2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Simson Star III.

Írta: | Kulcsszavak: Simson . Star

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Képek a motorról és egy idegesítő probléma megjelenése.

Hol is kezdjem? 4 nap alatt ~300 kilómétert tekertem a motorba. Megérkezett a nyáriszünet és simán rászánhattam naponta 3 órát a motorozásra. Na meg persze szerelgetésekben sem volt hiány. Új gumikat kapott a szerkezet, fékbowdeneket és fékkarokat kellett állítani+új fék és kuplungkart kapott. Az összes gumi ami kívülről látszik le lett cserélve.

Na de a héten észrevettem a problémát (amire már figyelmeztettek), hogy a váltó és a berúgótengely között brutálisan elkezdett folyni az olaj. Persze az ember azonnal belead apai anyait, leveszi a baloldali deknit kipucolja amit bent talál. A művelet közben a váltó tengely lehúzása közben figyeltem fel a problémára, hogy nincs O gyűrű ott ahhol annak lennie kéne :Y Persze azonnal tettem oda és új szimeringet is kapott a masina.
A tesnit tömítések jónak tűnnek viszont a mai túra alkalmával vettem észre, hogy habár sokkal visszafogottabban de még mindig könnyezik a tengely. Ráadásul a "csapatás" közben még defektet is kapott a hátsó gumi. Funfact a belső még gyári volt. (Made In USSR)
Holnap akkor gumi javítás vár rám.

Köszönöm, hogy elolvastad. Alább a képek:


Sajnos nem volt pénzem és lehetőségem gyári Star/Schwalbe tükröt venni. Majd ha egyszer látok, bepótolom.

Hozzászólások

(#1) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Széles utat.
Elég nagy pénznyelő hobbi de az egyik legjobb. ;]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#2) Hieronymus válasza Klaus Duran (#1) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Elég nagy pénznyelő hobbi de az egyik legjobb."

De legalább megkapja az ellenértéket.
Feleslegesen túlfogyasztó motort, elhanyagolható teljesítménnyel.
A nulla megbízhatóság mellé, veszélyesen gyenge fékrendszert kap.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#3) Steve_Brown válasza Hieronymus (#2) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Én nem értem mi a veszélyesen gyenge fékrendszer. Ha akarom végsebességről (óra szerinti 60) simán tudom blokkoltatni a hátsó kereket, az elsőt meg nem blokkoltatom mert orra bukok.

(#4) Klaus Duran válasza Hieronymus (#2) üzenetére


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Motorozásra gondoltam.
A retró csak ad egy 2x szorzót a szopás faktornak. ;]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#5) Hieronymus válasza Steve_Brown (#3) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"...simán tudom blokkoltatni a hátsó kereket..."

Nagyjából ez a baj.
Hogy érthető legyen.

Az első és hátsó kerék 80 és 20%-át adják a fékerőnek. Ha blokkolódik a hátsó kerék, csökken a fékerő.
A legnagyobb gördülő ellenállás, mindig nagyobb a csúszási ellenállásnál.
A modernebb motorkerékpárokban már hatékonyan szabályozható fékeket használnak.

Elismerem, hatalmas élmény lehet egy régi motort életre kelteni. De ne szokd meg a helyzetet.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#6) Steve_Brown válasza Hieronymus (#5) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Ma este jöttem rá, hogy ez tényleg olyan mint a millenium falcon. Motorozok 1 órát és szerelem kettőt.

(#7) TheLázs válasza Steve_Brown (#6) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Ha eladod, tudod kit keress :)

Viccet félre téve, a napi járósom egy Schwalbe, /2. sajnos csak hétvégente megy, meg nyáron állandóan, olyan 3-4 ezrest tettem bele mióta elkészült.

gyakorlatilag még izzókiégésem sem volt, 2x kellett karbit tisztítanom, egyszer víz, egyszer kosz miatt. Ez az össz probléma ami előjött. Persze alapos vagyok, ha az időszakos karbantartásról van szó. Ha alkatrészről, akkor meg hedonista, és megveszem a drága sváb cuccokat.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.