2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

#VectraV6 - Kormánycsere

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az autó bemutatásakor már érintettük a témát, hogy a beltér, különösképpen a Vectra müszerfala iparmüvészeti szempontok szerinti értékeléskor hasonló pontszámot kapna, mint Fásy Zsülike bármelyik Got Talent-ben, nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy gyerekkorában a tervezö egyetlen játéka a Tetris volt, viszont azt nem tudtam, hogy Stevie Wonder másodállásban az Opel belsö dizájrészlegének végsö jóváhagyójaként kereste a kenyerét akkoriban, más módot ugyanis nehezen tudok elképzelni, hogy erre miként bólintott rá a management.

A funkcionalitással alapvetöen nincs is baj, kényelmesen elérhetö minden kezelöszerv, a szellözök között akkoriban egészen korrekt méretünek számító színes kijelzö tolja az ember arcába a fontos infókat, rádió, klíma, meg van minden, csak a körítés sikerült picit spártaira, de végülis vezetés közben úgysem a középkonzolt nézzük, legfeljebb majd jobban nyomom a gázt, hogy eszembe se jusson lenézni... :)

Hatalmas fejlesztésekre nagyon lehetöség sincs, a közkedvelt módosítások kimerülnek abban, hogy a ráncfelvarrott modellekböl átemelik a "finomított" apróságokat ( szellözö tekerentyük, müszerfali dekorelem ), de a textúra ettöl még annyit javul, mint F.Pákó nagykorú beszédkészsége az évek alatt, nem is annyira gyakoriak, valamint fontos szempont ( nekem ), hogy jelenleg a müszerfal sem zörög, a megbontás után pedig biztosan hozzálátna, így meggyöztem magam, hogy take it easy.

Aztán egy könnyed nyári napon beleszaladtam a nagy kék " Kinekmenöbbazélete " oldal Vectrás csoportjában egy hírdetésbe, amiben igényesen átalakított gyári kormányt ajánlottak némi pénzmagért cserébe. ( Egészen pontosan 36000 Ft. )
Az átalakítás itt egyrészt az újrabörözést ( két oldalt perforált börrel, a többi részen hagyományossal ), valamint a 3-9 órai szekcióban enyhén sportosabbra formázott kialakítást, ezzel együtt pedig enyhe vastagítást jelenti.

A déli táborból erös porcosodási aktivitást jeleztek a receptorok, melyre igyekeztek ellentétes, kioltó ingereket küldeni odafentröl a felelös szervek kétségbeesetten, ezzel vidám hullámvasútra ültetve engem. Pedig az eltelt 3-4 hónapban már egészen jól kigyógyultam az autónördöket súlytó kórságból, hogy minden érdekes, ritka alkatrészre azonnali, ösztönös " meg akarom szerezni " érzés legyen a reakció, itt most éreztem, hogy nagyon súlyosan visszazuhantam, ahogy minden alkalommal megnéztem a hírdetést, és a processzorok füstöltek odafent a szervertermemben, próbálva a jobb kezemet müködésre bírni, hogy a fenti X-re kattintva elhessegessem ezt a kísértést. Öngól, máris 1-0 oda...

Annyira sikerült IceBucketChallenge nélkül is lehüteni magam, hogy mondom vágjunk bele a "lelombozó-hadmüveletbe"...
" Csak rákérdezünk, hogy megvan-e még, úgyis biztos 6-szor elkelt már, azért ez fasza cucc " - gondolattal nyitottam, amit tett is követett, üzenet elküldve, hamar jött is válasz, " höhhö, egyböl írt, akkor ezt tuti eladta már "-gondoltam magamban, majd olvasom, hogy " Szia, igen, megvan még a kormány. ". Zzzzmeeg, 2-0-ra megy, itt már kezdtem feladni a harcot, shut up and take my money!
Az utolsó akadály jön, sokan véreztek már itt el, érthetö okokból.
Én itt, a kincs ott, eközött 1000km, max a kiccsalád tudna érte elmenni, elrakatható-e addig a drágaszág? A válasz erre is pozitív, kész-vége-hatszáz, látom magam elött, ahogy ütik a kalapácsot, hogy Sold-Sold-Sold!

Szóval akkor lett egy új kormányom, már csak ki kell logisztikázni ide, és behajítani, hurrá.
Ez múlt héten meg is valósult egy látogatás alkalmával, és elöször foghattam kezembe a kis drágát. Egészen át tudom érezni Frodó helyzetét, ugyan ez kicsit nagyobb, és a nyakamba lógatva is elég hülyén néz ki, de a birtoklási érzés hasonló volt.
Gyorsan beleestem az Internetbe, hogyan is zajlik egy kormányváltás, a GSi-n már vagy 4-5-ször cseréltem, de abba ugye se légzsák, se CIM modul, se semmi trükk, ebben meg mindenféle biszbasz, szóval álljunk neki tisztelettel a mutatványnak, tanuljunk mások hibájából, amit a YT óta elég sok témában megtehetünk. :)
Hatalmas medvecsapdákat sehol nem mutatnak, ami kell hozzá egy csavarhúzó ( lehet lapos fejü és csillag is ) a légzsák kiszedéshez, egy TX50-es torx fej a kormányrögzítö csavarhoz, plusz egy 10-es fej az akkuhoz(opcionális), egy kisebb, talán 6-os torx fej a kormányvezérlö gombok átrakásához, meg két szép kéz.
A nyitó müvelet megosztja az internet népét, nevezetesen, hogy levegyük-e az akkusarut a müvelet elött vagy ne, sokak szerint érdemes, a WannabeRambo-k rajta hagyják, Chuck Norris lelküek pedig a gyújtást is ráadják, ´meeméne.

Mivel láttam már nem egy " légzsákos-poén" videót, bennem eléggé az a kép él, hogy egy direkt pofon a lufitól nem teszi jobbá a napod, szóval döntöttem, a szerény gyözelem is gyözelem, levettem a sarut.

Magát a folyamatot nem részletezném túlzottan, ahogy írtam is, a YT tele van videókkal mindenféle nyelven a témában, ki-ki megtalálja a neki tetszöt. A légzsák kipattintása igényel egy minimális kézügyességet, de aki piszkált már ki a foga közül húscafatot, az valószínü ezzel is megbírkózik, én a lufit "arccal" felfelé elraktam az autó mögé, ha Murphy bele is rúgna se legyen nagy az ijedtség. Innen már tényleg egyszerü levenni a régit, abból a kormánykapcsolókat két csavar, és a müanyag karmok után ki tudjuk húzni, majd mehetnek az új kormányra. ( csak ízelítönek néhány közbeni kép )

Talán ez volt a legmacerásabb része, ugyanis a foglalatok egy rugalmas müanyag szár végén vannak, ezekbe belejátszatni a kapcsolókat nem könnyü, mivel hátulról nem lehet megtámasztani, ahogy próbálod benyomni a csatlakozót pedig csak a szár mozog finoman, Anyád.
Emiatt itt vesztettem egy jelentös 10 percet, mire mindkettö szépen bekattant, de sikerült, mehetett be a kormány a helyére. Csavar, csatlakozók, lufi vissza, majd az akkusaru, és hopp, meg is volt. Jótanácsként azt is olvastam, hogy ilyenkor érdemes az anyós oldalról az elsö gýujtást ráadni, biztos, ami tuti, ha eddig elmaradt a full-kontakt, akkor ne most rontsuk el a mutatónkat. A végére maradtak azok az apró cseresznyék a tejszínhabra, mint az óra beállítása, az elektromos ablakok újratanítása, és a riasztó újra aktiválása.
Az eredmény pedig alant:

A fogása tökéletesen eltalálta az ízlésemet, a gyárit egy picit vékonynak éreztem az én tenyérméretemhez, a pici vastagodással pedig ideális lett, a "sportosított" markolat végett pedig sokkal jobban beleül az ember tenyerébe.
Egy kis before-after:

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

én szét nem szedtem volna magamtól...
az enyém egyszer volt megbontva, azóta se bírják összehozni, hogy mind a négy kormányközép középen legyen egyszerre.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Nem tudom mennyire vagy védett, de ilyen címmel blogolni valamit...

bambano: nem pékhez kell vinni. Milyen autód van? Passat?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#3) bambano válasza bitpork (#2) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ontopic :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#4) twollah1976


twollah1976
őstag

Mikor massziroztad meg magad?

Amikor:
- meglattad a kormanyt.
- megrendelted a kormanyt.
- a kezedbe vetted az uj kormanyt.
- beszerelted az uj kormanyt.

Vagy szimplan konstans masszirozas volt az elsotol az utolso pillanatig kezvaltassal.

[ Szerkesztve ]

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#5) Redneck


Redneck
veterán

Nagyon jó lett, szép munka! :K Kezd megtetszeni a Vectra. :DD

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#6) Szada85 válasza bambano (#1) üzenetére


Szada85
aktív tag

Pedig tényleg nem bonyolult, mondjuk szereltem már több dolgot, így van némi rutinom, de nyilván ez is egy új terület Volt, emiatt is közelítettem meg óvatosabban a kérdést. :)
Plusz pl a kormánypozícióhoz segítség, hogy mind a kormányon, mind a kormánymü tengelyén van egy-egy bemarás, ezeknek kell vonalban lenniük a felrakáskor.

@bitpork:
Max az esötöl vagyok védett, ha az autóban ülök. Jobb a békesség, finomítottam rajta. :)

@twollah1976:
A sorrend nagyjából stimmel, a köztes idöt pedig a fényképekre való masszírozással ütöttem el. :DD

@Redneck:
Köszönöm! :)

(#7) twollah1976 válasza Szada85 (#6) üzenetére


twollah1976
őstag

Használd sokáig egészseggel!

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#8) KaiotEch


KaiotEch
nagyúr

A duda nincs középen. Az alsó ívnél látszik, hogy a bal oldalán nagyobb a hézag. Egész úton idegesítene :D

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.