2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

DOOM a sufni tövén™ I. – NUTS speedrun (Karl Jobst challenge)

Írta: | Kulcsszavak: doom . dsda-doom . karl jobst . speedrun . fluuschoen . freiya . synthwave . nuts . challenge

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mivel az utóbbi ~2,5 évben, ha játszom, 98 százalékban klasszikus Doomot püfölök (eleinte GZDoom, majd Crispy Doom, de az utóbbi ~6-7 hónapban DSDA-Doom alól), és néha szoktam speedrunolgatni is kicsit. Persze nem vagyok pro vagy ilyesmi, de azért van egy-két nem olyan rossz, esetleg wr-közeli demóm, azonban nyilván bőséggel van hová fejlődnöm.

Augusztus 13-án az egyik kedvenc YouTuberem, a speedrun világának egy jelentős alakja, Karl Jobst <3 ismét posztolt egy Doommal kapcsolatos videót (az ilyesmi pezsgőbontós esemény), amiben Zero Master UV maxolja TAS run keretében B.P.R.D viccnek indult, de azóta mémmé/ikonikussá vált, 2001-ben napvilágot látott WAD-ját, a NUTS-ot (ami mellesleg akkoriban minden gépet lefektetett a 10 617 monsztával). Elég beteg run (mivel nincs annyi ammo szétszórva, hogy mindent saját kézzel le tudj puffogtatni, szóval trükközni kell, nem kicsit), de ezt már megszokhattuk a norvég sráctól, és ha megnézed az ebben a bekezdésben található (első) linket, akkor számodra is világossá válik, hogy miért – feltéve persze, ha tudsz angolul.

Na mindegy, a lényeg, hogy Karl egy kihívás elé állította a nagyérdeműt; megcsinálta a pályát 36 másodperc alatt, és arra bíztatta a nézőit, hogy ők is tegyék ezt, és ha sikerül nekik hozni az általa felállított időt (vagy kevesebbet), akkor egy kis nyereményjátékban vehetnek részt. Gondoltam, miért is ne, és nekikezdtem grindolni kicsit a mapot.

Az egyetlen bánatom, hogy -complevel 2 (Doom 2-kompatibilis) demo kellett, és már a pálya készítője is említi a readme.txt-ben, hogy az esetleges bugok miatt inkább nyomuljunk -complevel 9-cel (Boom), ám ez sajna most nem jöhetett szóba. Ennek eredményeképp rendszertelen időközönként mélyrepülésbe kezdett a frame rate, majd elkezdtem KERESZTÜLHALADNI objekteken, és csak a map restart hozott gyógyírt a problémára. Ismert jelenség, várható is volt, de ettől még kevésbé lett idegesítő, főleg, mikor egy addig igen jó runt kellett emiatt újrakezdeni.

Az első szoba viszonylag konzisztensen hozható, pláne, ha egy Invulnerability-t is felkapsz, mert a kapcsoló körül tobzódó chaingunnerek nagyon könnyen miszlikbe apríthatnak. Én inkább maradtam az azonnali thing runningnál az impek lapockáin (yolo), bár a csoportosulásaik közti pici hézagok kissé agytövön tudják rugdosni™ az embert.

Az igazi fekete leves a második szoba, ahol cyberdemonok, spider mastermindok és archvile-ok tobzódnak egy délutáni teapartin, és itt kb. semmi skill nem kell, csak óriási szerencse (mindössze arra célszerű törekedni, hogy minél tovább juss a csúnya lények között icikelve, mikor az első archie blast megkínál alulról). Full RNG.

Párszáz (nem sok) próbálkozás után sikerült a 36 másodperc (egész pontosan 00:36.20, de ugye alapból a Doomban mindig lefelé kerekítünk egész számra, így technikailag a 00:36.97 is 36), ráadásul pont akkor amikor uncapped fps helyett fix 35 fps-sel, meg a Logitech G305-tel nyenyeregtem. Ettől függetlenül elkapott a halleluja, mert így megvan a challenge, és ha éppen speedrunolhatnékom van, végre játszhatok olyan mapon is, amit egyébként élvezek. : D

Minden runra vonatkozó infó ott van a Descriptionben, de amúgy ha van majd új videjóhúdejó, tervezem itt posztolni, mert jóvanaz. Szerintem majd a korábbi, értelmesebb feltöltéseimnek is csinálok egy gyűjtőbejegyzést, hogy itt is meglegyen.

Letöltések, linkek:

DSDA-Doom v0.24.3
NUTS WAD
Karl Jobst Nuts Competition

Synthwave aka Fluuschoen/Freiya

Hozzászólások

(#1) Luck Dragon

Ez már más színt.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#2) Synthwave válasza Luck Dragon (#1) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Persze kérdés, hogy mihez képest – kb. az összes többi runomra büszkébb vagyok, mint erre, szóval kapirgálta is a homloklebenyemet, hogy csak a minimumot hoztam, de vészes ütemben őszülök, és ez a WAD garantáltan meggyorsítja a folyamatot. :DDD

tl;dr: Ha nem is vagy nagy doomer, ezt a pályát szerintem te is simán meg tudnád ennyi idő alatt csinálni, rosszabb esetben 1-2 nap alatt. Az első thing running után nem sok movement, fortély és pratika kell, a készítő eredetileg poénnak/trollkodásnak szánta a dolgot. Tegnapelőtt volt egy srác, aki Karl Discordján segítséget kért, hogy mivel lehetne részt venni a vetélkedőben. Segítettem neki bekonfigurálni egy DSDA-Doomot, vázoltam a demo rögzítés mikéntjét, linkeltem a The Doom Movement Bible-t, majd elregéltem azt a néhány specifikus apróságot, amire érdemes figyelnie, ha NUTS-ot nyom, és 5-6 óra alatt megvolt neki a 36. Nyilván segítség nélkül jóval több lett volna, de érted.

Egyébként a Karl challenge előtt 32 sec volt ezen a mapon a wr, azóta lement 29-re (ilyen mákkal inkább már lottóznék), de valahogy nem tudtam magam rávenni, hogy a célként kitűzött 36 sec teljesítése után még javítsak az időn, mert a második szoba annyira random, hogy már így is túlságosan gyorsan kopaszodom, és úgyis csak a megmaradt hajacska tépkedése kerekedett volna ki belőle. :DDD

Persze más WAD-okban sem tudod teljesen nullázni a RNG-t (manipulálni egyébként lehet, egészen kacifántos módokon, de a NUTS-nál a második szobában sajna nem nagyon – legalábbis nem tudok róla), így nincs két egyforma run, de jobban csípem az olyat, ahol inkább az ember képességein/rutinján múlik a végkifejlet, és nem csak az van, hogy feldobsz egy fej oldalára ólmozott érmét, mikor fejre volna szükséged. A zöme szerencsére nem ilyen. : >

Te is puttyogsz klasszik Doommal?

Gally? Nice. Kedvenc cyberpunkom.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#3) Luck Dragon

“ Te is puttyogsz klasszik Doommal?“
Nem ,de emlékszem eme időszakra, mikor összejöttek osztálytársak és vagy LAN party kerekedett ki az egészből vagy kábel hiányában egymás gépen mulatták az időt és ismerkedtek az ismeretlennel .
Legfőbbképp Q3A volt eme platform nagy összecsapások egyik legnagyobb kedvence a csapatnak , mert mérhetetlen mészárlást tudtak előidézni egy szempillantás alatt egy zászló bitorló után eredéséből.
Ez váltotta később COD2 és társai .

Részemről inkább stratégia jellegű játékokkal játszottam (Cossacks, Heroes sorozata)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#4) Synthwave válasza Luck Dragon (#3) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Hehe, jó kis LAN-ok. Mennyi, de mennyi volt. Meg még mostanság is előfordul, bár az utóbbi néhány évben inkább csak Apex Legends (mára ez lekonyult), CoD: WaW zombi co-op vagy Doom, Odamexen keresztül (dwango5, dwango12, meg UDMX multiplayer WAD-ok leginkább). Illetve 1-2 hete felütötte a fejét a Dying Light is.

Egyébként az első LAN-os élményem nekem is a Doom, még a shareware verzió, E1M1, 4 player, keyboard only ofc, az általános iskola számtech. termében, órák után. Ötödiktől nyolcadikig rendszeres esemény volt, de viszonylag hamar átnyergeltünk Quake 1 shareware-re, eleinte az is keyboard only. Arany évek, vissza nem térnek...

Ó, a fellow Quaker? :D ~20 éven keresztül az volt a fő profilom; leginkább a Q3/DeFRaG és a 2009-es bétától kezdve a Quake Live, de az összes többi részbe is pumpáltam időt, főleg az elsőbe. Összesen kb. 8-9000 órám van a franchise-ban, bár ennek a túlnyomó része Q3 és QL közt oszlik meg (2009-től meg effektíve csak QL). Sajnos a Kvéjk az általános iskolát követő LAN-okon soha nem volt nyerő választás, mert legnagyobb bánatomra egyszerűen nem volt olyan felállás, ahol a srácok akár nyomokban is élvezték volna :DDD, így maradt az eszméletlen mennyiségű bot match, movement tréning, aztán 2009-től 2018 derekáig már az online borult virágzásba.

CoD 2 nem rossz, csak a premisszája (II. vh.) nem a kenyerem játékokban, de ettől függetlenül jót lehet vele lőni. Inkább CoD 4 (főleg HC vagy ProModdal) a világom. Igazából ez a két CoD a legjobb reszponzivitás és movement szempontjából, abszolút lehet bennük kvéker-sztájl nyekleni, de rengeteg konzolparancs is dettó ugyanaz. All hail id Tech 3!

Stratégia? Szeressem aztat is, különösképp a Starcraft: Brood Wart, meg a Warcraft III: The Forzen Throne-t; ezekkel is volt jópár LAN-ocska. Meg a Heroes III Complete, ugyi, de azt csak 2016-ban nyomtuk multiban. Nemrég gondoltam is rá, hogy kéne megint egy-két parti, mert jó nyugis, a szemnek is kellemes, és örök darab.

Ami még tetsztett stratégia multiban, az a Warhammer 40k, mert nagyon hossza a kaotikus háború feelinget, de persze közel sem annyira finoman balanszolt, mint a Blizzard legendák. Ja, meg Fallout Tactics; azt is baromi jó cimborák ellen nyomni.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#5) Luck Dragon válasza Synthwave (#4) üzenetére

Ezen a terén koca játékos vagyok, ennyi címmel nem büszkélkedhetek.
Gamepodon szoktam követni az eseményeket a háttérben , de itt meg is áll a történet . :)

Bár most egy munka állomás felszabadult és egy vga csere kellene akkor talán az újabb címekkel meg tudnék ismerkedni.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#6) Synthwave válasza Luck Dragon (#5) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Itt szerencsére van némi multja ennek a LAN dolognak, de hiányzik is az aktívabb időszak. Pár évig pl. az egyik régi cimbora csinált fixen háromhetente 6-12 fős, ottalvós partikat (Warcraft III TFT, CS 1.6, Need for Speed III, Flatout 2, Unreal Tournament), előtte meg utána nálam voltak 2-4 playeres kis események (War3, SC: BW, Heroes III, Fallout: Tactics, Apex Legends, CoD WaW, Doom @ Odamex), annak előtte egy már elhunyt barátomnál ment a 2 playeres hadakozás (Kvék 1 és 3/Warhammer 40 000/S.T.A.L.K.E.R/Far Cry 2/Shogo), annak előtte volt, hogy egy évig szinte minden nap egy LAN caféban ücsörögtünk (CS beta 5.0-s, Rogue Spear-es, Quake 2-es, Blood 2-es és Carmageddonos idők), előtte a Need for Speed IV ghost carok cserélgetése ment floppy-n, az előtt meg négy évig az általános iskolai móka pörgött órák után (Quake 1 és Doom shareware). :D

Hát, hajrá, bár szerintem a régi klasszikusokat nem igazán übereli semmi. Meg aztán komoly gép sem kell hozzájuk, így akár 20-30 000 forintból is össze lehet dobni egy kis LAN-os helyiséget. :D

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#7) Luck Dragon válasza Synthwave (#6) üzenetére

Most kipróbáltam a benne levő Quadro kártyával , hogy hogyan boldogul az általam szeretett címekkel . Nem kell lecserélni . :)
Cossacks 3 vígan megy . Hétvégi esti kikapcsolódásom meg is van. :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#8) Synthwave válasza Luck Dragon (#7) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Az mák, mert Quadróval lehetnek gondok OpenGL játékok alatt, szerintem ez az FX 1300 óta nem változott.

Ha esetleg megjön a kedved a Doomhoz is, dobj egy privit, oszt pikk-pakk beállítjuk, hogy minden csecse legyen!

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#9) Luck Dragon válasza Synthwave (#8) üzenetére

Köszönöm :)
Tudom , hogy a Quadro nem éppen játékos barát . Későbbiekben lehet kijön a baj , akkor egy 2060-as megy a helyére. Vagy ha addigra 3060-as nem lép a helyére mert jönnek a 4xxx variáns ok .

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#10) Synthwave válasza Luck Dragon (#9) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

;)

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.