2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Csóró air 5.0

Írta: | Kulcsszavak: ryanair . fapados

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Folytatásos fapadkomédiánk 5. részéhez érkeztünk, ezen epizódban a Budapest-Edinburgh járat utasait szórakoztatta a modern kor egyik fantasztikusan környezet és humánumkímélő találmánya, a fapados repülés.

Azt már csak halkan kérdem meg, hogyha egy gép fedélzetén előszedik az extra oxigénpalackokat, akkor nem az a civilizált eljárás, hogy a legközelebbi reptérre leteszik a madarat, lévén vmi nem stimmel? Ja, hogy az pénzbe kerül...

Hozzászólások

(#1) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Akinek van egy kis sütnivalója, elkerüli a RyanAirt. Egyre több a rossz hír a cégről...

https://www.coreinfinity.tech

(#2) t72killer válasza sh4d0w (#1) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

2éve utaztam velük, anno "csak" az volt a bajom, hogy a teljesen normál méretű kézipoggyászomat bevágták a gép gyomrába. Egyébként mintha kevesebb lenne a hely az ember lábának.

A repülésbiztonsággal kapcsolatos hírek viszont már nem vicc. Nem vagyok szaki, de gyanús, hogy ezt nem így kellett vna kezelni.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#3) llax


llax
senior tag

Ezért simán elővehetik a kapitányt. Persze ha leteszi a gépet (és mindenki él), akkor a munkáltatójával akad össze a bajsza. Két rossz közül választhat...

Kicsit kezd ez olyan lenni, mint a hazai hivatásos sofőrök esete: Ha nagyon szabályos, a munkáltatója von le (mert kb. teljesíthetetlen az elvárás), ha megy át minden szabályon, akkor a hatóságoknak perkál (természetesen saját zsebből). Ez mára sokat enyhült, de nem szűnt meg teljesen.

(#4) llax válasza t72killer (#2) üzenetére


llax
senior tag

A fapadosok gépei maximális ülésszámmal mennek, egy hajszállal szűkösebbek az átlag turistaosztálynál.

A kézipoggyászra (és poggyászra) teljesen egyedi szabályaik vannak, nincs olyan egységesség, mint a légiszövetségekbe tömörülő és egyúttal IATA tag "nagy" légitársaságoknak. Szövetségen belül kell az egymás közötti átjárhatóság, azon kívül nem, ezt a fapadosok ki is használják, mint bevételi lehetőséget. (pl. a "szabványnál" kisebb kézipoggyász, mérettől függetlenül fizetős poggyász)

Igaz, nem is jattolnak ezer irányba, probléma (járattörlés, túlfoglalás) esetén nincs átfoglalás szövetségen belüli másik légitársaság gépére (= nem garantált, hogy elvisznek)... Ezek teszik olcsóvá, nem a felszolgálás elmaradása.

(#5) t72killer válasza llax (#4) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A ryanair által előírt kézinél volt kisebb (mint sok másik utastársamé, akikét szintén bezúzták a gyomorba).

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#6) llax válasza t72killer (#5) üzenetére


llax
senior tag

Szövetségen kívül azt csinálnak, amit akarnak. Legfeljebb a(z illetékes) fogyasztóvédelemnél verheted az asztalt. Ugyanezt egy teljes jogú IATA tag nem merné megtenni (a szolgáltatásokból kb. a catering és az extrák kivételével mindent egységesít - még az árakat is egymáshoz közel tartja).

Szerencsére az IACO alól nekik sincs kibúvó (legalábbis civilizált országokban), így azok sem akarnak egy bontószökevényen, gyakorlatlan pilótával utaztatni. A repülésbiztonsági szabályok ugyanazok.

Egyébként a spórolásuknak előnyei is vannak: A legnagyobb fapadosoknál alacsonyabb a gépek átlag kora, mint sok nemzeti légitársaságnál. Sorozatban veszik az új gépeket, mindig a legmodernebb változatot. Ez nem valami "úri huncutság", hanem sok-sok kerozin megspórolása.

(#7) sh4d0w válasza llax (#6) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Meg csak egyféle típust üzemeltetnek, hogy ne kelljen a staffot mindenféle képzésekre küldeni.

https://www.coreinfinity.tech

(#8) llax válasza sh4d0w (#7) üzenetére


llax
senior tag

Az ilyenfajta spórolások teljesen rendben vannak. (akár a poggyász téma is - megfelelő tájékoztatás mellett)

Csak az olyan agyatlanságok nem hiányoznak, mint a témaindító eset. Mondjuk az még kérdés, hogy a történésekről mennyi infó és mikor jutott el a kapitányig... (ha csak 1-2 "ájulásról" tud, azért nem feltétlenül szakítja meg az utat) Az is kérdés, hogy a rosszulléteket mi okozta... (mondjuk ha az újraélesztendő kezdte a sort, a többinek nem feltétlenül kell "műszaki ok")

(#9) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Hol vannak az előző részek??

Mert elejétől olvasnám.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#10) Jhonny06 válasza sh4d0w (#1) üzenetére


Jhonny06
veterán

Bullshit

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.