2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Üzemanyagárak - tényleg ezzel kell megmenteni a bolygót?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Franciaországban és Bulgáriában is durva demonstrációk kezdődtek az üzemanyag-adók miatt. Kérdés, vajon jó ez valamire, vagy csak kifogás az elpocsékolt/ellopott állami pénzek pótlására?

Mire is jó az emelt üzemanyagár:
- Első körben valóban, csökkentheti a hobbifogyasztást
- Viszont: mindennek emelkedik az ára, a kenyér se magától mászik el a pékségből a sarki üzletbe, azaz romlik az életszínvonal (hű de szép szándék a kedves politikusoktól...)
- Ha romlik az életszínvonal, akkor mégis miből vesznek az emberek modern, környezetkímélőbb járgányokat:F?
- Egyébként meg, miért is fizet egy olasz majdnem 20%-al többet a kútnál, mint egy osztrák? Talán ebből az összegből tartják karban a szuperjó olasz útinfrastruktúrát és ingyenesek arrafelé az autópályák??

Röviden: kíváncsi lennék, miért is jó az, hogy a Ny-EU polgár 2x annyit fizet a kútnál, mint egy amerikai? Én olyan emberrel még nem találkoztam, aki buliból csak úgy vezetgetett volna, "füstöljük meg egy kicsit a természetet". Munkábajárók vannak, akik a lajhár, tömött, drága tömegközlekedéssel szemben napi 1 órát vagy még többet is megspórolnak, családok, akiknek nem a hátán kell hazacipelni a 4-5 főre szóló bevásárlás mázsányi terhét - illetve ahelyett, hogy fél órát várjanak a mentőre, 15 perc alatt beviszik a kórházba a rosszullett szomszéd Manyi nénit. (vicc vagy se, ilyet Mo-hoz képest kőgazdag országokban is láttam)

Hozzászólások

(#1) Cifu


Cifu
nagyúr

Hogy miért jó? Mert állam bácsinak brutális mértékű bevételt hoz. Itthon nagyjából 700 milliárd forintnyi adó jön be az üzemanyagok jövedéki adójából évente. Amin felül még ott van a 27%-os Áfa és az útadó. Vagyis csak az üzemanyagokból 1200 milliárd forint feletti bevétele van az államnak.

Az ilyesmiről nem könnyen mond le állam bácsi. Sem itthon, sem Franciaországban, sem máshol. Ez nem a környezetvédelemről vagy másról szól...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#2) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A bolygót nem kell megmenteni, meglesz az nélkülünk is...

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#3) t72killer válasza Cifu (#1) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

+#2: én is így gondolom, semmi köze a környezetvédelemhez, nettó cash-cow levadászás:R. A gusztustalan benne, hogy a most divatos klímasztorival próbálják indokolni.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#4) total90


total90
veterán

Azért az autót leírni mint nélkülözhetetlen eszköz, szerintem túlzás.
Volt autóm, de eladtam, mert a tömegközlekedés gyorsabb, ha nagyobb városban él az ember. Bevásárolni meg már évek óta bringával járok (hátitáska+bevásárló táska).
Autó max olyan helyen egy muszáj, ahol nincs tömegközlekedés vagy attól messze van.
Ami az árakat illeti, semmi köze a környezetszennyezeshez...

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#5) t72killer válasza total90 (#4) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Amíg nagyvárosban éltem és dolgoztam, nálam is ez volt a helyzet. Most kisebb városban élek, melóhely (1k+munkahelyes multi) a világ végén = busszal-vonattal EGY ÚT 1h45p lenne, kocsival 35-40perc. Hozzátéve, hogy gyerkőcöt is intéznem kell vagy reggel vagy este - ahogy beosztjuk. Ez kocsi nélkül teljesen esélytelen lenne.

És itt még van is kb félóránként kapcsolat, nem úgy, mint K-Magyarisztánban , ahol ha lekésted a du 5-ös buszt, akkor várhatsz másnap reggelig...

A magyar vonatkozást nézve: "Magyarország teljes lakosságának 25%-a él apró- és kisfalvakban" - ez ugye akkora népesség, mint amennyi Bp-en zsúfolódik.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#6) adlersson válasza Cifu (#1) üzenetére


adlersson
aktív tag

Tajvanon per pill. 270 forint a 95-ös benzin literje, pedig ők aztán biztosan nincsenek elhalmozva kőolajvezetékekkel, hogy a csapból is olaj folyna.

Hozzá kell tenni mondjuk, hogy cserébe, ha a cél kívül esik 200 méteren, oda már robogóval mennek (USA esetén autóval, cserébe hitvány is a tömegközlekedés a nagyvárosokon kívül). EU-ban vagy Magyarországon azért az ilyesmi nem jellemző széles tömegekre, szóval a bevétel mellett biztosan van valami, magán gépjárműhasználatot kordában tartó hatása.

毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

(#7) Sethdobaloah válasza adlersson (#6) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

Hogyne lenne:

Ez ugyan régi statisztika, de a közelmúltban is hasonló történt a 400 Ft feletti benzinnél esett a fogyasztás, 350-nél meg újra elkezdett nőni.

...csak én vagyok helikopter?

(#8) Somatom


Somatom
veterán

"Én olyan emberrel még nem találkoztam, aki buliból csak úgy vezetgetett volna,"

Ha gondolod, akkor összefuthatunk. Én szoktam kikapcsolódásként motorozni (lásd: az aláírásom :) ). De, ha alám tolnának egy Ferrarit, akkor sem keresnék külön célt ahhoz, hogy csapassak vele egyet. Sztem ezzel nem vagyok egyedül.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#9) t72killer válasza adlersson (#6) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

USA-ban 200méterre kb a telked széle van, a szomszéd bolt kis szerencsével <10km;].

A tömegközlekedés környezetbarátságában sem vagyok annyira biztos: ahhoz, hogy színvonalasan kiszolgáljuk a népet, az alacsonyforgalmú időszakban is járatni kell a buszokat-vonatokat, mert akkor hogyanis kap fair ellátást a nagyon korán munkába induló/nagyon későn hazatérő, ill éjszakai dolgozó. Vagy az, aki délelőtt 10-11 között akarna ügyintézni.

De még a mostani rendszerben is, amikor csúcsforgalom idején egymást érik a buszok (ok, vidéken a semmi helyett 2 is jön 2órán belül!) és az este 8-éjfél közötti időszakot jó esetben 1-2 járattal "fedik le" van rengeteg eset, amikor egy egész buszon <5utas utazik. Ezért kell egy autó fogyasztásának 4-5x-ösét elpörkölni, mammut méretű járgányt fenntartani (=extra környezetterhelés)? Sem a gazdasági, sem a környezetvédelmi rációt nem látom mögötte. Ha gazdasági ráció lenne benne, akkor a kb EU népsűrűségű Keleti parti államokban már literenként 600Ft-ért mérnék a lónyálat, uis az amcsinál kapitalistább népség nem sok van a bolygón...

#8: jó, ez tömegében inkább a motorosokra jellemző, akik az utanként elpörkölt 1-2 literrel aligha fogjátok elolvasztani a pingvinek alól a jéghegyeket:R A ferrari inkább, de abból meg van x=kevéske darab... Nálunk annyiban merül ki a "luxus", hogy 2-3 havonta elviszem a családot hétvégézni <200km távolságba (=2 napi melós ingázótávom), illetve évi 2x hosszabb távra, pl Mo.-ra (nekünk retúr kb 2500km). Apropó hosszabb utak és tömegközlekedés: azon már igazán el lehetne gondolkodni, hogy egy sűrűn lakott viszonylag kicsi kontinensen miért kell REPKEDNI!? És miért nem építenek ki pl TGV-hez hasonló gyorsvasút-rendszert, ami tényleges alternatívája lehetne az autókázásnak 300km-nél hosszabb utakra. Ez ugye a rövid hatótávú villanyautókhoz is ideális kiegészítő lenne.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#10) Somatom válasza t72killer (#9) üzenetére


Somatom
veterán

Nézz utána, hogy a "jéghegyeket olvasztó" környezetszennyezésért milyen arányban felelős a közlekedés!

"azon már igazán el lehetne gondolkodni, hogy egy sűrűn lakott viszonylag kicsi kontinensen miért kell REPKEDNI!?"

Nézőpont kérdése. Túristaszezonban a német A5 -ön araszolva arra gondolok, hogy miért kell lakókocsival, lakóautóval nyaralni menni.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.