2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Garancia A'la Sony (még tovább frissítve)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Egy kis bevezetés

Ezen bejegyzés segítségével szeretném nektek bemutatni azt, milyen esetleges kellemetlenségekkel járhat a garanciális ügyintézés Sonyéknál. Még itt szeretném tisztázni, hogy ezt nem általánosításnak szánom, sőt, inkább remélem, hogy "egyedi eset".

A garancia tárgya

Mint azt az aláírásomban láthattátok már, egy ideje "boldog" tulajdonosa vagyok egy Sony Xperia SL-nek. (Egész pontosan 2013 február 17. napján kaptam kézhez.) A telefonról annyit érdemes tudni, hogy az Xperia S kiköpött mása, az egyetlen eltérés az a bizonyos +200MHz a processzorban, amennyivel gyorsabb az SL. Ha jellemeznem kéne, szinte csak jókat tudnék mondani róla. Szép képeket készít, nagyon jó zenehallgatásra, a kijelzője (számomra) gyönyörű, és nem mellesleg baromi jól néz ki (szintén magánvélemény).

Az első kör

De akkor miért vagyok "boldog" tulajdonos, és miért írom ezt a bejegyzést, ha meg vagyok elégedve? Ennek oka nem más, mint a Sony féle garanciális magyarázkodás. Történt ugyanis, hogy pár hét után a jack csatlakozó elkezdte azt játszani, hogy ha csak kicsit is kijjebb csúszik a fül/fejhallgató csatlakozója, egyből nem érzékeli azt. Gondoltam majd odafigyelek erre. 6 hónapig sikerült is, de utána egyre rosszabb lett. Végül már szinte percenként csinálta ezt. Közben a hátlap is lefelé járkált egyre jobban, míg egyszer emiatt le is esett a telefon. Nem volt vicces, hogy a hátlap a kezemben, a telefon meg pofával lefele a betonon, szóval itt lett elegem. Az esés után visszavittem a telefont a boltba ahol vettem (Mivel ők csak eladják, nem nevezem meg a boltot, hisz nem náluk történik a javítás). Az eladó kipróbálta, tényleg hibás volt a csatlakozó, és a hátlap is lejött, bár ez utóbbi elvileg nem garanciális dolog. A gyári füles is távozott az örök hangstúdiók világába, de az már nem volt garanciális. (Nagyon megszerettem a sorsot, hogy 6 hónap 3 nap után történt ez, a tartozékokra pedig 6 hónap garancia volt.) Eztán vitte is az eladó még aznap a Sony-hoz javításra a telefont.

A második kör

Úgy 2 hét elteltével szóltak, hogy visszaérkezett a telefon, átvehetem. Az átvétel megtörtént, a telefon hibátlanul működött, és az eladó jóvoltából kaptam egy új hátlapot is rá. Bár kissé furcsa volt, hogy alig lehetett betuszkolni a jack csatlakozóba a dugót. És itt kaptam az első jelet arra, hogy fogok még kopaszodni nemvárt módon. Közölték ugyanis a szervizben, hogy ilyen hibával még senki nem vitt vissza S-t, vagy SL-t. Mindegy, én se fogok többet, gondoltam. Rossz ötlet volt... 3 hét után kezdődött előröl az egész. Annyi változás legalább történt, hogy most a hátlap helyett a kijelző jutalmazott meg a természet ihlette ajándékával, ami nem volt más, mint 20-25 zöld pixel. Kis extra, hogy a közelségszenzor is beadta a kulcsot. Mivel pont jött az őszi szünet, gondoltam leadom ismét. Be is vittem Október 28-án az említett hibákkal. Na itt jött a fekete leves. Megkaptam az eladótól, hogy átveszi, de vegyem számításba azt is, hogy nem fogják javítani, mondván egyedi hiba, és talán másképp kéne használnom a csatlakozót. WTF?! :Y Én eddig úgy tudtam, hogy garanciális javítás akkor jár, ha a termék rendeltetésszerű használat mellett meghibásodik a garancia időtartama alatt.

Egyébként itt szeretném megejteni első kérdésem felétek. A kérdésem az, hogy hogyan lehet az alábbitól eltérően használni a csatlakozót, ami rendeltetésszerű: Telefon fixen történő megfogása > fül/fejhallgató csatlakozójának fixen történő megfogása > a csatlakozó beillesztése a dugaszba > debil vigyor, hogy sikerült eme bonyolult és veszélyes művelet. :C Az esetleges válasz(oka)t mind privátban, mind pedig hsz-ben várom.

Na de a kvízjáték után térjünk vissza még egy kicsit az ügyre. Szóval elláttak ezzel a bizonyos tanáccsal. Itt egy kicsit elgurult a gyógyszerem, mert eddig sosem történt ilyen egy jack dugaszos eszközömmel sem. Ráadásul mint később kiderült, van egy szintén SL tulaj ismerősöm, ugyan így járt mint én. Éppen ezért úgy finoman megjegyeztem, hogy ez az első eszközöm, ami ilyen hibával küzd. Azt a választ kaptam, hogy az nem számít, mert azok más eszközök, aminél nincs ilyen gond. Na itt jutottam arra, hogy visszakérem mindjárt inkább a francba, felújítom én magam, és elajándékozom egy szeretett ismerősömnek. De végül otthagytam, mondván az esély megvan. Már több mint 1 hónapja várom, hogy visszakapjam, de még semmi. A múlthéten betelefonáltam a boltba, azt kaptam válaszként, hogy nem szóltak még nekik a szervizből, hogy mi is a helyzet. Viszont erre a hétre ígértek nekik egy telefont, hogy kész lesz, de azt már nem tudtam meg, hogy az enyém-e.

És itt szeretném megejteni második kérdésem. Gyanakszom, hogy lesz 3. jack hiba is. Utánakérdeztem egy számtech boltban dolgozó ismerősömtől, hogy nem lehetne-e ezzel valamit kezdeni. Azt mondta, hogyha 3. alkalommal is előjön a hiba, akkor cserélniük kell az eszközt egy az egyben. Az lenne a kérdésem, hogy ennek van valóságalapja, vagy esetleg vak vezet világtalant?

Frissítés: Úgy látszik hiába vagyok már túlkoros a mikuláshoz, mégis megajándékozott engem. December 6-án ugyanis visszakaptam a telefont, javítva. Lényegében csak az alaplap, az alsó rész, és a gombok maradtak a régiek, minden más vadi új a telefonon. Mikor átvettem, megint kiderült, hogy ez rövid életű jack lesz megint, mivel már most sokkal lazább, és ugyan azt csinálja, de így ünnepek előtt semmi kedvem megint ehhez az egészhez. Megvárom a garancia végét, és kicserélem én magam a p*csába, jobban jár mindenki. :)

Frissítés 2: Most már sárgul a kijelző, mint az első szériás S-eknél, és megint kezdi a jack a szórakozást. Januárban újabb kör lesz. :W

Frissítés 3: Tegnap meglátogattam a fogyasztóvédelmet azzal a kérdéssel, hogy hány javítás után kérhetem a cserét. Érdemi választ nem tudtak adni, mindössze annyit mondtak, hogy 3-4 alkalom után szokták javasolni. De ezt megtagadhatja a bolt, mivel nekik ez aránytalan többletet jelenthet. Viszont fordulhatok a békéltetőtestülethez, vagy a bírósághoz. Ennek tudatában visszavittem a telefont egyből utána. Beléptem az ajtón, köszöntem szépen, az 5 alkalmazott pedig rendesen visszaköszönt. Majd egyikük odahívott, hogy megkérdezze, miben tud segíteni. Alig mutattam meg a telefonom, és mondtam ki a garancia szót, az egyik kolléga átkiabálva a fél boltot csak ennyit kérdezett: "Megint a jack csatlakozó?" Igen, hangzott a válasz. Amit kaptam, az egy szép hangos röhögés, és az, hogy ez biztosan az én hibám így már, mert egyedi eset*, és ilyen a világon nincs. Inkább nem mondtam ki mit gondolok. Az alkalmazott, aki odahívott az imént, megkért teljesen normálisan, hogy menjek át 3. kollégájához, mert Ő tud segíteni ebben. Megnézte, a sárguló kijelzőt nem értette, hogy történhetett meg ez, hisz ez egy első szériás hiba, és ilyen kijelzőnek már nem szabadna, hogy készleten legyen. A jack-et pedig próbálgattuk, 3 fajta fülessel. Az én gyárimmal, a Beyerdynamic fejhallgatómmal, és egy nála levő Samsung headsettel. Az első kettő ki tudott jönni, a Samsung viszont csak nehezen. (Ami nem meglepő, mivel vadi új volt, a csatlakozó meg ~1 hete lett cserélve.) Nem jöttünk rá, mi is ez. Ugyanis az én eszközeimnek nincsenek megkopva túl nagy mértékben a csatlakozójuk, másik eszközből nem csúsznak ki... Aztán odahívta az épp ott tartózkodó Samsung szervizest. Eleve láttam rajta, hogy azok közül van, akik nem szeretnek hibát elismerni, majd ezt szóban meg is erősítette. A kijelző sárgulásáról csak ennyit kérdezett: "Nem attól sárgul, hogy fogod?" Ennél tovább nem mennék. Egyfelől itt már elég pipa voltam, másfelől emiatt nem emlékszem tisztán. Végül az alkalmazottal abban tudtunk kiegyezni, hogy beküldi ismét, és egy ismételt komolyabb hiba után kitalálunk valamit. Nekem eztán lett pár tippem...

*=Lehet ők nem kaptak még így vissza telefont, de kétlem, hogy egyedi:

Eddigi végső helyzet:
Úgy 2 hete hívtak, hogy kész a telefon, lehet érte menni. El is mentem. Belépve a boltba már egyből tudták, miért jöttem. Az egyik ipse bement a raktárba, hogy kihozza a telefont. Nem találja... Kicsit megemelkedett a vérnyomásom, mert hiába nem szeretek 3/4 órákat utazni. Szerencsére csak máshová volt eltéve. Mikor kézhez kaptam, furcsa volt a telefon. A peremei élesek voltak, és nem találtam meg a hátlapja alatt a horpadást. Hamar kiderült, hogy ez már egy másik SL, ráadásul vadi új. Végre elértem, hogy nem hiába harcoltam. Ráadásul az igazamért. Lassan 3 hete van nálam a telefon, és eddig (kopp-kopp) semmi baja. Még a csatlakozó körüli perem sem esett be. Eleinte még így frissen meg akartam tőle válni, gondolván ez már hibátlan. Így félre is tettem a dobozába, és meghírdettem. Két nap sem kellett, le is vettem a hirdetést, mert nem bírtam tovább, használni akartam. Jól is döntöttem, mert összevetve az Xperia SP-vel, amit vettem volna helyette, így jártam jobban. Meg amúgy is megkedveltem az SL formáját, és méretét. Szóval egyenlőre happy end a történet vége, és remélem ez így is marad. És hogy okoskodjak is, levonom a tanulságot: Harcolni kell az igazunkért. :)

Utolsó szerkesztés: Ma vettem egy olcsó kis Panasonic fejhallgatót, mert szerettem volna egy nem kontakthibás fejhallgatót. Kipróbálni már nem tudtam a telefonnal, mert a jack csatiban lévő egyik érintkező kb kifolyt a helyéről, és se ki, se be eszköz. Feladtam. Beviszem, lesz ami lesz. Ennyi volt a kis naív álmom, hogy végre jó.

Hozzászólások

(#1) Samus


Samus
addikt

Ebből nekem nagyon úgy tűnik, hogy a Sony-nak semmi köze ehhez. Ott a 6 hónapos tartozékgarancia körül kezdett érdekes lenni. A tartozékokra egy év garancia van, legalábbis normál esetben. Egész véletlen a telefont nem egy sufniGSM-ben vételezted? A hivatalos ár alatt, vagy nullperces, vagy különbözeti adós, vagy tudom is én hogy hívják ezt mostanában.

A Sony-nak országszerte vannak szervizpontjai, ahol a készülékeket le lehet adni, érdemes lenne ott próbálkozni, persze csak ha hivatalos az a garancia, és nem a bolt vállalja rá.

Egyébként átérzem a helyzeted. Egy Nokia N82-m volt hasonló helyzetben, igen érdekes hibákat produkált, elég sűrű látogatója voltam a pécsi Nokia szervizpontnak.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#2) Szatyor95 válasza Samus (#1) üzenetére


Szatyor95
aktív tag

A telefon ugyan GSM boltból van, viszont egy elég jó üzletnek számít. Az ára természetesen nem annyi volt, mint a Sony Centerben lett volna, viszont ténylegesen újként vettem. A garanciáról annyit tudok, hogy állításuk szerint a Sony végzi a javítást (emlékeim szerint a garanciajegyen is az ő pecsétjüket láttam az első javítás után, de ezt nem mondom biztosra, míg nincs nálam a garilevél). A tartozék kicsit nekem is furcsa volt, de azt elkönyveltem annak, hogy ezért is olcsóbb. Meg igazából a füles az utolsó dolog, amit használtam a tartozékok közül, mivel egy Beyerdynamic fejhallgatót használok több mint 1 éve.

Nyugodj békében Integra!

(#3) mcsabee


mcsabee
senior tag

Korábban én is szívtam már Sony készülékkel, az egy Sony Ericsson W810i volt. A hibája annyi volt, hogy a hangszórója bekrepált, kétszer visszavitték gariba, mind a két esetben "megjavították", de az első esetben kb 3 napon belül, míg a második esetben már a kocsiba beülve egyből jelentkezett a hiba. Mikor a kocsiból kiszállva egyből visszavittem a készüléket, szóltak a bolt vezetőjének, hogy ez van, ő pedig egyből intézkedett, és lecserélték a készüléket egy vadonatújra. Nem tudom, ez vagy Euronics, vagy Electro World, vagy valami E betűvel kezdődő nagy üzletláncban volt.

Most jönne az, hogy azóta már volt ezer+1 készülékem, de ez nem igaz, mivel azóta is azt a cserekészüléket használom, ami tökéletesen működik, az akksija, ha keveset telefonálok akár 1 hetet is kibír, de 5 napot szinte minden körülmények között, pedig már 6 éves is elmúlt a kicsike.

Stay a while and listen...

(#4) atee


atee
őstag

Még SE időkben nagyon korrekten tudtam gariztatni az akkori barátnőm készülékét két alkalommal is minden gond nélkül javították ill. cserélték.
Most a feleségem L készüléke 1 hetes volt amikor elvittük az USB töltő kábel miatt.. (kulsérelmi nyoma nincs, de belül szakadt lehet) már az első naptól észrevettük.
Gondoltam kicserélik T-Mobilban lett vásárolva.
Kicserélik igen, de a SONY kifejezett utasítása, hogy minden javításnál vagy garanciális ügyintézésnél mindent törölni kell azaz gyári állapotba kell hozni a telefont. Ez alől még a qrva usb kábel csere se lett volna kivétel. :C
A baj csak annyi evvel ,hogy egy belakott beálítgatott telefont egy kábel csere miatt akartak resetelni..
Inkább vettem 200 Ft-ért egy másik kábelt hozzá. Ami azóta is megbízhatóan működik.

D-day 2002-01-04 01:54

(#5) Szatyor95


Szatyor95
aktív tag

(#3) mcsabee

Lehet megpróbálkozom hasonló módszerrel, mert ha megint szorul a csatlakozó, egyértelmű, hogy ki fog kopni újra. A W810i-hez pedig gratulálok, anno nekem is nagyon tetszett, de "csak" egy W800-ra alakított K750i-re futotta (bár az még mindig működik.

(#4) atee

Átérzem a helyzeted, mivel legutóbb pont emiatt kaptam vissza orosz nyelvű szoftverrel a telefont. :DDD Még jó, hogy nagyjából ki tudtam silabizálni, hogy mit is akar a rendszer.

Nyugodj békében Integra!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.