2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Ilenar - a körökre osztott stratégia

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A cikket egy visszatekintéssel szeretném kezdeni, de csak linkek és rövidebb beszámoló formájában. Rég volt már poszt a fejlesztéssel kapcsolatban, napok óta érik már a fejemben egy Logout poszt, hogy akiket eddig érdekelt lássák, hogy haladunk. Illetve a kételkedők miatt, akik egy farkasos játékot láttak benne.

Ha még nem olvastad a korábbi posztot, akkor itt egy link hozzá, ebben a bejegyzésben a korábbi fázisok irományaihoz is találsz majd linkeket.

AI

Sikeresen elértünk a játékban egy olyan fázishoz, ahol már egy ismerős szinte gond nélkül tudott játszani a játékkal. Ez a fázis nem más, mint a számítógép által irányított hős, illetve frakció. Sajnos még nem teljesen egyedi, mivel lassan haladunk. Az ellenfél ugyan azokat az egységeket tudja csak felbérelni, mint mi. Minden stat és animáció, skin ugyan az, mint nekünk.
Az AI még nem tud hőst vásárolni, azt nekünk kell beillesztenünk a játékkal. Ha ez megtörtént, akkor onnantól kezdve már körökre osztva(!) tud mozogni, nyersanyagokat felvenni, építkezni, egységeket toborozni... és harcolni.
Harc: ez egy kényes téma volt nála, mivel szégyenérzet és gondolkodás nélkül a kalandtérképen betámadott mindenkit, akit lehetett. Sokszor kikapott, sosem tanult belőle.
Nagy fejtörés után sikerült kitalálni egy mechanikát neki, amivel szégyenérzete lesz ha egy nála izmosabb csapatot talál a térképen. Ilyenkor elgondolkodik és inkább hazamegy, az összegyűjtött nyersanyagokból egységeket toboroz és nekiindul a kalandjának újra.
Rettentő agresszív még, ez a nehéz módra tökéletes lesz.

Íme pár kép róla:

Az ellenség hőse pásztázza a környéket. Ezzel mári fel a terepet, hogy merre induljon nyersanyagokért, bányákért, vagy támadjon be mobokat.

Az ellenség Tripodot épít a kalandtérképen. A Tripod egy megoldás lesz a játékban arra, hogy ne kelljen minden toborzás után visszamenni a főépülethez, hogy a hőssel felszedd őket. Utánpótlás egységeket tudsz majd kirendelni ezekhez az épületekhez, amiket szinte bárhova építhetsz. A hátulütője sajnos az lesz, hogy minden egyes építkezés után a Tripodok ára növekszik.

Az ellenség főépülete Zymsue bolygón. Tesztelés miatt most egy pályára kerültek az épületek, ez természetesen nem lesz benne a játékban ilyen formában. Minden lénynek (frakciónak/várnak) anyabolygója lesz, amin megtalálhatóak. Ezek lesznek űrtérképpel összekötve. A játék célja a szinte open-world felfedezés lesz, így hosszú időre lekötheti a játékost a feladat, hogy rátaláljon majd az ellenségre.

Az AI hősnek még nincsenek statjai, nem fejlődik, nem kap tapasztalati pontot, nincsenek perkjei. Még egy üres, statok nélküli váz, egységekkel. Következő lépésként az artifactokat fogja majd nem csak felvenni, hanem csata után ha legyőzzük, átadni nekünk.

Mivel vannak már Artifactok. Statisztikát még nem növelnek, de nyersanyagbeli értékük van, amiket bizonyos kaszttal helyben, más kasztokkal csak kijelölt pontokon lehet majd értékesíteni.
Ha már artifactok vannak, akkor biztos van inventory is. Van! Rengeteg hely lesz a táskában és sokfajta itemet lehet majd ráaggatni a hősünkre.

Artifactok a kalandtérképen

Kissé zavaros a kép, viszont látszik, hogy változatos lesz a tárgyak külseje.

Itt már látszik a karakter és az itemek helye. Még nem változik a hősünk külseje a berakott felszerelésektől.

Gyors csata

Sokaknak nem fog tetszeni, de kikapcsolható opció lesz a minimap alatt a gyors csata. Még butácska módon működik, nem is hibamentes, néha nálunk erősebb csapatokat is legyőzünk, ami mindenképp javításra szorul majd. Legalább ezt is elmondhatjuk, hogy sikerült belerakni, csak csiszolni kell.

Bolygók

Mint a fenti képeken is látszódik, már van egy másik pálya. Zymsue anyabolygó a zöld tile-os lesz, a következő faj lakhelye pedig a Föld, ahol kipusztult minden. Sivatagos helyszín. A bolygók között űrtérképen lehet majd utazni, ez még nem került bele. Pillanatnyilag csak egy gyorsgomb van, ami a hősünket átviszi egyik pályáról a másikra.

Concept art

Concept art

Kereskedés

Végre a felvett nyersanyagokat el tudjuk cserélni egy olyanra, amire nagyobb szükségünk van. Minden fajnak lesznek olyan nyersanyagok a játékban, amiket nem tud felhasználni. Ezeket majd felvétel után a játék beforgatja pénzbe, hogy hasznos legyen így is elfoglalni olyan bányákat, amik számunkra jelentéktelennek tűnnek majd.

Kereskedés képernyő

Spell és talent

Amint kész az AI (a játék magának vásárol hőst, a hős fejlődik ha mobokat győz le, artifactokat megjegyez amiket felvett) kezdődik a spellezés és talentozás. Ez egy hosszabb munka lesz, mivel mechanikát kell beépíteni hozzá a játékba. Eddig még nem nyúltunk bele ilyen téren, de az már biztos, hogy több spell lesz benne, mint a Heroes 3-ban. Változatosak is lesznek és lesz egy pár, ami visszaköszön majd egy régi, híres játéksorozat harmadik részéből.

Mivel idő hiányában vagyok, így ennyi lett volna most ez a bejegyzés. Ha elég érdeklődőnk lesz, gyakrabban is fogok írni, de úgy érzem kellenek ezek a nagy content bummok a játékba, hogy látványos legyen a változás.

Sajnos a Facebook oldalunk megszűnik, viszont akit érdekel képi, illetve animációs anyag a játékkal kapcsolatban, az követhet minket Instagramon. Naponta frissül a tartalom, amiből szemezgettem egy pár látványtervet és érdekes screenshotot.

Shingo, az első tesztelőnk. Nagyon szépen köszönjük neki a lelkesedést és a támogatást!

A végén pedig szeretnék megosztani egy kis irományt, ami a játék történetéhez kapcsolódik majd. Ez egy gyors vázlat, de itt hagyom az utókornak:

,,Kezdetben a fény volt. Nem ismertük fel sokáig az erejét, nem az égben kerestük az erőt és az
energiaforrást. Amikor rájöttünk, hogy nem le kell nézni és kutatni, hanem a tekintetünk az égbe kell
emelni. Mikor már a napenergiát próbálták hasznosítani, késő volt. Az emberiség későn jött rá, hogy
létezik egy mindennél erősebb forrás, ami folyamatosan csak nő. Késő volt, mert a Föld már
lakhatatlanná vált és az uralkodó faj majdnem kipusztult. Nem sok esélyük maradt, mert az a réteg a
szülőbolygójukon ami védte őket a számukra még felfoghatatlan és feldolgozhatatlan erőtől, lassan
pusztult, eltűnt.
Menekülniük, költözniük kellett. Aki a Földön élt, már a halál elől menekült. Háborúk dúltak
akkoriban mindenhol, nem volt nyugalma senkinek és semminek. A környezetet pusztították, az
állatokat irtották. Anyagias és hatalommániás lények uraltak akkor mindent. Most sincs máshogy, de
az egyensúly mérlege egyenesbe billent. A múltban viszont ez nem így volt. A Földet el kellett hagyni,
de nem volt még elég fejlett az ember, hogy ezt megtegye. Sietniük kellett. Az előző háborúkban a
föld alatt látták a menedéket, hogy túléljenek minden csapást: a természeti és a saját maguk által
használtakat is. Ismét rossz irányba néztek. A csillagok felé való menekülés volt az egyetlen
lehetőségük. Hamar kellett lépniük, az egyetlen lehetőségük a (ide kell egy projekt név) volt.
Mielőtt az atomháború és a globális felmelegedés elpusztított volna mindent, egy kisebb csoportnak
sikerült elhagyni a bolygót és elindulni egy hosszú útra a (ide kell egy bolygó név). Nem tudták, hogy
mi vár rájuk. Az út hosszú volt, hibernálva kellett eltölteniük azt a több száz évig tartó utat, hogy
túléljék..."

Folyt köv.

Hozzászólások

(#1) szupermacs


szupermacs
veterán

Jöhetnek a hozzászólások. Minden kérdést és kritikát szívesen fogadok, akár ötleteket is! :R

(#2) elithun


elithun
őstag

Kezd rendesen kiforrott lenni, a sivatagos kép tetszik. (Meg, hogy az épület hasonlít a parlamentre. :D )
Jó látni más színeket is az idegen bolgyós pályákon, így nézve a korábbi képeken egyhangúnak hatott, hogy minden zöldeskék volt.

Amit még gondolnék hozzá, de lehet nektek is tervben van csak idő nem volt még rá (meg egyébként meglepően nehéz feladat), hogy a szöveg stílusa jobban kell, hogy illeszkedjen az UI-ra. Továbbá jó, hogy az UI beleillik a világba, de egy picit talán túlságosan beleolvad. Lehet elférne némi egyszerűsítés, hogy hangsúlyosabb legyen a léte a képernyőn. Esetleg valamiféle keret.

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#3) szupermacs válasza elithun (#2) üzenetére


szupermacs
veterán

A legtöbb szöveg még nincs a helyén, a font pedig a tesztelés miatt lett ez, mivel az ékezetes karakterek közül ezt tudtuk még csak beletenni. Ennél mutat hosszú ékezeteket, a többinél valami gond volt.

Egyhangú remélhetőleg nem lesz, bár egy bolygón belül csak egy atmoszféra és terep lesz, a különböző tile-ok bolygónként változnak majd.

(#4) elithun válasza szupermacs (#3) üzenetére


elithun
őstag

Igen, persze látszik is, hogy főleg debug szövegekkel van még tele a kép, és a szöveg utolsó simításként elfér majd a designolásnál.

Szerintem ahogy kezd majd végleges lenni, a különböző épületek és tereptárgyak is megtörik majd a terep színét, így ezzel sem lesz baj. Ahogy a sivatagos bolygón jól mutatnak kontrasztban a vöröses fák, ugyanúgy a Tripod jól fest a zöldeskék közegben.

Várom a folytatást, addig pedig kitartást. :)

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#5) szupermacs válasza elithun (#4) üzenetére


szupermacs
veterán

Köszönjük, lelkesen csináljuk. :R

(#6) Luck Dragon

Én csak az első bejegyzést olvastam annó, de azóta hogy ez lett belőle ez számomra megdöbbentő. Hiszen sokan vannak akik írnak hogy ez is az lesz, persze ez az idő vas foga felemészti.
De! Most jön a de, hatalmas elismerés jár hogy eddig ilyen hatalmas fejlődésen ment keresztül az egész és ezt blogbejegyzés ként egy kiforrott történetként kísérhetjük mi is tovább ez eszméletlen. Én most már kíváncsian várom mikorra lesz kész, még akkor is hogy én egyáltalán nem vagyok játékos típus.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#7) szupermacs válasza Luck Dragon (#6) üzenetére


szupermacs
veterán

Nagyon szépen köszönjük!

Fél éven belül szeretnénk már egy demo verziót kiadni, de a hangokkal, zenékkel és szinkronokkal még gondban vagyunk. Leginkább a zenei része ami problémás lesz. Viszont mindent beleadunk! :R

(#8) Luck Dragon válasza szupermacs (#7) üzenetére

Hát akkor hajrá! Feléven belül várom a demót. :)) "Naptár bejegyez".

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#9) szupermacs válasza Luck Dragon (#8) üzenetére


szupermacs
veterán

:R

(#10) Argos


Argos
őstag
LOGOUT blog (1)

F@sza lesz! :C
Szépek az ingame képek és a concept art-ok is.
Ha, játékélményben hozza majd a Heroes 3-at, akkor nagyon patent lesz. :K
Én is várom a demót!

...elmúlik...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.