Már nagyon kíváncsi vagyok mi lesz ennek a vége. (ha egyáltalán lesz)
A nyolcvanas években, amikor még javában tombolt a diszkós korszak, éjjel amikor gyalogosan hazafele indultunk a haverokkal, sokat beszélgettünk rejtélyes dolgokról, például Nemere István könyveinek tartalmáról. Néha beleborzongtunk a beszélgetésbe. Ez jól eső érzés volt. Mostanra azért már kissé kinőttem ebből a korszakból, de azért még mindig foglalkoztatnak a hasonló dolgok.
Szóval, nem tudni hogy ez a gépeltűnés melyik kategóriába tartozik.
" Hogyan fordulhat elő ma, amikor a világ népességének nagyobbik része már 24 órában internet- és telefonkapcsolatban áll, az, hogy a kutató alakulatok nem találnak sem fizikai, sem elektronikus nyomot egy utasszállító óriásgépről? Amikor a nemzetközi hírszerző szolgálatok minden egyes embert nyomon tudnak követni, egy széles törzsű, közel 70 méteres, két sugárhajtóműves utasszállító csak úgy eltűnhet? Hiszen, ha a gép kommunikációs berendezései bármilyen okból ki is kapcsolódtak, a fedélzeten lévő több mint kétszáz utas közül a repülőtársaságok nemzetközi tapasztalatai alapján legalább száznak a mobiltelefonja be kellett, hogy legyen kapcsolva. Mi történhetett? – teszi fel a kérdést a Bloomberg.com híroldal.
A pilóták semmiféle vészjelzést nem adtak le, és az utolsó rögzített kommunikáció szerint a fedélzeten minden rendben volt. A járat mégis eltűnt. A több ország kereskedelmi, katasztrófavédelmi és katonai egységeinek részvételével zajló kutatás eddig nem hozott eredményt.
Ahogy a keresőakció, úgy a lehetséges okok is rendkívül széles körben mozognak. A szakértők megegyeznek abban, hogy a több mint 11 ezer méteres magasságban eltűnt repülőgépen valamilyen „drámai, katasztrofális gyorsasággal” lejátszódó esemény történt. Ilyen magasságból a pilótáknak még a legsúlyosabb műszaki probléma esetén – például a két hajtómű együttes leállása mellett – is legalább tíz percük van arra, hogy megpróbálják megmenteni a gépet. A biztonsági rendszerek a kisebb meghibásodások esetén is automatikusan vészjelzést adnak le – ám ilyet senki nem rögzített. Több utas hozzátartozója ugyanakkor azt állította, hogy órákkal, sőt napokkal az eltűnés után is kicsöngött a hívott mobiltelefon, de senki nem válaszolt. A bekapcsolt telefonokat elvileg nem gond lokalizálni, ám erről a hatóságok nem számoltak be. "
" Azonnali katasztrófát okozhatott viszont a repülőgép felrobbanása. Körülbelül ilyen magasságban hullott darabokra 1988-ban a skóciai Lockerbie felett a Pan Am légitársaság 103-as járata, amelynek a fedélzetén egy bőröndbe rejtett bomba robbant fel. A Boeing 747-es Jumbo ezernyi darabra esett, ám ezek így is olyan koncentráltan hullottak le, hogy tucatnyi további áldozatot követeltek a földön.
Az FBI a maláj gép kapcsán a terrorszálat is vizsgálja. Az amerikai nyomozók önmagában nagyon aggasztónak tartják azt, hogy az Interpol körözési listáján lévő két lopott útlevéllel nemcsak nemzetközi, több átszállásra érvényes jegyet lehetett vásárolni, hanem a hamis személyazonosítókkal fel is engedték a fantomutasokat a fedélzetre. Ugyanakkor minden utas, valamint a személyzet hátterét és profilját megvizsgálják, mivel a terrorizmus mellett felmerült a pilóta öngyilkosságának vagy valamely utas által elkövetett biztosítási csalásnak a lehetősége is.
További furcsa körülmény, hogy a malajziai járatra öt olyan utas is becsekkolt, akik végül nem szálltak fel a gépre. Az ő személyazonosságukról nem adtak információt, csak annyit közöltek, hogy a feladott poggyászaikat a kezelő személyzet indulás előtt levette a gépről.
A fedélzeten történt robbanás mellett felmerült a gépeltérítés lehetősége is. A malajziai hadsereg szóvivője szerint katonai radarok észlelték a repülőgépet mintegy fél órával az utolsó bejelentkezése után. A járat ekkor állítólag több száz kilométerrel a kijelölt útvonalától nyugatra és mintegy 1000 méterrel alacsonyabban repült. Nem sokkal később ezt az információt hivatalosan cáfolták, így csak feltételezések vannak arról, hogy a gép útirányt változtatott-e az eltűnése után vagy sem.
A nyomok hiánya miatt természetesen hajmeresztő alternatív elméletek is megjelentek az interneten. Ezek szerint az MH370-est a malajziai Bermuda-háromszög nyelte el, avagy az egész járatot földönkívüliek ragadták el, akik már nem elégednek meg azzal, hogy egyesével raboljanak el embereket. A terrorizmus-forgatókönyv bizarr változata az, hogy az al-Kaida specialistái távirányítással vették át az uralmat a gép felett, amelyet egy titkos repülőtérre vezettek Iránba vagy Szomáliába (kérdés persze, hogyan töltötték fel a távolból üzemanyaggal a gépet, miután a járatot sokkal rövidebb távra tankolták fel). A távirányításos gépeltérítés hívei szerint a kormányok pontosan tudják, hogy mi történt, de azért titkolják az esetet, mert senki nem merne repülőgépre szállni, ha attól kellene tartania, hogy terroristák bárhova elrepíthetik. "
(Forrás ATV.HU)