2019. március 19., kedd

Gyorskeresés

Amikor hasad a fapad...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Bukdácsol a Ryanair, úgy látszik elérték a szélsőértékeiket, avagy mennyire lehet a dolgozókat kizsákmányolni és mennyire lehet a kedves fizető utast megszivatni.

Nemrégiben repültem velük - háát, fényes nappal kiváló látási viszonyokkal a pilóta olyan durván vágta a földöz a gépet, mintha az anyós gyűlölt porcelánkészletéről lett volna szó. Tucatnyi légitársasággal repültem már, számolni nem tudom hány leszállásom volt, de olyan, amikor konkrétan meglepődtem, h nem törik össze a futómű, csak a Ryannél. Nem ködben, nem éjszaka...

Sajnálatos, hogy az ipar legaljából lesz piacvezető...

Szerk: Közben megszületett a törölt járatok remélhetőleg végleges listája. Egy-egy Bp-i járat is akad köztük.

Hozzászólások

(#1) Lauda


Lauda
(PH! félisten)

Hát a cégnek és a gép földhözvágásának nincs köze egymáshoz. :P Odaverik más cégnél a 747-et is ha úgy sikerül.

(#2) Hieronymus válasza Lauda (#1) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Vélhetően valamely hadseregtől leszerelt pilóta vezethette a gépet.
A megszokás nagy úr. :DD

Nincs

(#3) t72killer válasza Lauda (#1) üzenetére


t72killer
(Jómunkásember)
LOGOUT blog (1)

Nem tudom, ez elég következetes volt, összesen 4 repülés (átszállással 2-2) és minda4x püffentünk. Ha én lettem volna a gép gazdája hóttziher, h futkosóra zavarom a pilótát+levonom a béréből a javítást ;] ...

Ehhez képest voltak már sűrű ködben, viharban vajpuha leszállásaim (egyik se fapados...).

Ami meg most történik a Ryan körül egy vicc, elvileg egy teljesen tervezhető járatcsökkentés, fájdalommentesen bejelenthették volna egy hónapja, és akkor sokan nem is foglaltak volna a problémás járatokra. Közben megszületett a törölt járatok - remélhetőleg végleges - listája, hozzáadtam a Post-hoz, ha valakit érintene:R

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#4) dugo_ válasza t72killer (#3) üzenetére


dugo_
(PH! kedvence)

Másik cégnél dolgozó ismerős mesélte, hogy a pilóták, akiket ők elborzadva küldenek el már rögtön az első interjú után, 2-3 hét múlva már a Ryanair kötelékében repülnek... :D

(#5) Lauda


Lauda
(PH! félisten)

Itt nem sokon múlt, hogy nem verte oda: https://www.youtube.com/watch?v=trrUkKUyhl4 :Y

(#6) Jhonny06


Jhonny06
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Kizsákmányolni? LOL. Kb. annyiért lehet Európa másik végébe elrepülni, amennyiért kocsival lemész vidékre. Komolyan, egyeseknek semmi nem jó. Az meg, hogy egyszer odavágta, hűha, nagy kaland.

Niche parfümök szórófejes üvegben, különböző kiszerelésekben! Tom Ford, Creed, stb. https://bit.ly/2Tz8UbE

(#7) Geri Bátyó


Geri Bátyó
(senior tag)
LOGOUT blog

Nemrég repültem Ryan-el. Oda és vissza két különböző pilóta és igaz, hogy tiszta időben, de olyan finoman tették le a gépet, hogy nem voltam biztos benne, hogy már landoltunk.
Lehet a társaság ténykedése megkérdőjelezhető, de nem hiszem, hogy emiatt minden pilótájukat kutyaütőnek kellene nevezni.
Simán el tudom képzelni, hogy már szinte mindenkit felvesznek, de gyanítom, hogy nem így indult a cég. Nyilván a pénzsóvárság nagy úr.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#8) UnA válasza Jhonny06 (#6) üzenetére


UnA
(Korrektor)

Fuss neki még egyszer, a dolgozók kizsákmányolásáról volt szó. ;)

(#9) quarros válasza UnA (#8) üzenetére


quarros
(tag)

Te is neki futhatsz még egyszer. Mert a dolgozók "kizsákmányolása" és az olcsó repülés kéz a kézben jár!

A probléma gyökere több dologból ered: Egyrészt a Ryanair csak akkor fizet a dolgozóknak amikor dolgoznak tehát a gép repül. Ami kiszámíthatatlanná teheti a dolgoznak a havibért. Mert ha nincs levegőben akkor nem kap pénzt. Tehát ha a munkaerő logisztikázása problémákba ütközik akkor könnyen előfordulhatna olyan hogy van állásod ne nem kapsz egy fityinget sem, de akár az is hogy rekord kereseted lesz mert annyi a munkád hogy meg sem tudsz állni.

Viszont ha figyelembe vesszük hogy egy ilyen vállalat üzemeltetésénél milyen hatalmas összegeket emészt fel a géppark frissítése, üzemeltetése. Akkor egyértelműen látható hogy miért nem tudják felvállalni azt hogy havi bérezéssel alkalmazzák a dolgozókat. Különösen mivel az igény a repülésre nem konstansan hanem hullámzóan jelentkezik. Csak ez egyáltalán nem vigasz a dolgozóknak.

Másrészt az is baj volt, hogy a dolgozók Írországi szerződéssel lettek alkalmazva Ír szabályok szerint, és ezért az ezzel kapcsolatos munkapereket Írországban kellet volna indítani. Ami meg problémás volt azoknak az alkalmazottak akik EU-n belül de más tagállamban élnek. De elvileg ez a probléma megoldódott egy friss ECJ ítélet alapján. (Amiről csak írtak az újságok de sehol nem volt likelve az ítélet, az ECJ webes adatbázisában meg nem találtam)

(#10) Lauda válasza quarros (#9) üzenetére


Lauda
(PH! félisten)

Teljesen mindegy mennyi a fuvar, a pilóták akkor is csak a meghatározott rend szerint repülhetnek

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.