2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Tamiya Subaru WRC '99 (TT-02) [második rész]

Írta: | Kulcsszavak: tamiya . subaru . rc autó . wrc

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ez a rész inkább a finomhangolásról és a tuning kittről fog szólni.

Finomhangolás!

Ilyen például a kontroller beállítása.
Működött, de fordítva. A kart ha magam felé húztam, (mint a pisztolyoknál a ravaszt ha meghúzod) akkor tolatott az autó. A kormányzás is fordított volt.
A balra volt a jobbra, a jobbra meg a balra.
Ha nagyon jól tudnék angolul (meg végig olvasnám a szöveget és értelmezném rendesen :W ) akkor elsőre ment volna hogy hogy kell beállítani, de mivel nem így történt, ezért kellett rá két nap, mire rájöttem. :DDD
Az irányítón a kormányt el kellett csavarni és a REV gombot addig nyomni, míg nem csipog és kész is.
Be is lett állítva! Hát én mindent is nyomtam, csipogott, de semmi nem történt vele... :O

A gáznál/féknél a megfordítás ugyan az, csak ott a ravaszt kellett húzni, vagy tolni és a REV-t megnyomni csippanásig.
A karon még tudsz alapjáratot állítani, hogy ha nem nyomod a ravaszt, akkor is már mozduljon az autó és tudsz kormány közepet is állítani, ha netán elmenne mondjuk egy nagy ütközés során.
Mást nem tudsz állítani. Ennyi funkciója van.

Szóval az is működik már, frankón hogy beállítottam! Nagy volt az öröm. :C

Tuning!

Amit úgy gondoltam, hogy cserére szorul, az a motor, a felfüggesztés, meg a differenciál mű.
Mivel gyárilag egy zsíros difit adnak, inkább cseréltem olajosra.
Ebben az a félsz, ha folyik, akkor gyorsan elmegy belőle az olaj, bár amilyen “ragadós” lehet hogy nem folyna el belőle az összes. Amúgy szilkon olaj, aminek nem olyan az állaga, mint mondjuk egy műszer olajnak. Nem folyik nagyon. A kis műanyag flakonból alig akart kifolyni. :)
Jah és itt már fém fogaskerekekkel van megoldva.


Itt már töltve volt az olajjal!

Lehet a gyári is az, de az olyan érdekes anyagú, nem tudom eldönteni. Mindegy is, nem számít megy talonba.
Szóval difi csere, rögtön kell belőle kettő darab. Kosárba került, hagy jöjjön.

Akkor lengéscsillapító.
Olajost néztem ki belőle.
Van jó pár darab, amit lehet hozzá kapni. Bőség zavara, ha lehet ezt írni. :D
Úgy voltam vele, ha már ezt cserélem, akkor a kormányművet is cserélni kellene, mert a műanyagba nem raknám be a bizalmamat, főleg ha valami nagy ugratást akarok majd csinálni az autóval. Mivel a google a barátom, találtam is egy frankó kittet a Yeah Racingtől.

Egy alu pakkot, amiben benne van a kormányzás, futómű, kardán, kardánkihajtás, akku leszorítók, fogaskerekek, motortartó is. Mivel ment a matek, ha ezeket külön még megveszem (azon felül, amit az első részben cseréltem) közel ott vagyok pénzben, mintha ezt a kittet megveszem.
Így hát meg is rendeltem.
Ami jó a dologban, hogy amit vettem (az első részben le vannak írva) azok kompatibilisek a yeah racinggel, így hát úgy voltam vele, hogy van tartalék pót alkatrész, ami nem műanyag, hanem alu. Legyen tartalék. :))

Hát a pénztárcám nem örült a dolgonak, de egyszer élünk, meg ha csinálok valamit, akkor csináljam rendesen!
Kosárba raktam, a motort is, Kellett még egy szenzor kábel is a kefe nélküli motorhoz.
A motorhoz jó volt az a vezérlő, amit vettem starter packba.
Szerencsére nem kellett azt cserélnem így ennek nagyon örültem! :DDD

Mikor megrendeltem, 8 napra rá meg is jött ez a gyönyörű nagy csomag! Németországból jött.
Addig szétszedtem a modelt és takarítás elkezdődőtt.
Jó az egészben, hogy egész nagy darabokban le lehet bontani, mint például a hátsó difit egészben, vagy az elsőt, így hát gyorsan szét lehetett kapni.
Említettem, 8 nap múlva jött meg a csomag. Amikor volt rá időm, kezdtem is neki összepakolni.
Nehézség nem nagyon volt benne. Amiben igen, az egy kicsit a lengéscsillapítók voltak.
Ilyet még nem raktam össze.
Vettem hozzá állványt, mert ahogy néztem neten, megkönnyítí a szerelést és igazuk van. Az elsővel el szöszöltem egy húszonöt percet, a többi három meg pikk-pakk ment. Amire várni kellett, hogy az olaj hogy ne legyen levegős mikor rakom össze a lengéscsillapítót

Amire itt kitérnék, hogy ebben a kitben kapsz 5 szett rugót, meg a rúd végére műanyag talpat, (nem tudom a nevét, bocsi érte) amiben különböző beállításokat lehet csinálni.

Hát én úgy voltam vele, hogy egy alap beállítással megnézzem hogy mit tud, egy közepes rugóval. Az jó murván és aszfalton is. A keményet nem akartam, mert pályát akarok építeni az udvaron és oda a kemény rugó nem jó. A puhát meg el is vetettem egyből.
Szóval egy alap, közép keménységű rugó beállítást dobtam össze. Itt lehetne még variálni, hogy az olajat hogy nyomja össze a rúd, de ott is egy alap vég dugót?! raktam be.

Ez után mehetett az összerakás. Körülbelül 3 óra volt. Nem is siettem vele meg gyönyörködtem, hogy ezek a finom kis alu darabok milyen szépen meg vannak munkálva. :D

Össze lett rakva, de másnapra még marad egy kis szerelés.

Másnap mehetett a teszt kör. Már a hátsó szárny lefújva, felrakva, harcra kész volt az autó.

Nagyot ment!

Youtube-on találtam egy videót, ahol a srác csinált egy excel táblát, hogy ha beírod az adatokat a kocsinak, kiszámolja milyen áttétellel dolgozik az autó és mennyi lehet a kocsi vége sebességre.
Gyárilag olyan 27 km/h körül van. Na nekem ezzel a szénkefe nélküli motorral, difiikkel, akkuval, gyorsító áttétellel 33 km/h jött ki!


Itt még a hibás számítással van az eredmény.

Igen, csak elszámoltam magam az egyik fogaskerékkel és javítás után 35 km/h jött ki. :D

Szerintem hozza is… Hozta is… Úgy körülbelül negyven percig… Utána meg meg állt a kocsi.
Néztem, hogy valami nem kerek… Az akku feltöltve volt a kocsiban, az irányítóban is fel volt töltve de nem ment…
Hát itt is hibát követtem el, hogy nem olvastam el a 10.5T-re (motorra) vonatkozó felhívást, hogy kell neki az aktív hűtés... :W
Ami bebizonyosodott, mert a negyven percnyi “gyilkolás” után szó szerint égetett a motor… :W Csoda hogy nem égett le...
Úgy hogy vissza a műhelybe és fel kell rakni a hűtést. A kis 30x30 mm-es hűtő 14.000 pörög maxilmális fordulaton... ;]
Az első összeszerelés jól sikerült, mert bedugtam, nem indult el, de égett műanyag szag lett hamar... :U
Aznapra már úgy voltam vele, hogy holnap újra megpróbálkozom vele, még le nem égetem az egész mindenséget…
Másnap néztem videót, hogy nem jó helyre dugtam be a hűtést. Nekem 4 csatornás az adó, amiben van egy szervó, meg van motorvezérlő dugva. Még van két hely.
Könyv szerint, három van, meg egy AUX dugó (negyedik) ami könyvben látszik, élöben meg a négyes számot kapta a műanyag kis házon. Az aux kimenetre dugva, már pörgött is!

Szóval fel kellett csavarozni a motorvédőre a ventilátort és mehetett a próba.
Egy jó negyed óra, húsz perc gyilkolás után csak épp hogy langyos volt a motor. Na akkor jól működik a venti is (annak ellenére hogy égett szag távozott belőle előző nap :DDD ) és nem is melegszik a motor.

Amit nem mondtam még, hogy vettem hozzá egy töltőt is.

Amit adtak a starter kitthez az akkuhoz, az egy USB töltő. Hát, igen csak forró volt töltés közben, így hát úgy gondoltam, hogy egy normális töltőt beszerzek hozzá.
Őszintén megvallva, nem bíztam az usb töltésben. Tud Tamiya csatlakozót tölteni, T eolsztósat, meg LI poly akkut is tölteni. Lényegében mindent is ami ide lehet használni. Szóval meg is vettem. Jó ha tud mást féle is tölteni, mert ami most van NiMh akku. 2500 mAh-es

Össszegzés képpen ami a harmadik vásárlásban jött.
- Tamiya TBLM -02S 10.5T motor
- Hozzá szenzor kábel
- Carlson töltő
- Titkos még ez a pont… :D
- Yeah Racing tuning alu kit TT-02-höz
- Tamiya olajos difi 2 darab

A végeredmény.


A kettő közt a különbség!

Rally után... ;] ;]

A harmadik résszel még tartozom, de az kicsit később lesz! Szóval türelem, akit érdekel! Köszönöm! :R

Videó! (katt a fejre) Bocsi érte, majd egy karikát is csinálok vele!

;]

Hozzászólások

(#1) Sub-ZeRo


Sub-ZeRo
nagyúr

[link]

Egy kis teszt Imibogyó fórumtárstól!

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#2) vince


vince
őstag

Mindegy is, nem számít megy talomba.

Talon lesz az :K

"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal

(#3) Sub-ZeRo válasza vince (#2) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Köszi! :B Javítva! :R

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.