2022. szeptember 29., csütörtök

Gyorskeresés

Mi történt a Maláj géppel?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Már nagyon kíváncsi vagyok mi lesz ennek a vége. (ha egyáltalán lesz)

A nyolcvanas években, amikor még javában tombolt a diszkós korszak, éjjel amikor gyalogosan hazafele indultunk a haverokkal, sokat beszélgettünk rejtélyes dolgokról, például Nemere István könyveinek tartalmáról. Néha beleborzongtunk a beszélgetésbe. Ez jól eső érzés volt. Mostanra azért már kissé kinőttem ebből a korszakból, de azért még mindig foglalkoztatnak a hasonló dolgok.

Szóval, nem tudni hogy ez a gépeltűnés melyik kategóriába tartozik.

" Hogyan fordulhat elő ma, amikor a világ népességének nagyobbik része már 24 órában internet- és telefonkapcsolatban áll, az, hogy a kutató alakulatok nem találnak sem fizikai, sem elektronikus nyomot egy utasszállító óriásgépről? Amikor a nemzetközi hírszerző szolgálatok minden egyes embert nyomon tudnak követni, egy széles törzsű, közel 70 méteres, két sugárhajtóműves utasszállító csak úgy eltűnhet? Hiszen, ha a gép kommunikációs berendezései bármilyen okból ki is kapcsolódtak, a fedélzeten lévő több mint kétszáz utas közül a repülőtársaságok nemzetközi tapasztalatai alapján legalább száznak a mobiltelefonja be kellett, hogy legyen kapcsolva. Mi történhetett? – teszi fel a kérdést a Bloomberg.com híroldal.

A pilóták semmiféle vészjelzést nem adtak le, és az utolsó rögzített kommunikáció szerint a fedélzeten minden rendben volt. A járat mégis eltűnt. A több ország kereskedelmi, katasztrófavédelmi és katonai egységeinek részvételével zajló kutatás eddig nem hozott eredményt.

Ahogy a keresőakció, úgy a lehetséges okok is rendkívül széles körben mozognak. A szakértők megegyeznek abban, hogy a több mint 11 ezer méteres magasságban eltűnt repülőgépen valamilyen „drámai, katasztrofális gyorsasággal” lejátszódó esemény történt. Ilyen magasságból a pilótáknak még a legsúlyosabb műszaki probléma esetén – például a két hajtómű együttes leállása mellett – is legalább tíz percük van arra, hogy megpróbálják megmenteni a gépet. A biztonsági rendszerek a kisebb meghibásodások esetén is automatikusan vészjelzést adnak le – ám ilyet senki nem rögzített. Több utas hozzátartozója ugyanakkor azt állította, hogy órákkal, sőt napokkal az eltűnés után is kicsöngött a hívott mobiltelefon, de senki nem válaszolt. A bekapcsolt telefonokat elvileg nem gond lokalizálni, ám erről a hatóságok nem számoltak be. "

" Azonnali katasztrófát okozhatott viszont a repülőgép felrobbanása. Körülbelül ilyen magasságban hullott darabokra 1988-ban a skóciai Lockerbie felett a Pan Am légitársaság 103-as járata, amelynek a fedélzetén egy bőröndbe rejtett bomba robbant fel. A Boeing 747-es Jumbo ezernyi darabra esett, ám ezek így is olyan koncentráltan hullottak le, hogy tucatnyi további áldozatot követeltek a földön.

Az FBI a maláj gép kapcsán a terrorszálat is vizsgálja. Az amerikai nyomozók önmagában nagyon aggasztónak tartják azt, hogy az Interpol körözési listáján lévő két lopott útlevéllel nemcsak nemzetközi, több átszállásra érvényes jegyet lehetett vásárolni, hanem a hamis személyazonosítókkal fel is engedték a fantomutasokat a fedélzetre. Ugyanakkor minden utas, valamint a személyzet hátterét és profilját megvizsgálják, mivel a terrorizmus mellett felmerült a pilóta öngyilkosságának vagy valamely utas által elkövetett biztosítási csalásnak a lehetősége is.
További furcsa körülmény, hogy a malajziai járatra öt olyan utas is becsekkolt, akik végül nem szálltak fel a gépre. Az ő személyazonosságukról nem adtak információt, csak annyit közöltek, hogy a feladott poggyászaikat a kezelő személyzet indulás előtt levette a gépről.

A fedélzeten történt robbanás mellett felmerült a gépeltérítés lehetősége is. A malajziai hadsereg szóvivője szerint katonai radarok észlelték a repülőgépet mintegy fél órával az utolsó bejelentkezése után. A járat ekkor állítólag több száz kilométerrel a kijelölt útvonalától nyugatra és mintegy 1000 méterrel alacsonyabban repült. Nem sokkal később ezt az információt hivatalosan cáfolták, így csak feltételezések vannak arról, hogy a gép útirányt változtatott-e az eltűnése után vagy sem.

A nyomok hiánya miatt természetesen hajmeresztő alternatív elméletek is megjelentek az interneten. Ezek szerint az MH370-est a malajziai Bermuda-háromszög nyelte el, avagy az egész járatot földönkívüliek ragadták el, akik már nem elégednek meg azzal, hogy egyesével raboljanak el embereket. A terrorizmus-forgatókönyv bizarr változata az, hogy az al-Kaida specialistái távirányítással vették át az uralmat a gép felett, amelyet egy titkos repülőtérre vezettek Iránba vagy Szomáliába (kérdés persze, hogyan töltötték fel a távolból üzemanyaggal a gépet, miután a járatot sokkal rövidebb távra tankolták fel). A távirányításos gépeltérítés hívei szerint a kormányok pontosan tudják, hogy mi történt, de azért titkolják az esetet, mert senki nem merne repülőgépre szállni, ha attól kellene tartania, hogy terroristák bárhova elrepíthetik. "

(Forrás ATV.HU)

Hozzászólások

(#1) Poultier


Poultier
tag

Egy nagyon titkos amcsi kormányprojekt kapcsán megtalálták a hiperugrás módját, amit ezen a gépen teszteltek. Az utasok valószínűleg elrepültek a nirvánába, ahol átváltottak nyuszi üzemmódba...

(#2) Dany007


Dany007
veterán

Valószínű lezuhant. :)
Aztán, hogy hogyan... azt majd megnézhetjük a "Légikatasztrófák" legújabb részében.
Szeretem az ilyen nyomozásos, érdekes, meglepő rejtélyes ügyeket. Már láttam mind a 10 évadot. Több részt többször is.
Igazából semmi meglepőt nemfognak tudni kihozni a végén. Volt már minden. Eltérítés, rakétatámadás, bomba, elalvás... rendszerhibák millió számra... sőt volt olyan is, mikor a pilóta egyik kislányát engedte a kormány elég! És közvetve csak ugyan, de emiatt történt tragédia. Szóval "Újat" igazán meglepőt nemfognak tudni kihozni ebből sem. De érdekeset igen. Furdal a kíváncsiság.

(#3) Szólista


Szólista
senior tag

2 kérdesem van: a repülőgép válaszjeladóját miért lehet szándékosan kikapcsolni? (polgári használatnál)
állitólag a hajtóművek még 4órán keresztül müködtek az eltűnés után? [link]

Nem vagyok normális.Na és?! Nem vagyok jó kapcsolattartásban.

(#4) Bird


Bird
addikt

Lehetetlen észrevétlenül elrabolni egy ekkora gépet 27x emberrel a fedélzeten. Valahol az óceán mélyén fekszik a roncs...

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#5) mickemoto


mickemoto
senior tag

Az nem kérdés hogy tudják mi történt a géppel, az viszont igen hogy miért hallgatnak.

Az információ korában a tudatlanság az választás kérdése. A tudás hatalom! A nem tudás a hatalom vak és engedelmes kiszolgálója!

(#6) Bird válasza mickemoto (#5) üzenetére


Bird
addikt

Nemzeti légitársaságot egy ilyen rossz hír pillanatok alatt bedönt... Állami érdek is fűződhet ehhez a nagy- nagy hallgatáshoz. Volt már ilyen a történelemben korábban is. :U

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#7) sziku69 válasza Szólista (#3) üzenetére


sziku69
senior tag

Érdekes fejlemények , de ettől csak nagyobb lesz a kérdőjel. Ha lezuhant, akkor elég nagy lett a terület ahhoz, hogy valószínűsíthetően megtalálják. Ha meg elvitték valahova, akkor mit csinálnak 239 utassal?

(#8) westcoastog


westcoastog
veterán

Eevitték a zufók.

(#9) KaiotEch válasza westcoastog (#8) üzenetére


KaiotEch
nagyúr

Pataki Attila vezetésével :D

(#10) westcoastog válasza KaiotEch (#9) üzenetére


westcoastog
veterán

Nem kell ő ahhoz. :D

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.