2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Óvatosság

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Használt termék vásárlása az idők kezdete óta magában hordoz egy jó adat lutrit, bár elnézve az elmúlt évek termékfejlődését, újabban már az új termékekre is sokszor elmondható ez.

Éppen ezért az ember próbálja magát a lehetőségekhez képest “bebiztosítani”, megtenni amit lehet, hogy elkerüljön egy szopóroller rendes tagságit.

Ennek fényében olvastam érdeklődve a nem olyan régen kiköhögött cikket a TC hasábjain, amiben egy, mondhatjuk, “sértett” nepper mondta el véleményét arról, hogy ma miként viselkedik egy használtautó vásárló, és milyen hibákat követ el. Szerinte. Mert hát ugye az a fránya tapasztalat, illetve a neten megosztott Csonticar-os, AAA Autós, szamurájkardos-C Vitaminos cikkek nyilván valami súlyos tripen átesett hallucinogén képzelgések, meg egyébként is NepperLivesMatter.

Személyes kedvencem a “Bizalom” bekezdés volt, amiből a leírt mondatok közül a ”És a többiek? A többieket hónapokig látjuk sétálgatni autót nézve esőben, hóban, napsütésben, mielőtt felhívnak újra és újra egy-egy már hetekkel azelőtt eladott autó megléte után félszegen érdeklődve. Ők azok akik nem bíznak meg senkiben, még magukban sem.” Ami érdekes, hogy Ő ezen mélységesen fel van háborodva, míg ugye az előző bekezdés utolsó mondatában írtak alapján nem igazán kellene. No de mindegy, haladjunk, haladjunk.

Amiért ezt most írom, az az, hogy igen, valóban ki merem jelenteni, hogy “én is a túl óvatos tábort erősítem”, ha valami új vásárlásáról van szó. Különösképpen, ha az egy autó. Egyrészt, mert ugyancsak nem az évente cserélgetősek táborát erősítem, másrészt, mivel egy autó jellemzően komolyabb összeg, és az ember miért ne tegyen meg minden tőle telhetőt saját maga bebiztosítása érdekében.

Lehetséges, hogy ha rámszakadna a takarékbetét, akkor fütyörészve rúgnám be az első útbaeső luxushintó szalont, hogy megvegyem az első kordét, amiben hasra esek, hogy aztán a kirakaton keresztül hajtsak ki vele. Ha esetleg bekövetkezne, majd arról is írok. Vagy majd a nagyobb portálok úgyis. :D

Ugyanis azt gondolom, hogy az internet egyik legnagyobb előnye, hogy gyakorlatilag mindenről találhatunk bőséges információt, tapasztalatot három kattintással, különösen, ha tudjuk mit keressünk. Szóval én vállalom, hogy igen, napokat töltök azzal, hogy a kinézett típusokról elérhető infókat összegyűjtöm, ismert típushibákat, tulajdonosok tapasztalatait, amit lehet, és bizony az is előfordult már, hogy az elsőre telitalálatnak hitt modellről végül olyan infók kerültek elő, amik nálam már átbillentették a mérleg nyelvét.

Ha van rá igény, összerakhatom egy következő bejegyzésben, hogy én pontosan miként szoktam eljárni egy-egy ilyen vásárlás előtt.

No de miről is akarna szólni a bejegyzés. Arról, hogy ez az óvatoskodás, még akkor is, ha emiatt lemarad az ember egy-egy (az eladó szerint) patika gépről is, cserébe megóvhatja magát sok másik hulladéktól. Nem mindig ennyire triviális a helyzet elismerem, de a mostani történet akkor is érdekes.

Az élet úgy hozta, hogy újfent autókeresésben vagyok. Pontosabban még nincs intenzív vadászat konkrét egyedekre, sokkal inkább a szóba jöhető típusokból mérem fel a kínálatot, valamint 1-1 közelben hirdetett kereskedéses példányt próbakörre is elviszek, ami segít a döntésben.

A kört már leszűkítettem pár konkrétumra, azok közül az egyik egy Seat Leon ST Cupra. A szakértő Úr által leírt pontokon már túlvagyok, be van lőve a büdzsé, eszerint pedig a parkolóba be is hajigáltam azokat a darabokat, amikben látok fantáziát, és amiknek az eladók is reálisan lőtték be az árát.

Érdekes trend a német piacon újabban, hogy a komolyabban módosított autók a sportmodellek között a legtöbbször már inkább elrettentőek a “komolyabb” vevőjelöltek számára, és ezt a fórumokon is sokan hangoztatják, hogy a legtöbben “széria” autót akarnak venni. Történetünk főhőse pedig ez:

Ahogy a leírásban is olvasható, van itt cirádás kipufogó, turbó előtti, utáni cső, szívóoldal mind-mind cserélve, ami a matricázással karöltve kezdésnek nekem kicsit “hülyegyerekautó”-nak hat. Természetesen az eladó szerint makulátlan, piko-bello, külön kiemeli, hogy se olajfolyás, se fogyasztás, se víz csepegés még csak szóba se jöhet, tuggyadmáholahelyed. Első blikkre az ember azt gondolná, hogy hínnye, ennyi plusz motyóval igazi best buy.

Időközben csatlakoztam a Fb specifikus német csoportjaihoz is, ugyancsak információszerzés, esetleg potenciális jelöltek végett. A bejegyzéseket pörgetve aztán szembe is jött, egy pár nappal ezelőtti bejegyzés, amiben a fenti paripa tulaja osztotta meg az autója hirdetését, tessék csak tessék, vigyék csak.

Innen a srác nevére keresve rögtön ki is dobta az általa feltöltött bejegyzéseket a csoportban, amiben örömmel osztotta meg július elején, hogy felkerült a szívóoldal, még márciusban a matricázás eseményét is.

Aztán felbukkannak az izgalmasabb posztok is, július végén már volt némi olajpára alul, fel is merült a kérdés, hogy ez bizony nem napraforgó fajta, szóval a közönség segítségét kérné.

Pár nappal később augusztus elején pedig a megerősítő poszt, hogy bizony itt váltóolaj szivárgás a törpénet, tanácstalanság, világvége, vegyemámegvalakiiii.

Azóta nem érkezett új poszt. Az eladóval röviden beszéltem, kíváncsiságból, ha esetleg érdekelne az autó, magától nem eredt meg a nyelve a dologról, rákérdezve aztán derengeni kezdett neki valami, és persze meg is lett javítva a kordé, de csak valami apró tömítés volt, amit haver a műhelyében kicserélt. Na igen. Hogy igaz-e? Én biztosan nem fogom megtudni, ugyanis az alapból vékony szimpátia itt semmissé vált. :)

Egy szó, mint száz, attól mert valaki nem becsukott szemmel bök egy telepen porosodó verdára, hanem többször körbejárja a kérdést, olvas, kérdez, nézelődik, attól még nem arról van szó, hogy magában sem bízik, pusztán egy ilyen fontos, és drága döntés előtt igyekszik megbizonyosodni mindenről.

És, mint a mellékelt ábra is mutatja, némi utánaolvasással máris olyan többletinfóhoz juthatunk, ami megnézéskor simán lehet perdöntő, ha rákérdezünk a tulajnál a javításokra, és pl. ezt elfelejti említeni az máris más perspektívába tudja helyezni a dolgot, vagy pedig becsülettel elmeséli, hogy ez volt, meg az lett csinálva, ami szintén billentheti a mérleget.

Mert attól még nem feltétlen rossz egy autó, ha van rajta csinálni való, az már inkább, ha erről elfelejt a másik értesíteni, különösen magáneladó esetén, ahol jóval nehezebben tudjuk az érdekünket később érvényesíteni, mint egy kereskedő esetén.

Hozzászólások

(#1) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

"attól még nem arról van szó, hogy magában sem bízik,"
Vagy inkább arról volt szó, aki tényleg nem bízik magában, nem arról, aki utánajár a dolgoknak. Az előbbi ugyanis nem jár utána, csak sóhajtozik a kerítésnél.

Mutogatni való hater díszpinty

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.