2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

iPad 4.Gen Szavatossági ügyintézés!

Írta: | Kulcsszavak: szavatosság . ipad . istyle . ipon

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Soha sem hittem volna hogy egyszer arra vetemedem, hogy a Logout-on bejegyzést fogok írni, de
sajnos nem maradt más választásom.
Leírom a problémámat, amit próbálok rövidre fogni és nagyon reménykedem abban, hogy valaki tud valamilyen megoldást javasolni, mert nekem már annyira elegem van, hogy fel tudnék robbanni....

Az egész történet úgy kezdődik, hogy 2012. december 7.-én vásároltam az ipon.hu webáruházból egy 4. gen. iPad-et. Nem volt vele semmi problémám, nagyon jól tette a dolgát.
Azonban idén nyáron úgy gondolta a kicsike, hogy néha becsíkosítja a kijelzőjét és kikapcsol.
Úgy gondoltam, ez valószínűleg a meleg miatt lehet és ezt el is könyveltem magamban. Ám amikor már klímás helyiségben is ugyan ez a hiba merült fel naponta többször is, az már nagyon furcsa volt.
Úgy gondoltam hogy egy szoftver frissítés majd segíteni fog rajta. Úgy is volt, kb. 2 hétig semmi baja nem volt, majd egyik pillanatról a másikra kikapcsolt és onnantól se kép se hang.
Megpróbáltam a visszaállítást iTunes-al, de 4014-es hiba kódot dobott.
Többszöri próbálkozásra sem sikerült életre keltenem a gépet, ezért úgy gondoltam, hogy elküldöm szervizbe.

Telefon az iSzervizPontnak, elmondtam a problémámat. Elmondták, hogy szeretettel várják a készüléket.
Másnap postára is adtam, mivel elég messze lakok szeretett fővárosunktól.
Sajnos nem voltak túl közlékenyek, mert 2-3 naponta nekem kellett felhívnom őket a hiba okával kapcsolatban és érdeklődnöm hogy mi a helyzet a javítással. Amit elmondtak, annyi volt hogy a készüléknek minden alkatrésze tökéletesen működik, de valamiért nem kapcsol be és nekik is 4014-es hibád dob.
2-3 hét után vissza is küldték a készüléket.

Ekkor jött az ötlet, mi lenne ha felhívnám az Apple-t és elmondanám nekik a problémámat hátha tudnak segíteni valamit. Mikor felhívtam őket, kellemeset csalódtam. Nagyon segítőkészek voltak és úgy beszélgettünk mintha már 1000 éve ismernénk egymást. A lényeg velük az volt, hogy megpróbálták a készüléket úgymond "távoli segítséggel" életre kelteni. Úgy gondolták, hogy a hiba vagy az ő szervereikben, vagy az én készülékemben van. Végig jártunk minden lehetséges megoldást a hiba elhárítására, de sajnos ez sem hozott sikert. Azt tanácsolták, hogy keressek fel egy hivatalos apple szervizt és juttassam el nekik a készüléket bevizsgálásra az általuk megadott azonosító számmal.

El is küldtem az egyik ismerősömmel a készüléket az Andrássy úti iStyle üzletbe.
Másnap jött a hívás, hogy a készülék valóban hibás és ők két lehetőséget ajánlanak.
Vagy kicserélik a készüléket és kapok egy újat, mivel a jótállás már lejárt, de a szavatossági idő még él a készülékre, vagy kijavítják ~120.000Ft-ért.
Egyből azt mondtam a srácnak, hogy cseréljék ki. Erre ő - Ok, de küld be a számlát, mert a készülék az ő rendszerükben úgy szerepel hogy Ausztriában lett vásárolva. Be is küldtem nekik, de sajnos nem fogadták el, mert nekik az eredeti számla kell.
Ajjaj, itt csak az a bibi, hogy a tabletet én az iPon-tól vettem, ők meg egy nagykertől és valószínűleg ők vásárolták a készüléket az Apple-től.
A tabletet visszaküldték egy általuk kiállított jegyzőkönyvvel, amivel nekem az iPon-hoz kellett fordulnom hogy a további szavatossági ügyintézést már náluk folytassam.

Elküldtem a levelet az iPonnak, mellékeltem a jegyzőkönyvet és vártam a gyors zökkenő mentes ügyintézést.
Sajnos nem ment ilyen egyszerűen....
Itt a jegyzőkönyv amit kaptam...

És itt a sok-sok levél váltás lényege amit az iPon írt:

"A jótállási időn túl kezdeményezett szavatossági eljáráshoz akkreditált független szakértő által kiállított szakvélemény lesz szükséges, amiben igazolják, hogy a hiba a gyártáskor megvolt tehát nem utána keletkezett.
A csatolmányból mi úgy vesszük ki, hogy a Apple nem szavatossági igényét érvényesítené, hanem jotállás keretén belül kicserélné a készüléket. Az "elbírálás alatt" látható még a papíron, ez valami hiánypótlást takar?
Nem világos a szerviz közlése, a munkalapon JÓTÁLLÁS van elbírálás alatt, ami nem ismert, milyen dokumentumok alapján kezdődött meg - az általunk kibocsátottak alapján nincs a termékre jótállás már - emellett Ön szavatosságot említ. A szavatossági eljárás megkezdésének magyarországi feltételeit korábban megírtuk Önnek.
Ha ez nem teljesült, nem világos milyen ügyintézésbe kezdett valójában az iStyle, illetve ha szerintük garanciális, miért nem cserélik, ha nem az, mi alapján kezdték el az ügyintézést egyáltalán.
Az ügyet némileg gyorsíthatja, ha az Apple-től írásos igazolást tud bemutatni, hogy a terméket cserélik vagy javítják. A jótállási idő 1 év volt, az lejárt, a szavatossági idő 3 év az a cégünk által kiadott számla alapján még határidőben van"

Ekkor úgy gondoltam, hogy betelt a pohár. Irány a fogyasztóvédelem!
Ott azt mondta az illetékes szerv, hogy jogilag rendben vannak, mert a levelük alapján vállalják a termékre a szavatosságot. Próbáljam meg elküldeni nekik a készüléket, mert szerintük azzal kellett volna kezdenem és ők vizsgáltassák be a készüléket.
OK. A már sokadik levelemet megpróbáltam nyugodtan és higgadtan megírni.
"Azt javaslom kezdjük az elejéről az egész ügyintézést.
Van e mód arra, hogy a terméket eljuttassam önökhöz és önök bevizsgáltassák.
Állapítsák meg hogy a készülék valóban hibás-e, javítható-e."
Másnap meg is kaptam a választ...
"Jótállás keretében nincs erre lehetőség mivel a megrendeléskor vállalt 1 év jótállás 2013-12-07 lejárt. Apple termékek jótállás utáni szervizelésével nem foglalkozunk."

Kérdezem én, ki a f...om beszél itt már jótállásról.....
Egész idáig a szavatosságról volt szó.
Itt már végleg kiakadtam, szívem szerint fel is adnám is tányér alátétnek használnám az ipad-et, de már annyira felhúztak, hogy ezt már végig csinálom, bármibe is kerül.
Ekkor írtam egy levelet az iStyle-nak amiben leírtam a problémámat és megkértem őket, mivel náluk volt "szervizelve" írjanak nekem egy új jegyzőkönyvet vagy szakvéleményt amivel hivatalosan eljárhatok a szavatossági ügyben.
Pár órára rá, meg is kaptam a választ és itt borult ki a bili...

"Cégünk nem jogosult ilyen szakvéleményt kiállítani. A szavatossági hibát 6 hónap elteltével a fogyasztónak kell bizonyítania. Javaslom forduljon problémájával a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz"
Na most ha ők nem, akkor ki a ...... állíthat ki szakvéleményt??????? :((( :W :W :W :W

Pár nap elteltével lenyugodtam annyira hogy leírjam ezt nektek és megkérjelek titeket, hogy ha van valamilyen ötletetek akkor kérlek írjátok meg nekem.
Bármilyen segítséget szívesen fogadok.

Nagyon köszönöm hogy végig olvastad!

Üdv. Steven

Hozzászólások

(#1) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Hát hallod, te ezt most nagyon megnyerted. Ilyenkor megy el a kedvem bizonyos termékektől, boltoktól.

(#2) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

Te az iPonnal vagy szerződéses viszonyban. Elméletben mindent nekik kell intezniuk a gari lejárta utáni szavatossági kérdést is. A probléma, hogy ipadet nem szerelnek, és hivatalosan ez nem is lehetséges. A 120.000 forintos javítás is az lett volna amúgy.

Tehát. Meg nem járt le a második év (ketyeg az óra), szóval (olvastam anno a törvényt) az iPonnak kell intéznie a szakvéleményt, és oldják meg ahogy akarják. A lényeg, hogy te kapj egy új készüléket :) ha lejár a 2. Év, akkor választhatsz te szakértőt, ha egyáltalán van.

Legyél kitartó, és néha ha kell tahó, vagy durván lépj fel ellenük. Sajnos az iponrol nem sok jót lehet olvasni,nehéz harc lesz!

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#3) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

gyorsan olvasd el!!! Ezen a heten meg elintezheted. nyomtasd ki, és vidd be :)

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#4) anjani182


anjani182
őstag

Te az IPON-nal vagy szerződésben, és az Apple 1 év garanciát vállal a termékekre. A szavatosság is megillet, de neked kell bizonyítani hogy a termék gyári hibás volt, vagyis a hiba régebben keletkezett.

Konkrét példa a PS3 FAT 40GB-osom anno, első szériás volt, alaplap hibás lett, konstrukciós hiba (hiszen később javítottak rajta), szavatosságban csere volt, gondolom ez egyértelmű mire kellene menned most!

Hát el kell keserítselek, ez itt szerintem nem áll fenn, bármit mondd az Apple ha ő nem ad újat mondhatja hogy igazad van :DDD

Szakvéleményt/szakértői véleményt nem is fog neked senki adni (aki kicsit is jártas ebben hogy mi is az), ugyanis azt csak igazságügyi szakértő adhat. Maximum valami szerviz véleményről lehetne itt szó...de hát az IPON magának nem fog kiállítani egy papírt, gondolom ez egyértelmű! :W :R Az meg, hogy ki IPAD szakértő (elektronikai termékek szakértője) itt Magyarországon, hát kétséges hogy ilyen cég vagy ember létezik-e, de ha igen, akkor kemény pénzbe kerül egy ilyet megfizetni!

[ Szerkesztve ]

Forever and ever, let's make this last forever.

(#5) Misi1979


Misi1979
őstag

Hívd fel az Almáriumot. Azt tapasztaltam, hogy sokkal rugalmasabbak és segítőkészebbek, mint az istyle...

A kismókusok kenyérre is kenhetik.

(#6) Snoxhill


Snoxhill
csendes tag

A történet alapján neked csak egy számla kellene az ipontól és az iStyle cserélné a készüléket ingyen újra. így értelmeztem.
Próbáltad azt, hogy kérjék el ők az ipontól a számlát? Vagy azt, hogy arról adjon papírt az iStyle, hogy gyári hibás és cserélik neked ingyen az eredeti számla bemutatása után? Vagy próbáld meg elmagyarázni az iponnak ezeket.

[ Szerkesztve ]

100% survivor 24/7 MC szerver: http://lavstud.enjin.com/

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.