2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Audi A6 okosságok

Írta: | Kulcsszavak: audi a6 . 2.5 V6 . tdi

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ide gyűjtöm a hosszas küzdelmeim sikeres eredményeit, hátha másoknak is hasznos lesz. A Facebookos 2.5 V6 TDI csoport összefoglalójában a nagyja már benn van, de szeretném ide is vezetni őket.

Xenon szintező rendszer hibáinak diagnosztikája / a rendszer újratanítása:

Leírom ma mire jutottam, hátha segít a Xenonosoknak, mert ahogy olvastam sokaknak van problémája a szintezővel. Nekem sem csinálta eddig, de a normál működés az, hogy minden bekapcsoláskor bólint és pozícionál, ha ezt nem csinálja, akkor valahol gond van. Hogy hol azt a következőképpen érdemes kilogisztikázni:

1, VCDS-el hibakódokat kell olvasni a "Xenon range" control modulnál. Ha nincs, akkor ugrás a kettes pontra, ha van, akkor azok mentén kell elindulni. A szintérzékelő szenzorok szoktak leginkább tönkremenni (kettő van, bal elöl és jobb hátul a kerék mögött). Ezek kapják folyamatosan sarat, vizet, koszt, eloxidálódnak, megpusztulnak. Ha hibakódot dobnak, akkor érdemes rögtön cserélni, pár ezer forintért már hozzád dobnak egy működőt, ami remélhetőleg kihúz még pár évet.

2, Ha nincs hibakód, de mégsem szintez, akkor érdemes megnézni a szenzorok feszültségeit VCDS-el. Ha 12V körüli az érték, akkor jó, ha nem, akkor ugrás az 1-es pontra.

3, A beépített tesztekkel (Output Tests) is el kellene játszadozni a "Xenon range" modulnál, ha ezek mozgatják fel-le a lámpákat, akkor elvileg kizárható a motorhiba is.

4, Ha a szenzorok/motorok biztos jók és a feszültségek is rendben, de ennek ellenére sem akarja a jót, akkor olyan helyzetben vagy, mint én voltam, ilyen esetben resetelni kell a Xenon alapbeállításait, ehhez a "Xenon range" modul "Adaptation" menüjébe kell lépni, a 00-ás csatornát kiolvasni (read), majd nyomni egy save (mentés) gombot. Ezután meg fog jelenni egy új hibakód (Headlights not adjusted), de nem gond, mert mindjárt meg is oldódik.

5, Szintén "Xenon range" modul, a "Basic Settings" almenü "Group 001"-es csatornájára kell lépni és várni kb 20-30 másodpercet, ez idő alatt a motorok szépen be fogják lőni a pozíciót. Amint ez megtörtént a 002-es csatornán ellenőrizhetjük, hogy sikeres volt-e a folyamat. Ha igen, akkor "Reg. position" fog megjelenni, ha nem, akkor elölről kell kezdeni az egészet (reset + tanítás).

6, "Headlights not adjusted" hibakód törlése, a munkánk tesztelése. Lekapcs, felkapcs és már szintez is szépen. Nem mindig bólint brutálisat, de minden esetben mozgat és állít, ez hallható és látható.
Depo Xenonjaim vannak, hibátlanul működött a fenti folyamat ebben az esetben is, viszont neki kellett futnom néhányszor mire sikeres volt a tanítás.

Végre hibátlan a rendszer és látok is rendesen.

Óracsoport cseréje az immo megtartása mellett és a kulcsok tanítása:

A dolog egyszerűnek tűnik, de annyira mégsem az. Működhetne plug & play módon is (azaz a régit kiveszem, az újat beteszem), de nem fog, ennek az oka pedig az immobilizer chip megléte. Ez ráadásul pont az órában van, és ha nincs összebarátkoztatva az ECU-val, akkor az új óra berakása után 2 dolog fog történni: 1, nem indul az autó (azaz de, beindul, de pár másodperc után le is fog állni), 2: Más lesz az összesen megtett KM értéke, mivel ez is az órában tárolódik. Egyedül akkor van szerencséd, ha az immo már korábban teljesen ki lett írva az autóból, de ez elég ritka, plusz ha már gyárilag benne van, akkor én szeretem, ha aktív is.

Nagyon sokat olvastam, kutakodtam, az összes angol fórumot átböngésztem és tegnap sikeresen végrehajtottam itthon az óracsoport cserét a kocsiban, mégpedig úgy, hogy az immo is megmaradt, a megtett KM-t is vissza tudtam írni a régi óracsoportból az újba és a kulcsokat is sikeresen feltanítottam. Bónuszként a kijelző nyelvét is átállítottam németről angolra, mert azt még meg is értem. Szóval most összefoglalom, hogy nekem hogy sikerült és azt is, amit időközben megtanultam. Mások ezért sok-sok pénzt szoktak elkérni, úgyhogy aki érez hajlandóságot a dologra az vágjon neki bátran (de felelősséget nem vállalok, ha valamit elrontasz!)

Nálam így nézett ki a felállás: Audi A6 Avant AFB, 99-es évjárat, VDO óracsoport, IMMO2, analóg órás, nagykijelzős változat. Ahogy olvastam a VDO órákkal nem lesz gond, ha Jager, akkor a lentiek nem biztos, hogy működni fognak. Értelemszerűen csak olyat tudsz egy az egyben betenni, ami megegyezik az eredetivel, tehát ha analóg órás a csoportod, akkor digit kijelzős órával rendelkező még csak kábel szinten se fog passzolni és ez fordítva is igaz. Ha választhatsz a donor típusát illetően, akkor VDO legyen (és előtte nézd meg, hogy a mostani is VDO-e).

Mik szükségesek a folyamathoz:

- VCDS (én 12.12-vel dolgoztam)
- Kék színű, kínai 409.1 KKL kábel (ebayen 1-2 ezer forint körül van, például: http://www.ebay.com/…/VAG-COM-KKL-409-1-OBD2-…/391492333549…)
- EEprom programmer a login kód (pin) kiolvasásához (letöltés: http://www49.zippyshare.com/v/n3nz4Mkt/file.html)

A folyamat röviden:

1, A régi órából kiolvassuk a login kódot, leírjuk a jelenleg megtett összes KM-t és a szoftveres beállításait is lementjük (EEprom reader + VCDS)
2, Az új órát betesszük, VCDS-el beállítjuk ugyanazt a szoftveres beállításokat tartalmazó kódot, amit az eredeti órából kiírtunk
3, Összetanítjuk az óracsoportot az ECU-val
4, A meglévő kulcsokat feltanítjuk az új óracsoporthoz (ehhez kell a login kód)
5, Átírjuk a megtett KM-t, mivel az új órában teljesen más érték fog szerepelni

Értelemszerűen amin itt rögtön el lehet csúszni az a kábel típusa és a hozzá való driver. Nekem a legolcsóbb fentebb linkelt kék KKL kábellel sikerült a csere, de ahogy olvastam VCDS kábellel is működnie kell, de az trükkösebb. Első körben "buta módba" kell tenni a kábelt VCDS-ben (beállítások, disable intelligent boot), majd fel kell pakolni a VCP drivert a ross-tech honlapjáról. Leírás a VCDS kábel beüzemeléséről itt: https://sites.google.com/…/install-setup-ross-tech-vcp-driv… Lényegében ez létrehoz egy virtuális COM portot a kábelnek, így a többi program is tudja majd használni (ezek általában nem kommunikálnak USB-n). Ha nem akarsz ennyit szívni vele, akkor szerezz kék kábelt, azzal nincs semmi bűvészkedés.

Részletesen:

1, Windows 10-et futtató 64 bites laptopon dolgoztam, telepített magának drivert a kék kábelhez, Win 7 és XP alatt ezt manuálisan kell megtenni valószínűleg, de adnak CD-t hozzá, ezért ez se kellene gondot jelentsen. Ha a kábel működik (VCDS-el is kellene neki), akkor mehet a menet. A régi óra legyen benn, a kábel legyen összedugva az autóval és a laptoppal, a gyújtás legyen ráadva és indítsd el az Eeprom programmert. Válaszd ki az "Options" menüben a kábeled által használt COM portot (COM1 vagy COM2). Ez minden rendszer esetén más, meg kell nézned az Eszközkezelőben a "Portok (Com&LPT)" szekció alatt. Ha nem COM1 vagy COM2, akkor manuálisan kell átállítanod ezek egyikére, mert csak ezt a kettőt ismeri az Eeprom programmer. Ha sikeresen kiválasztottad a portot, akkor "Dash" menpont, majd "Read Eeprom" almenü. Ha szerencséd van, akkor nem lesz hibaüzenet, hanem végigkúszik a számláló és szépen beolvassa az Eeprom tartalmát. A végén a "Login" mögötti 4 számjegy lesz a te login (pin) kódod. Ezt kell leírnod, de a legjobb, ha lefényképezed telefonnal az egész képernyőt. Valami ilyesmit fogsz látni: http://vwts.ru/images/repair/64095_03.jpg Zárd be az EEprom programmert, NE ments el semmi változást.

2, Ha ez kész, akkor jöhet a VCDS és ki kell olvasni a jelenlegi szoftveres beállításokat: [17 - Instruments] menüpont, majd a megjelenő "Soft.Coding" szekció alatti 5 számjegyű kód az, amit le kell írnod.

3, Tedd be az új órát, gyújtás is kell, majd ismét VCDS, ismét [17 - Instruments], de ezután most a [Recode - 07]-es almenübe lépünk. Írd be az eredeti órából az előbb kiírt 5 számjegyet, majd kattints a "Do it!" gombra.

4, VCDS még mindig [Adaptation - 10], írj be 00-t a "Channel number" részhez és katt a "Read" gombra. Ezután katt a "Save" gombra. Visszaléphetsz, be is zárhatod a VCDS-t, vedd le a gyújtást, de 1 percen belül add is rá újra, viszont NE próbáld meg elindítani az autót.

5, A kulcsok tanítása jön. Ismét VCDS, ismét [17 - Instruments], de most a [Login - 11] es gomb. Ide kell beírnod az eredeti órádból kimásolt 4 számból álló login (pin) kódot, viszont olyan formában, hogy írsz elé egy nullát. Tehát ha a kódod 2364 volt, akkor itt 02364-et kell beírnod! Ezután okézd le az ablakot és elvileg benn is vagy. Ne lépj vissza, hanem kattints az [Adaptation - 10] gombra, írj be 21-et a "Channel number"-hez, majd "Read" gomb. A "Stored value" érték tárolja a jelenleg elmentett kulcsok számát, mi ezt első körben törölni akarjuk, úgyhogy a "New value" mezőbe írj 0-t, majd "Save" gombbal mentsd el. Ha kész, akkor ugyanide írd be azt a számot ahány kulcsot szeretnél feltanítani, tehát ha 4 kulcsod van az autóhoz, akkor 4-es számot írsz, majd ismét "Save". [Done, Go Back] gomb, majd [Close Controller, Go Back - 06] gomb, ezután vedd le a gyújtást és vedd ki a kulcsot.

A következő szakaszhoz 1 perced lesz, tehát érdemes sietni. Tedd be a következő kulcsot, add rá a gyújtást, az immo led 2 másodpercig villog, majd kialszik. Amint kialudt vedd le a gyújtást, vedd ki a kulcsot és ismételd meg ezt a folyamatot az összes kulcsoddal. Tehát kulcs berak, immo villog, kialszik, kivesz. Új kulcs berak, immo villog, kialszik, kivesz és így tovább, amíg kész nem vagy. Akkor sikerült, ha az immo led abbahagyja a villogást, nem marad égve, hanem minden kulcs után kialszik 2 másodperc után.

Ha idáig eljutottál, akkor elvileg minden kulcsoddal el tudod indítani az autót és leállni sem fog rögtön.
A megtett KM visszaírásához szintén EEprom programmer kell, de ez nagyon egyszerű. Kábel legyen összekötve a kocsival és a laptoppal, gyújtás legyen ráadva. Indítsd el a programot, "Dash/Read EEprom" majd a beolvasás után a jobb alsó sarokba a "Mileage" alá írd be a régi órádból kiírt megtett KM-t. Ezután katt a "Set kilometer" gombra. Hirtelen ijesztően kikapcsol és elsötétedik az óra, de gyorsan életre is kel, immáron a helyes KM-rel.

Ennyi volt a művelet, sok sikert mindenkinek!

Az üzemanyagszintjelző mutató hirtelen meghülyülésének javítása, azaz mit próbáljunk meg először, ha egyik percről a másikra nem jelzi az üzemanyagszintet:

15-ös biztosíték kivesz, gyújtás rá, majd le. Biztosíték vissza és már mutat is megint a szintjelző. A 15-ös az óracsoport biztije, valami ideiglenesen megmakkant benne és így kapott egy resetet. Nálam megoldotta a rejtélyes hibát. Ha ez nem segít, akkor át kell nézni a hátsó ülés alatt a csatlakozókat, ha ezután sincs változás, akkor a tankban a szintjelzőt.

Hozzászólások

(#1) Gyula84


Gyula84
veterán

Jó kis írás én vcds kábellel olvastam ki a pin codeot kicsit mokolni kellett vele, de sikerült immo3 a4 b6

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#2) pcgamer01


pcgamer01
senior tag

Sziasztok!
Olyankor mit tudok tenni, ha a login kódot nem fogadja el az ecu?
(Nem Audi, Seat Toledo de művelet ugyan aznak kéne lennie..)

Samsung Galaxy S10+

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.