2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Amikor hasad a fapad...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Bukdácsol a Ryanair, úgy látszik elérték a szélsőértékeiket, avagy mennyire lehet a dolgozókat kizsákmányolni és mennyire lehet a kedves fizető utast megszivatni.

Nemrégiben repültem velük - háát, fényes nappal kiváló látási viszonyokkal a pilóta olyan durván vágta a földöz a gépet, mintha az anyós gyűlölt porcelánkészletéről lett volna szó. Tucatnyi légitársasággal repültem már, számolni nem tudom hány leszállásom volt, de olyan, amikor konkrétan meglepődtem, h nem törik össze a futómű, csak a Ryannél. Nem ködben, nem éjszaka...

Sajnálatos, hogy az ipar legaljából lesz piacvezető...

Szerk: Közben megszületett a törölt járatok remélhetőleg végleges listája. Egy-egy Bp-i járat is akad köztük.

Hozzászólások

(#1) Lauda


Lauda
félisten

Hát a cégnek és a gép földhözvágásának nincs köze egymáshoz. :P Odaverik más cégnél a 747-et is ha úgy sikerül.

(#2) Hieronymus válasza Lauda (#1) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Vélhetően valamely hadseregtől leszerelt pilóta vezethette a gépet.
A megszokás nagy úr. :DD

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#3) t72killer válasza Lauda (#1) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nem tudom, ez elég következetes volt, összesen 4 repülés (átszállással 2-2) és minda4x püffentünk. Ha én lettem volna a gép gazdája hóttziher, h futkosóra zavarom a pilótát+levonom a béréből a javítást ;] ...

Ehhez képest voltak már sűrű ködben, viharban vajpuha leszállásaim (egyik se fapados...).

Ami meg most történik a Ryan körül egy vicc, elvileg egy teljesen tervezhető járatcsökkentés, fájdalommentesen bejelenthették volna egy hónapja, és akkor sokan nem is foglaltak volna a problémás járatokra. Közben megszületett a törölt járatok - remélhetőleg végleges - listája, hozzáadtam a Post-hoz, ha valakit érintene:R

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#4) dugo_ válasza t72killer (#3) üzenetére


dugo_
veterán

Másik cégnél dolgozó ismerős mesélte, hogy a pilóták, akiket ők elborzadva küldenek el már rögtön az első interjú után, 2-3 hét múlva már a Ryanair kötelékében repülnek... :D

(#5) Lauda


Lauda
félisten

Itt nem sokon múlt, hogy nem verte oda: https://www.youtube.com/watch?v=trrUkKUyhl4 :Y

(#6) Jhonny06


Jhonny06
veterán

Kizsákmányolni? LOL. Kb. annyiért lehet Európa másik végébe elrepülni, amennyiért kocsival lemész vidékre. Komolyan, egyeseknek semmi nem jó. Az meg, hogy egyszer odavágta, hűha, nagy kaland.

(#7) Geri Bátyó


Geri Bátyó
őstag

Nemrég repültem Ryan-el. Oda és vissza két különböző pilóta és igaz, hogy tiszta időben, de olyan finoman tették le a gépet, hogy nem voltam biztos benne, hogy már landoltunk.
Lehet a társaság ténykedése megkérdőjelezhető, de nem hiszem, hogy emiatt minden pilótájukat kutyaütőnek kellene nevezni.
Simán el tudom képzelni, hogy már szinte mindenkit felvesznek, de gyanítom, hogy nem így indult a cég. Nyilván a pénzsóvárság nagy úr.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#8) UnA válasza Jhonny06 (#6) üzenetére


UnA
Korrektor

Fuss neki még egyszer, a dolgozók kizsákmányolásáról volt szó. ;)

(#9) quarros válasza UnA (#8) üzenetére


quarros
tag

Te is neki futhatsz még egyszer. Mert a dolgozók "kizsákmányolása" és az olcsó repülés kéz a kézben jár!

A probléma gyökere több dologból ered: Egyrészt a Ryanair csak akkor fizet a dolgozóknak amikor dolgoznak tehát a gép repül. Ami kiszámíthatatlanná teheti a dolgoznak a havibért. Mert ha nincs levegőben akkor nem kap pénzt. Tehát ha a munkaerő logisztikázása problémákba ütközik akkor könnyen előfordulhatna olyan hogy van állásod ne nem kapsz egy fityinget sem, de akár az is hogy rekord kereseted lesz mert annyi a munkád hogy meg sem tudsz állni.

Viszont ha figyelembe vesszük hogy egy ilyen vállalat üzemeltetésénél milyen hatalmas összegeket emészt fel a géppark frissítése, üzemeltetése. Akkor egyértelműen látható hogy miért nem tudják felvállalni azt hogy havi bérezéssel alkalmazzák a dolgozókat. Különösen mivel az igény a repülésre nem konstansan hanem hullámzóan jelentkezik. Csak ez egyáltalán nem vigasz a dolgozóknak.

Másrészt az is baj volt, hogy a dolgozók Írországi szerződéssel lettek alkalmazva Ír szabályok szerint, és ezért az ezzel kapcsolatos munkapereket Írországban kellet volna indítani. Ami meg problémás volt azoknak az alkalmazottak akik EU-n belül de más tagállamban élnek. De elvileg ez a probléma megoldódott egy friss ECJ ítélet alapján. (Amiről csak írtak az újságok de sehol nem volt likelve az ítélet, az ECJ webes adatbázisában meg nem találtam)

(#10) Lauda válasza quarros (#9) üzenetére


Lauda
félisten

Teljesen mindegy mennyi a fuvar, a pilóták akkor is csak a meghatározott rend szerint repülhetnek

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.