2024. március 29., péntek

A hó fogságában. 2013. március 15

Két évvel ezelőtt, március 15.-én nem mindenki az állami rendezvényeken "ünnepelt".
A Dunántúl nagy részét beborította a hirtelen jött havazás, és szélvihar tombolt.

Szerencsére kimaradtam mindkettőből.

De gondolom sokan vannak itt olyanok, akik nem.

Az Index oldalán lehet nosztalgiázni.

(#1) sziku69

sziku69

Senkinek sincs élménye?
Én hallottam Győr környékieket, akik segítettek az autópályán rekedteknek. A rokonságom nagy része arra lakik. Sajnos nem tudtam segíteni a távolság miatt.

(#2) bambano válasza sziku69 (#1) üzenetére

bambano
titán
LOGOUT blog

Az ünnep előtti kedden egy hosszúra tervezett dolgomat secperc alatt sikerült elintézem, így lett hirtelen 2-3 óra üres időm délután. Na mondom, szép idő, napfény, stb. elrobogok felrakatom a nyári gumikat a kocsira.

utólag már nem volt annyira jó ötlet...

14-én este hat körül jönnék haza vidékről. városhatárban kőkeménnyel dönget előttem egy suzuki vagyonőr 25-tel. már csak nem ér az a szégyen, hogy 25-tel tötymörögnek előttem és nem előzöm meg, hát nyomtam egy kövér gázt, és elektronika ide meg oda, mint a nyíl megindultam a kocsival az árok felé... upsz, ez tükörjég. jó lesz nekünk az a 25 meg a szégyen, teszek rá...

két várossal odébb torlódás miatt meg kell állni. kiszálltam, bezártam a kocsit, előre mentem pár autónyit, hogy megnézzem, miért állunk. akkor rakott vissza egy teherautót a daru az útra. visszasétáltam a kocsihoz, nem volt 3 perc. ennyi idő alatt 5 centinyi jég fagyott a hátsó ablakra, mert hátulról fújta a szél majdnem vízszintesen az ónos esőt, ami utána másodpercek alatt megfagyott. a hátsó ablak, tükrök, minden vastagon jeges lett.

otthon leraktam a kocsit, és napokig ki se dugtam az orrom...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#3) Eastman

Eastman
őstag

2013. március 15. a civil összefogás napja volt. Lett. Ünnepnap. Az én, emberi jóságba és önzetlenségbe vetett hitem visszaadta.

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#4) sziku69 válasza bambano (#2) üzenetére

sziku69
senior tag

Emlékszem, akkor március végén volt húsvét. A nyuszi is szánkóval jött. Egy héttel később utaztam le Győrbe. Nem autópályán mentem, hanem a régi 1-es úton. Akkor már pár napja olyan +15 fokok voltak. De a hó, arra Tatabánya környékén még mindig megvolt, az árkokban, ahol hófúvásokat épített a szél.

Március vége fele van a szülinapom. Aznap Maglódon esett a hó, és mínuszok voltak.

Eastman: Március 15.-én éjjel nem sokat aludtam. Néztem a híreket. A fészen lógtam ahol pár ismerősömmel tartottam a kapcsolatot, akik beragadtak a hóba. Csak 12 órával később kaptak segítséget.

Tényleg jó érzés volt olvasni, hogy például a győr környékiek (nyilván máshol is, csak és érzelmileg jobban kötődök oda) összefogtak.Meleg takarókat, és forró teát vittek a bajba jutottaknak.

(#6) Feketelaszlo

Feketelaszlo
senior tag

Éppen akkor mentem Győrből haza 12/13 óra környékén, még járt a Kisalföld Volán közvetlen busza Budapestre (sajnos azóta eltörölték), mikor felment az autópályára már volt az árokban pár kamion, de a sofőr ezt a járatot még szerencsésen lehozta, csak már Bp.-n a BKV telep mellett robbant le egy 10 percre, mert beázott valami a motortérben, de igazából ezen kívűl késést sem nagyon szedett össze. Az utánunk induló busz tudomásom szerint már a pályán ragadt - sőt, a vasútra szavazó ismerősök is késtek pár órát, mire beértek a Keletibe már nem volt tovább csatlakozásuk hazafelé, így Bp.-n kellett éjszakázniuk (igaz másnap reggelre olyan hosszú szerelvényt raktak össze, hogy néhány vasútállomáson túllogott a vonat). Örültem a fejemnek, hogy el tudtam jönni akkor onnan, nem tudom dolgoztak-e ki azóta valami tervet annak a kisalföldi pályaszakasznak a szélvédemére.