2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hír - Megjelent a Toyota Prius legújabb generációja

Írta: | Kulcsszavak: Toyota . Prius . hybrid . plugin . plug-in

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A Toyota Prius a környezettudatos autózás úttörője volt, amikor 1997-ben debütált. Az első generáció egy elég esetlen formavilágot kapott, négy ajtós kialakítással. Azonban a technikai áttörésen túl a vásárlók szívét is el kellett hódítani, ezt pedig igazán a második generációval érték el.

A Toyota Prius második generációja napjainkban is gyakran megfordul az utakon.
A Toyota Prius második generációja napjainkban is gyakran előfordul az utakon.

A kettes Prius egy rendkívül különleges - szerintem jól sikerült - formát kapott, ami amellett, hogy remek alaktényezővel bírt, az embereknek is bizonyította, hogy ez az autó más. Környezettudatos. E két ok miatt volt rendkívül fontos ez a forma és ez be is vált. Az emberek vették, mint a cukrot és amellett, hogy egy remek technikát vásároltak, mellette a külvilágnak is megmutatták, hogy én védem a környezetet. A Prius innentől egy életérzés lett és ezt a Toyota is jól tudta.

Zöld nagycsaládosoknak is kínált alternatívát a Toyota.
Zöld nagycsaládosoknak is kínált alternatívát a Toyota.

Aztán eljött az az idő, amikor ez a hajtás már kezdett elterjedt lenni, a Toyota már adott full hybrid hajtást Yarishoz, Aurishoz, RAV4-hez, Camry-hez is, de a Prius is megmaradt, szintén egy különleges formával, hogy ha valaki továbbra is meg akarja mutatni, hogy tesz a környezetért, akkor a lehetőség adott volt.


Toyota Yaris HSD

2015-re pedig eljutottunk odáig, hogy már minden szegmensben volt hybrid alternatívája a Toyotának és már a konkurenciánál is kezdtek elég szép számban elterjedni a full hybrid technológiával szerelt autók - sokszor nem más volt bennük, mint a Toyota technikája - így a Prius értelme szépen lassan megszűnt létezni. Az autók formája ebben az időben már eleve elég futurisztikus volt, rengeteg töréssel, izgalmas ívekkel, így a Prius IV formája szerintem tipikusan az az eset akart lenni, amikor valaki nagyot akar szellenteni, de aztán végül más lesz a végeredmény.

A Toyota Prius negyedik generációjából nem sokat láthatunk, bár egy-két darab Taxiként előfordul Budapest utcáin.
A Toyota Prius negyedik generációjából nem sokat láthatunk, bár egy-két darab Taxiként előfordul Budapest utcáin.

Az autót valószínűleg szándékosan rajzolták rondára, hiszen a Plug-In Hybrid verzió egy teljesen más formavilágot kapott, ami még szintén nem lett az igazi, kicsit hajazott a Mirai formatervére, de én az abszolút tanácstalanságot láttam ezen a két típuson.

A fentebb leírtak miatt én úgy is gondoltam - talán olvastam is erről szóló cikkeket -, hogy a Prius pályafutása a negyedik generációval be is fejeződik. Nincs értelme, hiszen a komplett termékpaletta Yaristól egészen a Highlanderig kapható hybrid hajtással, sőt, a RAV4 Plug-In hybrid rendszert is kapott és ezek az autók is elég izgalmasok. Így hát a Priustól - látva a negyedik generáció esetlenségét - könnyes szem nélkül búcsúztam.

Aztán ma reggel 7 óra magasságában a reggeli kávé mellett szembejött velem egy külföldi oldal posztja, amin az új Toyota Prius hivatalos fotói láthatók. Ébresztőnek remek volt, ez az autó elképesztően gyönyörű.

A formatervezők visszatértek az eredeti irányhoz, nem akartak nagyot mutatni, egy jó alaktényezőjű, remek formával bíró autót akartak bemutatni és ez sikerült is. Teljesen letisztult, elegáns ívek mindenhol. Egy kicsit talán a Tesla Model3 belelátható a sziluettbe, erre viszont az alaktényező miatt volt szükség. A fotókon az autó mindkét oldalán látható tanksapka, ebből könnyen lehet következtetni, hogy a Prius innentől Plug-In hybridként folytatja karrierjét.

Az autó oldalát a hátsó kilincs elrejtésével próbálták izgalmassá tenni, ami egy régi recept, nagyjából 1998 óta jelen van az autóiparban, de még mindig működik.

A Prius belül már inkább egy hagyományos, hétköznapi autó belterét adja, emlékeztet a Lexusra, a klímapanel kijelzője pedig egyenesen a jelenlegi Corollából érkezik.

Az új Prius a TNGA platform második generációjára épül, és információk alapján 19"-es kerekekkel fog érkezni. Ha minden igaz a Prius legújabb generációja 2024-ben fog hivatalosan megjelenni.

Hozzászólások

(#1) .Szaki.


.Szaki.
addikt

A képek időnként nem jelennek meg, ezt egy frissítés általában megoldja. Az okát ne kérdezzétek, egyelőre nem tudtam rájönni.

(#2) Luck Dragon

Ha tényleg így fog kinézni , akkor ennek én is örülni fogok , mert a negyedik generáció volt szerintem a generáció szégyene , már mint külső dizájn szempontjából .

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#3) .Szaki.


.Szaki.
addikt

Egyetértek! :)

(#4) Toltotollkin


Toltotollkin
junior tag

futurisztikusan nez ki nekem tetszik

Mindenki a saját baklövéseit nevezi tapasztalatnak. Oscar Wilde

(#5) DEJVID


DEJVID
őstag

A rejtett hátsó kilincs 1997-ben jelent meg.

(#6) BoB


BoB
veterán

"A formatervezők visszatértek az eredeti irányhoz"

Csak az én véleményem, de a legelső széria sima kommersz forma, semmi extra, ez meg úgy néz ki mint egy sportautó. Semmi kapcsolatot nem látok benne, mintha nem is ugyanaz a széria lenne, annyira eltérő.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#7) Luck Dragon

Tessék hunyorítva nézni :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#8) Egon válasza BoB (#6) üzenetére


Egon
nagyúr

Na ja.
Nagyon szép, kicsit Mazdás, kicsit - ahogy a cikkben is szerepel - Teslás dizájn, bejövős.
Más kérdés, hogy ilyenem se lesz: egyrészt az új autók ára túl van a pofátlanság határán (4.5 éve vettünk egy Opel Astra K kombit, közepes motorral és felszereltséggel, készletről: alig lépte át az ára az 5 millát; pár hónapja megnéztem a készletes Astra L autókat, és 9.8M volt a legolcsóbb (nem kombi!!!), ergo egy laza árduplázás bejátszott... :W Tartok tőle, hogy sosenem veszek többet új autót... :( ), másrészt nekem a kombi lenne az érdekes (az Astra-val összehasonlítva legalább akkora csomagtartó mérettel és hátsó lábhellyel).

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#9) Somatom válasza Egon (#8) üzenetére


Somatom
veterán

Én is a plus -t választanám, ha lenne belőle, de ne legyünk telhetetlenek! Örüljünk, hogy nem SUV, Crossover, vagy más divatnevű tank, hanem rendes autó. Mondjuk, a koncepció nem teljesen világos. Miért nem dízel? A 90 Km -es villany hatótáv elég a városi ingázáshoz. A hosszabb túrákhoz viszont jobb lenne a dízel.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#10) UnA válasza Somatom (#9) üzenetére


UnA
Korrektor

Mert a dízel teherhajóba és kamionba való :D

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.