele először a ház elé.

Tehát Audi A6 Avant 2.5 V6 motorral, AFB motorkóddal, 5 sebességes tiptronic váltóval, LZ5L színben, gyári 15-ös alu felniken, nyári gumikkal.

A gyári extrák közül néhány:

- Két zónás digitális klíma
- 4 elektromos ablak
- Központi zár + riasztó
- Motoros tetőablak
- Minden irányba elektromos, fűthető, memóriás ülések
- Fűthető, automatikusan behajló, elektromos (belülről állítható), memóriás visszapillantó tükrök
- Fényre sötétedő belső visszapillantó
- Nagy boardos óracsoport
- Servotronic
- Xenon fényszórók
- BOSE hangrendszer + mélyláda hátul
- BOSE Concert gyári rádió
- Erősítős antenna
- Gyári CD tár
- ABS
- Tempomat
- Váltózár
- "Kutyaháló"
- Csomagtartó ajtó roló
- 4 gyári bicskakulcs + 1 szervizkulcs
- Dupla üvegek
- Levehető vonóhorog
- Stb.

A gondok, amiknek tudatában voltam a vásárláskor:

- A nagy boardos óracsoport kijelzője halott volt. Ezeknél ez típushiba, barátom Audijában is halott volt, nem aggódtam túlzottan rajta.
- A hátsó ablaktörlő nem ment. Ezen se aggódtam, motorcsere megoldja.
- Az első szélvédő ablakmosója se ment. Itt is betippeltem egy halott motort.
- A jobb első kerékjárati dobbetét eléggé szét volt törve, ez mindenképp cserésnek tartottam.
- Airbag lámpa a műszerfalon, ennek több oka is lehetett, betippeltem egy szétcsúszott csatit.
- Melegen nehezebben indult az autó, sokat kellett nyösztetni. Ehhez akkor még nem sokat konyítottam, reménykedtem, hogy nem nagy gond.

A fentiek nem tűntek annyira vészesnek. Sajnos ekkor még nem volt nálam sem VCDS, sem diagnosztikai kábel, úgyhogy hibakódokat nem tudtam nézni, de a váltó szépen váltott, nem ütött, nem rázott, megtartotta a kocsit, fék felengedésére pedig kúszott szépen. A motor szépen járt, nem füstölt, nem csattogott, a lengőkarok is jóknak tűntek. Összességében nem tűnt az autó leéltnek. Belül gyönyörű volt, kívül szépen megtakarítva is letagadhatott pár évet. Közel se tudtam megnézni mindent, amit kellett volna és amit lehetett, de belevágtam és nem bántam meg.

Rövid használat után a következőkre jöttem még rá:

- Az ajtók háromnegyedében halott a mikrokapcsoló. Nyitásra nem gyullad fel a lábtér/tetőtér/ajtó világítás és egyéb dolgokat is összezavar (központi, riasztó, stb.)
- Van egy kis olajfolyás valahol, mert az autó alatt mindig van pár csepp olaj

Megjött a VCDS és a 12.12-es kábel, úgyhogy indult a diagnosztika is:

- Xenon szintező hiba
- Külső hőmérséklet szenzor hiba
- Túltölt a turbó (leragadt geo?)
- Előtöltés nincs a helyén (lehet ezért indul néha nehezen?)

Természetesen egy autó vásárlása után első a vezérlés + minőségi Castrol Edge olaj + szűrők cseréje, itt mindenből a legjobb gyárit kapta, cseréltük a T szelepet is a gázolaj szűrőnél, mert gyakran emiatt szokott levegősödni a rendszer. Be lett állítva az előtöltés, cserélve lett a hátsó ablaktörlő motor, az első szélvédőmosó motor, a dobbetét és javítva lett az olajteknő is, mivel valamihez oda lett ütve és emiatt csöpögött alul az olaj.

Mondani se kell, hogy a váltóolajat is cseréltettem és a közhiedelemmel ellentétben nem esett szét utána a váltó és azóta is tökéletesen működik. Kicsit tartottam tőle, mert nem tudtam, hogy előtte mikor cserélték (vagy hogy cserélték-e egyáltalán), de ez is egy fontos lépés volt.

A Xenon szintező hibát pár héttel később itthon orvosoltuk, ugyanis az első szintérzékelő pálca volt törött a bal első kerék mögött. Ezt kicserélve, a lámpákat resetelve és újratanítva már a Xenon szintezés/bólintás is életre kelt. Erről itt írtam, mert sokan kérték a menetét: [link]

Kezdtünk összeszokni az autóval, igencsak megszerettem, jártunk itt-ott.

Közbe megjött a tél és kellettek a téli gumik is, úgyhogy újítottam 4 gyári 15-ös felnit gumistól.

Tavasszal merészet gondoltam és jöttek a 17-es új Sline felnik (5x112, ET43)

Persze ezekhez nem árt valami minőségi gumi is, úgyhogy rendeltem hozzájuk új Dunlop Sportmaxx RT 225/45-ös szettet és egy időszerű futóműbeállítás után már be is pattantak az autó alá.

Így volt egy 15-ös gyári alufelni szettem téli gumival és egy mutatós 17-es szettem nyári gumival a melegebb időszakokra (a 4 felnit, amivel az autót vettem eladtam, mert elég csúnyácskák voltak már).

Továbbra is zavart, hogy nem megy a kijelzőm az óracsoportban, úgyhogy kiszereltem és elküldtem cserére/javításra. Jött is vissza egy héten belül, hogy proci hibás, cserélve sem adna képet. Elkeseredtem kicsit, de nem adtam fel a dolgot. Indult a hibátlan kijelzős óracsoport vadászat. Ez még az analóg órás változat, tehát kicsit ritkább, mint a többi + azt is tudtam, hogy ha találok akkor is lesz egy szép köröm az immo tanítással, de ez se tántorított el. Rövid Facebook kutakodás után meg is lett az új óracsoport, ráadásul az eladó szerint frissen cserélt kijelzővel, analóg órás, tehát passzol is. Elküldte, átvettem, és... az első, amit észrevettem, a hátuljára alkoholos filccel ráírt "pixelhibás" felirat. Jó jel... Betettem, gyújtás, és: Végre van kijelzőm, de semmi se látszik belőle, mert olyan pixelhibás, hogy ihaj. Tehát át lettem verve, nem kicsit, nagyon! Az eladó aznap még válaszolt, beígért egy csere kijelzőt, majd másnapra szépen letiltott és itt véget is ér a sztori. Feketelistába bekerült, az adok-veszek csoportokból tiltva lett. Tovább nem akartam vinni a dolgot, mert értelmetlen lett volna.

Volt tehát egy hibás kijelzős óracsoportom, amit ismét elküldtem kijelző cserére. Ez most sikerrel is járt szerencsére, bepakoltam és persze az indítást tiltotta az immo, úgyhogy autodidakta módon megtaláltam hogyan lehet kiolvasni a login kódokat, majd szépen feltanítani az új óracsoportot. Ez is sokaknak hasznos volt utólag, itt írtam le a menetét: [link]

Egy gonddal kevesebb, élvezhettem a computer áldásos funkcióit végre :)

Most jön a vicces rész, ugyanis eljött a műszaki vizsga ideje. Ismerős intézi a család autóinak vizsgáztatását, elvitte hát az Audit is. Jön vissza és mondja, hogy ez most kicsit drágább lett a szokottnál, mert az összkerekesek más árkategóriába esnek. Mondom "tessék?" Azt hittem lehúzás van a dologban, erre kiderült, hogy az autó, amit lassan egy éve hajtok valójában Quattro :DDD Igen, fogalmam sem volt róla addig. Az ismerősnek sem, akitől vettem. A forgalmiban semmi jele, én pedig nem feküdtem az autó alá. A szerelőm nem mondta, a futóműbeállításon miért mondták volna, a beltérben és a karosszérián pedig nem volt Quattro felirat. Úgyhogy itt az első sokk után igen csak megindult az örömujjongás. Szépen be is szereztem a hiányzó Quattro jeleket, hogy ne legyen többé rejtély a dolog.

Jött a következő szakasz, mégpedig a nagyobb porlasztócsúcsok berakása és az ehhez írt egyedi program elkészítése. Iveco DSLA143P970 csúcsok (250bar 1. lépcső, 400bar 2. lépcső) kerültek be, a programot pedig Szabó Krisztián írta lelkiismeretesen, direktben az autóra szabva. Kellett pár kört futnunk mire ideális lett, de ezután brutális mértékben megnőtt az autó élvezeti értéke. Direktben úgy írta a programot, hogy kímélje a váltót, ezért alul picit gyengébbre lett konfigolva, de még így is harapós lett a kocsi. Ezt minden igazi 2.5 V6 tulaj meglépi, úgyhogy én sem akartam kimaradni. Ennek egyébként nem csak a "tuning" a szerepe, hanem a nagyobb csúcsok kímélik az adagolót is, nem lesz annyira forró és így kisebb az elektronika halál esélye is. Az autó normál használat mellett NULLA füstöt produkál ebben a felállásban, padlógázon persze azért van egy kis pamacs, de közel sem "smoke and charm" feeling.

Ha már itt tartunk, akkor úgy döntöttem levakolom az EGR-t is. Tudom, hogy ez erőteljesen megosztó dolog, de a 2.5 V6 csoportban mindenki megcsinálta, negatív vélemény nem volt, csak pozitív és én is egyetértek azzal, hogy ne etessük a motort a saját mocskával. Ráadásul láttam pár képet elkokszosolódott szívósorokról és én nem akartam, hogy az enyém is így nézzen ki. Megrendeltem a vakolószettet és be is tettem egy pár óra alatt.

Alakult a kocsi, jöhetett egy kis sötétítés, úgyhogy teljesen legálisan és szakműhelyben felkerült a B oszloptól hátrafelé egy szolid Lumar fólia. Jött vele a plasztikkártya, minden legális dokumentáció, úgyhogy ebbe aztán senki se köthet bele. Ellenben jól néz ki és nyáron a hasznos is.

Nincs megállás, csere érettek lettek a féktárcsák/betétek, úgyhogy itt is a minőségre mentem. Érkezett 4 új Brembo tárcsa és mellé kopásjelzős TRW betétek. Ez szintén nagyot dobott az autó vizuális és használati értékén.

Gyártattam hozzá egyedi szőnyegszettet is.

Az autót kölcsön adtam és sajnos felakadtak vele. Az első lökhárító elesett a harcban, úgyhogy vadásznom kellett hozzá másikat. Amíg vadásztam addig rendeltem a lámpák alá króm díszcsíkokat is mindkét oldalra, hogy biztosan szép legyen a végeredmény.

Az egyik Xenon fényszóró már a megvételkor is csúnyán be volt mattulva, a másik pedig elkezdte követni. A polír is opció lett volna, de benne voltam a vásárlásban, úgyhogy inkább kapott két sokkal szebb állapotú nagy projektoros lámpát előre. Ha már lámpa, akkor dukál egy normális Xenon izzó is bele, úgyhogy kaptak Osram Cool Blue Intense D2S szettet is, hogy még jobban lássak az úton.

Mindig is tetszett az Allroad-ok alu díszléce az ajtók alján, sokan fel is pakolták az A6-ra, gondoltam én is bepróbálom (csak ne lennének ilyen piszok drágák...) A végeredmény nem lett rossz, azóta is fenn vannak és továbbra is tetszenek.

Itt már erőteljesen zavart, hogy nem jók a mikrokapcsolók a zárszerkezetekben, de senki nem akarta elvállalni a cserét. Megvettem a mikrokapcsolókat, de én se mertem (akartam) nekiállni. Aztán inkább ráhagytam az egészet és berendeltem 4 teljesen új komplett zárszerkezetet :) Persze ezeket se akarta nekem kicserélni senki, úgyhogy nekiálltam egyedül. A jobb első ajtóval kezdtem... és fel is bátorodtam, mert fél óra alatt meg lettem vele. Na a többivel viszont orbitálisan sokat kellett szívni, főleg a vezető oldali ajtónál, mert ott ugye bonyolítja a dolgot az, hogy kulccsal is nyitható és ez a kis csodás szerkezet szépen beleépül magába a zárszerkezetbe. Itt az egész kilincset és minden egyebet kioperáltam, minden szétesett/ugrott, órákig kínlódtunk vele, mert a végén már segítség is érkezett annyira káromkodtam az autó mellett. :) A két hátsó ajtó kicsivel egyszerűbb volt, de megérte. Végre működött minden, nem voltak hibakódok a központi zárral kapcsolatosan, kapcsolt a tetőtér/lábtér világítás, a kijelző jelezte mi van nyitva. Hurrá!

Úgy döntöttem ledesítem az egész belteret, be is rendeltem a pakkot, neki is láttam. Az eredmény csúcs lett, sokkal modernebb, világosabb és tetszetősebb lett. Az összes gyári izzó cserélve lett, még az ajtókban is.

Ezzel egy időben a vezető és anyós oldali lábtér világítás helyére szereltem be egy fehér LED csíkot, így értelme is van a dolognak és szintén mutatós/hasznos.

Kapott alu S6 tükröket is a masina.

A tiptronic váltó körüli keret eléggé oda volt már, úgyhogy azt is cseréltem egy újra.

Elkapott közben a "faceliftesítsünk" vágy és ennek első állomása volt, hogy cseréltem a hátsó lámpákat is faceliftes verziókra, ezek sokkal mutatósabbak véleményem szerint a kristály közepek miatt..

Aztán beütött a krach... a lenti képek azóta is elrettentő példaként keringenek 1-2 csoportban. :(

Nem, nem én voltam béna, nem hagytam lehúzva az ablakokat. Egész egyszerűen eltömődött az akku és devander alatti lefolyó és a brutális esőzések miatt a víz nem tudott hova távozni, ezért szépen felgyűlt az ECU mellett (hála az égnek nem benne), majd átszivárgott az utastérbe, de olyan mennyiségben, hogy szabályosan állt odabenn a víz. Mondani se kell, hogy a kárpit/szőnyegek is megszívták magukat és a komfort modul is odalett. Az tűnt csak fel, hogy kimentem az udvarra és az összes index égett kívül az autón, holott semmit se hagytam rajta. Ajtó kinyit, beül és... sokk :(

Sajnos (még) nincs garázsom, úgyhogy fedett területre vittük a kocsit és elkezdődött a móka. Én rendeltem új komfort modult, majd indult a szárítás. Mondanom se kell, hogy nem nagyon haladtunk vele. Bevetettem hősugárzót, kiszívattuk a vizet mindenhonnan, felitattuk, amit lehetett, de a szőnyegek annyira megteltek, hogy úgy tűnt sosem fognak kiszáradni. Közben meglett a probléma forrása is, a szél által behordott levéldarabok miatt eltömődött mind a két lefolyó és hála a csodás tervezésnek ezekben gyárilag szűkítő van, tehát a legkisebb kosz vagy akadály el tudja dugítani. Olyan nagy erővel hajítottam ki őket, hogy azt regélik még most is repülnek. Szépen kitakarítottam az egész tálcát, még le is mostam és teszteltem, hogy a jövőben ne történhessen ilyesmi.

Megjött az új komfort modul, betettem, teszteltem, úgy tűnt minden működik, az autó indul, semmi anomália, megúsztam ennyivel. Igen ám, de a kárpit nem akarta a jót. Hetek teltek el és még mindig minden tiszta nyirkos és nedves volt, az összes erőfeszítés ellenére is. Ez volt a végső lökés. Eldöntöttem: Az EGÉSZ belteret kiborítom és kicserélem kárpitostól mindenestől. Így lesz alkalmam rendesen kiszárítani a kocsit, át tudok nézni mindent alaposan és szépen ki tudom takarítani a belteret a fenti katasztrófa után.

Nem sokkal később megvettem egy bontásra szánt 2004-es hibátlan állapotú facelift A6 komplett belsejét és házhoz is hozta nekem a bontós srác (ezúton is köszi ismét!). Amikor azt mondom komplett, akkor úgy értem, hogy MINDEN, ami az autón belül van. Műszerfal, szőnyegek, tetőkárpit, oszloptakarók, kormány, első ülések, hátsó ülések, műanyagok, bizbaszok, biztonsági övek. Szóval egy fél autó. Ez több okból is kapóra jött, mert kezdett nagyon nem tetszeni a gyári kék belső. Gyönyörű állapotú volt, de valamiért egy ideje már mást akartam. És ez egy sötét Alcantara belső képében érkezett meg hozzám. A gyári műszerfalam szélei is elkezdtek felpöndörödni, ez is piszkálta már a csőröm. A tetőkárpitom is lógott már egy ideje, ez se hagyott nyugodni, sok takaró/burkolat el volt repedve, így a beázás csak segített meghozni a döntést. Induljon a bontás!

Életemben soha nem bontottam még autót ezen a szinten. Egyszerűbb dolgok cseréjéhez értek, de nem tudtam, hogy képes leszek-e megbirkózni egy teljes belső cserével. Mindenesetre a betegségemből adódó szteroid kúra miatt akkoriban az átlagosnál jóval elszántabb és bátrabb voltam, úgyhogy nekiláttunk. A többes szám rám és páromra vonatkozik, ugyanis az átépítés alatt VÉGIG segített, csavarozott, mellettem volt, velem ötletelt, átsegített a kríziseken és mindezt még élvezte is. Úgy teltek a napjaink, hogy felébredtünk, ettünk és mentünk ki sötétedésig az autót szerelni. Jó kis napok voltak :)

Az alsó kárpit kivételébe majdnem beletört a bicskánk, ugyanis én már feladtam volna, mert nem igazán arra tervezték ezt, hogy otthon cserélje az ember. Mindenesetre több óra kínlódás után valahogy kiküzdöttük és milyen jól tettük. Még ennyi idő elteltével is tiszta víz volt minden alatta. Szerintem sose száradt volna ki magától.

Jó alaposan ki lett takarítva minden, porszívóztunk, törölgettünk, eltávolítottuk a nedvesség legkisebb nyomát is. Aztán mehetett be az új sötét kárpit, ami meglepően gyorsan sikerült.

Volt azért egy pont, amikor kicsit elkapott a pánik. Tudod mikor ülsz az autódban, ami annyira közel áll a szívedhez, szétnézel és nincs a beltérben semmi a kábelkötegeken kívül, akkor azért kicsit megijedsz. Én legalább is megijedtem. Aki ebben az állapotban látta ekkor az autót az mind el is temette és meg is kaptam párszor, hogy nem vagyok normális, mert ez a bontóban fog kikötni és hogy ebből már sose lesz működő kocsi többet. Szóval fogtam magam, beültem középre, és hosszú ideig csak bámultam magam elé, hogy "na és most?". Másnap viszont leráztam a negatív gondolatokat, nekiugrottunk ismét és összeraktuk ezt a brutális káoszt, de úgy, hogy még sokkal jobb lett, mint korábban. Nem voltak többet hiányzó csavarok, repedt műanyagok, gányolt megoldások és sehova sem futó kábelek.

Az új hibátlan állapotú, szakadásmentes Alcantara ülések pont ugyanazt tudták, mint a régiek, azaz szintén minden irányba elektromos + memóriás szett volt ez is, ráadásul még fűthetőek is. Mindezen felül még gyárilag rolósak is a hátsó ajtókárpitok, úgyhogy ez is plusz pont. Végezetül kapott a teljes belső egy alapos takarítást és végre hátra lehetett dőlni: Az autó teljes belsejét kicseréltük és az eredmény magáért beszél. Egyedül még a kormány maradt ekkor a régi, mert a srác, akitől vettem a belsőt elfelejtette elhozni és én is csak a beépítés végén jöttem erre rá. Szerencsére ez később megérkezett postán, kicseréltem és így lett igazán mutatós a rendszer. Eltűnt minden kék szín az autóból, egységes lett a belső.

A belső csere során végre normálisan be tudtam kötni a Xiaomi Yi dashcamet is. Gyújtás ráadásra automatikusan indul a rögzítés, levételre kis idő múlva megáll. 64GB-os kártyára rotál, nagyon jó cucc, csak ajánlani tudom!

A gyári BOSE Concert rádió sajnos a kocsi megvétele után szinte rögtön kukázva lett, mert elérte a potméter hiba őt is, így bekerült helyette a Golf GTI-ből maradt Pioneer DEH-P7600MP fejegység. Sok-sok évig imádtam és tökéletes is volt, de végül nem bírtam magammal és ezt is újabbra cseréltem, mégpedig egy felső kategóriás Pioneer DEH-80PRS-re.

Atyaúristen, hogy ez mennyit dobott a zenék élvezeti értékén! :Y Beszerelés után órákig ültem a kocsiban, állítgattam a fejegységet és csak élveztem a hangzást. Régóta nem volt már ilyen. És mindezt még a gyári BOSE hangszórókkal és mélyládával. Jók ezek persze, de nem kell azért csodát várni tőlük. Ezen okból kifolyólag nemrég ki is cseréltem a hangszórókat az ajtókban Audison Prima 2 Ohm-os új szettekre. Ezek egy az egyben plug and play mennek a gyári helyekre.

Szerintem egy ideig meg fog így felelni a rendszer, nekem mondhatni tökéletes. Nagyon szép tiszta, erőteljes hangzás, minden tartományban szép hangképek. Egy mélyládával még kacérkodok a csomagtartóba, mert a gyári kicsit kevés így, de ez még a jövő zenéje lesz.

A végére pedig leírnám, hogy mióta nálam van az autó milyen brutálisan komoly hibák is jöttek elő rajta.

1: Karácsonykor párom családjához menet eldurrant egy vízcső a semmi közepén, elfolyt a hűtővíz, meg kellett állni sajnos, így nem értünk oda a családi összejövetelre. Ilyen van, kellemetlen volt, szétfagytunk, de aztán otthon orvosolva lett gyorsan és ez bármelyik autóval, bárhol megtörténhet.

2: Menet közben elrepedt egy fékcső bal hátul, elfolyt a fékfolyadék nagyja, levegős lett a rendszer, de ezt ügyesen jelezte is nekem a computer és rögtön láttam mi a gond. Szép lassan haza tudtam azért csorogni, majd cserélve lett az egész fékrendszer az eldurrant cső környékén.

3: Meghalt a klíma ventilátor, kicseréltük, azóta is hibátlan.

4: A kiegyenlítő tartály kupakja elrepedt, elkapott a para mikor elkezdett füstölni (gőzölni) a motor hirtelen, de aztán láttam, hogy nincs komoly gond, filléres tétel, azóta is hibátlan.

5: A porlasztócsúcsok körül elkezdett szivárogni a motorolaj, résolaj csövek és réz alátét csere után porszáraz azóta is.

Éééés ennyi. :) Ez a megbízhatatlan, hulladék, rossz hírű motor és konstrukció a fenti hibákat produkálta mindössze az elmúlt években. Persze 10 ezrenként olajcsere, minőségi alkatrészek kerülnek csak be, rendszeresen át van nézve és karban van tartva, folyamatos rajta a diagnosztika és gazdája van, aki nem csak hajtja, amíg szét nem esik, hanem odafigyel rá és törődik vele. Ennyi a titok. Semmi baj nincs a 2.5 V6 motorokkal, ha nincsenek elhanyagolva és megkapják azt a törődést, amit igényelnek. Igen, fel lehet ülni a szopórollerre, ki lehet fogni olyan példányt, amire a gatyád is rámegy mire autó lesz belőle ismét, de ez is csak azért van, mert elhanyagolta a korábbi tulajdonos. Ha tudod mit veszel és át tudod nézni rendesen, akkor bátran be lehet vállalni a 2.5 V6-ot. Persze diagnosztika és a típushoz értő szakember elengedhetetlen, ha ilyet szeretnél venni.

Ami még hátra van és hamarosan meg fog történni:

- Turbócsere, mert csak ragad az a geo közben és engem zavar. Ki akartam takaríttatni, de senki nem vállalta, én meg inkább vettem egy hibátlan VNT20-at olcsón.
- Vezérműtengely csere minden sallanggal (hidrók, himbák, koptatók). Minimális tengely kopásom van, de engem ez is zavar, megvan az új szett, csak be kell rakatni.

A végére pedig ezekkel a képekkel búcsúzom. Ez a jelenlegi állapot. Kapott egy teljes külső takarítást, polírt, waxot és le is tagadhat pár évet. Ez az én autóm és szeretem :)

Fejlemények:

2019.01: Felkerült az új VNT20 turbó. Új alatt azt értem, hogy gyári, felújított, kitakarított, hibátlan, lógásmentes, a lapátok is sértetlenek. Az autót mintha kicserélték volna. Egyenletesen, szépen húz, nincs torpanás, beröccenés kigyorsításkor, egy élmény vezetni.

Ilyen a külső egy kozmetika után:

Hozzászólások

(#1) zsolt501


zsolt501
nagyúr

Ugyan ilyen Audia volt ismerősömnek nemrég adta el szerette, de egyszer cserbenhagyta és váltót kellett benne cserélni.

''Mind Így van ezzel aki hasonló időket megélt, de a döntés nem rajta állt neked csak arról kell döntened mihez kezdj az idővel amely megadatik.''

(#2) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

Az egyik legutóbbi jogszabály változtatásban az volt, hogy illegálisan átalakított járművet vezetni bűncselekmény.

tehát az egr szelepet vakold ki, ha nem akarod, hogy elítéljenek.

a szabályt egyébként a veronai buszok miatt hozták.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#3) The DJ válasza bambano (#2) üzenetére


The DJ
addikt

Ez mikori fejlemény? Valami cikk esetleg, ahol erről tudok bővebben olvasni?

Egyébként szerintem nem nagyon találsz olyan itthoni 2.5 V6-ot, amiben ne lenne levakolva, sőt tovább megyek, a legtöbben kihajították egy az egyben az EGR szelepet az autóból és eddig még senki sem írta, hogy ebből bármiféle problémája lett volna. Én nem akartam ennyire drasztikus lépést, úgyhogy ez még bármikor visszaalakítható kis erőfeszítés árán. Pár éve már követem az autómmal kapcsolatos csoportokat és ez az első lépés, amit mindenki meg szokott lépni 2.5 V6 esetén és az összes tag ajánlja is. Ezek miatt ugrottam neki én is.

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#4) bambano válasza The DJ (#3) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

bocs, kicsit pontatlanul emlékeztem.
tehát valóban van ilyen törvényjavaslat, t/856 számon beadták az országgyűlésnek, de nem minden autóra vonatkozik, csak a személyszállítási szolgáltatást végző járművekre.
erre a kitételre nem emlékeztem. [link]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#5) bitpork válasza The DJ (#3) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

2db 2.5 tdi-m volt. Mindkettőben megvolt az EGR. Még íratva sem volt egyik sem. Az EGR szerepe a motor gyorsabb felmelegedése is nem csak az euro norma betartása. EGR nélkül télen sokkal tovább tart a felmelegedése és a hideg kopása.

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#6) The DJ válasza bitpork (#5) üzenetére


The DJ
addikt

Nem tűnt fel, hogy több idő kellene neki télen a felmelegedéshez vakolt EGR-el, de ha így is van, akkor sem zavar az a pár plusz perc ha cserébe nem a saját mocskát eszi a motor és nem kell a szívósorokat takarítani folyamatosan. A csoportban is felmerült ez a kérdés, de az lett a konklúzió, hogy elhanyagolható mértékben növekszik csak a felmelegedéshez szükséges idő, ha kivonjuk az EGR-t az egyenletből.

Plusz ez se utolsó indok:

"2 féle adagolóhiba fordul elő gyakran, mechanikus eredetű, és elektromos. Az elektromos probléma a nagy hőterhelésre és a levegős üzemanyag rendszerre vezethető elsősorban vissza, le kell dobni a motorburkolatot a motorról, le kell falazni ez EGR-t (az egr csöve olyan 5 cm-re megy el az adagolófedél mellett)."

A másik érdekes dolog, hogy miért létezik gyári cikkszámmal EGR vakoló szett? :)

Plusz még pár elrettentő kép az EGR áldásos munkájáról:

1: [link]
2: [link]
3: [link]
4: [link]
5: [link]

Na én ezt nem szeretném látni a saját autómon. Szóval én így döntöttem, ennek ellenére senkit nem buzdítok rá, nem akarok szembe menni a környezeti normákkal kapcsolatos elvárásokkal sem, de ha egy egyszerű vakolás kíméli az adagolóm és növelheti a motorom élettartamát, akkor én biza meglépem.

Éreztem egyébként, hogy ha ezt beleírom a bejegyzésbe, akkor ez lesz az egyik fő téma és ezt el akartam kerülni, de már késő :) Mindenesetre bármikor vissza tudom alakítani és a nagy többséggel ellentétben nem hajítottam ki az egészet a kocsiból. Csak ki kell venni a kis vakoló lemezeket és megint van EGR. Vegyük úgy, hogy most tesztelem, hogy vele vagy nélküle jobb :)

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#7) bitpork válasza The DJ (#6) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A képen látható koromlerakódás, EGR nélkül is megtörténik :) , nem mellesleg a dízel és az újabb benzines autóknál ez a normál használat melletti karbantartás alá esik ;)
Amikor a felmelegedést mondják a csoportban akkor ne műszerfal óráját nézzék, hanem valódi mért értéket. Az óracsoport pl a hűtővíznél már 65-70°C-tól 90-et mutat. De a fontosabb úgy is az olajé.
Amikor az autót először eladták, vajon miért nem volt benne a gyári számos vakoló? - inkább erre feleljen az err hivatkozó.

Nem akarlak én semmiről meggyőzni, pláne nem veszekedést szítani - csak információt cserélünk :)

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#8) bambano válasza bitpork (#7) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a magánvéleményem az, hogy ez az egész egr koncepció egy ordas nagy ökörség.
egyik oldalról küzdesz a légszűrővel, hogy tiszta levegő menjen csak a motorba, másik oldalról az egr-en keresztül meg nyakon öntöd mocsokkal.
elmebeteg volt, aki kitalálta.

de a törvény az sajnos törvény.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#9) bitpork válasza bambano (#8) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Az EGR léte és működése legyen más kérdés.
A légszűrő csak a hónra veszélyes apró,kemény (pl szilikát verziók) szennyeződés kiszűrését hivatott ellátni, nem?

Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#10) gabor9991 válasza The DJ (#3) üzenetére


gabor9991
őstag

Lesz valami új törvény az biztos.
Műszaki vizsgán az autót alvázszám alapján megnézik, mivel szerelte fel a gyár és annak benne kell lennie valamint rendeltetésszerűen működnie is kell.
Fordos topikban olvastam ilyesmit( de lehetne BMW is vagy bármi más ), ott is megy a fillérbaszás a rengeteg ledugózott egr-es meg kibelezett dpf-es autóval, mer' drága javítani...na ezek nélkül szerencsére legális helyen a jövőben nem lehet leműszakiztatni egy dízelt sem.

Amúgy jó lett a géped nagyon :C

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.