2024. március 29., péntek

A drágasháágom... a Bicik-Lee (frissítve)

Már rég terveztem, hogy leírom a hobbijaimat és most, hogy van egy kis időm el is kezdem a számomra a legkedvesebb időtöltésemmel a biciklizéssel. Majd idővel jön a többi is.

Körülbelül 15-16 éves lehettem, amikor elkapott a gépszíj. Imádok tekerni, olyankor valahogy kitisztul a fejem. Szeretek túrázni, biciklivel felfedezni számomra ismeretlen helyeket, terepeket. Eleinte nem volt valami spéci biciklim (nem mintha most az lenne :) ), de szépen lassan egyre jobb és jobb lett a gép. Mivel a szüleim úgy neveltek, hogy ha kell valami, akkor dolgozzak meg érte, így ez a hobbim és a többi is a saját munkám gyümölcse, így tisztelem és becsülöm őket. Persze időnként volt olyan, hogy szülinapomra/karácsonyra kaptam valami kiegészítőt/alkatrészt vagy besegítettek a megvásárlásába.

A bicó szerelést általános 7.ben kezdtem technika órán, amikor szétkaptunk egy Camping bicót, átzsíroztuk és összeraktuk (persze addig a lányok palacsintát sütöttek az emeleten és a végén lehozták nekünk, hogy együnk belőle). Amint hazaértem rögtön neki is estem a saját biciklimnek is, azaz az első acélszörnyetegemnek egy összehajtható Camping bringának, amit még ált. 5. magasságában kaptam. Meg is lett az eredménye, mert jobban suhant, mint előtte :D.

2000-2003

Szakmunkás 2. évében szereztem egy hibás össztelós vázat és elkezdtem gyűjteni az alkatrészeket az új géphez. Mivel a váz egy helyen el volt repedve, így meghegesztettük és kapott egy kis merevítést, majd lefestettem. ( De sajna az évek folyamán többször is repedt és hegesztettük, így egy igazi orosz gépezet lett belőle, olyan "Nagyobb a súlya, mint az értelme" típus :) ). Több, mint fél évembe tellett, hogy meglegyen minden alkatrész. Amikor megvolt minden befűztem a kerekeket, összedobtam a bicót, beállítottam mindent rajta és jöhetett a tesztkör az utcában. Működik-műűűűködik!, de azért nem az igazi, még egy kis állítgatás és pöpec volt minden.
Ezzel a géppel eleinte Szarvas környékén tekertem a haverokkal, de 2003-ban elugrottunk Nagymarosra (Duna-kanyar), pontosabban Pestig vonattal mentünk és onnan tekertünk át Nagymarosra. Sajna nincs róla képem, csak a sokadik hegesztés és festés utáni kép van. Eredetileg szürke volt és nem volt kék a gumi (most így visszanézve nem tetszik a gumi).

Ezek után már csak cserélgettem a cuccokat rajta jobbra, erősebbre. Első lépésem az volt (2003), hogy lecseréltem a vázat, mert már a bringa 21-22kg-ot nyomott. Vázcsere után lement a súly 16kg-ra.

Majd cserélve lett a kormányszár "A-head"-esre.

2004

2004 tavasszal kapott egy új RST GILA T4-es első teleszkópot, Continental külsőket és egy Truvativ alu kormánycsövet.

Majd nyár elején rendeltem egy alu vázat, de a boltos másik vázat hozott le, mint amit rendeltem. A márka stimmelt, de a típus az nem. Mivel rosszat hozott, így olcsóbban adta el nekem, amilyen váz listaára volt(37k helyett 30k és amit rendeltem 28k lett volna). Nem lett volna kötelező megvennem ezt a vázat, mert tény, hogy ő hozott rosszat, de amikor megláttam és megemeltem a vázat ledöbbentem. A hátsó villát fogtam és vízszintesen tartottam a vázat és szinte semmi súlya nem volt, önmagában 1600g-ot nyom. A váz egy Altrix - Cougar XT 17"-os CC verseny alu-váz. Így a bringa súlya lement 13kg-ra :). Nem bántam meg, hogy megvettem, szépen szolgál, könnyű és erős váz. Vettem még új üléscsövet, kulacstartót, Truvativ monoblokk-ot (zárt ipari csapágyas középső tengelyt), fémszövetes fékbowdenházakat és Schwalbe Big Jim külsőket.

Ezen a nyáron ismét visszalátogattunk haverokkal Nagymarosra túrázni egyet.

2005

2005 tavaszán megint frissült a gép. Kapott masszívabb BikePositive pedált, új Shimano Alivio váltókarokat, Shimano hátsó fogaskereket, BikePositive alu fékkarokat, Avid V-fékeket valamint ipari csapágyas Zoggie első és hátsó agyakat.

2005 nyarán nem Nagymarosra mentünk, hanem Tahitótfalura (kb 50km-re van Nagymarostól :) ) és a Pilis-t tekertük körbe.

2006-2007

Annyira jól sikerült összerakni a bringát, hogy csak egy dolgot cseréltem rajta, méghozzá az UNO-lite A-head-es stucnit rövidebb és erősebb Truvativ XT stucnira.

2006 túrázás szempontjából kimaradt, de 2007 nyarán a Bükkbe mentünk tekerni egyet.

2008-2009

2008-ban új váltó- és fékbowdeneket kapott és egy új ülést, mert a réginek az egyik pálcája eltört.
2009 már lényegesen mozgalmasabb volt új alkatrészek szempontjából. Lecseréltem a teljes meghajtó rendszert kopás miatt(nem, nem magamat :D ). Szóval kapott új Shimano octalink rendszerű monoblokkot és hajtókart, ami hollowtech-es is(üreges a hajtókar, így könnyű és erős), valamint Shimano láncot és kazettás hátsó racsnit. Továbbá kaptam karácsonyra új felniket :B , mert a réginek annyira be vannak kopva a fékező felületnél a V-fék miatt, hogy cserére szorul. Vettem még új Shimano Deore első és hátsó agyakat, mert a régi agyak belül szintén elkoptak (többet vártam tőlük). Jaa...és még vettem fekete DT rozsdamentes acél küllőket is, mert más a mérete az új felninek és azért feketét, mert a felnik és az agyak is feketék. A hajtás már be van szerelve, de a kerekeket még be kell fűznöm. Képem még nincs, de amint kész az egész frissítem a bejegyzést.

2008 és 2009 is kimaradt, nem mentünk túrázni, csak a környéken tekertünk.

2010- (update)

Sikerült befűznöm és kicentíroznom a felniket :). A következő dolog amit le kell majd cserélnem azok a külső gumik lesznek.

Szóval a konfig: (az új felnikkel és agyakkal)

Váz:
- Altrix Cougar XT 17"-os CC verseny alu-váz

Kormány + első villa:
- RST Gila T4 teleszkóp "89 mm-es rugóút"
- ACOR A-head kormánycsapágy

- Shimano Alivio váltókar
- Shimano Deore LX elsőváltó
- Shimano Acera hátsóváltó
- fekete hosszanti szálas váltóbowdenház

Meghajtó rendszer:

- Schwalbe Big Jim külsö
- Kenda belső

Ülés és a plusz cuccok:
- Altrix alu üléscső és alu üléscső szorító
- Author Niobi ülés
- BikePositive kulacstartó
- CatEye Tomo-XC kilométeróra
- BikePositive pumpa és tartó
- Kellys szivacsos vázvédő

Lehet, hogy a túrákkal kapcsolatos történetek megérnének egy külön bejegyzés. Remélem, hogy idén sikerül összehozni egy biciklitúrát. Nehéz, mert szinte mindenki melózik már, de remélem, hogy összejön. Mindig jó szokott lenni, jól érezzük magunkat.

Nos, végül zárnám a kicsit hosszúra sikerült bejegyzésemet az aláírásommal:
"Bringázás közben előbukkan belőlem az a lény, aki ebből a bolygóból lett; a vándor, aki este tiszta lélekkel pihenhet meg..."

Ha van benne hiba szóljatok!
Üdv.: Takemoto

(#1) Takemoto

tag

Ohh, az kimaradt, hogy van még egy tartalék bringám is. Használtan vettem kemény 5k-ért. Egy teljesen átlagos mtb, sárvédő, csomagtartó, stb. Volt rajta még kis kosár is, de azt leszedtem :). Akkor használom, amikor esik az eső, vagy télen, amikor nagyon sózzák az utakat.

(#2) Takemoto

tag

Ki milyen bringával nyomja? :)

(#3) Taknyoshal

Taknyoshal

Elég kicsinek tűnik a váz. Ti 7-ben ilyeneket csináltatok? Nem rossz. :DD

(#4) Psychonaut

Psychonaut
addikt

Hogy-hogy elöl Deore, hátul meg csak Acera?

SZERK: ráadásul nem is sima Deore, hanem LX.

(#5) Takemoto válasza Psychonaut (#4) üzenetére

tag

Hopsz...ez ki is maradt a bejegyzésből :B. Régen elől is Acera váltó volt, de egyszer sikerült tavaszi raktárkészlet kiürítésnél(az előző éves szériát szórták kifelé) kifognom egy Deore LX első váltót nevetséges 1500 forintos áron :C. A következő dolog, amit cserélek az valószínű, hogy a hátsó váltó lesz, csak még nem tudom, hogy milyen legyen, de valószínű, hogy nem Deore XT vagy XTR lesz. Nem az én pénztárcámra van méretezve és erre a biciklire felesleges, mert akkor a többi alkatrész lesz gagyi hozzá képest :). De szép is lenne egy XT vagy XTR-es garnitúra :U.

(#3) Taknyoshal: elég sok mindent csináltunk technika órán 7-8.ban, pl. halászháló készítés, bicikli szerelés, 12-24V-os kis kapcsolásokat csináltunk, esetleg kimentünk a gyakszi-kertbe és növényeket gondoztunk, stb...
Kicsinek tűnik a váz, de amúgy nem az, csak a felső cső dőlése miatt tűnik úgy. Nekem pont jó, mert nem vagyok egy égimeszelő a 174cm-emmel :)

(#6) Psychonaut válasza Takemoto (#5) üzenetére

Psychonaut
addikt

Ja, így érthető.
Milyen Alivio váltókarod van? Aminek a "mutatója" kormány alatti piros csík, vagy az újabb, ami már a Deore-hoz hasonló kormány fenti részére simul?

(#7) No-kia válasza Takemoto (#2) üzenetére

No-kia
őstag

[link]
durca mi? mnem szörnyülködni, most megy a porfestőhöz, jó cuccok vanank rajta, csak a festést mindig lebaszomróla :B

Nokia 500 | Ford Sierra 2.0i | Dell N5010

(#8) Takemoto válasza Psychonaut (#6) üzenetére

tag

Nekem még a régi van, de egyik haveromnak már az új. Ugratás után sz*rul érkezett és burkolt egyet embereset. A bringa a kormány tetejére esett és rögtön meg is adta magát a műanyag burkolat. Talán a kormány alatt biztonságosabb helyen van.

(#9) Takemoto válasza No-kia (#7) üzenetére

tag

Tetszenek a kormányom lévő rózsaszínes foltok :B. Mindig is meg akartam tanulni triálozni, de valahogy mindig volt más dolog amivel foglalkoztam. Jelenlegi tudásom kimerül abban, hogy egy helyben tudok egyensúlyozni :DDD

(#10) gamerkiller

gamerkiller
senior tag

Akárki akármit mond, ez egy gépvas.. ;] :DDD

Sony PSP Slim & Lite + 8Gb, Nokia N Series 73 + 2Gb ¤¤ Steam: hayhap4pa ¤¤ Bad Company 2 : Hayh4