2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

G80

Írta: | Kulcsszavak: G80 . GPU-filozófia . Pascal

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az Nvidia első unified shader architektúráját, a Teslát 11 éve, 2006. novemberében mutatta be, 1 GPU-t két változatban: Geforce 8800GTX 768MB és 8800GTS 640MB. A GPU kódneve G80, 90nm-es gyártástechnológia és a masszív, 681 milliónyi tranzisztor 484mm² lapkaméretet eredményezett (összehasonlításnak: Vega 10 486mm², a GP102 471mm²).A grafika teljesen új szempontból történő megközelítése a zászlóhajó 8800GTX-et nagyon sokáig az képzeletbeli trónra helyezte, amire a már akkor egyedüli vetélytárs, akkor már AMD-hez kerülő Ati-nak nem volt válasza. Még a kettős kisebbik tagja, a 8800GTS 640MB is elég drága volt, ezért kiadták 320MB-os verzióban is.

Egy ilyenhez jutottam hozzá még tavasszal. Kapott egy tisztítást, illetve átesett egy kupaktalanításon is. A kupak nem került rá vissza, ellenben kapott a gyári helyett egy duplaventilátoros hőcsöves hűtőt, egy Cooler Boss VG909 személyében. Ami teljesen overkill, de ezzel nem ment 60 °C fölé.

Maga a kártya kítűnő állapotban van, az architektúra felett viszont már eljárt az idő. Ellenben az a tény, hogy az két gyártástechnológia váltáson (90nm -> 65nm és 65nm -> 55nm) is lényegi változtatás nélkül átesett, jól mutatja a megjelenéskori fejlettségi szintjét. A DX11 hiánya (nem beszélve a DX12-ről és a Vulkan-ról) fájó pont, de ezt véleményem szerint nem lehet egy 11 éve megjelent GPU-nak felróni. A mai modern játékok így el sem indulnak rajta, de régebbi játékokban 720p-ben még mindig jól teljesít.

Jelenleg, az Nvidia Pascal architektúrája a Fermi-re épül, de az igazi ős az a Tesla. A 8800GTX-től a 1080Ti-ig jutottunk el, ami szinte minden játékban tudja a 4K 60FPS-t. Mi lesz a következő lépés? Kell-e egyáltalán a több erő? Ha a következő generáció felső-középkategóriás kártyáját lövik be erre a szintre, akkor mi marad az abszolút csúcsnak? 4K 120FPS? 8K 60FPS? Vagy egy fotorealisztikus 720p 30FPS esetleg? Meddig van értelme növelni a felbontást, ha figyelembe vesszük, hogy a PS4 Pro és az Xbox One X is "kvázi" 4K-t (checkerboarding) céloz? Érdemes rávenni a játékfejlesztőket arra, hogy közeledjenek a fotorealizmus-hoz és ezzel zárják ki a játékból a mai VGA-k nagy részét? Mi a véleményetek?

Hozzászólások

(#1) ->Raizen<-


->Raizen<-
veterán

Közeledünk a fotorealizmushoz. A forza 4 rengeteg 4k-s textúrát alkalmaz ezért is 100 gb a mérete. Jönnek a 8k-s oled tv-k szóval az erő vga részről sosem lesz elég gondoskodnak a szabvány alkotói meg a mérnökök erről.

(#2) kikikirly válasza ->Raizen<- (#1) üzenetére


kikikirly
senior tag

Jól mondod,grafikával nincsen baj,még FullHD felbontáson is gyönyörűek a játékok.Viszont Interakcióba nagyon le vagyunk maradva a grafikához képest.Fizikán, am sérülésmodellezésen(lövöldözős játékba végső soron embereket kell lelőni, nem a falakat), lenne mit javítani.Gond ott van szerintem hogy a mai videó játék fejlesztők már nem játszanak a játékaikkal,teljesen úrrá lett a mérnöki szemlélet(Tisztelet a kivételnek,pl Bethesda elég jó játékokat csinál,de Ubisoft,EA games mintapéldánya ennek).PL. Ghost Recon Wildlandsbe jó megcsinálták az effekteket,szóval lövöldözés elég látványos.Erre csináltak benne egy olyan harcrendszert ami érezhetően bünteti az akcióra vágyókat(pedig a felvehető fegyverek/Attachmentek egy része is itt lenne igazán hasznos).Nézem Otherworldon Otherside-ot,Felán mondta hogy szoktak trükközni a fejlesztők.Itt viszont kidolgoztak mindent ami lövöldözéshez kell, szóval nem erről van szó. Mafia 3-ba pont azt szeretem hogy lehet lopakodni és Rambozni is.Lopakodást is meg lehet unni egy idő után és a Rambozást is,itt kedvem szerint kombinálhatom a 2 stílust.Fejlesztési szemszögből nem lehet kifogás a költség,nem eget verő dolog beállítani a katonákat hogy nagyobb szórásképpel lőjenek és ne úgy mintha mindegyik mesterlövész suliba járt.Ha ezek meglennének nálam lényegébe 10/10-es játék lenne a Wildlands, igy csak 10/7.Amit tud azt jól tud de gyorsan monotonná válik.A másik gondom hogy be akarják hozni Single Player játékokba is a mikró tranzakciókat.Ennek az lesz a következménye hogy először is el fogják lehetetleníteni a Trainerek és ezzel együtt a modok készitését.Pedig a modok pont a fentebb leirt problémát tudnák orvosolni gond nélkül.Mostani játékokhoz így se nagyon vannak modok, gondolom nem véletlenül. :(

[ Szerkesztve ]

(#3) Mokó


Mokó
aktív tag

Nekem csak ennyi hozzáfűzni valóm lenne;

(#4) ->Raizen<- válasza kikikirly (#2) üzenetére


->Raizen<-
veterán

Az új codba vannak epic részek amiket real time renderel le a géped pl vonat kisiklása. Rombolás odaver azért.

(#5) kikikirly válasza ->Raizen<- (#4) üzenetére


kikikirly
senior tag

Néztem néhány Gameplayt róla,tényleg látványos lett.És a harcrendszer is jónak tűnik. :R

[ Szerkesztve ]

(#6) ->Raizen<- válasza kikikirly (#5) üzenetére


->Raizen<-
veterán

Kb az egyetlen cím ami maradt és odateszik magukat single player élményben is a készítők. A többi nagyja trash -binbe való.

(#7) Zicokuka


Zicokuka
senior tag

A legenda :D Volt több GTS-em is,sokáig nagy erő volt bennük,bár voltak tipikus hibáik,pl szinte megfőtt mára a zöme.Ultrám is volt,tényleg ezek a karik voltak a nagy úttörők,bár akkoriban annyiba kerültek mint most a középkategória,szóval a drága relatív :D

(#8) Dr. Romano


Dr. Romano
veterán

Nekem G92 volt Geforce 8800GT néven, akkoriban ár/teljesítmény aránya verhetetlen volt. Az egyesített shader architektúra fényévekkel gyorsabb volt mint a korábbi hagyományos pixel/vertex feldolgozókat alkalmazó kártyák főleg Unreal 3 engine alatt.
Egy hátulütője volt a dolognak, ugyanolyan döglendőek voltak mint az első generációs xbox360-ak. Környezetemben rengeteg meghalt közük a sajátom is annak ellenére hogy brutális 3 slotot elfoglaló Accelero S1 +12cm volt rajta.

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#9) Shing


Shing
őstag

Nem is értem miért mondják, hogy a Crysis-t megjelenéskor nem bírta semmi jól futtatni. A 8800-as széria már a játék megjelenése előtt készen állt rá. Persze az akkori sztender felbontással, nem 1080P-n.

(#10) joeetm


joeetm
tag

Én még csapatom a g92-vel, még ha m-es is :))

Shing, mi volt az akkori standard felbontás? (anno egy 9600GT-m volt, de ahhoz még 1024*768 monitorom volt) :D

_Az a hülye aki nem normális_

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.