2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Az iStyle és a vásárlások...

Írta: | Kulcsszavak: mac . istyle . parallels . vásárlás . bolt

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mai történetem... csak, hogy a mai nap se legyen unalmas ne csak a melóról szóljon (2017.01.03) vagy a hétvégi már magam sem tudom minek nevezzem.

Pénteken azaz (2016.12.30) megkért apukám, hogy melóból hazafelé vegyek már egy Parallelst mert kell neki a gépére egy adott programhoz a Windows futtatása. (tudjuk ott a bootcamp, de egyszerre kell futtatnia, hogy tudjon lépegetni a két rendszer között, a trial pedig már lejárt...)

Megtettem, megvettem péntek este, ahogy kérte.
Majd szombat reggel látom már ott van az asztalán egy parallels.. Igen ő is vett egyet, csak elfelejtette közölni velem, ráadásul ő is, és én is az iStyleban vásároltunk... mindkettőt cégre.

A mai napon gondoltam visszavisszük az egyiket, hisz bontatlan érintetlen állapotban van, és azért csak 25.000ft-ról beszélünk, és mint említettem fölösleges.

Az iStyle – azaz az eladók – illetve beszéltek az állítólagos üzletvezetővel is - viszont nagyon meglepő választ adott számunkra: miszerint ők biztosan nem fogják visszavenni a szoftvert, mert mi simán felhasználhattuk a benne lévő kódot – ők pedig nem jótékonysági cég?!, picit fura hangnemben – mivan - (HOGYAN? Hát bontatlan csesszemmeg) – és ettől nem hajlandóak eltekinteni, hiába próbáltuk szépen, többször, hajthatatlanok voltak, mintha fel se akarták volna fogni mit akar az ember, tulajdonképp – bocs a kifejezésért – leszartak, semmire nem ment velük az ember.

Hazaértem, írtam az iStylenak, s kértem juttassák el a vezetőséghez. Még aznap válaszoltak, elnézések közepette, majd kedden mehettem be ismét, ekkor már sikerrel visszavették a terméket... vicc, hogy az eladók mennyire segítőkészek tudnak lenni ráhatás nélkül... :U

Hozzászólások

(#2) nemlehet


nemlehet
őstag

Ilyenkor egyébként nekem az vált be, hogy meghivatkozod szám szerint a fogyasztói törvényt. A legtöbb eladó p*csa (az a tipikus műkörmös plázás eladó) betojik és igyekszik megoldást találni.

Ha ekkor sem akkor ki kell hivatni az üzletvezetőt és leíratni vele hogy neki mi az álláspontja, aláírással, pecséttel, mert mondjuk egy fogyasztói perben simán letagadják ami szóban elhangzott. Így pedig főleg ha tudja hogy törvénytelen/szabálytalan amit állít (és jellemzően tudják) mindjárt sokkal segítőkészebbek lesznek. Rengeteg visszaváltásnál és garanciális problémánál segített már ez.

Kevés üzletvezető annyira arrogáns, ha aláírásával ellátva adjon ki a törvénnyel ellentétes eljárást.. (volt már rá példa)

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#3) Hegzsa válasza nemlehet (#2) üzenetére


Hegzsa
csendes tag

Az a baj ezzel, hogy mivel ő cégre vásárolta a terméket nem minősül fogyasztónak.

(#4) nemlehet válasza Hegzsa (#3) üzenetére


nemlehet
őstag

Ez mondjuk igaz, de akkor is érdemes ilyesmit kérni, mert pl az anyacéggel (itt most nem az iStyle-ra gondolok) vagy felsőbb vezetőséggel tárgyalsz az ügyedben akkor elég sokat segít ha ezt elő tudod kapni. Jellemzően a helyi kiskirályok ilyen ellenségesek és szarják telibe az ügyfelet.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#5) sanzi89


sanzi89
addikt

Jogszabályilag semmi sem kötelezte a boltot ebben az esetben, hogy visszavegye a terméket. Ha jófej, és azt szeretné, hogy legközelebb is ott vásároljon az ember, akkor visszaveszi. Ha nem, akkor így jártál, máskor máshol vásárolsz.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#6) Dr. Oid válasza sanzi89 (#5) üzenetére


Dr. Oid
aktív tag

így van. persze felmerül a kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán elgondolkodni a jófejkedésen, mert ha utólag a vezetőség felülírja az üzletvezetőt, akkor már mindenképp úgy tűnik, hogy beismerték, hogy ők voltak a fekete seggűek.

(#7) sanzi89 válasza Dr. Oid (#6) üzenetére


sanzi89
addikt

Ezzel nem értek egyet.
Én munkakörömben is van olyan helyzet, hogy van egy eljárásrend, aztán ha az ügyfél sokat pampog a felettesem felülbírálhatja az eljárásrendet. Ettől még én nem tévedtem, nem rossz az eljárásrend, az ügyfélnek ugyanúgy lehet, hogy nincs igaza.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#8) Dr. Oid válasza sanzi89 (#7) üzenetére


Dr. Oid
aktív tag

nem ezt vitatom, hanem kvázi jobbnak tartanám, ha a vezetőség és az üzletvezetés között nem lenne ilyen jellegű véleménykülönbség, mert pontosan azt a véleményt fogja az ilyen gerjeszteni, amit posztoló és hozzászólók is megénekeltek, jelesül:

- a "plázacica műkörmös" eladólány mekkora ostoba hlyepcsa már, hogy nem segített
- mennyire bnkó már az üzletvezető, hogy nem segített
- mennyire szar cég már az XY Kft, hogy ennyit szemétkedtek velem

mert ugye végül az ügyfélnek lett igaza: visszavették, tehát elismerték, hogy neki volt igaza, tehát feleslegesen játszottak az idejével, stb - akkor is ez lesz a véleménye, ha amúgy teljesen jogosan nem vették vissza és semmilyen hibát nem követett el a cég semelyik képviselője sem.

tehát én úgy gondolom, hasznosabb lenne a cég minden munkatársának azonos információt eljuttatni, a cseréket nem a csúcsvezetőnek kellene elbírálnia, illetve egyszerűen konzekvesen szararcnak vagy jóarcnak kell lenni, egy lépésben, kész.

(#9) sztanozs válasza Dr. Oid (#8) üzenetére


sztanozs
veterán

mert ugye végül az ügyfélnek lett igaza - nem lett igaza, csak az anyacég jó fej volt.

Attól még, hogy jobbkezes utcában elenged a jobbkézről érkező, még nem lesz elsőbbséged a jobbkezes utcákban.

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#10) nemlehet válasza sztanozs (#9) üzenetére


nemlehet
őstag

Nem ismered a belső eljárásrendet, mert az egy dolog, hogy a törvény szerint ha cég nevére vásárolsz nem vagy fogyasztó ugyanakkor több bolt belső utasításában benne van, hogy ne különböztessék meg a magánszemélyt és cégeket. Mert rájöttek, hogy nem éri meg.

Sokszor viszont a helyi kiskirályok és a műkörmös hp-k magasról tojnak a belső utasításokra és akkor születnek az ilyen helyzetek. Plusz mindent többféleképpen lehet kezelni. Lehet arrogánsan foghegyről közölni, hogy "biztos kiloptad nem vagyunk segélyszolgálat" vagy lehet mondani, hogy "uram mivel céges számlára vásárolt önre nem vonatkozik a visszavételi kötelezettség, de esetleg ha gondolja kihívom a főnököt, talán meg tudnak egyezni".

De pl a mobilszolgáltatók üzleteiben lehet sokszor szembesülni azzal, hogy valójában nincsenek tisztában a termékekkel, ügymenetekkel, a szerződések tartalmával, rengeteg fals információt adnak. Innentől én mint fogyasztó igen is verni fogom az asztalt, még akkor is ha nincs feltétlen igazam, mert ők is csont nélkül számomra hátrányos tévedéseket vétenek.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.